Németül nem csak német nyelvterületen lehet próbálkozni, nekem eddig pont mindenhol sikerült így boldogulnom, kellemes meglepetés volt a horvát tengerpart, ahol majd minden alkalmazott perfekt német volt, mert szinte kivétel nélkül évekig német nyelvterületen éltek. De voltam egy skót kis múzeumvasuttal vonatozni, ahol a mozdonyvezetö tudott németül és még a vezetöállásra is felhívott. Dániában meg mindenki beszél németül, ugyanis alap nyelv az iskolákban!
A német kaják szerintem rettenetesen jók. Én bejártam keresztül-kasul Németországot és nem a McDonaldsban szoktam enni! A német szakácsok világszerte a legjobb hotelek konyháit vezetik és nagyon keresettek. Érdemes lenne egyszer bejárnod a birodalmat és betérni pár tradicionális fogadóba!
A francia és olasz cuccok meg pont annyira megbízhatóak vagy nem amennyire a többi. Pl a Taurusainkon a francia Alstom ETCS rendszere sokkal jobb és stabilabb mint a Siemenses cucc. De statisztikailag semmivel sem vacakabb egy Renault, mint a legendásan szar Fordok. Urban legendek ugyan azt zengik, de semmi megalapozott nincs abban, hogy a francia vagy olasz termékek rosszak lennének. Míg az sem igaz, hogy nagy német precizitás alatt született termékek olyan húde megbizhatóak lennének...
"Akkor még azt mondd meg, légy szíves, hogy mi baja egyeseknek az új buszjáratokkal??"
Szerinted mennyi új buszjárat lenne, ha a buszok esetén is bevezetnék a kilométer alapú PHD-t UHD-t, és még a buszpályaudvaron történő manőverezésért is kellene fizetni?
"Kisebb léptékben: a körvasúti fordán annyit tankolt a Bobó, mintha folyamatosan teljes terhelésen dolgozott volna, ez akkor rendszeresen ment a menetigazolványon. Szólt egy rossz szót is valaki ellene?
Akire megharagudtak, leginkább a helyi hatalmasságok, azt lebuktatták. Az meg ment Ferencvárosba :-) Azért hívták Fradit Francia Guayanának, ami a börtönsziget volt :-)"
Akkor egy magáncég: a betonszivattyú feláll, majd (beton hiányában) órákig járatja a motort. Így az átlaga kisebb lesz, de a gázolaj megy haza az átlag mértékéig. Senki nem szól érte, senki nem rúgja ki. A magyarság mentalitásában benne van az, hogy amit el lehet lopni, azt el is lopják. Semmi köze ahhoz, hogy magán, vagy állami.
"Nyereséges járatok kimazsolázása a privatizációval:
Ha vállalkozók vinni akarnak nyereséges járatokat, vigyék! Olcsóbban teljesítik, mint az állam támogatta cég teszi."
Ja, de hogyan? Kérdezz meg olyan buszvezetőket, akik korábban állami cégnél voltak, majd átkerültek a magáncégek valamelyikébe. Minimálbér, a többi zsebbe. (Nyugdíjuk ezután hogyan lesz?) Szabadságot nem adja ki, csak kiírják. Stb. Így könnyen lesz olcsóbb. Dolgoznál csak így, rögtön megváltozna a véleményed.
"Emellett: a vállalkozó a nyereséges vállalkozásából vastagon adózik, amiből fenn lehet tartani a veszteséges, kis forgalmú, szociális célú járatokat."
Ez az elmélet. A valóság az, hogy könyvelési trükkökkel minimalizálják a fizetendő adót, így abból nem lehet fenntartani semmit se.
"Az állami vagyonkezelő engedi lopni a tulajdont, mert nem az ő pénze. A vállalkozó nem engedi lopni a dolgozóit, mert az ő pénze."
Ez sem így van a mindennapi életben. Lopnak mindenhol, a magáncégeknél is. Az, hogy mennyit, az a nép kultúrájától függ, nem az állami/magán mivoltától. Legfeljebb a formája más.
(Csak egy példa: állami vezetőként baksisért juttat zsíros munkát másnak, vagy családtagnak, stb. Magáncég tulajdonosaként baksist ad zsíros munkáért, feketén foglalkoztat, vagy zsebbe fizeti a fizetés egy részét. De lehetne még sok szép példát írni.
Csakhogy sokan meg a túlzsúfolt utak miatt sírnak. Az utakról meg csak vonatra lehet átrakni az embereket. (A buszok is csak a dugóban állnának.) Romló színvonalú szolgáltatás mellett meg ez sem megy. :(
Na meg még több autót akarnak az utakra rakni, csak nem tesznek le a gigakamion ötletéről. A zseniális mérnökök szerint, minden gyárnak saját autópályalehajtója van vagy fog épülni. :((( Legalábbis ez a téveszméjük. Mert ha ez nincs, akkor egy körforgalomba beszorulhat, egy zöld jelzőnél elinduva már régen piros lesz, mire a vége is átér a kereszteződésen, a fehér fénysorompónál elinduló kamion mire teljesen (ha több vágányos a kereszteződés, ha rozoga az úttest, ha a kereszteződés után elsőbbségtábla vagy jelző van, és emiatt nem 60-70-nel, hanem 20-30-cal megy át) átér, addigra nemcsak tilosra vált a jelzés, hanem a vonat is odaér.
Na szóval még több autó, még nagyobb dugók, még inkább szükség lenne egy színvonalas vasútra!
Tudom, ez csak poén volt. Történelemórán elmondta a tanárunk, hogy ezeket az angolok találták ki, amikor párszáz éve még szegényebb volt skócia.
Amúgy meg van egy bizonyíték. A glasgowi metró. Csak egyik irányba közlekedett eleinte. (Körjárat volt.) A másik irányt meg sem építették. Azóta már persze elkészült az is.
Apámék voltak kint, az idegenvezető elmondta, hogy Bologna, Olaszország legbiztonságosabb városa. Egy órán belül elrabolták az egyik hölgyutas ridiküljét. Olaszban jellemzőek a motoros rablók, akik az keskeny járda külső szélén sétáló hölgyek ridiküljét letépik (késsel vágják el a szíjat menet közben a motoron).
És mivel ezt nagyon komolyan veszik, eljutottak egy szintre, ami talán összeomláshoz is vezethet.
Mind az inftra, mind a személyzet, mind a jármüvek müszaki állapota elért egy kritikus szintet, ami már most is komolyabb zavarokhoz vezet, szinte heti rendszerességgel.
Tök barátságosak? Na ezt azért nem mondanám. Gyakran megyek Olaszba, föleg motorozni, de az elmúlt egy évben volt részünk zsebtolvajlásban, dobtak ki étteremböl (amit 3 óra rendörségen töltött idö követett), és végják a pofákat ha valaki külföldiül alkar valamit. gyakran vissza sem köszönnek...
Egyszer vettem egy féláru jegyet neten FIP-hez, rendesen megdolgoztattam vele a kallert, mert nem tudta szegény feldolgozni, hogy miért van az 50%-os jegyemen hogy diák, holott én FIP 50%-al utazom. Nem tudta feldolgozni hogy olyan opció sem a netes vásárlásban sem az autómatában nincs hogy FIP 50%, így valami mást tud az ember csak kiválasztani.
Én azon a szakaszon amúgy csak egyszer utaztam, akkor is beszívtam valami mozdonydöglést, és majdnem lekéstem a repülőt. Most nézem ezt a Cannonball-micsodát, 95 perc a Penn stationről az igen szép. Autóval éjszaka is jóval több lenne, csúcsforgalomról ne is beszéljünk...