Néztem mert emlékeztem hogy valamennyi műanyag volt a kárpit alatt de csak ennyi nézzétek csak meg az ajtó jobb felső sarka felé azt a bertone jelet én még sosem vettem észre de holnap megnézem.Miket nem lát meg az ember.
Igaz. Kíváncsi leszek a megoldásra, mert ez nálam is egy élő probléma. A gyárit meg X én után lemezcsavarral 5 centinként odafogni elég gány.... Valami jó kis karbonszálas szövet kellene...
Azt feltétlenül kell tenni, de ősszel vagy bár mikor amikor párás nyirkos idő van és a levegőben mindenhol ott van a víz a pára akkor az csurog mindenen, elég egy kis minimális hőkülömbség ha kiállsz a garázsból vagy csak bekapcsolod fűtést
Amikor szétszedtem amit Géza csináltatott kárpitot már az elején láttam hogy nagyon nem mindegy milyen anyagot választok, mert pl olyan jelenség is látható rajta hogy a sok egymás melletti tűzőszeg megtörte a felületet lehet egybeszakadtak a lyukak nem tudom de olyan mintha 1 cm-re a szélétől végig tördelték volna fogóval. Valószínűleg túl rideg volt és nem viselte a sok tűzést. pedig nagyon hasonlít az eredetire csak mégse eléggé...
A gyári az nem is furnérlap, hanem farostlemez. Szerintem a furnérlap még annyit sem bír mint a farost. Rétegesen szétválik. A 3 mm vastagság nekem, nagyon vékonynak tűnik...
Jó az lenne, ha a farostlemezt lehetne valahogy laminálni, vagy bevonni valamilyen anyaggal a kárpit alatt, de az sem az igazi.
Sokat agyaltam rajta vajon mi lehet oda megfelelő.
Elsőre az alumíniumra szavaztam de 3, 3,5 mm vastagságban már elég súlyos, adott időjárás mellett azonnal folyik rajta a víz ami magát nem de a kárpit-szivacs kombót tönkreteszi. Na meg csörög zörög
Aztán műanyag ami a fenti dolgokat mind kiküszöböli viszont 3 mm mellett szinte nem találok olyat aminek lenne kellő merevsége, nem véletlenül szokták telebordázni, illetve öregedve hogy viselkedik a kinzásra
Aztán csak visszakeveredtem a gyári megoldásra ami talán ezekből a szempontokból a leg kevesebb kompromisszum, de még nem vagyok teljesen meggyőzve ezért is érdeklődtem
annak idején én is lapszabászatban vettem, de az túl vastag volt, nem lehetett normálisan felrakni a díszlécet. Ha most csinálnám, vékony alulemez + vékony szivacs, vagy műanyag hullámlemez lenne a hordozó réteg.
Hát nézd, ha azt számolom, hogy én megvettem az autóm "X" összegért és amennyit ráköltöttem (és még ráfogok) a hiányzó kisebb nagyobb apróságokra, amik ezen pl. már szemre is megvannak... hát nem tudom... nem annyira rossz az ár. Az ajtó... hát bumm ennyi, hozzá kell nyúlni a ehhez is, de ritka amihez nem. Nem? :-)