Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.22 0 6 1877

Uniós pénzt ki kellett szórni sokezer táblára és Garancsival sem ellenkezik egy nemzeti parkos igazgató.

Előzmény: Petra-25 (1876)
Petra-25 Creative Commons License 2015.12.22 0 6 1876

Csak azt nem értem hogy erre a neonsárga tájba nem illő táblákra miért volt szükség? Ti (és a hevesiek is) nagyon szép, korrekt tájba illő táblákat raktatok ki. Hogy engedélyezte ezt a BNP? Tislerics Endrééknek anno még azt is előírták, hogy zsindelytető legyen a tábla felett! (Na jó az idő dolgozott, és most már csak OSB lap van, de azért az se ennyire tájidegen. Vagy ugy vagytok vele, hogy a műanyagot megeszi az idő két-három év alatt, és a kérdés megoldódik?

Előzmény: garass (1860)
Woodyka Creative Commons License 2015.12.21 0 6 1875

Az én infóm is hasonló, azontúl, hogy magterület is egyben.

Előzmény: Petra-25 (1873)
Petra-25 Creative Commons License 2015.12.21 0 5 1874

Felsőtárkány, megszűnt vonal: Vagy 5 évvel ezelőtt mikor a P jelzés mellett egy farakodót létesitettek, még kerültek elő sinek a földből. A nyomvonal amugy néhol követhető, látszik a töltés melyet nem nőttek be a fák, de tényleg semmi nem maradt belőle. A Napsugár pihenőnél voltak depózva a kikerült betonalja, nem tudom mi lett velük, sajna régen jártunk arra.

 

Előzmény: ***RS*** (1872)
Petra-25 Creative Commons License 2015.12.21 0 7 1873

Mert "Szigorúan védett terület". Kerecseny sólyom fészkelő hely. Már vagy 30 éve lezárták. Valamikor ott vezetett a Z sáv jelzés Nagyvizsnyóra. Költési időszakban élőerővel is őrzik.

Előzmény: ***RS*** (1869)
***RS*** Creative Commons License 2015.12.19 0 6 1872

Én évek alatt majdnem az összes bükki vasútvonalat végigjártam, és dokumentáltam.

 

A legszebb és leglátványosabb a szilvásváradi felhagyott pályaszakasz a Halastótól a sikló alsóig. Három nagyon szép állapotban megmaradt vasúti töltés, a csúcsfordító kivehető, és a sikló alsó is elképzelhető. Itt látszik a kihúzó vágány egy kis betonszegélye. A siklópályán némi drótkötélmaradvány, és acél kötélvezetők. 1-2 szelvényszám is látható itt-ott.

 

A többiből nem sok maradt, a fennsíki vasút nyomvonala elég jól kivehető, néhol  a kavics ágyazat megmaradt, ahol nem salakból készítették.

A Tebe pusztaiból semmi nem maradt. A Dédestapolcsány felé menő 600mm-es vágányból írmag se maradt.

A bükk északi részén futó vonalakat nem tudtam bejárni (Harica-völgy, Farkasgödör) mert nagyon messze vannak ahonnan indulok. Azokat esetleg csak nyáron lehet végigjárni.

 

A felsőtárkányi megszüntetett vonalak nem maradtak fent. -egy részükön kerékpárút, vagy kitaposott gyalogösvény halad, semmilyen vasúti alépítmény nincs ezeken a részeken.

Előzmény: Woodyka (1871)
Woodyka Creative Commons License 2015.12.18 0 6 1871

Sikló felső viszont megvan és meg is közelíthető. Jó pár éve (~10) még a nyomvonalak elég jól voltak követhetők a fennsíkon.

Előzmény: ***RS*** (1868)
Woodyka Creative Commons License 2015.12.18 0 0 1870

Azt hirtelen nem tudom, de egy két nap és megtudom!

Előzmény: ***RS*** (1869)
***RS*** Creative Commons License 2015.12.18 -1 0 1869

Az Ablakos-kő mért került ki az útvonalról?

Előzmény: Woodyka (1867)
***RS*** Creative Commons License 2015.12.18 0 6 1868

Nekem is ez tűnt fel! A Faktor-réti végállomás teljesen észrevehetetlen. Ennél több értelme lett volna, ha a sikló alsó állomását kitáblázzák. Bár arra nincs turista út.

Előzmény: garass (1866)
Woodyka Creative Commons License 2015.12.17 0 6 1867

És sok olyan tábla ami fokozottan védett, elzárt, úton meg nem közelíthető helyekre próbálja kalauzolni. Ha út nincs az még talán (majd taposnak széleset), lezárt barlang talán megvédi magát. De több olyan hely is van, ahol már maga a látogatás károkat okoz, okozhat. És ezt mind most süket módon összevissza kitáblázni? Több a kár mint a haszon...

Előzmény: garass (1866)
garass Creative Commons License 2015.12.16 0 7 1866

Meg az Egykori kisvasút végállomás, ami egy óriási látványossága a Bükknek. De sorolhatnám, mert még rengeteg hasonló van.

