A taglalt "belső" jellemzők nagyon mély elemzésre, összehasonlításra is alapot adhatnak.
Én ennyire mélyre nem tudok tekinteni.
De van ennek egy "külső", felsőbb szintje is.
Van gyártó, aki becsülettel megadja az anyaga minősítéséhez (egyébként elválaszthatatlanul) tartozó "év"-et is. Van, eki ezt - talán ha nem is titkolja, de - nem annyira publikálja.
A dobozok egy jó részén egyszerűen nem szerepel teljes körűen, hogy (pl.) 5w-30 A5/B5-12, 5w-30 A5/B5-10, stb...
Néha megdöbbenéssel nézek rá webshop publikációkra, ahol éppen fellelem, hogy "yx z-08".
Állatira más cucc tud lenni "ugyanaz" -08, -10, -12 "változatában".
És akkor e mögött van sokszor az a "belső" összefüggésrendszer, ami mérési eljárásokban, és eredményekben (is) tud megtestesülni.
Szóval, a viszkozitás és teljesítményszint jelzése sem ad még egyértelmű eligazítást az anyag tényleges mibenlétére vonatkozóan, nagyon kell az a "szabvány-dátum" hozzá.
Jó nagy káosz van azért ebben a tekintetben a piacon.
Nem kell mindenhol összeesküvésre gyanakodni... :)))
A legtöbb kenőanyag adatlapjai hozzáférhetőek a neten, ha a (viszkozitás) mérés azonos ASTM szabvány szerint történt - márpedig a V40 és a V100 értékeknél ez a helyzet - akkor az értékek gond nélkül összehasonlíthatóak.
Nem gondolom hogy egyetlen kenőanyag gyártónak is bármiféle érdeke fűződne ahhoz hogy az adatlapokon fals viszkozitási értékeket adjon meg.
Ha mégis gyanakodsz akkor fordulhatsz pl. a Metric laborhoz (http://www.metric.hu/), jó pénzért bármilyen mérést elvégeznek a kedvedért.
Alapos gyanú esetén természetesen célszerű feljelentést tenned a Fogyasztóvédelemnél (http://www.nfh.hu/).
" ... A viszkozitásra vonatkozó adatokat mennyire tekinthetjük pontosnak? ... "
Általában beszélgethetünk a viszkozitásról is.... :))
Normális esetben minden mérési adat mellett (olajoknál jellemzően ASTM számmal jelölve) illik feltüntetni a mérési eljárást is. Ha a mérés azonos ASTM szabvány szerint történt akkor a mért adatok 1:1-ben összehasonlíthatóak.
Egy mérési eredmény szvsz akkor értékelhető ha ismerjük a mérés körülményeit is. A lobbanáspont mérésére alapvetően két módszer - a nyílttéri és a zárttéri - ismeretes és még ezeken belül is lehetnek eltérések a mérési körülményekben.
Felleltem a web-en egy idén augusztusi biztonsági adatlapot Magnatec A5 5w-30-ról (igaz, ez nem Professional), ami a "szín"-nél azt mondja, hogy "borostyán".
Emlékeim szerint ez is "zöld" volt korábban.
Szóval, ekkor-tájt változhatott, és lehet, hogy ekkortól már nem jegye a zöld szín ennek az anyagnak.
" .... Rover 75 2.0 CDTi 2005-ös évjárat, milyen motorolajat javasoltok bele? ... "
Jóllehet a motor valóban a BMW-től származik (M47R) de a rendelkezésemre álló infók szerint egyértelműen SAE 10W-40-es ACEA A3/B3 minősítésű motorolaj használatát írták elő (az LL04-es olajok ACEA C3 minősítésűek, így szvsz nem a legjobb megoldást jelentik ehhez a motorhoz).
Nem eszei még egy kicsit sem, akkor kipróbálom az 5W40 et hidegen jobb a kenése gondolom. Mint a 10W40 nek. Viszont nyáron nagy melegbe meg gondolom inkább a 10W40 a jobb.
Ehhez a motorhoz széles skálán, a 0W-30-tól a 10W-50-ig terjed az egész éves használatra javasolt (és megfelelő jóváhagyású) olajok listája. Ha eddig 10W-40-est használtál és nem volt számottevő olajfogyasztás akkor - a télre is tekintettel - szvsz érdemes lépni egy fokot lefelé, az 5W-40-re. Az általad említett két olaj közül ehhez a motorhoz a nagyobb bázisszámú A3/B4-es olaj tűnik jobb megoldásnak.
Sziasztok! VW golf 4 1.6 16V BCB melyik olajat érdemes beleönteni? Eddig 10W-40 et kapott, és mondták hogy ez nem igazán belevaló, inkább 5W-30/ 5W-40 Egyáltalán szabad beleönteni vékonyabb olajat ha mindig 10W-40 volt benne? 130.000Km van az autóba jelenleg. Megtaláltam a könyvébe milyen az ajánlott.
Ilyen árban, de max 8-9 körül van olyan alternatíva, ami sokkal jobb, mint az ELF SXR? durván 10.000km-enként cserélem az olajat. Ha nem lényeges a különbség, akkor marad az ELF, csak most felmerült megint a topicban az olajtéma és ilyenkor mindig elbizonytalanodok, hogy mi lenne a legjobb az autónak.
" .... Ahol MB 229.1 teljesítményszint van előírva, ott alkalmazható-e az MB 229.31/229.51 teljesítményszintű olaj? ... "
Röviden: nem egészen... :(
Az MB motorokkal működő autók egy része (alapvetően a részecskeszűrő nélküli dízelek) elfogadja mindkét (229.x és 229.xy) normát, a részecskeszűrősökhöz természetesen csak 229.31 vagy 229.51-es jóváhagyású olajok használhatóak míg a benzinüzemű motorok nagy részénél kizárólag a nagyobb bázisszámú (229.1-es) 229.3-as és/vagy 229.5-ös jóváhagyású motorolajok használhatóak.
200 ezer még nem a világ vége, de cseréltesd azt a vezérlést már ki, vagy add el a vasat. Nagyobb viszkozitás nem lehet a megoldás kulcsa. A gyári szabványról már nem is szólok!