Én nem tapasztalom ezt. Csak azok előznek meg, akik gyorsabban mennek nálam :))))
Hogy ezek mennyire boldogok vagy éppen nem, azt nem szoktam figyelni.
Engem mondjuk egy jó ideje hidegen hagy (többnyire), hogy ki akar megelőzni és azt milyen indíttatásból, már csak mosolygok ezen, amikor fiatal suhancok az agyon(vizuál)tuningolt Suzukival csapatják mert a Thaliát azért illik leelőzni. Első a biztonság, csak jó lenne hazaérni épségben.
Mondom ezt úgy, hogy (most már) van egy 1,3-as Suzuki a családban (még az első szériásak közül), feleségemnek lett véve nemrég, és most már jogsija is van hozzá :)
Nem régóta lettem tháliás, az autó nagyon egyben van és célnak megfelelő. Ám amióta ezzel járok boldog-boldogtalan kielőz, ( megjegyzem haladósan vezetek ). Ezt más is tapasztalja?
Azt nem írtad le, hogy melyik vezetősínt tisztítottad meg. Az ajtóborítást leveszed és középen van a vezetősín. Ha azt tetted rendbe akkor nincs különösebb gond evvel, de a mögötte lévő bovdent is
meg kell törölni és valami vékonyabb zsírral át kell kenni. Közben az ablakot le-fel óvatosan járatni
kell, nehogy sérülés legyen. Érdemes a vezetősín mögé, egy kisebb tükörlappal benézni, másképpen
az ember nem lát mögé. Azért kellene ezt megtenni, hogy a bovden esetleg nincs-e kirojtosodva?
Az ajtókeret oldalán lévő gumi síneket át kell vizsgálni, mert lehet, hogy félrecsúszott valahol és azért is működik olyan nehezen az ablak mozgatása. Az ajtón belül is a zár mögött is be kell nézni és a
Köszi a tanácsot, az EGR szeleppel kapcsolatban. Nincs kizárva, hogy ez is közrejátszott a hiba kialakulásában. Én kitaposom a belét a verdának,különösen a dombokon megy sokszor lepadlózva,és lehetséges, hogy ezért nem jött elő eddig ez a nemindulás probléma,de újabban, a fiam is használja, rövid távon,és max 2000-fordulaton, a hideg motor miatt,ami valószinüleg nem tetszik az EGR-nek. 7 végén aszem kormolás lesz !
köszönöm szépen mindenkinek a tanácsot, végül kiderült, hogy az önindító adta meg magát. csere, azóta pöcc-röff, ráadásul olyan szép hangja van indításnál, eddig fel sem tűnt hogy a régi önindító milyen "nehezen" járt. mégegyszer köszönöm!
Melyik oldali kellene mert én rendeltem de csak párban adták és meg maradt a középső kettőből a bal oldali! Ha az kell akkor megbeszélhetjük a dolgott! Kiszedni nem ördöngősség ha megmondják, hogy kell :) (mint nekem is itt a fórumon) a két oldalán finoman be kell nyúlni vékony csavarhúzóval és egy biztosító pöcköt kell megbillenteni, akkor könnyen kijön!
Annyi maradt csak le,hogy azért nem indult be,mert nem kapott tiszta levegőt a motor. Gondolom amúgy is kokszos volt már a szelep, + a fagyos hideg miatt még annyira sem tudott mozogni mint előtte.
Ha olyat csinál a kocsi amit leírtatok (nehezen indul/random nem indul/ingadozik az alapjárat/beindulás után lefullad/erőteljesebb gyorsításkor az izzítás-vizhőfok-stop felvillan pár mp-re) takarítsátok ki az EGRszelepet. Nekem ezeket a hibajelenségeket produkálta egész addig míg tavaly november elején - az első hideg napon - nem indult be. Én is azt hittem,hogy nagynyomású és/vagy injektor. De nem. Elvittem a Filepdiesel-hez. Bevizsgálták és kitakarították az EGR-t és azt mondták,hogy meg kellene hajkurászni a kocsit,hogy kidolgozza magából az esetleg benne maradt kokszot.
