Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Dízelbotrány kapcsán a véleményem az, hogy nincs teljesítmény fogyasztás és/vagy kibocsátás nélkül. Azaz nem lehet szarból várat építeni. Valahol valaki szopni fog. Ha nem a dízeles a kútnál, akkor a kisgyerek, aki rákot kap attól, amit beszív.
Ingyen ebéd nincs.
Ezért mondtam mindig, hogy a benzinmotor őszinte. Vállalja amit fogyaszt és nem kamuzik, nem akar "kisfogyasztású" motor hamis képében tetszelegni. És - melléklesen - nem kerreg, mint az istenverése. Mert ugye hiába nyomják tele a dízeleket hatszáz kiló habbal, hogy bent csend legyen, ha a szomszéd és az egész város, amerre jár az autó, zajban úszik.
Szóval a hírben semmi meglepő nincs, annyira meglepő kb. mint Lance Armstrong kerékpáros doppingolási ügye.
Légyszi gondoljatok a szmogriadókra és asztmás gyerekeitekre, és vegyetek benzinmotoros autókat :)
Állítólag vezetési stílusban is picit mást igényel, hogy alacsonyan maradjon a fogyasztás. Eddig még csak próbaköröket tettem Yaris HSD, új Auris HSD és Prius+-szal. Autopálya még nem jött össze, Toyota fanok meséinek meg már nem hiszek, mert ők képesek 100-110-zel menni autopályán, nehogy 3000 fölé pörögjön a motor, mert akkor jobban kopik. Én meg szeretek beállni 130-ra.
Kíváncsi leszek, hogy a mostani emissziós botrány milyen utóhatással fog járni (Toyota hybrid mantrázás nélkül, mert valljuk be: egy 1000km pályázásnál nem sokat vet latba az elektromos motor): a szabályozás fog engedni az normateljesítéssel, vagy kitalálnak valami új technológiát amivel előáll a kecske meg a káposzta esete.
Annak technikai okai vannak, hogy az ilyen esetekben: "...közvetlen befecskendezés miatt (lásd vonatkozó cikkünket) már a szívószelepeket..." nem link a vonatkozás? Többször is előfordult már, hogy tovább kalandoztam volna nálatok, ha...
A JTD-n egyszer van a rugós feszítő,és azon kívül még a főtengely - Klíma kompresszor levő két műanyag vezetőkerék közül is excenteres az egyik,tehát lehet vele feszíteni.
Kicsit túl bonyolítottnak gondolom ezt a megoldást...... Ma perselyeztem meg a partonos feszítőt..... Halkan megjegyzem, imádom ezt az autót, és tényleg nem akarom megbántani a tervező urakat, de azért ezt más autógyárak egyszerűbben oldják meg, úgy, hogy a büdös életbe sem kell cserélni...... 24 éve vezetek..... de még sosem cseréltem egy autómban sem, pedig mindegyik fölötte volt az évi 50.ezres futásteljesítménynek..... tettek volna bele egyet, de azt valami normálisat.....
Talán mert az egyik feszít, a másik vezet....egy kellő hosszon szabadon futó ékszíj érdekes lengéseket tud produkálni terhelésváltáskor, jobb azt nem tesztelgetni.Amúgy meg tökmindegy, felteszem nem akarod átalakítani, hogy spórolj.
Bő 4000 km-t gurultam, kicsit szétnézve újra Olaszhonban. Meglepő volt a két évvel ezelőtti állapothoz képest a Kappák számának drasztikus csökkenése, sőt, Thesisből is csak keveset láttam. Felső középkategóriában, nagy kategóriában gyakorlatilag alig-alig van olasz autó, az utód nélküli Thesis, 166-os megszüntetése ezt eredményezte. (A drága, kisszámú sportautót nem tekintve)
Volt néhány érdekesség. Úgy 40 éves Fiat taxi, tetőtől megszabadítva. A sofőr vidáman telefonál a szűk, kacskaringós úton Caprin.
Európa (talán) legszebb (de talán legveszélyesebb) útja vezet Amalfiba.
Valószínű a JTD főfékmunkahengere a sok állásba belefáradt és megadta magát. Azt néztem, hogy a TDS és a JTD-é ugyan az, mindkettő 23.8mm-es dugattyúval szerelt. (arany áron van az új, még kedvezménnyel is.)
A 166-é 25,4-es dugattyúval szerelt. Szerintetek mi van, ha egy ilyen kerül fel a kappára? Természetesen a kérdés akkor érvényes, ha a felfogatási pontjai egyeznek. Na de mi van ha egyezik? Mi lehet az előny/hátrány. (ez egyébként elérhető áron van)