Valaha, sok éve, mikor bejöttek az első terepes Tata pickupok, volt egy cikk valahol, amiben egy tulaj azt ecsetelte, hogy bár pocsék az egész, mégis ő huzigálja ki rendszeresen az elakadt Hiluxokat :-)
0 km-es a szekér, na meg nem ez az első japán trágyahordó az életemben, ezért is voltak furcsák a felsorolt jelenségek. De majd csak kinövi! Most egy ideig mindennap kell a vas, nem állhat szervizben. Amíg nem térdel le, hajtani fogjuk.
Van egy Tata is a "flottában". Tudod az új fajta, a Hilux-másolat. Azt már tényleg nem lehet összetéveszteni a Toyotával. Az indiai szekeret egy szerencsétlen sorsú műszaki ellenőr csapat hajtja, állítólag veszélyességi pótlékot fognak kérni, ha továbbra is a Tatával kell járniuk. Valószínűleg nem véletlen, hogy ha nem figyelsz oda, máris ráteszik a mancsukat a Toyotára. :)
192 vagyok és nekem tökéletes a hiluxban minden. A 2 évvel ezelőtti eresztéshez képest megy, mint akit fenékbe rúgtak. Egyedül a kikapcsolhatatlan menetstabilizálót utálom, de azt nagyon. Vége a kilincs előre autózásnak, de az még rosszabb, hogy a korrigálást erősen felül írja az elektronika (újra kell tanulnom vezetni terepen)
"Hogy a napellenző a tükörbe? Vedd le róla a panoráma tükröt, utoljára ladában volt divat. :-DDD De tényleg hogy a túróba csinálod ezt? Sosem láttam még ilyet."
Full gyári setup, jó userként semmi ördöngőset nem csinálok, csak ha pofámba süt a nap, lehajtom. 186 cm körül vagyok, ehhez mérten állítom az ülést és a tükröt. Az alacsonyabb termetű kollégámnak lehet, hogy a 170-es magasságára állított ülés-tükör kombónál nem jelentkezik a hiba (még nem kérdeztem).
"A jobb 1 fémcsatja tényleg tud kolompolni, és tényleg köcsög hangja van! De majd egyszer nyúlj oda, és fordítsd a helyére az övet, és máris megszűnik!"
Nincs megtekeredve. Szépen, rendben, egyenesen áll az öv, egyszerűen nem húzza meg a feszítő annyira, hogy ne tudjon harangozni.
"A váltókar tényleg feszesen jár, bár a szoknya nem tudom mitől feszül. De itt még legalább van kar. Ha bent van bent van, ha kint, kint!"
A villanymentes dolgokat én is komálom, de pl. a terepjárásban kevésbé jártas (=régi szarfashulladék 20onéves, szervótlan és villanytalan dögökkel még nem találkozott) kollégák rendre fél percet is el tudnak mókolni a terepváltókarral, mire odanyúlok, és kétkézzel berántom a helyére, mint az ólajtót. Fogalmazzunk úgy, hogy ez az első összkerekes autó életemben, ahol tényleg be kell szenvedni az autót összkerékbe (igaz eddig csak japánjaim voltak, azokkal nem volt story). Kb. olyan, mint kivenni összkerékből egy durván befeszült L200-ast.
"Erről a rettenetes szar váltóról mintázták az Amarok kézi váltóját, a ZF mérnöke azt mondta minta értékű a Toyota váltó!"
Részvétem a Volkswagen és ZF mérnököknek. Nem tehetnek róla, aki Golfon meg hasonlókon szocializálódott, annak már ez is bőven frankó, de aki Mazda, Mitsu és hasonló dögökön kapcsolgatta a fokozatokat, az meglepődik a Hilux darabosságán, valamint az 5. fokozat kapcsolhatatlanságán.
"Klíma töltéssel próbálkoztál már?"
0 km-es (na jó, lassan 10e km-es) Toyotán?
"És bármilyen kart le lehet törni bárhonnan! Sosem találkoztam egyel sem!"
Nincs szándékos pusztítási hajlamom, a külső levegő elzárót ráadásul nem is nekem, hanem a 10 éve Mazda B2500-at hajtó kollégának sikerült "benyomni". Az L200-on vagy a B2500-on nem sikerült nekem sem kárt tenni egyetlen beltéri mozgó alkatrészben sem.
"A könyék magasság pont jó, nekem!"
Nekem nincs jó helyen, lehet, hogy a magasságommal és ezáltal az üléspozíciómmal függ össze. A bajom az a rekesszel, hogy ugyan rohadt mély, de nem elég széles. Így ezer dolgot kisebb bele lehet dobálni (telefon, GPS, kábelek, CD-k) stb, de egy menetnapló méretű dolgot, célhardvereket már nem. Lehetne kevésbé mély és szélesebb.
"- Műszerfali zsebek, 5,5"os SonyZ3-at simán elnyeli! De szar! "
Én Z1-gyel nyomom, az valóban befér. De próbálták már telefonon kívül bármi mást rakni oda?
"Műanyag alkatrészek leesnek? Mellyek? Nme sok van ami leeshet! Ha az az egy leesik az nem pohártartó többé az tény!"
Lásd kettővel előbbi megjegyzésem. Ezt is az egyik kollégának sikerült legyilkolni. Ez az autó egyszerűen nem ugyanabból a műanyagból van összerakva, mint az előző generáció (vagy az ezredforduló bármelyik japán pickupja). Más a minősége.
