Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Hát... sajnálom, hogy így jártál! Elhiszem amit mondasz, kíváncsi vagyok nálam mikor jönnek elő ezek a hibák. Az is lehet, hogy te sokkal többet használod a gépet mint én, ami nekem sok, az neked nem biztos. Na mindegy, majd ezekre jobban figyelek! Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataidat a géppel kapcsolatban!
Takarítás nálam k.b. 4 tankonként van. Mindegy hogy oloe, vagy stihl. Ha láncot valamiért le kell venni, akkor kihúzom a felesleges koszt. Ha négy tankot nem bír ki pucolás nélkül, akkor ott valami xarul van megoldva. Légszűrőt előbb kell pucolni, mert érzékeny rá.A fékszalag alapból közel volt a haranghoz, forgácsot nem tudom hogy be került e mögé.Nincs kizárva. Ha egy éves gépnél elkopik, akkor az a megoldás xar. Legalábbis én annak ítélem meg! Nem vagyok egy gépsimogató, és nem is gondolom hogy igénylik a gépek. Persze ami megjár a gépnek, azt megkapja.Többet nem!Évi egy átpucolás, átnézés és kész.Én így gondolom, nem biztos hogy jól!
Lánc élesség az más kérdés, azt simán élezem tankonként,két tankonként.
Ja, meg amit én mondok az nem biztos hogy úgy is van, hisz nem vagyok szakértő. Meg vannak itt biztosan olyanok akik ezt sokkal jobban tudják nálam, majd úgy is kijavítanak:) Azért próbáltam nagyjából érthetően elmondani, de ezért is linkeltem az előzőekben csiga fórumtársunk írását (utólagos engedelmével), mert Ő ennek az olajtémának az igazi mestere! De tényleg!!!
Én a kis oleomac gs410cx katalizátora miatt használok teljesen szintetikust. Mivel ott nagyobb a hőteher a katalizátor miatt, és a Xp olajjal ezt a hőterhet sokkal jobban elviselik a gép csapágyai /dugó/gyűrű/ stb... meg, még kevesebb a korom/kátrány képződés. Régebben néztem egy videót a tyúktubon, ott az ásványi, részben szintetikus, teljesen szintetikus 2t olajakat tesztelték egy valamilyen kemencében. A lényege az volt, hogy lemez lapokra tettek ezekből, és különböző hőhatásoknak tették ki az olajakat. Az eredmény elég meggyőző volt, amikor egy bizonyos hőfokon az ásványi olaj már csak fekete korom és kátrány/trutyi volt, a teljesen szintetikus még akkor is olajként viselkedett. Mivel egy katalizátoros fűrész, sokkal de sokkal melegebb hőhatásnak van kitéve, engem ez a videó eléggé meggyőzött. Meg így bármelyik gépembe nyugodt szívvel belerakhatom, nem kell mondjuk kétfélét kevernem.
Gondolj csak bele, hogy nyáron amikor ugye egy fűkaszával dolgozol a kb..40C melegben, és mondjuk katalizátor van a gépben, ez mekkora hőteher egy gépnek. Pláne akkor, ha csak "pötyögteted a gépet" és pisztolyozol vele. Ezek a kaszák levegő hűtéssel rendelkeznek, ha nem húzod neki akkor nincs olyan jó hűtése+ilyenkor a kuplung is jobban melegszik ami szintén felesleges túlmelegedéshez vezethet. Ha még az olaj is rossz minőségű, akkor elég hamar meg lehet a baj! SZERINTEM!
A tyúktubos videót már nem találom, pedig szívesen belinkeltem volna ide, de sok hasonló videó van még a témával kapcsolatban.
"Ne félj attól annyira, ha nincs meleg, használd el, de tényleg nem a csúcs. :-)"
Mint ahogyan a piros stihl sem. Azért 7-évig azzal ment a kaszám (nem írom le, hogy Fs400) ami most kilenc éves, és köszöni jól van:) Utóbbi másfél-két éve váltottam ha jól emlékszem full szintetikusra, mer ha jobb akkor jobb alapon. Először stihl hp super, majd stihl hp ultra, aztán már husqvarna xp olajat kap minden gépem.
A fékszalagnál tapasztaltam olyat, hogy ha a szalag, és a számára kialakított burkolat közé túl sok forgács halmozódik fel, akkor ez a forgácsmennyiség összébb nyomja a szalagot, és ezáltal állandó súrlódás léphet fel a szalag, és kuplungharang között. Ez szerintem mit jelenség, okozhat idő előtti kopást a szalagon, és valóban eltörhet ha túlságosan elvékonyodik. Amúgy hallottam már ilyen fura "süvítő" hangot pl...kínai gépnél is, és amint ez a rész ki lett takarítva a hang megszűnt. A tulaj szerint a láncnak volt olyan hangja, de amint kitakarítottam neki, elmúlt:)
Nem sokan szeretik időben kitakarítani a fűrészüket, és amúgy meg reszelni is minek olyan gyakran? Bírom, amikor azzal dicsekednek egyesek, hogy "10-15 erdei köböt felvágtam, és csak utána reszeltem bammeg!"
Nem azt akarom mondani, hogy te nem tartod rendben a gépeidet, csak mint érdekesség/hibalehetőség képen hoztam fel. A reszelést meg úgy is érzi szerintem mindenki. Én úgy szeretem, ha érzem amikor üti a szöszmöszgatyán keresztül a forgács a lábam, nekem akkor éles a lánc:) SZERINTEM!
Ez már a gyors záras sapi volt, egyszerűen eltörött a pattintó része.Olajpumpa a kosztól dugult el, pucolással javítható volt. Nem hiba, de pucolni kellett. :-)
Oleo tanksapija teljesen selejtes. Menetből kell lereszelni, elbaxot az egész.Már egy órát reszeltem, de még mindig szorul.
