Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Robi53 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33243

A taglalt "belső" jellemzők nagyon mély elemzésre, összehasonlításra is alapot adhatnak.

Én ennyire mélyre nem tudok tekinteni.

De van ennek egy "külső", felsőbb szintje is.

Van gyártó, aki becsülettel megadja az anyaga minősítéséhez (egyébként elválaszthatatlanul) tartozó "év"-et is. Van, eki ezt - talán ha nem is titkolja, de -  nem annyira publikálja.

A dobozok egy jó részén egyszerűen nem szerepel teljes körűen, hogy (pl.) 5w-30 A5/B5-12, 5w-30 A5/B5-10, stb...

Néha megdöbbenéssel nézek rá webshop publikációkra, ahol éppen fellelem, hogy "yx z-08".

Állatira más cucc tud lenni "ugyanaz" -08, -10, -12 "változatában".

És akkor e mögött van sokszor az a "belső" összefüggésrendszer, ami mérési eljárásokban, és eredményekben (is) tud megtestesülni.

Szóval, a viszkozitás és teljesítményszint jelzése sem ad még egyértelmű eligazítást az anyag tényleges mibenlétére vonatkozóan, nagyon kell az a "szabvány-dátum" hozzá.

 

Jó nagy káosz van azért ebben a tekintetben a piacon.

 

 

Előzmény: SLX-350 (33241)
Cymantrene Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33242

Vagy kezdheted a vizsgálódást a minőségbiztosítási rendszerüknél és az azt auditáló szervezetnél, pont erre vannak.

És persze a piaci vetélytársak is ellenőrzik egymás termékeit.

 

Előzmény: SLX-350 (33241)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33241

Nem kell mindenhol összeesküvésre gyanakodni... :)))

A legtöbb kenőanyag adatlapjai hozzáférhetőek a neten, ha a (viszkozitás) mérés azonos ASTM szabvány szerint történt - márpedig a V40 és a V100 értékeknél ez a helyzet - akkor az értékek gond nélkül összehasonlíthatóak.

Nem gondolom hogy egyetlen kenőanyag gyártónak is bármiféle érdeke fűződne ahhoz hogy az adatlapokon fals viszkozitási értékeket adjon meg.

Ha mégis gyanakodsz akkor fordulhatsz pl. a Metric laborhoz (http://www.metric.hu/), jó pénzért bármilyen mérést elvégeznek a kedvedért.

Alapos gyanú esetén természetesen célszerű feljelentést tenned a Fogyasztóvédelemnél (http://www.nfh.hu/).

Előzmény: johannes. (33240)
johannes. Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33240

Itt az a gond,hogy a vásárlók nem igazán tudnak utánajárni, hogy megfelelő eljárással végezték a vizsgálatokat.

A meglévő adatok alapján is lutri az egész, nehéz megállapítani, hogy ki csal és ki nem.

Ha vw tudott, itt sem kizárt.

 

Utólagos ellenőrzéssel kik foglalkoznak az olajaknál?

Előzmény: SLX-350 (33239)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33239

" ... A viszkozitásra vonatkozó adatokat mennyire tekinthetjük pontosnak? ... "

 

Általában beszélgethetünk a viszkozitásról is.... :))

Normális esetben minden mérési adat mellett (olajoknál jellemzően ASTM számmal jelölve) illik feltüntetni a mérési eljárást is. Ha a mérés azonos ASTM  szabvány szerint történt akkor a mért adatok 1:1-ben összehasonlíthatóak.

Előzmény: johannes. (33238)
johannes. Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33238

TEHÁT AKKOR A FELTŰNTETETT ADATOK ALAPJÁN NEM JUTUNK PONTOS INFORMÁCIÓHOZ.

A viszkozitásra vonatkozó adatkat mennyire tekinthetjük pontosnak?

Előzmény: SLX-350 (33237)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33237

Szia Johannes,

 

Eszembe jutott a szakállas vicc:

-  Mennyi?

- Nyolc!

- Mi nyolc?

- Mi mennyi?

Egy mérési eredmény szvsz akkor értékelhető ha ismerjük a mérés körülményeit is. A lobbanáspont mérésére alapvetően két módszer - a nyílttéri és a zárttéri - ismeretes és még  ezeken belül is lehetnek eltérések a mérési körülményekben.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Lobban%C3%A1spont

Előzmény: johannes. (33233)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.26 0 0 33236

Szia Robi,

 

A Magnatec olajok nagyjából 2 évnyi "zöldség" után valóban visszakapták az olajokra általában jellemző borostyánsárga színüket.

