Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2015.08.11 0 0 94367

Csak ne kapnék agylobot folyton a FUM-619-től, amely már egy napja nem enged önmagától különböző buszra gondolni ebben a kategóriában...

Pedig köze nincs ehhez a buszhoz, annyi szernt.

Előzmény: lobbanórotor (94360)
P.stephenson Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94366

Nem, ez a 256.50.1978.0329, te kis buta! :-)

Előzmény: tupolev (94362)
nemeza Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94365

Más színezés, Velence. Sajnos a másik fele sem lett volna sokkal jobb.

BPO-105 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94364

Bizony!

De az a szörnyű abban a buszban, hogy mindenkit átvágott :D

Előzmény: tupolev (94361)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94363

Úgy néz ez ki, mint egy 256.54? Nem! :D

Előzmény: tupolev (94362)
tupolev Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94362

Hm? Nyertem?

 

Előzmény: lobbanórotor (94355)
tupolev Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94361

Hm, tényleg :-)

 

Akkor tehetem át a képet a 255-ösök közé.

Előzmény: BPO-105 (94358)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94360

Igen, az egykori flotta már meg is van... :)

Előzmény: BPO-105 (94357)
Scatty29 Creative Commons License 2015.08.10 -1 0 94359

Nice! :)

Előzmény: BPO-105 (94358)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.10 0 2 94358

Hoppáré.

Ezt a rafináltságot - csak most vettem észre, hol van a kutya elásva.

Világéletemben nem tudtam 100%-ra eldönteni, hogy ez 255-ös vagy 256-os. Vérre menő viták láttak évekkel ezelőtt napvilágot, hivatkoztak a kinézetre, ill. arra, hogy simán át lehet alakítani a kerékívet is. Végül - látva a képeket többek között a BSE-935-ről - arra jutottam, hogy 256-os, hiszen itt jól látszik a két busz (vagy bármely 255-ös) között a különbség, hiszen egy 256-osnak a lemezelése mélyebben ér véget, így a lökhárítója alatti rész ugyebár mélyebbre nyúlik, így az ajtó mélyebben áll, így pedig magasabb a lemez is az ajtó és az esőcsatorna között, mint egy utólag átalakított 255-ösön.

Egészen addig, amíg meg nem láttam a legelső képet, balról. Ezek a trükkös emberek a kerékíveken kívül még arra is figyeltek, hogy az ajtó a 256-os módján érjen le, tehát mélyebbre is nyúlik elöl a lemezelés. A vezetőfülke alatti kisebb ládaajtó viszont mindent elárul, és az első kerék után is az eredeti csomagtérajtók maradtak meg, a különbség pedig csak oldalról látszik, ha elölről fotózzák, nem...

Ez bizony egy 255-ös, ha a fene fenét eszik is.

 

A kolléga több éves köztudott dolgokra csodálkozik rá rovatunk vége.

BPO-105 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94357

Az jutott nekem is eszembe először, de ugyebár nem az :D

Előzmény: norbee601 (94356)
norbee601 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94356

http://s280.photobucket.com/user/hf-foto/media/1996/1996-x3-Budapest-Bus/image27.jpg.html

 

Hirtelen azt hittem tudom de rájöttem az 250-es amire gondolok ebből:D

Előzmény: lobbanórotor (94355)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94355

Na várjál, kapsz még egy kis segítséget:

 

 

Innentől egy magadfajta profinak már gyerekjáték lesz. :D

Gyengébbek kedvéért: falunevet direkt nem írok, az nem közügy. 

Előzmény: lobbanórotor (94354)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.08.10 0 0 94354

Találós kérdés, csak Neked: 256.54.1986.2499, mi az? Annyit segítek, hogy 1987-es kocsiként még megtalálható a KTI Hulladékban, már évek óta nincs forgalomban, és életem második gyári tábláját 2 hete erről a gépről szereztem meg... valahol a Balaton közelében. :P Jó szórakozást. :P

Előzmény: BPO-105 (94353)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.08 0 0 94353

Most lett egy olyan érzésem, hogy valaki tudja a konkrét megoldást :)

Előzmény: GARAZSMENET (94352)
GARAZSMENET Creative Commons License 2015.08.08 0 0 94352

Mindkettő ugyanabba a városba került papíron, csak más személy nevére.

