Azért kell a puffer, hogy ne kerülhessen a fűtőkörbe túl meleg víz, valamint az alacsony üzemvízhőmérsékletet így lehet biztosítani. Az öv kazánt nem ajánlotta a falfűtés forgalmazója közvetlen rákötésre a szennyeződés miatt.
Amiket kérdezél, problémákat, azok a fém tartálynál is fennálnak.
Ha a primer oldal megszalad, akkor arra két megoldást találtam, az egyik a spirálos visszahűtő, vagy van egy olyan megoldás, ami két szelepen kereszül közvetlen a rendszerbe engedi a hálózati vizet a hűtéshez.
Ha a tartály melegedne 40 fok fölé, akkor azt egyszerűen a pince padlófűtére vezetném, amit nem akarok amúgy fűteni, viszont biztonsági megoldásnak tökéletes, és a házban marad a meleg is.
A kazán szerintem egy megpakolással nem fogja tudni túlmelegíteni a tartályban a vizet, mert ha a falfűtésbe elindul a keringetés, akkor az nagyon vissza fogja hűteni az ibc tartályban a vizet.
A primer oldalra beraknék egy kazánvédő szelepet, ami a visszatérő hőmérsékletét szabályozná, meg a kazán termosztát mondjuk 60fok-os viznél indítaná a szivattyút.
A szekunder oldalnál egyszerűen egy termosztát 25 fokos víz esetén kezdené elindítani a szivattyút.
A puffer tartály lényegében azért sem hagyható ki, mert vegyeskazánnal a 25-40 fokos előremenő nem oldható meg, és a fa leégése sem szabályozható jól, szemben a gázzal.
Sziasztok!
Van egy Saunier Duval Thema Classic C25-ös kazánunk, amihez szeretnék egy olyan elektronikát, ami a kazán működésekor áramtalanítja az esetlegesen bekapcsolt elszívót.
Mit tudnátok tanácsolni?
Köszi!
Sziasztok, Van egy SD semia f24 kombi kazánom. Újonnan véve de 1,5 évet pihent a padláson saját dobozában. Így nincs garancia. Elkészül a fürdőszoba, kazánt felszerelik. Fűtése kiválóan működik. Melegvíz nem. Melegvíz készítés közben ki-be kapcsolgat. Mosogatni még ok de zuhanyozni nem mert amire felmelegszik a víz már kapcsol is és pár mp múlva újra be. Ezt csinálja bármeddig ki-be amíg el nem zárom a csapot. Piros lámpa nem gyullad fel. Ha előtte megy a fűtés akkor nem csinálja, akkor lehet vele zuhanyozni. Szerelő megkérdez, azonnal rávágja látatlanban, hogy ez bizony váltószelep. Jó akkor gyere és csináld meg. Kijött, nem váltószelep. A fűtéskör elzárt golyóscsapjaival is ugyanúgy csinálja, nyárira állított üzemmódban is ugyanúgy. Az égéstérben lévő érzékelők is meg lettek smirglizve/tisztítva kicsit de teljesen jól néztek ki előtte is meg az egész belseje is mert új. Tudna valaki segíteni, hogy mi lehet a baja? Köszi előre.
Semmi extra nincs benne, egy fal és padlófűtéses rendszer, műanyag csővel. Primer oldalon egy vegyestüzelésű kazán.
Ebbe kellene egy puffertartály, mert a kazánból nem mehet a műanyag csövekbe közvetlenül a melegvíz. Ezt az acél puffert szeretném kiváltani egy műanyag IBC tartállyal. Gakorlatilag az IBC tartályba raknék egy hőcserélőt, amin keresztül a kazán melegíti a vizet benne, és ez a víz menne a falba, és a padlóba.
Teljesen igazad van. A kísérletezés viszi előre a világot.
Ha megtennéd, hogy vázolod a rendszer kialakítását, illetve leírod hogyan akarod üzemeltetni majd, azt megköszönöm, mert magam részérél nem értem a leírtak alapján hogyan is működne (hogy értelme is legyen a működésnek), igaz a jelenlegi rendszeredet sem ismerem.
Én azt javaslom, a kazán oldal legyen nyitott, építsd bele az összes szükséges biztonsági elemet és a hőcserélő után csinálj egy rendes zárt rendszert.
Ezt most nem értem, miért kérdezed? Érzek némi iróniát, de hát ez van, amikor valaki új utakat próbélgat! Van aki kísérletezget, van aki az így szoktuk, és másként nem lehet, csak így!
Nincs felesleges pénzem egy 1000l-es pufferre, és értelmét sem látom, hogy 200000 Ft-ot kiadjak érte.
Fémkeretes IBC-m már van, rozsdamentes gégecsőből megcsinálom a hőcserélőt a kazánkörhöz, és leszigetelem.
Megvan az 1200l-es puffer.
Mi a probléma ezzel? Mem fog kilukadni, a fűtési rendszerben a lakásban nincs fém, ami korrodálódjon, nem kerül 200000Ft-ba.
Nem feltétlenül, csak a falfűtés csöveibe nem jó ha bekerűl a szennyeződés a kazánból. Ezért gondolkozom a leválasztáson és a kazán oldali zárt rendszeren. Meg persze a felsorolt előnyök miatt.
Ez azért érdekel, mert gondolkozom, hogy puffernek egy 1200l-es ibc-t tennék be, csak ez a nyomást nem nagyon bírja meleg állapotban. A lakásban a falban és a padlóban van a fűtés, műanyag szerelékekkel, műanyag cső. A kazán vegyes öv, ezt mindenféle képen kell egy hőcserélő a rendszerbe. A kazánt akkor zárt rendszerre érdemes csinálni, a szekunder oldalt meg nem helyezném komoly nyomás alá, de annak is zártnak kellene lennie, mivel a tartály lent lesz, így a rendszer magassága adná a nyomást, ami kb 4,5-5m. a vízhőfok a tartályban kb 40°C lenne.
A vízben oldott oxygén folyamatosan korrodeálja a csöveket, fűtőtesteket, kazán hőcserélőket. A zárt rendszernél ez nem jelentős. A magasabb nyomás miatt a hőcserélő lánggal érintkező felületein később forr fel a víz ezáltal kevesebb mikrobuborék keletkezik, előnyösebb a szivattyúknak is mert nem kavitálnak.