A tanksapka tényleg szoros nekem is, de azért fogó nem kell hozzá! Jó, azért kell hozzá erőt kifejteni, ami amúgy szerintem a normál működéshez képest több erőkifejtést igényel.
Azért az olajpumpa dugulást én nem gondolnám gyártási hibának. ;-)
A sapinál nem lehet az a baj, ami nekem a husi 345R-nél volt(van)? Két bekezdésű a menete a tanksapinak, és ha rossz kezdettel tekerem össze, szorul. Először agyas lettem tőle, már tudom, ha belekap a menet, és húzósan megy, akkor vissza, fél fordulattal odébb megy könnyedén.
Tanksapka fogóval jár, pedig már fél órát reszeltem.
Nem a katalizátor kivétel miatt, torpanást kellett állítani.
Fékszalagot én sem használtam, aztán mégis elkopott.
Oleo géppel meg lehet oldani a ház körül mindent. Bár a 290 stihlel tízen év alatt nem volt ennyi apró gond. Konkrétan egy olajpumpa dugulás, és idén egy tanksapka törés volt eddig. Lap, lánc, csillagkerék cserén kívül.
" Husqvarna HP 2-stroke oil is a mix of mine-ral- and synthetic oil."
"Semi-synthetic oilThis oil is a mix of mineral and synthetic oils and has medium quality additives. The synthetic part of the oil reduces the emission and improves piston lubrication. However, lubrication of the crank- bearings can be very poor with this type of oil."
Hopp, itt áljunk meg egy szóra! Idézet az olajos linkből:
Amit semmiképp ne vegyél, csak ha 30 év fölötti matuzsálembe tennéd, azok az ásványi olajok. Mindegy milyen márka, ásványit ne! Ilyen pl a Stihl HP, és a Husqvarna HP. Azért forgalmazzák, mert veszik őket a régi gépekhez. Az új gépekhez nem jó!!
Az új HQ545RX-hez a husi szakkereskedő simán eladta a HQ HP olajat, hogy ezzel jó lesz. Akkor most az új gépemet ezzel elkezdtem tönkretenni???
Ezt mint oly sok hasznos dolgot már csiga fórumtárs részletesen is megfogalmazott, amit nagyon köszönünk neki (azt hiszem használhatom a többes számot ez esetben), és ajánlom neked is az áttanulmányozását. Hidd el, megéri elolvasni legalább egyszer!
Köszönöm a tanácsot,ezt eddig nem tudtam.És miért nem jó alapgázon járatni ,csak hogy tudjam miről van szó.A benzintartájt ki kell fogyasztani mielőtt elteszed télre vagy nem gond ha marad benne egy pici?Vagy kiöntöm belőle azt a1-2 decit hogy kiürüljön a tartály.
Amúgy tárolni hogy kell lógatva lefelé vagy egyszerűen letéve bárhova?Vagy ez sem mindeggy?
Egy percet azért lehet amíg bemelegszik, de többet tényleg ne! Meg a terhelés nélküli bőgetés sem jó neki, sőt.. inkább árt! Tudom hogy te tudod, nem is neked írtam, nehogy félre értsd. hátha elolvassa:)
Enyém most két éves, eddig nincs vele baj! A tank sapi kicsit az enyémen is szorul de nem vészes, együtt tudok élni vele (amúgy is erős a szorításom, úgyhogy nem gond). Szűrőt én amúgy is gyakran takarítom, mint ahogyan a gépet is (használat után kompresszor, úgy nagyjából). Katalizátor még benne van, nem mertem kiszedni, majd ha lesz műszerem hozzá (fordulatszámmérő). Egyébként ami újonnan tapasztalható volt, hogy hirtelen gázadásra torpant, már teljesen megszűnt. Ugrik ahogyan kell, 1:40 arányú husqvarna Xp olajjal nagyon jó, ma is meg tegnap is azzal ment és fasza nagyon a gázreakció. Karbit még nem tekergettem, nem érzem szükségét egyenlőre. Holnap nézek egy gyertyaképet, kíváncsi vagyok rá mert ma, és tegnap is meghajtottam kicsit (ésszel). Fékszalag szakadásom nem volt, igaz nem is igen hsználom. Úgy értem, hogy nem húzigálom meg tologatom a fékkart. Tán ha kétszer ha előre toltam?! Gyertya pipa szintén kb..kétszer volt levéve, majd holnap már harmadszor, úgyhogy az is épségben van eddig:) Nálam nagyjából ez van, szinte "gyári, karcmentes állapotú", pedig azért sokat használom. Elégedett vagyok eddig vele, és remélem nem lesz gond. Nem bántam meg, hogy megvettem. Kösz az infót! Ja, a karbin azért kellett állítanod, mert kivetted a katalizátort?
Gyújtása néha xarakodik, bedadog hidegen.Szerintem a gyújtása!
Láncfék szalagja az első évben elszakadt, elbaxott hajlítás, megoldás.Katalizátort kivettem, nélküle is megy jól. Karbi gari után állítást igényelt. Légszűrő koszra érzékeny. Gyertyapipa első évben kiszakadt a helyéről. Tanksapka szorul, menet reszeléssel javítható.K.b. négy éves lehet. Ház körül teljesen megfelelő eszköz számomra.
Az 545 szűrőjét nem nagyon lehet pucolni, mert fordítva használja. Nem a külső felére jön a szűretlen levegő, hanem a belsőre, és onnan baromi nehéz kitakarítani. Én kidobom, ha koszos. Egyszer kétszer kiütögetem belőle, utána kuka. Az előszűrő sokat megfog, sokszorosa lesz a használati idő.