Keresés

Részletes keresés

Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.27 0 1 24839

Lemaradt a nagyított kép.

Előzmény: Zsivany2 (24838)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.27 0 0 24838

A "C" változat kb. 18 200 mm teljes hosszú volt (arányosítással ez jött ki a képet lemérve).

Én úgy látom, hogy ugyanúgy a kocsi közepén volt az ajta, mint a 097 80xx-eknek, de csak az ajtó egyik oldalán volt ablak.

 

Az is jól látszik, hogy az "A" változat teteje előrébb nyúlik a homlokfalnál, és nincs külön fékháza. Ebből gondoltam, hogy nyitott fékállásos kics lehetett.

Az "A" változat is kb. 16 500- 17 000 mm teljeshosszú kocsi lehetett.

Előzmény: bugadoktor (24836)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.09.27 0 1 24837

Rev. 1990.VIII.15.

 

Fotó: ismeretlen CD-ről, talán felismeri a gazdája, ha látja.

bugadoktor Creative Commons License 2015.09.27 0 1 24836

Én nem tudom megkülönböztetni a "B" és "C"-vel jelölt vagonokat ezen a képen, felülről.

A 8040 - 8045-ig régi építésű kocsik voltak, középgépházzal, csak egy deszkafal választotta el a gépezetet a fekvőhelytől. Valóban megkülönböztethetőek voltak, a földről nézve.

A jellegrajzon látható kocsi az új típus volt, (külön hálófülke, és mosdóval), ezeket először a Landler-ban (8000 - 8009), majd Fehérváron készítették (8010 - 8019), és a Tárnokon balesetet szenvedett kocsi helyett, azonos pályaszámmal az új 8009-es is ott készült.

Azért írtam az 1972-es évszámot, mert az új műhely épületet abban az évbe állították fel, könnyűszerkezetes építési móddal.

A MÁV építkezése miatt kellett Józsefvárosba költöznünk, 78-79 fordulóján.

Előzmény: Zsivany2 (24834)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.27 0 0 24835

Lamaradt:

A "C" típus lenne a 097 8040-8045?

Előzmény: bugadoktor (24833)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.27 0 1 24834

Köszönöm a választ!

 

A kép a fentrol.hu szerint 1977-ben készült (napra pontosan megjelölték, de nem írtam fel).

 

 

A képen a B típust azonosítottam be ennek a típusnak:

 

 

Az "A" és a "C" típusról viszont semmilyen más fotót nem láttam még. 

Előzmény: bugadoktor (24833)
bugadoktor Creative Commons License 2015.09.26 0 1 24833

A felvétel 1972 után készülhetett, az épületek alapján. Nyitott peronos kocsink akkor már nem volt, hanem mindegyiken zárfék található, hogy személyvonatba is sorozható legyen.

Az eltérés az lehet, hogy volt 5 vagon, amely eredetileg csúszócsapágyasból lett RIV forgalomra átalakítva.

A sorozatszámok 4 tengelyesben, UAQRS  (P): 21 55 097 8000 - 8019-ig, 21 55 097 8040 - 8045-ig.

A háromtengelyesek ekkor már, csak belföldön futhattak, csak a hátsó számaikra emlékszem: 7060 - 7072-ig.

Előzmény: Zsivany2 (24812)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.26 0 1 24832

Az "ABC" tábláját nem fényképezted? Mire jó ez, toll szállításra? Vagy partykra ezzel viszik a felfújt lufikat? :)

Előzmény: paca664 (24824)
hmsoft Creative Commons License 2015.09.26 0 1 24831

Ez meg 24,1 méter, szintén valami hidrogénnel töltött hélium szállítása céljából. :)

 

hm

Előzmény: paca664 (24824)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2015.09.25 0 1 24830

A kis légtartályoson (első kép) központi vonó-ütköző van.

Előzmény: paca664 (24827)
paca664 Creative Commons License 2015.09.25 0 0 24829

További "vendégmunkások":

 

Előzmény: paca664 (24828)
paca664 Creative Commons License 2015.09.25 0 0 24828

a nem

 

Gondolatébresztő a feladványhoz:

 

Előzmény: paca664 (24827)
paca664 Creative Commons License 2015.09.25 0 1 24827

Fedezzük fel a nem az egyik nem is olyan apró különbséget (a pályaszámon kívül).

 

nazareth Creative Commons License 2015.09.25 0 1 24826

Hehe, itt kell megemlékezni a Rolling Stock társaság létrehozásának eredeti céljáról: a CFR Marfă állami és a GFR magántársaság hozta létre a CFR Marfă lepukkant gördülőállományának rendbetételére. Az eredeti tervek szerint a CFR Marfă (állam) adta volna a buliba a lelakott teherkocsi-állományt, a román GRAMPET pedig a leányvállalatán, a GFR-n keresztül a járműjavítóit (Paşcani, Piski, Debrecen).

