Van egy kis csavar a dobon, egyesek szerint az pozicionálja a dobot szereléskor, mások szerint ahelyén tartja, mikor nincsnek benn a kerékcsavarok. De nem. Az a zsírzógomb helye, csak gyárilag kihagyják, egyrészt a csavar olcsóbb, másrészt így jobban kopik a betét meg a dob, gyakrabban kell cserélni, harmadrészt a csavar feje kisebb, jobban felfexik a felnee. Szóval csavar ki, zsírzógomb be, dob zsírral telenyom. Meglásd, elmúlik. Minden. :-)
Tévedés joga blablabla... :-)
(Elmeállapotomról szakvéleményért keresse fel cihiáterét, terapeutáját!)
Milyen szervizt tudtok javasolni alattomos fékhiba kiderítésére? Pesten 20 ker környékén.
A helyzet, hogy felszabályozták a dobot, tárcsát elől, megnézték a kereket és minden maradt a régiben. Az ugyan kiderült, hogy ha csak kézifékkel fékezek, akkor nincs az ütemes hang és érzet hátulról, de ha normál fékkel fékezek kicsit intenzívebben, akkor kattog, ami függ a kerék fordulatától...
2 szerviz szedte már szét a dobot és egyik se találja a hibát. Kezdek kiábrándulni a szervizekből...
Eddig 30.000 ment ki az ablakon és nem jó, sőt már korábban kezd el kattogni.
Egyébként miután menet közben erősebb kéziféket húztam, utána jobb volt, de idővel visszajött.
Az biztos, hogy fék, hátsó fék, azaz dob, de nem szabályozni kell.
Találkozott valaki már ilyen alattomos szutyokkal? :)
Munkahenger vagy munkahenger rögzítése a gyanús, de én nem tudom megnézni szerszám és szakértelem híján :D
No igen :) Nem is megyek többet ilyen helyre asszem...
Pátkaihoz kérek időpontot aztán nézzék meg mi van. Remélem nem kell másik dob, most ne kelljen :D Bár lehet érdemesebb lenne úgy csapágyazni is mindjárt...
Tegnap ragasztottam 3-4 dolgot, rá fél órára keresem hol a ragasztó. Szted megtaláltam? :)
Mennyire esélyes az, hogy 80.000km mellett dobfék beadja a kulcsot? Üt fékezéskor, de nem is kicsit ütemesen hátul, ami lassul ahogy lassul a kocsi. Mindez egy kézifékállítás után jött elő, előtte nem éreztem. Mitől lehet? :)
Igaz, 2003-as kocsi, de garantáltan 80 van benne, sokat állt korábban 5000km ment bele évente.
Na akkor visszatérnék picit a Toyotára, tegnap két kör között gyorsan lőttem egy fotót és egy videót a japán innováció legújabb fejezetéről.
Először jöjjön a kép, a biztonsági övről:
A képről nem látszik, de ez ebben az állapotban is (általában így marad, ha kiszáll valaki) tud harangozni a csat. De ha eligazítod az ülés mellett, akkor is, mert (és ez talán már látszik) egyrészt nem húzza meg elég feszesre magát, másrészt nagyon lent van a csat, így a laza övön garantált a kilengés, amint letérsz az aszfaltról.
Na de jöjjön, aminek jönnie kell! A csoda, amit fehér ember még nem látott, amiről csak sötét eldugott fórumok legmélyebb zugaiban suttognak, ami korábban elképzelhetetlen volt, ami még a legfelkészültebbeket is meglepi, amitől hitetlenek térnek meg...és amitől pl. szar a Hiluxunk. Pozitív világfelfogásúak számára tolmácsolva: hogyan állítsuk be a tükröt a napellenző segítségével.
Hát ugye vannak ezek a feneketlen (mocsár?)foltok, amik ha egy kicsit nedvesebb az idő, elnyelnek mindent. Meg hát a traktorosok se ügyetlenek. Nekünk is volt olyan, hogy 2 hónapot volt kint az MTZ a répaszedővel a föld végén úgy, hogy a fülkében állt a víz, mert a traktoros úr úgy gondolta, hogy a fene tolatgat, hanem a föld végén megfordul a susnyásban. Az ugye meg se fordult a fejében, hogy miért nincs kiszántva...
Lehet, hogy hülye kérdés, de szántás előtt/alatt nem szoktak gondolkodni a tisztelt polgárok, hogy ez így nem lesz jó? Vagy hirtelen jön a feneketlen gödör, ami csak úgy nyeli az erőgépeket? Nem értek hozzá (eddig csak utas voltam trakeszon), ezért kérdem.
Valaha, sok éve, mikor bejöttek az első terepes Tata pickupok, volt egy cikk valahol, amiben egy tulaj azt ecsetelte, hogy bár pocsék az egész, mégis ő huzigálja ki rendszeresen az elakadt Hiluxokat :-)