Ez nem jó nekem ez 0,6-tól indul az enyém meg 0,25 tehát még véknyabb szálacska kéne ,vannak itt nekem olyan kis kulcsok azokon vannak ilyen vékony drót szálak ,valamelyik kocsié volt !
De akkor mit tudnék vele itt az isten háta mögött tenni ,mérni még tudok van is mivel ,vagy várjak amig valahonnan tudok venni kalibrált tűket hozzá ? Amúgy nem lényeg ! Én igy csinálom máskor is ,eddig bevált !
Én nem is szoktam, csak közlöm amit a gépkönyvben olvastam a fúvókát úgy kell tisztítani hogy kalibrált tükkel ki kell piszkálni a lyukból a kormot ,de mivel ez nincs igy marad a 0,25 alatti drót szál ,bovden vagy ami könnyedén bele megy ! A 3011 gépkönyv igy hozza ! Ha gondolod be linkeltetem a gyerekkel !!
Nem ilyen gond van velük a számsor megegyezik csak ha kihúzod a hegyet belőle a régiek két lépcsős heggyel rendelkeznek az újak meg olyan mint egy pontozó . És pontozónak jó is de, már a vadi újat se lehet be állítani a padon sem hogy szép roppanósan lőjön ! Volt amit vissza kellet vinnem mert egyszerűen nem lőtt csak csepegett meg ,csorgatott ,és bármit tettünk vele nem lett belőle semmi !
De akkor ha a korom bedugította mit lehet vele tenni ? Ne hogy aszt mond hogy dobjam ki ,mert amiket most árulnak cnc-n készítve a közelében se jár a jó csúcsnak ! A vaterán vett maradvány csúcsok vannak benne, az két zsír új volt. És vettem még egy régi komplett porlasztót, annak van így kitakarítva a csúcsa, és az a harmadik, és azóta hidegben is megy, előtte meg 12 biztos cseréltem de egy se ment 10-20 óránál többet !
Arra vigyázz nem biztos hogy egy lyuk van rajta ! A zetoré 3-4-5 lyukas lehet . Az össze szereléshez is jelek vannak a házon és a csúcson is általában !
Ki kell szerelni és gázolajban kimosni tisztára a kis lyukakat ki szoktam bovden szálával tisztítani ,vagy ami belemegy ,csak bele ne törd !! Aztán próba padon újra be kell állítani ,ha nem jó akkor csere !
Nos a porlasztót kiszereltem a helyéről, de a porlasztócsúcsot tartó anyát az istenért se tudom leszerelni, de ahogy látom korábban is volt már gond ezzel a porlasztóval, mert elég sz@rul néznek ki az anyák ennél a porlasztónál. Befújtam WD40-el, de nem engedett, most áztatom nyakig gázolajban, de szerintem dugulás lesz a gond itt, porlasztókat le kellett volna kötni és a csonkon kicsit kiengedni rajt a gázolajat, had tisztuljon a rendszer,adagoló. Porlasztócsúcsot lehet tisztítani valahogy vagy dobjam ki a francba?
Igazából azért nem volt járatva, mert felújítás alatt áll a gép több mint egy éve, előtte gyönyörűen ment a kicsike. Azóta szét le lett bontva róla a hengerfej, üzemanyagellátás. Most vagy leragadt valami, vagy dugulás, mivel előtte ahogy már írtam nem volt szűrő a poharakban, és az is félig volt rozsdás trutyival... Ha NEM esik az eső, megpróbálom kiszedni a porlasztót hátha tényleg nincs nagy gond (amit kétlek), meg ahogy hallom ha egy csúcs eldugul, vagy valami ilyesmi gond van vele, nem igazán lehet kipucolni csak kizárólag cserélni lehet.
Én úgy értelmeztem,hogy a túlfolyón jön a gázolaj. A te esetedben tömítetlen ,ill. meglazult a porlasztócsúcs leszorító hüvely és a két felület nem zár jól ezáltal , ott kiszivárog a gázolaj jelentős része.Vedd ki a porlasztót és ellenőrizd le.
Nem rég olvastam az autós oldalakon, hogy tesztelték a gázolajakat, és a benzint is, a magyar benzinből a suzuki fél literrel többet evett mint az osztrák benzinből ! A gázolajjal is hasonlóképp jártak 3-4 dl volt a két ország béli különbség ! A finomítás másként történik nálunk mint más országokban ,valahogyan kevesebb szén marad az itteni üzemanyagban mint máshol !
Folytatom ! Ez sajnos tapasztalat ! A tzkába egyszer véletlenül kétszer öntöttem ,és olyat produkált hogy engem is meglepett ,még jó hogy eszembe jutott a dobozon lévő felírat ,másként szét szerelem ! Ez a spuri nevű adalék megemeli a cetánszámot de rendesen ám ! De nem csak a gázolajét hanem a benzin oktánszámára is jó hatással van ! A benzinnel is volt már néhány szopatós kalandom ! Egy motoros kasza az istennek se akart jól üzemelni ,mindent szét szedtünk kicseréltünk még se volt közép fordulatszám rajta ,indult rendesen egy pöccre de ha a gázt odahúztam neki még melegen se vette a fordulatot ,mig nem eszembe ötlött hogy nem jó a benzin benne ,azzal a mozdulattal ki is öntöttem a gépből a benzint ,és a sajátomból töltöttem a gépbe ,és be indítottuk ,és láss csodát egy fél napi szerencsétlenkedés után a gép megjavult ,és aszt mondta a gazda ez a gép még igy nem ment soha mit csináltam vele ,mondtam neki üzemanyagot cseréltem ! Le volt döbbenve és nem akarta elhinni !! A benzin egyébként egy hónapig tárolható károsodás nélkül !
Na itt a baj, egy traktort rendszeresen járatni kell máskülönben megragad a porlasztócsúcs benne ,én általában úgy kéthetente beindítom és hagyom járni addig mig a vízhőmérő olyan 50 fokig nem kúszik ,télen letakarom a hűtőt is hogy melegedjen a gép ! Mindkét porlasztót be kell állíttatni ,és nem árt a fejszelepeket is egy kicsit át mosatni friss gázolajjal ! Nagyon vigyázni kell a most kapható üzemanyagokkal mert a tárolás alatt megromlik ,ez sajnos a benzinre és a gázolajra is igaz ! A benne lévő etanol miatt nem stabil az üzemanyagok állaga ,a benzinhez már lehet kapni stabilizáló adalékot ,a gázolajhoz meg a spurit ajánlom csak nagyon vigyázni kell vele ,szigorúan az előírt menyiségben kell alkalmazni máskülönben nem tudja felrobbantani a gázolajat a motor !