Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80796

Ha Öv kazánra csapvizet engedsz hűteni, el fog repedni.

Előzmény: masterflash (80794)
c-stahl Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80795

Sok sikert a kivitelezéshez.

Várom a beszámolót az üzemeltetésről.

Előzmény: masterflash (80794)
masterflash Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80794

Azért kell a puffer, hogy ne kerülhessen a fűtőkörbe túl meleg víz, valamint az alacsony üzemvízhőmérsékletet így lehet biztosítani. Az öv kazánt nem ajánlotta a falfűtés forgalmazója közvetlen rákötésre a szennyeződés miatt.

 

Amiket kérdezél, problémákat, azok a fém tartálynál is fennálnak.

 

Ha a primer oldal megszalad, akkor arra két megoldást találtam, az egyik a spirálos visszahűtő, vagy van egy olyan megoldás, ami két szelepen kereszül közvetlen a rendszerbe engedi a hálózati vizet a hűtéshez.

 

Ha a tartály melegedne 40 fok fölé, akkor azt egyszerűen a pince padlófűtére vezetném, amit nem akarok amúgy fűteni, viszont biztonsági megoldásnak tökéletes, és a házban marad a meleg is.

A kazán szerintem egy megpakolással nem fogja tudni túlmelegíteni a tartályban a vizet, mert ha a falfűtésbe elindul a keringetés, akkor az nagyon vissza fogja hűteni az ibc tartályban a vizet.

 

A primer oldalra beraknék egy kazánvédő szelepet, ami a visszatérő hőmérsékletét szabályozná, meg a kazán termosztát mondjuk 60fok-os viznél indítaná a szivattyút.

A szekunder oldalnál egyszerűen egy termosztát 25 fokos víz esetén kezdené elindítani a szivattyút.

 

A puffer tartály  lényegében azért sem hagyható ki, mert vegyeskazánnal a 25-40 fokos előremenő nem oldható meg, és a fa leégése sem szabályozható jól, szemben a gázzal.

Előzmény: c-stahl (80786)
masterflash Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80793

Ez már megvolt, 8bar. A fémkeret kicsit hordós lett.

Előzmény: kormi07 (80789)
C20NE Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80792

Ha a tartály lejjebb van mint a rendszer legmagasabb pontja, hogyan akarsz ebből nyitott rendszert?  Mitől nem fog a víz elfolyni?

Előzmény: kormi07 (80789)
C20NE Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80791

A cleanert ki kell mosni a rendszerből a protectornak meg benne kell maradnia, ha jól rémlik 100 literenként kell 0,5liter a protectorból.

 

A duguláson ha vízkő okozza segíthet a cleaner és a későbbi kialakulásnál a protector de ha be van állva egy szelep azt a legjobb lenne kicserélni.

Előzmény: Lampel (80790)
Lampel Creative Commons License 2015.09.21 0 0 80790

Fernox Protector F1-et.

...de volt talán utána Fernox Cleaner is...

A rendszer egycsöves radiátoros, MNG csatlakozókkal szerelt.

A csatlakozóknál valami dugulás lehet, mert van, hogy átfolyik a fűtővíz van  úgy hogy nem.

 

Előzmény: C20NE (80775)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80789

a tartály lent lesz, így a rendszer magassága adná a nyomást, ami kb 4,5-5m. a vízhőfok a tartályban kb 40°C lenne.

 

Mielőtt bármit is csinálsz, nyomasd meg fél bárral az IBC tartályt, hogy mit szól hozzá, de állj tőle messzebb.

Előzmény: masterflash (80771)
kormi07 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80788

Nem hiszem, volt/van rajta bojlertöltő szelep, az működik.