Előzmény: Robi53 (33235)
Robi53 Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33235

Részben válaszolok is magamnak.

Felleltem a web-en egy idén augusztusi biztonsági adatlapot Magnatec A5 5w-30-ról (igaz, ez nem Professional), ami a "szín"-nél azt mondja, hogy "borostyán".

Emlékeim szerint ez is "zöld" volt korábban.

Szóval, ekkor-tájt változhatott, és lehet, hogy ekkortól már nem jegye a zöld szín ennek az anyagnak.

Előzmény: Robi53 (33234)
Robi53 Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33234

Szervusztok,

 

Vájtfülű, hozzáértő, sokat-látott fórumtársaktól kérdezném:

 

Castrol Magnatec Professional A5 5w-30 motorolaj milyen színű?

Nem oly rég a flakonos kiszerelés méreg-zöld, olaj-zöld volt.

És ennek az anyagnak megkülönböztető jegye is volt ez a szín.

Ma a hordós kiszerelésű okkeres beütésű arany- vagy méz"sárga" (na, az aranynál és méznél is azért sötétebb sárga)

Állítólag néhány hónapja már ilyen, előtte a hordós is sötétzöld volt.

?

@ SLX-350, véleményed?

johannes. Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33233

Azt mondja az írás :

 

 

"A lobbanáspont jó mutatószám lehet az alapolaj minősítéséhez. Minél magasabb ez a hőmérséklet, annál jobb."

 

 

Másik írás:

 

"A szintetikus olaj használatának előnyei: magasabb lobbanáspont."

 

 

Castrol 5w40---flash point: 207

 

Mol 15w40---flash point:    230

 

 

Én látok rosszul ?

oLayos Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33232

T Mathias23!

 

Nem térek el az kiadott manuál ajánlásától:

 

"Engine

Engine

ENGINE OIL

Check the oil level weekly, or whenever you fill up with fuel.

Ideally the oil level should be checked with the engine hot

and the car resting on level ground.

 

Oil specification

Petrol engines: 10W/40 engine oil meeting ACEA A2.

Note that for 1.8 petrol engine cars only, ACEA A1 oils can

also be used and that this specification may improve fuel

economy.

 

Diesel engines: 10W/40 or 15W/40 engine oil meeting both

ACEA A3 and ACEA B3 specifications.

Oils manufactured to the above specifications are suitable for

use in temperatures between -20°C to +30°C (if climatic

temperature falls outside these limits, seek advice from your

dealer)"

Előzmény: Mathias23 (33229)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33231

Szia Mathias,

 

" .... Rover 75 2.0 CDTi 2005-ös évjárat, milyen motorolajat javasoltok bele? ... "

 

Jóllehet a motor valóban a BMW-től származik (M47R) de a rendelkezésemre álló infók szerint egyértelműen SAE 10W-40-es ACEA A3/B3 minősítésű motorolaj használatát írták elő (az LL04-es olajok ACEA C3 minősítésűek, így szvsz nem a legjobb megoldást jelentik ehhez a motorhoz).

Előzmény: Mathias23 (33229)
mantec Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33230

T Mathias23!

 

"... milyen motorolajat ..."

A motor származására tekintettel BMW LL-04-t teljesítőt.

 

A teljesség igénye nélkül: idealo.de, kauffer.hu, auto-motor.oel.de ato24.de.

Előzmény: Mathias23 (33229)
Mathias23 Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33229

Sziasztok!

 

Rover 75 2.0 CDTi 2005-ös évjárat, milyen motorolajat javasoltok bele?

mantec Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33228

T Norbi10.!

 

"... gondolom ..."

Nem.

 

 

Előzmény: Norbi10. (33226)
oLayos Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33227

:))

 

Jól van na!  ... végül is nem tiltott (talán).;-)

Előzmény: SLX-350 (33225)
Norbi10. Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33226

oLayos  és SLX-350

Köszönöm a választ.

 

Nem eszei még egy kicsit sem, akkor kipróbálom az 5W40 et hidegen jobb a kenése gondolom.  Mint a 10W40 nek. Viszont nyáron nagy melegbe meg gondolom inkább a 10W40 a jobb. 

Előzmény: oLayos (33224)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33225

Miért, hát nem beszéltünk össze?... :)))

Előzmény: oLayos (33224)
oLayos Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33224

Hali SLX!

