Az úgy jó, ahogy írtad. Középen csak hideg levegő jön, hogy fűtés mellett legyen friss levegő is a kocsiban. Ha zavar zárd le, vagy ahogy mások is csinálják szedd le a rácsot és mögötte pl. szivaccsal tömd el a levegő útját.
Kis Agilám (Z12XE motorkód, láncos vezérlésű) vezérlés csere érett lesz. Alapjáraton melegen igen Dieseles a motorhangja. Nos nézem a neten a vezérlés szetteket. BGA nevű, Angol gyártmányú szettről valakinek valami infója lenne? Ha igen, kérem ossza meg a tapasztalatokat. Ezt a BGA szettet találtam jó áron a szekérhez.
Van egy Opel Astra H 2006-os 1.6-os X16xep motor kódu autóm. Azt csinálja, hogy alapjáraton a fordulatszámmérő ugrál, kb 700 és 750 között. A másik probléma, hogy ha váltok, benyomom a kuplungot akkor a fordulatszám nem esik le egyből hanem a lenyomást követően megy még 200-300 fordulattal feljebb és utána esik le? Akinek van a problémában tapasztalat, kérem írja meg mi lett a megoldás!
Tulajdonosa lettem egy Zafira A 2000-es kiadású szekérnek. A következőkben kérném a segítségeteket: első gondom a párásodás (nem a pollenszűrő okozta) volt, ezt a korábbi hozzászólások alapján orvosoltam. Jelenleg ki van kötve a kupola állító pálcája, mivel a belső keringető gomb működik (azaz világít) de a motor a mechanizmust nem mozgatja. Létezhet az, hogy csak valamelyik biztosítéknak lett vége, vagy a motornak? És ha igen melyik biztosítéknak? És itt jön a második kérdésem nincs valakinek magyar nyelvű kézikönyve elektronikusan? Az opel oldalakon csak a B-s zafirához találtam.
Sajnos nálam is (Opel Astra G) eltörött az utastér levegő lezáró lap tengelye. Kiszereltem a szerkezetet, hogy valami javítást eszközöljek rajta, a megoldásig motor és a "lap" nélkül visszaraktam az alkatrészeket. Találtam16 e Ft-ért, de ezt egy kicsit soknak tartom, mert nekem csak a lap kellene.
Visszaszerelésnél a szellőző felett a műanyag burkolat alatt van egy műanyag vékony védő lap (kb.12 cm széles és 35-40 cm hosszú íves) ez sehogyan sem illeszkedik a helyére. Szeretnék kérni egy fotót a beillesztett helyztéről.
Köszönöm - ez ha jól láttam egy hibakód olvasó cucc amit rá lehet rakni akkor is amikor pályán tolom? Földi halandók értelmezni képesek? Köszi a tippet!
Köszi - jó tipp, ha valóban így van (mint ahogyan a hozzászólásomból/kérdésemből látszik, felőlem bárhogy lehet, műszaki ismereteim/érzékem egy mormotával egyenértékű :) megoldás lehet, mert eddig a pályáról lejövet és a szervíz között városban napi használattal megvolt a 20 indítás simán a két esemény közt!
Úgy általánosságban azt szokták mondani a láncokról hogy nincs csereperiódusa, amikor már hangja van akkor csere, illetve 200ekm környékén illendő lecserélni, ne legyen gond. A nyúlását is meg lehet mérni elvileg.
"Ennél a motornál a vezérléscsere a para, vmi 11 óra a normaideje, biztos nem egyszerű eset."
Húha. És elvileg mennyit bír a lánc? Nekem a kocsiban a km (124 ezer, amit mind Németországban tett meg elvileg) elég reálisnak tűnik a szervízkönyv és a bőr és az utastér állapotát elnézve.
"A fogyi sztm rendben van,"
Végülis nem gond, nem használom sokat. Anno volt pont 147 lovas, hasonló tömegű Honda CR-V-m, az pont ennyit evett, ott örültem ennek:). Ezek szerint nincsenek csodák, hiába áramvonalasabb az Astra, a nagy motor, 1400 kg-mal ennyit eszik.
"Na, biztos nem azt írja az a kézikönyv, hogy ennyi olajat meg kell ennie a motornak.."
Köszi a választ. Remélem, hogy nem eszik ennyit:) Amúgy azt írja, hogy "olajfogyasztás: majd a táblázatban a 0,6/1000 érték (mindegyik motornál ugyanennyi egyébként).
"Ez a maximális olajfogyasztás, fölötte számított garanciális esetnek."
Ez mondjuk korrekt, más gyártó (pl. Toyota) 1 liter/1000 km-t adott meg ezidőtájt tűréshatárnak.
Sziasztok, nemrég vettem egy Opel Astra G kabriót (2,2-es, 2001-es, kéziváltós), és lenne néhány kérdésem ezzel kapcsolatban:
- a kocsi ültetve van (eladó szerint Eibach ültetőrugó van benne), minden fekvőrendőrön, és a garázskijárómon is odacsapom az alját, ezért most a garázs helyett az utcán áll:(. Mindenképp fel akarom emeltetni normális magasságúra, mert így nem lehet normálisan használni. Kalkulálom ennek a kb. összegét. Kérdés, hogy pl. egy ilyen rugó jó hozzá, vagy a kabriókba spécibb kell?
- Az normális, hogy a kocsi fogyasztása új Michelin Cross Climate-eken, nagyon nyugisan, városban, elővárosban, minimális dugóban használva 9,5 körül van a fedcomp szerint? (Előtte MR2-es Toyotám volt, az hasonló módban, igaz 7 LE-vel gyengébben és 400 kg-mal könnyebben) ugyanilyen gumikon 2 literrel kevesebbet evett.
- A szokásos olajok cseréjét meg szeretném csináltatni rajta. Ahogy néztem a netet, 5W30-as olaj kell bele. Ez tényleg ajánlható? A használati utasítás azt írja, hogy ennek a motornak az olajfogyasztása 0,6 liter/1000 km. Ennyit valóban megesznek ezek a motorok? A katalizátornak nem lesz baja? (csak mert a Toyotát, a szerelők riogatása meg a vonatkozó cikkek elolvasása után, 1 l/1000 olajfogyasztásnál gyűrűztetni vittem, ennél meg több, mint feleennyi még a normának számít)
- A motornak van valamilyen gyengéje, amire figyelni illik?
Sziasztok segicségre volna szükségem ha valaki tud. Van egy B vectra 1. 1.6 8v SZR motor kódos. Problémám alap járaton szépen jár a motor menet közben le veszem a gázrol a lábam ki vilan a hiba kód lámpa és le esik a fordulat és egyeletlenül jár a motor ha valaki tud segicsen elöre is köszönöm