Előzmény: C20NE (80769)
ilias Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80787
Sziasztok!
Van egy Saunier Duval Thema Classic C25-ös kazánunk, amihez szeretnék egy olyan elektronikát, ami a kazán működésekor áramtalanítja az esetlegesen bekapcsolt elszívót.
Mit tudnátok tanácsolni?
Köszi!
c-stahl Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80786

Ez a "puffer" tulajdonképpen csak a hőcserélés miatt kell, vagy más miatt is? (Érdemben képes pl. az éjszakai üzemet áthidalni ez a puffer?)

A primer előremenő miképpen lesz szabályozva?

Milyen hőfokú lesz a primer előremenő?

Mi történik ha a "puffer" teljes egészében felmelegszik 40°C-ra, de a kazán még meg van pakolva, nem égett le.

Mi történik, ha elromlik a kazán primer oldali vízhőmérséklet szabályozása?

 

 

Előzmény: masterflash (80784)
Allehandró Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80785

Sziasztok,
Van egy SD semia f24 kombi kazánom. Újonnan véve de 1,5 évet pihent a padláson saját dobozában. Így nincs garancia.
Elkészül a fürdőszoba, kazánt felszerelik. Fűtése kiválóan működik. Melegvíz nem.
Melegvíz készítés közben ki-be kapcsolgat. Mosogatni még ok de zuhanyozni nem mert amire felmelegszik a víz már kapcsol is és pár mp múlva újra be. Ezt csinálja bármeddig ki-be amíg el nem zárom a csapot. Piros lámpa nem gyullad fel.
Ha előtte megy a fűtés akkor nem csinálja, akkor lehet vele zuhanyozni.
Szerelő megkérdez, azonnal rávágja látatlanban, hogy ez bizony váltószelep.
Jó akkor gyere és csináld meg. Kijött, nem váltószelep. A fűtéskör elzárt golyóscsapjaival is ugyanúgy csinálja, nyárira állított üzemmódban is ugyanúgy.
Az égéstérben lévő érzékelők is meg lettek smirglizve/tisztítva kicsit de teljesen jól néztek ki előtte is meg az egész belseje is mert új.
Tudna valaki segíteni, hogy mi lehet a baja?
Köszi előre.

masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80784

Semmi extra nincs benne, egy fal és padlófűtéses rendszer, műanyag csővel. Primer oldalon egy vegyestüzelésű kazán.

Ebbe kellene egy puffertartály, mert a kazánból nem mehet a műanyag csövekbe közvetlenül a melegvíz. Ezt az acél puffert szeretném kiváltani egy műanyag IBC tartállyal. Gakorlatilag az IBC tartályba raknék egy hőcserélőt, amin keresztül a kazán melegíti a vizet benne, és ez a víz menne a falba, és a padlóba.

 

Előzmény: c-stahl (80782)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80783

De miért nem?

Előzmény: C20NE (80781)
c-stahl Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80782

Teljesen igazad van. A kísérletezés viszi előre a világot.

Ha megtennéd, hogy vázolod a rendszer kialakítását, illetve leírod hogyan akarod üzemeltetni majd, azt megköszönöm, mert magam részérél nem értem a leírtak alapján hogyan is működne (hogy értelme is legyen a működésnek), igaz a jelenlegi rendszeredet sem ismerem.

 

 

 

Előzmény: masterflash (80778)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80781

Én ezt ebben a formában nem építeném meg.

Előzmény: masterflash (80780)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80780

És ezt miért gondolod így kialakítani?

Én a kazán oldalra azért gondoltam, a zárt rendszert, mert ott tud korrodálódni, ahol ezért lenne jobb a zárt rendszer.

A szekunder oldalon pedig az IBC tartály miatt nem csinálnám zártra a rendszert, hogy ne terhelje a nyomás a tartályt.

Figyelembe kell vennem, hogy a műanyag nyomástűrő képessége a melegvíztől eléggé lecsökken.

Előzmény: C20NE (80779)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80779

Én azt javaslom, a kazán oldal legyen nyitott, építsd bele az összes szükséges biztonsági elemet és a hőcserélő után csinálj egy rendes zárt rendszert.