 

Aztán valahogy úgy alakult, hogy végül a Marfă néhány ezer nem-annyira-lelakott teherkocsit, és vagy 60 mozdonyt adott a buliba, majd lemondott az aranyrészvényről, a RSCO pedig meglépett a gördülőállománnyal.

 

Azóta a RSCO-GFR-Grampet vezér az 5-éves börtönbüntetését tölti. Az ex-Marfă-vezér, aki anno lemondott az aranyrészvényről – mily meglepő – a GRAMPET-nél kötött ki, jelenleg a Train Hungary vezérigazgatója, Magyarországon furikázik GFR és RSCO állománnyal...

 

Forrás.

Előzmény: paca664 (24825)
paca664 Creative Commons License 2015.09.25 0 1 24825

 

innen:

 

paca664 Creative Commons License 2015.09.25 0 0 24824

(-21.70m-)

 

Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.25 0 0 24823

Azért akkora a csend, mert mindenki csak ámul és bámul. :)

Én is el tudnék viselni a kertemben ilyeneket. :)

(Tetszik a "töltéses" sín megoldása is!)

Előzmény: akivon (24822)
akivon Creative Commons License 2015.09.23 0 3 24822

Üdv mindenkinek

 

Egy kis Eams (1/32 ben)a kertből Dácsiás felvezetéssel..

 

Üdv

 

Ákos

 

 

 

gyoparOHs Creative Commons License 2015.09.23 -1 0 24821

Ja, csak ezek már nem adják a nevüket... kitakarják őket mint egy bűnözőnél.

A vagonok személyiségi jogai... vagy a CÉG nem adja a nevét hozzá...

Előzmény: Maci1986 (24820)
Maci1986 Creative Commons License 2015.09.23 -1 0 24820

NA beindult nagyon a szögesdrótos vagon biznisz!!!!

Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.23 0 0 24819
Előzmény: gumidani (24818)
gumidani Creative Commons License 2015.09.23 0 0 24818

Ez a kkpriv. Süd B. Gv 504742 hasonlít hozzá kissé.

Előzmény: Csa80 (24817)
Csa80 Creative Commons License 2015.09.23 0 0 24817

Nem tudom, de számomra is gyanús, hogy német eredetű, a tetőíveltsége miatt. De szerintem rézgaras talán többet tudna mert otthonosabb a tehervagonok között.

Előzmény: Zsivany2 (24813)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.23 0 0 24816

Mozgó trafóállomás. Osztrákoknál láttam hasonlót. Ők a villamosított vonalak villamos alállomásának átépítésekor használják ideiglenesen, vagy pl. nagyobb forgalomkor rásegítésnek. van, ahol évtizedekig ott maradt, mert nem volt pénz alállomás fejlesztésre.

 

Azt nem tudtam, hogy a MÁV-nak is volt ilyen.

A bal oldali kocsi egyértelműen egy pőre kocsi volt. A jobb oldalinak személykocsi forgóváza van, gondolom az egy erőteljes átépítés.

Előzmény: gyoparOHs (24815)
gyoparOHs Creative Commons License 2015.09.22 0 0 24815
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.09.22 0 0 24814

Azok a keskeny nyomközű kocsik még pár éve is megvoltak! :)

 

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=728&t=1&i=5789

Előzmény: Zsivany2 (24811)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 24813

Elképzelhető, hogy ez a kocsi eredetileg Kassel típus volt?

Előzmény: Csa80 (24808)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 24812

Ja és még egy:

 

 

A halas kocsik Kelenföldön.

A sor végén balra látható 1 ill. 2 kocsi milyen típus? Olyan mintha nyitott peronos lenne. Ezt még nem láttam.

Többi talán 097 8 Ua(q)rs...

Előzmény: Zsivany2 (24811)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.21 0 2 24811

Mozgó raktár másik oldala:

Összevetve a korábbi képpel, ez egy másik kocsi. Azon a Mozgó raktár felirat egy kocsin volt, ezen meg a felirat fele-fele vagy egy-egy kocsin, mindkét oldalán egyformán.

Mostmár nagyon érdekelne a sorozatszáma, betütípusa.

 

Ez az ezüstos kis tartályka milyen típus lehet?

 

 

Galvani utca végén a beton(?)telep. Érdekesek a hosszú keskeny nyomközű kocsik.

 

 

Bónusz:

 

Pár topictársnak biztos ismerős helyszín: ;)

 

Előzmény: Zsivany2 (24810)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.21 0 1 24810

Megtaláltam Kelenföldön a MOZGÓ-RAKTÁR kocsit!

 

 

A tejesek mellett még vannak ott halszállító kocsik (Budaörsi út), legalább 3 féle típus.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!