Előzmény: Törölt nick (1865)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.16 -6 0 1865

A Magas-Tátra turistaúthálózata egyszerű és a célpontok is világosak. Bár pont ez lett volna itt is a feladat, kiválasztani az 50 legnépszerűbb pontot. Ez helyismeret nélkül nem megy. Így lett Bánkút helyett a lezárt Diabáz-barlang a táblán.

Előzmény: garass (1864)
garass Creative Commons License 2015.12.16 0 7 1864

Valahol ez a cél lett kitűzve, de persze a hazai lehetőségek alapján.

Az, hogy kell e táblázás, vitatható. Külföldön, pl. a Tátrában kiválóan működik a tábla rendszer és még térkép sem igen kell a túrázáshoz, ha van némi helyismeret. De sorolhatnék több más országot is.

Itt a táblarendszer célja nem is az útvonal végigmutatás, hanem a kék kör mentén fellehető turisztikai célpontokhoz való kalauzolás. Nos a mostani táblarendszer ezt nem tudja. És nem csak a Bükkben, mint látható.

Előzmény: Törölt nick (1863)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.16 -4 2 1863

A fordított irányba mutató nyilakat esetleg lehet javítani, de egyébként a teljes koncepció javíthatatlan és felesleges. 2016-ban már egyáltalán nem kellene táblázni.

Persze mindig kérdés, hogy ha ez hülyeség akkor mit lehetne uniós pénzből csinálni. Szerintem a Kéktúrából egy Szent Jakab úthoz hasonló nemzetközi attrakciót, benne a térképes appal.

Előzmény: garass (1862)
garass Creative Commons License 2015.12.16 0 7 1862

Sajnos valami hasonló történt. Ezért mi most tételes felülvizsgálatba kezdtünk és  a hibák kijavítására törekszünk, de nem ebben a stílusban.

Előzmény: Törölt nick (1861)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.16 -5 0 1861

A politikát tényleg felesleges volt belekeverni mert ettől független cél az uniós pénzek elköltése, ráadásul értelmetlen elszórása. Itt inkább az a gond, hogy elvileg léteznek a Természjáró Szövetségnek helyi szervezetei amik tudtak volna értelmes táblákat összeállítani. Helyismerettel, alaposan átgondolva. Ez meg teljesen máshogyan készülhetett, valami POI listából a számítógép legenerálta, hogy a értelmetlenül magas táblaszám meglegyen.

Előzmény: garass (1860)
garass Creative Commons License 2015.12.15 -1 6 1860

Ennek a cikknek a szakmai megállapításaiban sok igazság van. De kár, hogy mindezt politikai szándékkal körítették. Ez a stílus nem a turizmus érdekeit szolgálja. A hibák csak szakmai síkon orvosolhatók. A politika csak ellentéteket szít, aztán marad minden a régiben.

Borsodban ezt másképp igyekszünk megoldani.

Előzmény: Woodyka (1859)
Woodyka Creative Commons License 2015.12.15 0 0 1859
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.30 -6 0 1858
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.18 0 7 1854

A legabszurdabb, hogy sok tábla leolvasásához be kellene mászni a bozótba, gondolom csak a helyszínen derült ki, hogy a már legyártott táblák úgy állnak. Láthatólag a mennyiség volt a cél, mindegy, hogy nincs is elágazás, vagy csak 3 irány van, hogy az Őserdő nem látogatható, vagy az adott barlang teljesen érdektelen. A koordináta szerepel a táblán, tehát elvileg nem kellett kérdezgetni a helyét, másra nem tudom, hogy mire jó.

Előzmény: garass (1851)
Woodyka Creative Commons License 2015.11.18 0 6 1853

És pár táblát is láttunk nemrég amin komolyabb erőszaknak nem volt nyoma, de egy két irány már leesett, de csak az alatta  lévő tábláig...

Előzmény: garass (1851)
Woodyka Creative Commons License 2015.11.18 0 5 1852

Megbízható embertől hallottam és van saját tapasztalat is. Pl. a Petőfi barlang név se használatos az Anna barlangra évtizedek óta -  akkor is csak Anna (Petőfi) barlangként volt...

És van pár víznyelő a táblákon és barlang amelyek lezártak, fokozottan védett területeken nyílnak. Csókásról a Garadna völgy 6km távolságra van, egyenesen arra amerre a Kecske-lyuk barlang majdnem azonos távolságra megjelölve. És még lehetne sorolni, de elég kimenni az erdőbe.

Előzmény: garass (1851)
garass Creative Commons License 2015.11.18 0 7 1851

Ez a történet szóbeszéd, vagy magad is tapasztaltad?

Előzmény: Woodyka (1850)
Woodyka Creative Commons License 2015.11.17 0 6 1850

És sok olyan útjelző  van, ami vagy idétlen irányba jelöl olyan úti célokat, ami vagy fele távolságra is elérhető, mert amúgy elég hosszú és nagy kiterjedésű hely, vagy pedig olyat, amit amúgy hivatalosan meg sem szabad közelíteni mert fokozottan védett területen van és nem hogy jelzett de még jelzetlen út sem vezet hozzá. Hát mindenesetre nagyon szakmaiatlan és hozzá nem értő társaság volt , ráadásul akik kihelyezték azok is a világ túlsó feléről érkeztek, szintén úgy hogy fogalmuk se volt, hova kell tenni a táblákat (helybeliektől érdeklődtek, hogy mi merre lehet, vagy pedig pár táblán eleve látszik, hogy ahol van, ott csak abban a szögben egy idegen láthatta jónak). Márpedig, most aki idejön egy kocsi platóján sok táblával és turistákat kérdez, hogy merre lehet valami, gondolom mennyire jó helyre rakja a táblákat is.