Azóta így teszek.
46k-ért megtanultam (20k a tréler+26k a javítás), hogy mit okozhat egy eldugult szelep.
Ja és még valami. Visszajöttek a szétszaladt lovak. Ha odalépek neki megy mint a güzü látható füstölés nélkül.
Még emelkedőn is gyorsul,ha meg nem lépek oda, akkor meg nem esik vissza a sebesség.
Olvastam, hogy nem tudsz az utcán autót szerelni, de találni kellene valami megoldást arra, hogy ki tudjad tisztítani. Csak a kiszerelt és kitisztított üzemanyag szivattyú fog jól működni, a többi felejtős.
Egyszer volt egy ilyen problémám egy VW dízellel, a rigó kannázta a gályát és annyi mocsok került a tankba, hogy a szerencsétlen feladta és nem volt hajlandó életre kelni. KI KELL TISZTÍTANI, NINCS MÁS MEGOLDÁS.
Én a helyedben keresnék egy jó szerelőt és átnézetném az autót. Elmondanám a gondokat.
Szerintem ha megkérdezed, tudnak itt a fórumon ajánlani lakhelyedhez közeli megbízható szerelőt.
A benzin szivattyú elvileg lila vezetéken kapja a pluszt, de mindegy legfeljebb visszafelé forog. Én tennék elé egy 21W-os izzót sorba, mert ha meg van szorulva könnyen leéghet, bár eddig se égett le.
A kardán csukló tudtommal kanyarban szokott kattogni, ha nagyon el van tekerve a kormány.
Nekem még ilyet nem csinált, ma egy lámpánál indultam és "keményebben" gyorsítottam és akkor egy pillanatra bevillant minden lámpa ( STOP, izzítás jelző, meg a bánat tudja még mi? ).
Arra gondoltam rögtön, hogy szűrő probléma, mert 2 éve járok az autóval és amikor vettem a volt gazda számlával igazoltan cseréltette azt is és még a vezérmű cuccokat és...és...és.
Azóta leléptem 32000 km-t és még nem cseréltem. Eredetileg 5 mikronos DELPHI van rajta, de én
ma HDF941 Delphit rendeltem, 3 mikronos.
Remélem az enyém is meggyógyul. Észrevettem azt, hogy a szivattyúba bemenő üza,cső erősen
levegős. Szerintem ez is a szűrő eldugulásának az egyik jele.
A dízel autók érzékenysége ! Levegő és az üzemanyagszűrők tisztasága.
Sziasztok! 2005-ös évjáratú Thaliám van, kevesebb mint 1 éve vettem. A gyári immobiliseren kívül szeretnék valami plusz lopásgátlót bele. Kérdésem, hogy véleményetek és tapasztalatotok szerint mivel érdemes kiegészíteni ezt a típust, aminek jó az ár-érték aránya és hatékony is a tolvajok ellen. Előre is köszönöm szépen a segítséget!
Szia!Ha lassan vagy gyorsan megyek akkor is hallatszik,lehet érdemes lenne gumishoz elvinni mielőt szétszedni,a gardáncsuklótol csinálhatja ezt a hangoi?A benzinszivattyúnál a csatin melyik a plusz és a minusz,mert meguntam hogy most se megy kiszedem és az aksinál direktre kötöm megnézem hogy meghallt e!
Már úgy nézetem ki, mint dagobert bácsi a mesében, pörögtek a szemem előtt a dollár jelek.Az izzítás lámpa mellett a hűtővíz lámpád is kigyulladt? Mert akkor lehet hogy te is abban a cipőben jársz mint én. Majdnem biztos, hogy a nagynyomású szelep kiszedése segített, a problémán, Mert a szerelő semmi mást nem csinált a gázolajszűrő cserén kívül.Jaa meg kiütötte a hiba kódot. A koszos szűrő,pedig nem hiszem hogy az autó teljes bénulását okozta volna.Illetve még nem hallottam ilyenről.
