Megcsinálom majd télen ezeket, illetve mivel garis, befizetem egy ilyen karbantartásra. Amúgyis meg kelk nézessem, mert valahonnan szivárog a blokkból az olaj, vagy a henger alól, vagy a blokk tömítéséből, de nem biztos, mert takarásban van. Attól csak nem folyik, hogy minden fűnyírás után megdöntöm a kipufogó felé kb. 45 fokos szögben, míg kipucolom kézzel a fűnyesedéket a késházból...
Ezek a 32-es 34 es műanyag házas gépek játékszerek a 46os MTDhez képest..... Nemrég vettek a szüleim 32es MTD-t..... nagyon gyengus. LE is cserélték 1 Makita-ra, mert szállításnál letört a vezérlőpanel, és vissza tudták cserélni, a Makita pedig akciós volt....
Sz_attila példája nyomán ma leszereltem a HRX-ről a gumilemezt, csak idegesített. Hogy jobban hozzáférjek a rögzítő lemezhez, leszedtem a kereket. Háát sok zsír már nem volt a fogaskerekeken, csak kosz. Az látszik, hogy komoly élettartam növelő lehet, ha az ember évente megtisztítja és bezsírozza. Azt nem láttam, hogy a kerékcsapágyazás az egyedi valami, újrazsírozható, vagy sima mélyhornyú golyóscsapágy.
Van még olyan része a gépnek, amit érdemes télen karbantartani?
Közben otthon megnéztem, és a 34-es van nekem (az volt akciós) Ezen is 1200 wos motor van, de mikor a szomszédnak segítettem a térdig érő gazzal teli telkét lenyírni, akkor sem volt soha gond a motor teljesítménnyel, csak max azzal, hogy elhajlott a gaz, és több írányból is kellett támadni. kb 400 nm volt és idén kétszer is 30-40 centis volt, igaz inkább a gaz, nem sűrű gyep.
Annál a szivattyúnál nem elég csak kicserélni az alkatrészeket. A csúszó felület ,a dugattyút vezető rész nem volt sérült?Ha letört az egyik dugattyú feje akkor a rendszerbe is kerülhetett forgács, valahol,a melegedés miatt megnő a rés és elmegy a nyomás... Látni kellene.... Az előbb nem olvastam elég figyelmesen,bocs.
Szia, En hidraulikaval foglalkozom bar nem epp kistratorral. Nincs veletlen kapcsolasi rajzod hozza ? Az segitene. Minden rendszerben van nyomashatarolo ,ez rugo elleneben nyitja az olaj utjat a tartaly fele ,na ez a rugo is ell tud torni,pld.. . Merre va.n a trakesz?
Én WolfGarten-t vettem egy kis 32 cm-est (Ambition 32), amivel 1 év távlatában maximálisan meg vagyok elégedve. kb 300nm a fű, de pillanatok alatt lenyírja, nem hagyja el a füvet, és öröm vele dolgozni.
Amiket korábban olvastam, célszerű egy nagyobb teljesítményű gépet használni 1300W -tól , illetve ajánlották több helyen a Makitát , Vikinget, Bosch Rotak-ot.
Makitánál motorhibára panaszkodnak elég hamar, Viking többször otthagyja a füvet, és nekem annyit nem ér mint amennyi, a Bosch Rotak-ra szintén sok panasz érkezett, MTD-k meg szintén vegyes felvágott..
az elmúlt 500-600 hozzászólást átnéztem, de nem találtam a témát.
Szeretnék venni egy oldalt-kidobós traktort, kb 2500-3000m2, hetente 2 szeri lenyírására, a gyep minősége nem szempont, ez egy gyümölcsös. olyan 400e forint körül keresgélek lehetőleg újat, tudom, hogy ez az ár a kategória legalja, de a múlt héten sem nyerem a lottón. :-) Mit ajánlotok? Néztem a Mcculloch m115-97 és az Mtd-nek ezt a "számomra" új motoros beige traktort, ami 420ccm. erről van vkinek érdemi infója, tapasztalat? Ja és még egy szempont az utánfutóm szélessége 107cm, erre fel kell férnie a gépnek.
Jó napot ! Érdeklődni szeretnék, hogy kaptam egy "solo" rotációskapát de akitől kaptam nem emlékszik rá milyen benzin kell bele! Ha valaki tudja véletlen kérem jelezze nekem! Előre is köszönöm!
Van MO-n olyan ember aki tudna segíteni nekem Egy fűnyíró hidró hajtásáról lenne szó
Rövid sztori:
Hajtás lassan elmegy Szétszerel--->hidromotor résznél 9 dugattyúból 4 leszakadt Hiba megvan megrendel, beszerel, összeszerel. A nyomás nem épül fel és látszólag minden rendben
A létező összes hidraulikást hívtam ők is ezekszerint csak a sajátjukhoz értenek, mert ötletük sincs illetve 100e ért bevizsgálják hogy rossz. Márkaszervíz cserét javasolt 800e csak a váltó, ennyit ér a traktor is
Szóval szívesen fogadnék bármilyen ötletet hogy mi okozhatja ezt hogy nincs nyomás ?
Na szóval én is így gondolom. A lendkerékbe van beépítve a mágnes, szerintem ugyanolyan kialakítású a gyújtásuk ezeknek a Honda GCV motoroknak,mint pld. egy kétütemű láncfűrész, fűkasza motornak. Tudom, hogy vannak ilyen kialakítású 4 ütemű motorok, mert ha kipufogásba is beleszikrázik, akkor sem történik semmi.
Igazándiból annyiból volt csak érdekes a dolog, hogy ebay-ről rendeltem egy üzemóra/fordulatszámmérő kütyüt, és be lehet állítani rajta, hogy gyújtáskábelről levett jelet, mennyi fordulatnak számolja. Közben meg is mértem már vele:)
Ha a főtengely végén van a gyújtásmodul,akkor minden fordulatnál ad szikrát.Nem gond ez,a másodiknál úgysem történik semmi.Kispóknál is így van,ami ikertrafós.Meg az feltűnne ha 3500 helyett 7000-et pörögne a masina.
Alapesetben ez tényleg így van, de ahogy elnéztem ezeken a gépeken van egy gyújtásmodul, ami minden fordulatnál ad (szerintem ) egy szikrát. Szóval ezt ne úgy nézd mint egy különálló több elemből álló gyújtást. Ahol valóban csak 2 fordulatra ad egy szikrát. Vagy rosszul látom?
A rugó tekercsrészét nem bántottam, csak a kampót vettem kicsit rövidebbre a végén, elvileg vissza tudom játszani, már ha ez lesz a bajság. Lehet rugót rendelni hozzá egyébként.
A karbit brigéciollal, féktisztítóval, finom rézkefével, sűrített levegővel tisztítottam teljes szétszereléssel.