 

Szóval sokba került, a szándék jónak tűnt, de az eredmény szánalmas és siralmas. Egy sok milliárdos pénzkidobás, aminek ez lett  az eredmény, de talán legalább a félrevezető táblák nem fognak sokáig tartani, van ami már most esik le, a többi meg hamar fog korhadni...

Előzmény: ***RS*** (1848)
garass Creative Commons License 2015.11.17 0 8 1849

Erre a fórumra most írok először, de hallgatásomat a Petőfi-kilátóról szóló megjegyzések miatt most felhagyom.

A Kékkör felújítása és fejlesztése egy uniós pályázat alapján lett végrehajtva három éves munkával, a Magyar Természetjáró Szövetség irányítása mellett.

A kilátó ebbe nem kerülhetett bele, mert az 1948-ban a diósgyőri, miskolci turisták által felállított kilátó (amit 2002-ben a jelenlegi szerkezetre cseréltek le) állami kezelésben van. 

A kilátó fenntartását, gondozását 2012-ig a borsodi turisták, a megyei szövetség végezte. Ekkor a Heves Megyei Katasztrófavédelmi Főigazgatóság - mint az állami földtulajdon megbízott kezelője - jogi formulákra hivatkozva, át/elvette a turistáktól. Innentől a kilátó állagmegóvására semmit nem költött, bár az átvétel nem is titkolt indoka az volt, hogy a torony tetején lévő "doboz" egy telefontársaság átjátszó állomását rejti, amiért ők bérleti díjat fizetnek a kezelőnek. 

Korábban ez az összeg szerződésileg a B.-A.-Z. Megyei Természetjáró Szövetséget illette, amiből ők a kilátó rendszeres karbantartását végezték. Három éve ez más zsebbe kerül.

Az igazgató úr nyíltan ki is mondta, "majd lerohad az magától". Mint látható, ehhez tartja is magát. Remélem, nem sokáig! 

Előzmény: Törölt nick (1847)
***RS*** Creative Commons License 2015.11.17 -6 0 1848

Nekem is feltűnt, hogy néhány útjelző - enyhén szólva - fura irányba mutat.

 

A kilátó tetején lévő doboz nem távközlési célú, mert azok jobb helyen vannak a tornyon. Bár kétségkívül az áram fel van vezetve oda, de szerintem inkább valamilyen meteorológiai célú cucc lehet. Remélem másra is fogja futni a pénzből, lehetnének még padok, esőbeállók is a Bükkben. (a Csalánosi parkolóban csak egy asztal van....)

 

Arról már nem is beszélve hogy a kisvasút vonalát is lehetne bővíteni. Erről sokan álmodoznak szerintem.

 

Lovak már nincsenek a Nagy-mezőn?

Előzmény: Törölt nick (1847)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.17 -6 0 1847

A táblaerdő érdekes új jelenség. Valami 2,7 milliárdos uniós fejlesztés része Kékkör néven amibe a Petőfi-kilátó ezek szerint (még) nem fért bele. Bár kérdéses a tulajdonosa, és hogy mi van a dobozban a tetején, ha mellette ott az adótorony.

A jelzőtáblák elég mennyiségi szemlélettel készülhettek, esetleg automatikusan generálva a célpontokat, mert hiába a helyismeretem, mégis elég zavarbaejtőek. Meg a GPS koordináta is furcsa, egyáltalán hogy "Befektetés a jövőbe" alcímmel okostelefon app helyett jelzőtábla lett.

Előzmény: ***RS*** (1846)
***RS*** Creative Commons License 2015.11.17 -6 0 1846

Sajnos idén most voltam első alkalommal a fennsíkon. A Bányahegynél hagytam a kocsit és a késő őszi verőfényben gyalog felmentem a Bálványra. A Bányahegynél éppen dolgoztak, az utolsó simításokat végezték egy tipp-topp esőbeállón, ami akár étkezőhelynek is használható. (a régi sorompóház melletti kis tisztáson épül) Végig az útvonal mentén az összes útjelző kicserélve.

Sajna erre a két deszkára már nem jutott pénz, vagy a munkásoknak volt tériszonyuk. A kilátót körülvevő erdő már annyira felnőtt, hogy csak innen igazán szép a panoráma.

Előzmény: Törölt nick (1843)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.16 0 7 1845

Összefoglaltad a lényeget, kb ennyi.

 

Pedig kár lenne ezért a nagy múltú kilátóért, már a 60+ éves gyermek kéktúra jelvényen is ennek a stilizált képe szerepel:

 

Előzmény: Woodyka (1844)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!