Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421554

Unatkozó túristák... :)

A briteknél kéne még megjátszani egyszer!

Bár szerintem ők úgy gondolják, hogy angolul mindenki tud, aki lejött a fáról, a többivel meg nem is érdemes beszélni. :)

Előzmény: pallee (421549)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421553

Nem vagyok osztrák, honann szedtél ilyet?

Németül nem csak német nyelvterületen lehet próbálkozni, nekem eddig pont mindenhol sikerült így boldogulnom, kellemes meglepetés volt a horvát tengerpart, ahol majd minden alkalmazott perfekt német volt, mert szinte kivétel nélkül évekig német nyelvterületen éltek. De voltam egy skót kis múzeumvasuttal vonatozni, ahol a mozdonyvezetö tudott németül és még a vezetöállásra is felhívott. Dániában meg mindenki beszél németül, ugyanis alap nyelv az iskolákban!

Te nagy haverja lehetsz Petinknek...

Előzmény: segélyvonókészülék (421548)
20-as vonal Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421552

Hol? Amúgy a GSM-R tornyokon jogosan dolgoznak,ugyanis még nincs kész.

Előzmény: kristoof (421547)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421551

A rendes gasztronómia rég internacionális.

Bár a klasszik német cuccot, a párolt húst leöntve barna lével, meg mellé káposzta, na, azt egye csak, aki akarja! :)

Nem véletlen, hogy a briteknél is mindenki olasz, ázsiai, indiai, meg hasonló éttermekben eszik... :)

 

***

 

A gyártás meg rég kínai (kelet-ázsiai), mindegy, milyen logó van a produktumon. :)

Előzmény: Törölt nick (421550)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421550

A német kaják szerintem rettenetesen jók. Én bejártam keresztül-kasul Németországot és nem a McDonaldsban szoktam enni! A német szakácsok világszerte a legjobb hotelek konyháit vezetik és nagyon keresettek. Érdemes lenne egyszer bejárnod a birodalmat és betérni pár tradicionális fogadóba!

A francia és olasz cuccok meg pont annyira megbízhatóak vagy nem amennyire a többi. Pl a Taurusainkon a francia Alstom ETCS rendszere sokkal jobb és stabilabb mint a Siemenses cucc. De statisztikailag semmivel sem vacakabb egy Renault, mint a legendásan szar Fordok. Urban legendek ugyan azt zengik, de semmi megalapozott nincs abban, hogy a francia vagy olasz termékek rosszak lennének. Míg az sem igaz, hogy nagy német precizitás alatt született termékek olyan húde megbizhatóak lennének...

Előzmény: v_peti (421540)
pallee Creative Commons License 2015.07.30 0 1 421549

Németül egyébként is csak germán nyelvterületen próbálkozunk, máshol csak az angol, ha nem sikerül a helyi nyelven.

 

Ha unatkozom a franciáknál szoktam ezzel szórakozni. Persze csak normál helyeken, az is elég, ami ott összejön...

Előzmény: segélyvonókészülék (421548)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421548

Ja, mer' te "osztrák" vagy.

Az ott nem annyira jön be. Pláne Dél-Tirolban.

Ezért mindkét fél elég sokat tett az évszázadok alatt.

 

Németül egyébként is csak germán nyelvterületen próbálkozunk, máshol csak az angol, ha nem sikerül a helyi nyelven.

 

Dániában is látnod kellett volna, milyen képet vágtak, mikor valaki németül próbálkozott. Kábé a "húzzinnen" volt a reakció.

Előzmény: Törölt nick (421530)
kristoof Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421547

Tényleg bedőlt volna az ETCs2 ? Mert a minap is dolgoztak a tornyokon. Vagy csak pletyka?

alkotasu Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421546

"Akkor még azt mondd meg, légy szíves, hogy mi baja egyeseknek az új buszjáratokkal??"

 

Szerinted mennyi új buszjárat lenne, ha a buszok esetén is bevezetnék a kilométer alapú PHD-t UHD-t, és még a buszpályaudvaron történő manőverezésért is kellene fizetni?

Előzmény: manhattani (421236)
v_peti Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421545

Németország: Okosban megcsinálja olcsóbban, számlát ad az eredeti összegről. (valódi számla, a csavar ott van, hogy nem sorszámozott).

Szóval ott is van svindli.

