Ezt a rafináltságot - csak most vettem észre, hol van a kutya elásva.
Világéletemben nem tudtam 100%-ra eldönteni, hogy ez 255-ös vagy 256-os. Vérre menő viták láttak évekkel ezelőtt napvilágot, hivatkoztak a kinézetre, ill. arra, hogy simán át lehet alakítani a kerékívet is. Végül - látva a képeket többek között a BSE-935-ről - arra jutottam, hogy 256-os, hiszen itt jól látszik a két busz (vagy bármely 255-ös) között a különbség, hiszen egy 256-osnak a lemezelése mélyebben ér véget, így a lökhárítója alatti rész ugyebár mélyebbre nyúlik, így az ajtó mélyebben áll, így pedig magasabb a lemez is az ajtó és az esőcsatorna között, mint egy utólag átalakított 255-ösön.
Egészen addig, amíg meg nem láttam a legelső képet, balról. Ezek a trükkös emberek a kerékíveken kívül még arra is figyeltek, hogy az ajtó a 256-os módján érjen le, tehát mélyebbre is nyúlik elöl a lemezelés. A vezetőfülke alatti kisebb ládaajtó viszont mindent elárul, és az első kerék után is az eredeti csomagtérajtók maradtak meg, a különbség pedig csak oldalról látszik, ha elölről fotózzák, nem...
Ez bizony egy 255-ös, ha a fene fenét eszik is.
A kolléga több éves köztudott dolgokra csodálkozik rá rovatunk vége.
Találós kérdés, csak Neked: 256.54.1986.2499, mi az? Annyit segítek, hogy 1987-es kocsiként még megtalálható a KTI Hulladékban, már évek óta nincs forgalomban, és életem második gyári tábláját 2 hete erről a gépről szereztem meg... valahol a Balaton közelében. :P Jó szórakozást. :P
BV 89-70 és 90-77 augusztus végi selejtek. November vége felé lennének 10 évesek, tehát még mondhatják 9 évesnek őket, ha elég hamar állnak forgalomba. Mást nem tudok elképzelni.
Ha a topik társakat nem zavarja folytathatjuk nyugodtan. De voltak már itt komoly háborúk apró hülyeségek miatt, ennek akartam elejét venni.
A két 260-a prágás volt, az tuti. De az előző listádban 3db 81-es is szerepelt selejtként. Az évjáratban meg az támogatja ezt, hogy 90-ben az érkezésükkor 9 évesnek mondták őket. De ebben megint benne van a "szóbeszéd" faktor. Bár a vezető azért gondolom látta a forgalmit.
Ha átnézed, láthatod az én infóim sem mindig tökéletesek.
Nem vagyok annyira fan, mint sokan, csak szeretem a 200-asokat, és nyitott szemmel járok.
Nem tudok VIN-t, vázszámot stb... Amit sajnálok, hogy nem jegyzeteltem amikor lehetett volna.
Van sok személyes élményem, de látható, hogy az emlékek már pár év alatt is kopnak (ANT-601 pl...). Ha írok azt segítő szándékkal teszem, és ha bizonytalan, jelzem, hogy "emlékeim szerint".
Ha dobsz egy mosolyt a végére nem érezném kioktatónak.
Szívesen vesézem én tovább, de szerintem ez másokat is érdekelhet.
Magam is csak egy szedett-vedett állományból "dolgozom", amit a fórum oda meg vissza végignyálazása után állítottam össze úgy-ahogy (így lett sajnos pl. 280-as a két AIH nálam). Persze ha gondolod, átküldöm szívesen, amit találtam eddig (a 258-astól a Neoplanokig mindenfélét összeírtam), aztán meglátjuk, mennyire fedi a valóságot.
A 260-asok, amiket ígértem, a következők:
GC 80-19 > BV 91-32, 1976.12.11-1990.01.05
GC 82-82 > BV 91-45, 1977.10.16-1990.01.05
GC 82-88 > BV 91-47, 1977.10.16-1990.08.17
GC 82-99 > BV 91-53, 1977.10.16-1990.01.05
GC 83-00 > BV 90-19, 1977.10.16-1990.05.22
GF 15-02 > BV 90-98, 1977.10.16-1990.10.31
GF 30-24 > BV 91-09, 1979.12.21-1990.08.13
GF 30-39 > BV 89-65, 1980.11.22-1990.11.06
GF 30-42 > BV 89-68, 1980.11.22-1990.11.16
GF 30-44 > BV 89-70, 1980.11.22-1990.08.30
GF 30-50 > BV 90-77, 1980.11.22-1990.08.30
GF 40-08 > BV 90-85, 1980.11.22-1990.10.31
Viszont így kicsit érdekes a dolog. Egy 81-es sincs köztük, az egyetlen, ami akkori és egyben 90-es selejt, az a Hajdú Volánnál kötött ki (BPY-154), és a korábban említett májusi selejtből is csak egy van. A 81-et gondolom a külsejük miatt mondtad, így az eleje gondolom nem játszik a dobozos oldalsó viszonylatjelző, az egyenes műszerfal és egyéb nyalánkságok miatt, ha pedig ez segít valamit, a váltó ezek közül csak a 80-asoknál volt Prága, előtte mechanikus volt.
Nem. Az volt az utolsó 280-as ami érkezett. 90-ben kezdésnek a két 260-as (427, 430), a 282-es és elméletileg egy 266-os volt. Aztán jött a CLD még szürkén keskeny piros fehér csíkokkal, tükörfóliás ablakokkal, és az ACC, az meg alul barna feszlemez fehér. Valamikor közben volt egy kék-fehér 4 ajtós 280-as is de azt egyszer láttam csak. A 283-as és 435-ös érkezését nem tudom datálni, az biztos, hogy utóbbi váltotta a 282-est. Aztán DUC, ELM. Az Ikarusok záróakkordját a BRF, és az ANT-k ill az 557-es jelentette 2000 körül. Ezeken kívül lehetett még más, de az biztos nem volt hosszú pályafutású.
Apropó AIH: volt egy 557 is, ami elvileg 280.33-ként kezdett, majd három bolygóajtós verzióként és FKB-942-ként fejezte be az életét. Az is 90-ben jött?