Előzmény: masterflash (80777)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80778

Ezt most nem értem, miért kérdezed? Érzek némi iróniát, de hát ez van, amikor valaki új utakat próbélgat! Van aki kísérletezget, van aki az így szoktuk, és másként nem lehet, csak így!

 

Nincs felesleges pénzem egy 1000l-es pufferre, és értelmét sem látom, hogy 200000 Ft-ot kiadjak érte.

Fémkeretes IBC-m már van, rozsdamentes gégecsőből megcsinálom a hőcserélőt a kazánkörhöz, és leszigetelem.

Megvan az 1200l-es puffer.

 

Mi a probléma ezzel? Mem fog kilukadni, a fűtési rendszerben a lakásban nincs fém, ami korrodálódjon, nem kerül 200000Ft-ba.

Előzmény: c-stahl (80773)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80777

Nem feltétlenül, csak a falfűtés csöveibe nem jó ha bekerűl a szennyeződés a kazánból. Ezért gondolkozom a leválasztáson és a kazán oldali zárt rendszeren. Meg persze a felsorolt előnyök miatt.

Előzmény: C20NE (80774)
Wattocsak Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80776

:-)

Előzmény: c-stahl (80773)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80775

Milyen szert használtok a Fernox-tól? A leírásában részletesen leírják, bent maradhat-e!

 

Én a visszatérőn keresztül szoktam tölteni, mert a levegőt ha rendes víznyomással öblítesz így hatékonyabban el tudod távolítani.

Előzmény: Lampel (80772)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80774

A vegyes kazánt biztosan zárt rendszerben akarod üzemeltetni?

Előzmény: masterflash (80771)
c-stahl Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80773

Gondolom a kísérletezés kedvéért csinálnál ilyen rendszert.

Előzmény: masterflash (80771)
Lampel Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80772

A Fernox kezelés után ki kell mosatni a radiátor rendszert?

...és ha igen melyik irányból kell megnyomatni?

Az üzemi előremenő irányába, vagy ezzel szemben?

Előzmény: C20NE (80768)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80771

Ez azért érdekel, mert gondolkozom, hogy puffernek egy 1200l-es ibc-t tennék be, csak ez a nyomást nem nagyon bírja meleg állapotban. A lakásban a falban és a padlóban van a fűtés, műanyag szerelékekkel, műanyag cső. A kazán vegyes öv, ezt mindenféle képen kell egy hőcserélő a rendszerbe. A kazánt akkor zárt rendszerre érdemes csinálni, a szekunder oldalt meg nem helyezném komoly nyomás alá, de annak is zártnak kellene lennie, mivel a tartály lent lesz, így a rendszer magassága adná a nyomást, ami kb 4,5-5m. a vízhőfok a tartályban kb 40°C lenne.

Előzmény: C20NE (80768)
Wattocsak Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80770

Kiegészíteném még a tartály elhelyezési nehézségek is eltűntek, és még olcsóbb is lett a rendszer. 

Előzmény: C20NE (80768)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80769

A fölösleget visszanyomta a hideg ágba :-)

Előzmény: kormi07 (80763)
C20NE Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80768

A vízben oldott oxygén folyamatosan korrodeálja a csöveket, fűtőtesteket, kazán hőcserélőket. A zárt rendszernél ez nem jelentős. A magasabb nyomás miatt a hőcserélő lánggal érintkező felületein később forr fel a víz ezáltal kevesebb mikrobuborék keletkezik, előnyösebb a szivattyúknak is mert nem kavitálnak.

Előzmény: masterflash (80767)
masterflash Creative Commons License 2015.09.20 0 0 80767

Azt meg tudja mondani valaki, hogy a fűtési rendszerekben miért alkalmazzák újabban a zárt rendszerű megoldást?

A gázosodássl van kapcsolatban, de pontosan nem tudom az okát, ez az oldott levegő buborékképzését akadályozza meg?

És azt miért, korróziós probléma, vagy mi a gond ezzel?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!