Előzmény: alkotasu (421544)
alkotasu Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421544

"Kisebb léptékben: a körvasúti fordán annyit tankolt a Bobó, mintha folyamatosan teljes terhelésen dolgozott volna, ez akkor rendszeresen ment a menetigazolványon. Szólt egy rossz szót is valaki ellene?

Akire megharagudtak, leginkább a helyi hatalmasságok, azt lebuktatták. Az meg ment Ferencvárosba :-) Azért hívták Fradit Francia Guayanának, ami a börtönsziget volt :-)"

 

Akkor egy magáncég: a betonszivattyú feláll, majd (beton hiányában) órákig járatja a motort. Így az átlaga kisebb lesz, de a gázolaj megy haza az átlag mértékéig. Senki nem szól érte, senki nem rúgja ki.  A magyarság mentalitásában benne van az, hogy amit el lehet lopni, azt el is lopják. Semmi köze ahhoz, hogy magán, vagy állami.

 

 

Előzmény: manhattani (421245)
alkotasu Creative Commons License 2015.07.30 0 1 421543

"Nyereséges járatok kimazsolázása a privatizációval:

Ha vállalkozók vinni akarnak nyereséges járatokat, vigyék! Olcsóbban teljesítik, mint az állam támogatta cég teszi."

 

Ja, de hogyan? Kérdezz meg olyan buszvezetőket, akik korábban állami cégnél voltak, majd átkerültek a magáncégek valamelyikébe. Minimálbér, a többi zsebbe. (Nyugdíjuk ezután hogyan lesz?) Szabadságot nem adja ki, csak kiírják. Stb. Így könnyen lesz olcsóbb. Dolgoznál csak így, rögtön megváltozna a véleményed.

 

 

 

"Emellett: a vállalkozó a nyereséges vállalkozásából vastagon adózik, amiből fenn lehet tartani a veszteséges, kis forgalmú, szociális célú járatokat."

 

Ez az elmélet. A valóság az, hogy könyvelési trükkökkel minimalizálják a fizetendő adót, így abból nem lehet fenntartani semmit se.

 

 

 

"Az állami vagyonkezelő engedi lopni a tulajdont, mert nem az ő pénze. A vállalkozó nem engedi lopni a dolgozóit, mert az ő pénze."

 

Ez sem így van a mindennapi életben. Lopnak mindenhol, a magáncégeknél is. Az, hogy mennyit, az a nép kultúrájától függ, nem az állami/magán mivoltától. Legfeljebb a formája más.

(Csak egy példa: állami vezetőként baksisért juttat zsíros munkát másnak, vagy családtagnak, stb. Magáncég tulajdonosaként baksist ad zsíros munkáért, feketén foglalkoztat, vagy zsebbe fizeti a fizetés egy részét. De lehetne még sok szép példát írni.

Előzmény: manhattani (421243)
v_peti Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421542

Csakhogy sokan meg a túlzsúfolt utak miatt sírnak. Az utakról meg csak vonatra lehet átrakni az embereket. (A buszok is csak a dugóban állnának.) Romló színvonalú szolgáltatás mellett meg ez sem megy. :(

Na meg még több autót akarnak az utakra rakni, csak nem tesznek le a gigakamion ötletéről. A zseniális mérnökök szerint, minden gyárnak saját autópályalehajtója van vagy fog épülni. :((( Legalábbis ez a téveszméjük. Mert ha ez nincs, akkor egy körforgalomba beszorulhat, egy zöld jelzőnél elinduva már régen piros lesz, mire a vége is átér a kereszteződésen, a fehér fénysorompónál elinduló kamion mire teljesen  (ha több vágányos a kereszteződés, ha rozoga az úttest,  ha a kereszteződés után elsőbbségtábla vagy jelző van, és emiatt nem 60-70-nel, hanem 20-30-cal megy át) átér, addigra nemcsak tilosra vált a jelzés, hanem a vonat is odaér.

Na szóval még több autó, még nagyobb dugók, még inkább szükség lenne egy színvonalas vasútra!

Előzmény: attus germanicus (421531)
v_peti Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421541

Tudom, ez csak poén volt. Történelemórán elmondta a tanárunk, hogy ezeket az angolok találták ki, amikor párszáz éve még szegényebb volt skócia.

Amúgy meg van egy bizonyíték. A glasgowi metró. Csak egyik irányba közlekedett eleinte. (Körjárat volt.) A másik irányt meg sem építették. Azóta már persze elkészült az is.