Előzmény: BPO-105 (94350)
2156 Creative Commons License 2015.08.08 0 0 94351

Röhejes, de megkérdezem... Melyik napon indult a TT? Szeptember 1?

 

Előzmény: BPO-105 (94350)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.08 0 0 94350

Akkor mit szólsz ehhez?

BV 89-70 és 90-77 augusztus végi selejtek. November vége felé lennének 10 évesek, tehát még mondhatják 9 évesnek őket, ha elég hamar állnak forgalomba. Mást nem tudok elképzelni.

Előzmény: 2156 (94348)
2156 Creative Commons License 2015.08.08 0 0 94349

korola77 gmailra szívesen várom amid van, nekem is vannak hiányosságaim, érdekel, mi lehet ami kimaradt :). 

Előzmény: BPO-105 (94345)
2156 Creative Commons License 2015.08.08 0 0 94348

Ha a topik társakat nem zavarja folytathatjuk nyugodtan. De voltak már itt komoly háborúk apró hülyeségek miatt, ennek akartam elejét venni.

 

A két 260-a prágás volt, az tuti. De az előző listádban 3db 81-es is szerepelt selejtként. Az évjáratban meg az támogatja ezt, hogy 90-ben az érkezésükkor 9 évesnek mondták őket. De ebben megint benne van a "szóbeszéd" faktor. Bár a vezető azért gondolom látta a forgalmit.

 

Ha átnézed, láthatod az én infóim sem mindig tökéletesek.

Előzmény: BPO-105 (94345)
2156 Creative Commons License 2015.08.08 0 0 94347

Helyesbítek, én csak piros-fehéren láttam. 

 

Nem vagyok annyira fan, mint sokan, csak szeretem a 200-asokat, és nyitott szemmel járok. 

Nem tudok VIN-t, vázszámot stb... Amit sajnálok, hogy nem jegyzeteltem amikor lehetett volna.

 

Van sok személyes élményem, de látható, hogy az emlékek már pár év alatt is kopnak (ANT-601 pl...). Ha írok azt segítő szándékkal teszem, és ha bizonytalan, jelzem, hogy "emlékeim szerint".

 

Ha dobsz egy mosolyt a végére nem érezném kioktatónak.

Előzmény: Törölt nick (94346)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.08 0 3 94346

Nem mindig volt az piros-fehér...

Előzmény: 2156 (94329)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.07 0 0 94345

Szívesen vesézem én tovább, de szerintem ez másokat is érdekelhet.

Magam is csak egy szedett-vedett állományból "dolgozom", amit a fórum oda meg vissza végignyálazása után állítottam össze úgy-ahogy (így lett sajnos pl. 280-as a két AIH nálam). Persze ha gondolod, átküldöm szívesen, amit találtam eddig (a 258-astól a Neoplanokig mindenfélét összeírtam), aztán meglátjuk, mennyire fedi a valóságot.

 

A 260-asok, amiket ígértem, a következők:

GC 80-19 > BV 91-32, 1976.12.11-1990.01.05

GC 82-82 > BV 91-45, 1977.10.16-1990.01.05

GC 82-88 > BV 91-47, 1977.10.16-1990.08.17

GC 82-99 > BV 91-53, 1977.10.16-1990.01.05

GC 83-00 > BV 90-19, 1977.10.16-1990.05.22

GF 15-02 > BV 90-98, 1977.10.16-1990.10.31

GF 30-24 > BV 91-09, 1979.12.21-1990.08.13

GF 30-39 > BV 89-65, 1980.11.22-1990.11.06

GF 30-42 > BV 89-68, 1980.11.22-1990.11.16

GF 30-44 > BV 89-70, 1980.11.22-1990.08.30

GF 30-50 > BV 90-77, 1980.11.22-1990.08.30

GF 40-08 > BV 90-85, 1980.11.22-1990.10.31

Viszont így kicsit érdekes a dolog. Egy 81-es sincs köztük, az egyetlen, ami akkori és egyben 90-es selejt, az a Hajdú Volánnál kötött ki (BPY-154), és a korábban említett májusi selejtből is csak egy van. A 81-et gondolom a külsejük miatt mondtad, így az eleje gondolom nem játszik a dobozos oldalsó viszonylatjelző, az egyenes műszerfal és egyéb nyalánkságok miatt, ha pedig ez segít valamit, a váltó ezek közül csak a 80-asoknál volt Prága, előtte mechanikus volt.

Előzmény: 2156 (94344)
2156 Creative Commons License 2015.08.07 0 0 94344

Lehet érdemesebb lenne ezt valami privát formában kivesézni, ha gondolod.

 

Előzmény: BPO-105 (94343)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.07 0 0 94343
Hoppá, akkor rossz a listám, mert amiket összeszedtem, azok 280-asok voltak. Ha hazaérek, felteszem a 90-es selejtezésű 260-asokat is.
Előzmény: 2156 (94342)
2156 Creative Commons License 2015.08.07 0 0 94342

Nem. Az volt az utolsó 280-as ami érkezett. 90-ben kezdésnek a két 260-as (427, 430), a 282-es és elméletileg egy 266-os volt. Aztán jött a CLD még szürkén keskeny piros fehér csíkokkal, tükörfóliás ablakokkal, és az ACC, az meg alul barna feszlemez fehér. Valamikor közben volt egy kék-fehér 4 ajtós 280-as is de azt egyszer láttam csak. A 283-as és 435-ös érkezését nem tudom datálni, az biztos, hogy utóbbi váltotta a 282-est. Aztán DUC, ELM. Az Ikarusok záróakkordját a BRF, és az ANT-k ill az 557-es jelentette 2000 körül. Ezeken kívül lehetett még más, de az biztos nem volt hosszú pályafutású.

Előzmény: BPO-105 (94340)
Scatty29 Creative Commons License 2015.08.07 0 0 94341
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.06 0 0 94340

Apropó AIH: volt egy 557 is, ami elvileg 280.33-ként kezdett, majd három bolygóajtós verzióként és FKB-942-ként fejezte be az életét. Az is 90-ben jött?

Előzmény: 2156 (94339)
2156 Creative Commons License 2015.08.06 0 0 94339

Nem tuti, de 81-esek közül jöttek, így esélyes a két májusi, és logikusnak is tűnik.

Előzmény: BPO-105 (94338)
BPO-105 Creative Commons License 2015.08.06 0 0 94338

Mivel AIH rendszámuk volt, és 1990-es beszerzésűek, ezért feltételezhetően 1990 második felében jöttek, tehát szinte biztosan az évi selejtek.

Amik szóba jöhetnek:

GF 15-28 > BV 90-47, 1978.12.01-1990.07.03

GF 15-35 > BV 89-31, 1978.12.03-1990.10.03

GF 15-39 > BV 90-52, 1978.12.03-1990.11.03

GF 15-45 > BV 90-58, 1978.12.03-1990.03.23

GF 30-02 > BV 89-37, 1978.12.03-1990.03.23

GF 30-06 > BV 89-41, 1979.03.27-1990.07.03

GF 45-48 > BV 90-29, 1981.12.02-1990.05.22

GF 45-49 > BV 90-30, 1981.12.02-1990.05.22

GF 45-53 > BV 90-34, 1981.12.02-1990.03.22

BZ 07-63, 1982.07.21-1990.04.05

BZ 07-74, 1982.07.27-1990.02.26

Ha mondasz gyártási évet esetleg, akkor le tudjuk szűkíteni.

(Amúgy a DUC tuti már eleve másodkézből jött, Miskolc kidobálta az összeset még a BV-s átrendszámozás előtt.)

Előzmény: 2156 (94336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!