"Nincs gyári szupermacsó króm cső fellépő! Az hogy valamely forgalmazó gyártat valami hiper ügyes ezermesterrel egy használhatatlan fellépőnek tűnő tárgyat, aztán az szar, az lehet, de semmi köze a toyotához."
Nem a fellépőbe akadnak bele a fadarabok, hanem az autón a fellépő rögzítésére szolgáló fülekbe (pontosabban a fülek és a kasztni közé), melyek eléggé gyárinak tűnnek. A miénkhez járó olasz "fellépő" és az Alpha platódoboz valóban szupergagyi, de az általam vázolt jelenség független a fellépőtől.
Mondom, összességében nem lehet bajom a szekérrel, mert műszaki értelemben teszi a dolgát. De mivel munkára használom (számít a kényelem, ergonómia), és van összehasonlítási alapom más japán típusokkal is, ezért nem vagyok maradéktalanul elégedett a típussal.
Én amikor beültem a Hiluxodba, mintha egy másik dimenzióba csöppentem volna :) A Defi ülése például nekem teljesen kényelmes, sok ezer kilométer alatt sem fájdul meg semmim, de tartok tőle, hogy én vagyok egyedül a világon, akinek pont passzol ez a kiült valami, amit ülésnek neveznek :) Ezekhez a rezgő dolgokhoz nem tudok hozzászólni, mert esélytelen, hogy meghalljam :)
- Hogy a napellenző a tükörbe? Vedd le róla a panoráma tükröt, utoljára ladában volt divat. :-DDD De tényleg hogy a túróba csinálod ezt? Sosem láttam még ilyet.
- A jobb 1 fémcsatja tényleg tud kolompolni, és tényleg köcsög hangja van! De majd egyszer nyúlj oda, és fordítsd a helyére az övet, és máris megszűnik! Mondjuk az tény, hogy a hirtelen kiugró utas simán leengedve az övcsatot, vissza tudja úgy húzni az autómata hogy megtekeredik az öv, ez által nem megy rendesen a helyére, laza marad az öv, és harangozik.
- A váltókar tényleg feszesen jár, bár a szoknya nem tudom mitől feszül. De itt még legalább van kar. Ha bent van bent van, ha kint, kint!
- Erről a rettenetes szar váltóról mintázták az Amarok kézi váltóját, a ZF mérnöke azt mondta minta értékű a Toyota váltó! Az tény hogy a Mitsué jobban kézre áll, és komfortosabb!
- Klíma töltéssel próbálkoztál már? Soha nem volt panasz hilux klímára! És bármilyen kart le lehet törni bárhonnan! Sosem találkoztam egyel sem!
- "könyöktámasztó doboz semmire sem jó" Mit szeretnél bele tenni? Mert hogy 3 gps-t rengeteg kábelt, zsepit, desodort, gyufákat, és időnként rácsodálkozom hogy jé, ez is itt van, meg ez is!
Maradjunk annyiban nagyon nem kicsi! A könyék magasság pont jó, nekem!
- Műszerfali zsebek, 5,5"os SonyZ3-at simán elnyeli! De szar!
- Pohártartó! Műanyag alkatrészek leesnek? Mellyek? Nme sok van ami leeshet! Ha az az egy leesik az nem pohártartó többé az tény! :-D
- A mitsu ülése valóban mint ha jobban támasztana. De a leghosszabb utam egy Bp london Bp alatt nem ültem kockára a seggem és egyáltalán nem tűnt kényelmetlennek!
- Nincs gyári szupermacsó króm cső fellépő! Az hogy valamely forgalmazó gyártat valami hiper ügyes ezermesterrel egy használhatatlan fellépőnek tűnő tárgyat, aztán az szar, az lehet, de semmi köze a toyotához. Ahogy a beázó plató felépítményeknek sincs!
Az én gyári fellépőmbe soha semmi nem szorult be, alá, fölé, pedig...!
Mindezekkel együtt a 2006 utáni hiluxok, minőségben és tartósságban valóban meg sem közelítik az elődökét!
Erről a napellenzőről tényleg küldj már egy képet! Megöl a kíváncsiság hogy csinálod ezt! ;-)
Megvételre keresek egy jó állapotú, vagy felújított komplett motort 1999/12 Jeep Grand Cherokee 4.7L V8-hoz. I am looking for a complete engine (rebuilt or in good condition) for a 1999/12 Jeep Grand Cherokee 4.7L V8.
Szakiszerviz most szedte szét és azt mondták semmi gondja :S
De megnézetem akkor mással, de gyenge féknél hogyhogy nem érződik? Mindegy, akkor ez lesz, köszi.
Lengőkarra azért gondoltam, mert azt mondták, hogy 1-2 szilent már repedezett kicsit, cserélni kéne, más meg azt mondja szarni rá, az jó csak picit repedt...
mondjuk a váltó érdekelt legkevésbé miért ad hangot kiengedett kuplunggal, most meg evvel már nincs probléma xd
ezen valszeg lengőkarcsere még érik.
ha már: Mi okozhatja azt, hogy nagyobb tempó mellett erősebb fék esetén darabosan fékez hátul. Hallani is kis dörgést és érezni is. Gátló jó, dobot szétszedték, kipucolták. Lengőkar csinálhat ilyet? Más már nincs xd gyenge féknél nincs.