Előzmény: Törölt nick (421539)
v_peti Creative Commons License 2015.07.30 -1 0 421540

??? Talán annyira jók a német kaják? Vagy annyira megbízhatóak az olasz vagy a francia cuccok?

Előzmény: Törölt nick (421538)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 -1 0 421539

Ez sem vicces, ugyanis a skótok cseppet sem "skótok". Voltál már skóciában? Én igen.

Előzmény: v_peti (421536)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421538

Akkor ez már régóta egy nagy baromság...

Előzmény: v_peti (421537)
v_peti Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421537

Már régóta ismertem, csak rágoogoleztam.

Előzmény: Törölt nick (421527)
v_peti Creative Commons License 2015.07.30 0 1 421536

Az idevonatkozó vicc:

-Honnan származnak a skótok?

-A svábok elűzték a a pazarlókat.

:)

Előzmény: Törölt nick (421528)
v_peti Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421535

Apámék voltak kint, az idegenvezető elmondta, hogy Bologna, Olaszország legbiztonságosabb városa. Egy órán belül elrabolták az egyik hölgyutas ridiküljét. Olaszban jellemzőek a motoros rablók, akik az keskeny járda külső szélén sétáló hölgyek ridiküljét letépik (késsel vágják el a szíjat menet közben a motoron).

Előzmény: Törölt nick (421530)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421534

Én csak egy részét látom, hallom a történetnek, de az biztos, hogy a birodalomból érkezö vonatok lassan többet késnek, mint az olaszból jövök!

Előzmény: attus germanicus (421533)
attus germanicus Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421533

>heti rendszerességgel

Annál azért sűrűbben. Persze attól függ, mit nevezünk komoly zavarnak.

Előzmény: Törölt nick (421532)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 1 421532

És mivel ezt nagyon komolyan veszik, eljutottak egy szintre, ami talán összeomláshoz is vezethet.

Mind az inftra, mind a személyzet, mind a jármüvek müszaki állapota elért egy kritikus szintet, ami már most is komolyabb zavarokhoz vezet, szinte heti rendszerességgel.

Előzmény: attus germanicus (421531)
attus germanicus Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421531

>Alkalmanként DB-re kényszerülő utasként preferálnék egy diszkréten veszteséges, ámde nem deklaráltan utasellenes "szolgáltót".

Te nyilván igen. Mondjuk talán én is. A DB-nek viszont nem az a célja, hogy az utasoknak jó legyen, hanem, hogy nyereséget termeljen.

Előzmény: lunanoctis (421499)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 -1 0 421530

Tök barátságosak? Na ezt azért nem mondanám. Gyakran megyek Olaszba, föleg motorozni, de az elmúlt egy évben volt részünk zsebtolvajlásban, dobtak ki étteremböl (amit 3 óra rendörségen töltött idö követett), és végják a pofákat ha valaki külföldiül alkar valamit. gyakran vissza sem köszönnek...

Előzmény: cs1014 (421504)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421529

Nem méltóztattak volna? Mit szívsz?

Előzmény: lunanoctis (421499)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421528

Meglesz ennek a böjtje. Ez a szerény eredmény is csak úgy van, hogy totálkárosra spórolják magukat...

Előzmény: attus germanicus (421474)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421527

Ne szerénykedj, ezt a Bullshit generátor dobta ki neked!

Előzmény: v_peti (421427)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 421526

Egyszer vettem egy féláru jegyet neten FIP-hez, rendesen megdolgoztattam vele a kallert, mert nem tudta szegény feldolgozni, hogy miért van az 50%-os jegyemen hogy diák, holott én FIP 50%-al utazom. Nem tudta feldolgozni hogy olyan opció sem a netes vásárlásban sem az autómatában nincs hogy FIP 50%, így valami mást tud az ember csak kiválasztani.

Még örülhettem, hogy nem büntetett meg.

Előzmény: cs1014 (421423)
vrobee Creative Commons License 2015.07.29 0 0 421525

Én azon a szakaszon amúgy csak egyszer utaztam, akkor is beszívtam valami mozdonydöglést, és majdnem lekéstem a repülőt. Most nézem ezt a Cannonball-micsodát, 95 perc a Penn stationről az igen szép. Autóval éjszaka is jóval több lenne, csúcsforgalomról ne is beszéljünk...

Előzmény: manhattani (421521)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!