Úgy általánosságban azt szokták mondani a láncokról hogy nincs csereperiódusa, amikor már hangja van akkor csere, illetve 200ekm környékén illendő lecserélni, ne legyen gond. A nyúlását is meg lehet mérni elvileg.
"Ennél a motornál a vezérléscsere a para, vmi 11 óra a normaideje, biztos nem egyszerű eset."
Húha. És elvileg mennyit bír a lánc? Nekem a kocsiban a km (124 ezer, amit mind Németországban tett meg elvileg) elég reálisnak tűnik a szervízkönyv és a bőr és az utastér állapotát elnézve.
"A fogyi sztm rendben van,"
Végülis nem gond, nem használom sokat. Anno volt pont 147 lovas, hasonló tömegű Honda CR-V-m, az pont ennyit evett, ott örültem ennek:). Ezek szerint nincsenek csodák, hiába áramvonalasabb az Astra, a nagy motor, 1400 kg-mal ennyit eszik.
"Na, biztos nem azt írja az a kézikönyv, hogy ennyi olajat meg kell ennie a motornak.."
Köszi a választ. Remélem, hogy nem eszik ennyit:) Amúgy azt írja, hogy "olajfogyasztás: majd a táblázatban a 0,6/1000 érték (mindegyik motornál ugyanennyi egyébként).
"Ez a maximális olajfogyasztás, fölötte számított garanciális esetnek."
Ez mondjuk korrekt, más gyártó (pl. Toyota) 1 liter/1000 km-t adott meg ezidőtájt tűréshatárnak.
Sziasztok, nemrég vettem egy Opel Astra G kabriót (2,2-es, 2001-es, kéziváltós), és lenne néhány kérdésem ezzel kapcsolatban:
- a kocsi ültetve van (eladó szerint Eibach ültetőrugó van benne), minden fekvőrendőrön, és a garázskijárómon is odacsapom az alját, ezért most a garázs helyett az utcán áll:(. Mindenképp fel akarom emeltetni normális magasságúra, mert így nem lehet normálisan használni. Kalkulálom ennek a kb. összegét. Kérdés, hogy pl. egy ilyen rugó jó hozzá, vagy a kabriókba spécibb kell?
- Az normális, hogy a kocsi fogyasztása új Michelin Cross Climate-eken, nagyon nyugisan, városban, elővárosban, minimális dugóban használva 9,5 körül van a fedcomp szerint? (Előtte MR2-es Toyotám volt, az hasonló módban, igaz 7 LE-vel gyengébben és 400 kg-mal könnyebben) ugyanilyen gumikon 2 literrel kevesebbet evett.
- A szokásos olajok cseréjét meg szeretném csináltatni rajta. Ahogy néztem a netet, 5W30-as olaj kell bele. Ez tényleg ajánlható? A használati utasítás azt írja, hogy ennek a motornak az olajfogyasztása 0,6 liter/1000 km. Ennyit valóban megesznek ezek a motorok? A katalizátornak nem lesz baja? (csak mert a Toyotát, a szerelők riogatása meg a vonatkozó cikkek elolvasása után, 1 l/1000 olajfogyasztásnál gyűrűztetni vittem, ennél meg több, mint feleennyi még a normának számít)
- A motornak van valamilyen gyengéje, amire figyelni illik?
Sziasztok segicségre volna szükségem ha valaki tud. Van egy B vectra 1. 1.6 8v SZR motor kódos. Problémám alap járaton szépen jár a motor menet közben le veszem a gázrol a lábam ki vilan a hiba kód lámpa és le esik a fordulat és egyeletlenül jár a motor ha valaki tud segicsen elöre is köszönöm
hat vagy lopott kinai cuccbol ujtitod fel vagy nagyon dragan adjak a bontott cuccokat. nekem idaig a bontott atepites mindig olcsobb volt.
atepites ellen szol,:
1, nem lesz mar street legal az auto.