Az USA-ban a legtöbb autó, még az iskolabusz is benzinnel működik, csak a nagy teljesítményű teherautókban van dizel motor. Barátságosabb a benzin, mert nincs kéntartalma.
Azok az értékek, amiket az autó kezelési könyvében le vannak írva, fékpadon, laboratóriumi körülmények között "létrehozott" eredmények. Semmi nem igaz abból, amikor a géperőjárómű kitekint az aszfaltra. Nemrégen a VOLVO egyik új típusáról olvastam és a gyári fogyasztási adatoktól
( 5 L / 100 Km ) kicsit eltért a masina, a teszt vezetésen 9,5 L produkált 100 Kilométerre.
Ez egy nem mindennapi öröm, ha az ember meg vesz egy ilyen, nem is olcsó autót.
A gyárak simliskednek, mert el kell adni a terméket, nincs már próbajáratás a gyár tesztpályáján.
Mikor az újdonsült gazda megvette a suhanórozsdát, ö lesz a tesztpilóta, és a szervizekben jelent-
kező vásárlói panaszok alapján végzi el az adott gyár a módosításokat.
Mennyit hallunk arról, hogy valamelyik autógyár visszahívta egyes típusát "X" probléma miatt.
A RENAULT azokat az autókat amivel mi közlekedünk, először a DELPHI üza.ellátó rendszerrel
szerelte fel. Rengeteg hiba, reklamáció után, és néhány év elteltével, kapott az 1.5 dci SIMENS
rendszert. Pontosan azért, mert a MOL szabványnak megfelelő gázolajat a DELPHI piszkosul
nem bírja. Az USA-ban lényegesen magasabbak az üzemanyagokkal szemben támasztott követelmények, ott a DELPHI-vel nincs is probléma. Az ásványanyag forgalmazó viszont nem gyárt jobbat. A SIMENS feltehetően jobban ellenáll a piszoknak és az majd a jövő zenéje, hogy mennyire?
Nem kevés autó van szerelve evvel a DELPHI rendszerrel, de azok is itt Európába, állnak át lassan másik üza. ellátó rendszerre. Pl. A FORD .
A talicska pöcre indul. A szerelő csak üzemanyag szűrőt cserélt benne,semmi mást,meg kiütötte a túlnyomás hibakódot ( ami a 4099 bárt mutatott). Tesztelte a befecskendező rendszert, minden nyomás tökéletes,mind alapjáraton, mind fordulaton.Persze azt nem említettem neki, hogy a nagynyomású szivattyún lévő nyomásszabályzó szelepet, én kiszereltem, de mivel teljesen tiszta volt a szűrője, visszaraktam. A hibakódot kiütni nem tudtam, és szerintem a művelet végén ezért nem indult az autó.Mielőtt elvittem a szerelőhöz, kiszedtem, az 1 mikronos utólag beépített szűrőmet, amit kb 10 éve nem láttam,és háááááát izé igen érdekesen nézett ki, a betét. Rengeteg fekete trutyi volt benne, meg némi barna lötty a szűrőház alján.Azaz működik a folyadék szűrő.Képeket ne kérjetek, mert mikor szereltem szakadt az eső, és kénytelen voltam kint bütykölni,mert az autót nem bírtuk betolni a garázsba, így a kisebb gondom is nagyobb volt a képek készítésénél.Az utólagos szűrő most kap 1 új 1 mikronos betétet, és megy vissza a helyére.Még csak 4 km van a kocsiba a javítás óta, de remélem nem látom 1 db-ig az izzítás visszajelző lámpát,csak indításkor.
Nálunk 1.5dci rakoncátlankodott, motorvezérlőnél a soklábú csatlakozónál a csatlakozófejből valami szivacsos-zselés trutyi elszabadult és azt kellett kitakarítani.