 

... még utóbb lesz aki feltételezi az összebeszélés tényét!:)

Előzmény: SLX-350 (33223)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33223

Szia Norbi,

 

Ehhez a motorhoz széles skálán, a 0W-30-tól a 10W-50-ig terjed az egész éves használatra javasolt (és megfelelő jóváhagyású) olajok listája. Ha eddig 10W-40-est használtál és nem volt számottevő olajfogyasztás akkor - a télre is tekintettel - szvsz érdemes lépni egy fokot lefelé, az 5W-40-re. Az általad említett két olaj közül ehhez a motorhoz a nagyobb bázisszámú A3/B4-es olaj tűnik jobb megoldásnak.

Előzmény: Norbi10. (33221)
oLayos Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33222

T Norbi10.!

 

Mind a kettő rendelkezik az előírt VW (ehhez az autóhoz is) gyártóművi előírással, így használható bármelyik.

 

Ha ennek az olajmárkának ebből a terméksorából választanék, én a másodikat tenném.

Előzmény: Norbi10. (33221)
Norbi10. Creative Commons License 2015.11.25 0 0 33221

Sziasztok! VW golf 4 1.6 16V BCB melyik olajat érdemes beleönteni? Eddig 10W-40 et kapott, és mondták hogy ez nem igazán belevaló, inkább 5W-30/ 5W-40 Egyáltalán szabad beleönteni vékonyabb olajat ha mindig 10W-40 volt benne? 130.000Km van az autóba jelenleg. Megtaláltam a könyvébe milyen az ajánlott.

Két olaj közül melyik legyen?

http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-edge-titanium-fst-5w-40-4-literes/201/16950

 

http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-edge-titanium-fst-5w-40-a3-b4-4-literes/48452/16950

 

akkumlátor Creative Commons License 2015.11.24 0 0 33220

Tiszteletem!

 

Érdeklődnék, hogy mit tudni manapság a Millers oilsról?

Tényleg csúcs termékek, amik "ütik" a közismert nagyobb márkák termékeit, mint pl Mobil, Castrol,Motul, vagy csak túl van árazva és hájpolva?

 

Nagyon kíváncsi lennék az itteni szakik véleményére!

 

Válaszukat előre is köszönöm!

 

Szép estét!

Fütyülős Creative Commons License 2015.11.24 0 0 33219

Nincs FAP. 

Ilyen árban, de max 8-9 körül van olyan alternatíva, ami sokkal jobb, mint az ELF SXR? durván 10.000km-enként cserélem az olajat. Ha nem lényeges a különbség, akkor marad az ELF, csak most felmerült megint a topicban az olajtéma és ilyenkor mindig elbizonytalanodok, hogy mi lenne a legjobb az autónak.

mantec Creative Commons License 2015.11.24 0 0 33218

T Fütyülős!

"... melyik ..."
Mindhárom motorolaj részecskeszűrő (DPF/FAP) nélküli Renault dízelmotorba való.
Kivéve a kivételek.

A Total egy multinacionális energetikai cég.
A Mannol az SCT csomagoló cég márkaneve.
A két cég nem egy ligában játszik.

 

"... jobb ..."

Szerinted?

Előzmény: Fütyülős (33216)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 33217

(1.5 dCi 106LE)

 

 

Részecskeszűrő (FAP) van?

Előzmény: Fütyülős (33216)
Fütyülős Creative Commons License 2015.11.24 0 0 33216
Előzmény: SLX-350 (33215)
SLX-350 Creative Commons License 2015.11.16 0 0 33215

" .... Ahol MB 229.1 teljesítményszint van előírva, ott alkalmazható-e az MB 229.31/229.51 teljesítményszintű olaj? ... "

 

Röviden: nem egészen... :(

Az MB motorokkal működő autók egy része (alapvetően a részecskeszűrő nélküli dízelek) elfogadja mindkét (229.x és 229.xy) normát, a részecskeszűrősökhöz természetesen csak 229.31 vagy 229.51-es jóváhagyású olajok használhatóak míg a benzinüzemű motorok nagy részénél kizárólag a nagyobb bázisszámú (229.1-es) 229.3-as és/vagy 229.5-ös jóváhagyású motorolajok használhatóak.

Előzmény: MortalWombat (33198)
oLayos Creative Commons License 2015.11.15 0 0 33214

T trakeszv6!

 

200 ezer még nem a világ vége, de cseréltesd azt a vezérlést már ki, vagy add el a vasat. Nagyobb viszkozitás nem lehet a megoldás kulcsa. A gyári szabványról már nem is szólok!

Előzmény: trakeszv6 (33211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!