2, eladas/ eredetvizsga is nehezkes lesz
3, hogy biztos lesz vmi amit nem lesz meg az atepiteshez es improvizalsz es lesz egy barkacs megoldas (ami ha jol csinalod nem fog megkakkani, de alkatresz katalogusbol mar nem tudsz vasarolni). Hobbi autonal vicces, amikor alkatreszboltba bemesz es 4 piti alkatresz veszel 1 autohoz, de 3 evjaratot, 3 motorkodot es ket kaszniverziot mondasz...
meg van a bája annak is amikor bemesz, adsz egy forgalmit es passzolo alkatreszt kapsz kezhez :-D
Kábelkorbács meg a többi is jönne, bontásra hozott autóvan van. A váltót én sem tudom. Azért is kérdeztem hátha van aki cserélte már. Az 1.8-as melett szól hogy erősebb, a felújitás meg lehet hogy kevesebből kijönne, + ha kibirnék csikarni még pár +le-őt
Van egy 1.6-os Zafirám 272e km van a motorban lassan úgy érzem motorfelújítás esedékes, erőtlen fogy az olaj (nem füstöl). Találtam eladó 1.8-as motort, mennyire macerás, nagy átalakítással jár ha kicserélem 1.8-asra a motort. Valakinek van tapasztalata ilyennel kapcsolatban? Vagy jobban járok ha felújítom a régit?
2000es évjáratú 1.4i benzines opel corsám van. Check engine lámpa kigyullad tartós 3000 fordulat feletti használat esetén, lassítva, alacsonyabb fordulatszámnál elalszik. Amióta fennáll volt (nem márka, de) jó (nem zug)szervízes 2 köröm, hibajel nincs bent állandóra, ezért nem tudják kiolvasni, volt egy lyukas vákuumcső, de az cserélve lett és még mindig megvan a jel 3000 felett. Emellett azóta volt olajcsere, szűrőcsere, szelepfedéltömítés csere, a hibajel mégis előjön. Jártam vele márkaszervízben is, ahol szintén nem tudtak hibakódot keríteni, mert nem ég a lámpa, hiába pörgették...Kissé tanácstalan lettem, mert az autó jó, egyébként teljesen oké és még sokáig használnám.
Korábban és most is rendszeres, dokumentált szervízes előélete volt (10+ év számlákkal! stb.). Ezen kívül némileg magasabb fogyasztást és talán rángatást 90-100kmh között tudnék mint lehetséges hiba felfedezni, de ezekkel kapcsolatban kicsit már amolyan bebeszélés érzetem van...TIPPEK? Előre is köszönöm!
Nyers erőszak....... ellent kell tartani a kerekeken, ne a tengelyt feszegesd. Beállítósablonok vannak? Anélkül a jeladótárcsát nehéz lesz helyére tenni. Lehet, hogy az új keréknél hézagolni is kell a jeladótárcsát.
Keresek bontott belső tükröt Budapesten. Eltört a tartó része, ami spiáter. Árban kb egy ezresre gondoltam, úgy láttam e körül mozognak, csak sajnos vidéken.
C-s 1.2-es Z12XE motorkódú Corsán cserélném a vezérmű tengelyeken a fogaskerekeket de a csavar nem akar lazulni.Van valakinek valami ötlete? Előre is nagyon köszönöm a gyors válaszokat.
A segítségeteket szeretném kérni. Egy pár hónapja lettem G Astra tulajdonos. Mikor megvettük az autót elég ramaty állapotban volt azóta jópár dolgot megcsináltam rajta. A kérdésem a következő. 2000-es 1.4 16V x14xe autóról van szó. Hidegen beindítom az autót szépen jár 1000-es fordulaton. Ahogy melegszik olyan 40-60 fok körül szépen lemegy 700-ra a fordulat. Majd mikor eléri a 80 fok körülit újra 1000 a fordulat. Alapjárat motor cserélve lett már rajta.
Kb két hónapja elkezdett csörögni a motor (c14se) ~1800-2500-as fordulat között. Hallásra mintha 1 hengernél csörögnének be a szelepek. Most 325000 km van a kocsiban, 310-nél volt vez tengely , hidrotőke, himba stb csere, azóta volt 2 olaj csere gyári GM 10W40 fél szintetikus olajra. Mi lehet, mert nem hinném, hogy az új vez tengely is eldugult, és szétkopott a 3-as, 4es hengernél. Amikor szét volt kopva a régi henger, nem csörgött. Olaj nem fogy jelentősen (szivárog itt-ott), nem füstöl, erős, hibajelzés nincs.
Opel Astra F Caravan hátsó ajtó teleszkópokat kéne cserélni - kérdésem az volna hogy simán kipattint a régi és bekattant az új vagy van valami trükk amire oda kéne figyelni ? Köszi a választ.