Persze járhatsz busszal is nincsen abban semmi különös
csak marhára nehéz parkolót találni vele a belvárosban ! ;-)
Itt ahol 8vagy 9 sáv is megy egy irányban nem hiszem hogy egy 130 as limit sokat segitene!
Kíváncsi lennék ha busszal szeretnél itt eljutni valahova, mi lenne a véleményed másfél óra buszocskázás után, mikor a célod legaláb másfél óra távolságra van ! Véresre karmolt homlokkal érnél haza.....Itt ez tényleg autós társadalom ! Tömegközlekedés csak vicc ! Itt ez van! Én sem szeretem a 100 as korlátot ezért ha 5-600 km-re kell menni akkor marad inkább a repülő !
Kocsi, hogy érzi magát ....? Az érdekel a leg kevésbé ! Én érezzem jól magam !
Igen egy 2-3 hetes kis kaland fog annyiba fájni lazán.
De akkor meg mindig csak egy turista szemével fogod látni
az országot.
Korlátból van a kerítés ! ;-)
Nézd ha van kérdésed amiben tudok válaszolok szívesen.
Az viszont biztos, hohy manapság a kívándorlás nem egy egyszerű téma kanadába!
Romák ide vagy oda nem változtat sokat a magyarok megítélésén. Aki dolgozik az mindegy hogy honnan jött és mi a neve. Ez csak egy jó lecke volt a túl liberális kanadai kormánynak.
Gondoltam, hogy nincs juharszirupból a kerítés odaát sem. Egyszerűen kíváncsi vagyok. Nem szoktam téveszméket kergetni, tájékozódni szeretnék a kinti dolgokról.
Legszívesebben kimennék 2-3 hétre tapasztalatot gyűjteni, de ez kb 1,5-2 milla lenne kettőnknek.
Túl sok jó ember ment már el innen a környezetemből... és ebben nem csak a politika játszott szerepet, hanem pl a hülye és alkalmatlan főnökök, az hitellehetőségek hátrányai, a bürokrácia, vagy az értelmetlen ordítozás az ovóda illetékesével mert annak van férőhely aki megkeni az illetékest...
No persze Kanadában meglett a jóhíre a magyar népnek hála pl a pápai romáknak...
V8 össz kerék, sör a kocsmában, medve szőr....ezek könnyen elérhető álmok. Ok még a fenyő illat is az udvaron ! A többi sokkal húzósabb dolog ! A faház amiről a kép van a fejekben Kb 100-120 millió ft (nagyon minimum) ! Vadász puskák lehetnek a házadban de csak szigorúan zárt páncél szekrényben.
Nézd, mindenki talál magának munkát ez az egy biztos. Hogy éppen végzettségében az már nem annyira.
Vannak ismerőseim akik alkatrészeket terveznek (termosztát, vizpumpa) vannak olyanok is akik alaktrészeket gyártanak és olyan is aki hiába felsőfokú végzettségű mégis csak egy gyárban nyomkodja a présgép gombjait.
szia! Én nem rég vettem egy Mazda 5 ce -t 1.8 benzint. A legfapadosabb de valós 85ezer km-el volt, és van benne pajzs meg sérülésmentes. Nem mértem h mennYit fogyaszt, de én azt tudom mondani hogy kellően dinamikus az1.8as. Nem kell neki lendület az előzéshez, csak ha azt akarod hogy menjen pörgesd ki de ez normális egy benzinesnél... Úgy érzem hogy ez a motor nagyobb fordulaton adja le a lóerőt de azzal mi a baj? Amúgy fasza én nem bántam meg, igaz van egy rejtéjes hangom, meg most a jobb hátsó rugó pattan egyet néhe(4 szer csinálta) de amugy minden fasza.. Voltam vele bojlistúrán, a kocsi full megpakolva és nem érezte a kocsi.. Én dizelt nem vennék. Minek? 8 vagy 6,5 liter.. Nem mindegy? A dízel költségesebb szervízelésnél is. Tudjátok mi kéne nekem? Motorháztetőbe az a szigetelő szövet..
Ez a Kanada dolog mindig is piszkálta a fantáziámat... Sokszor mondtam már az asszonynak, ha tele lesz a hócipőm kimegyek favágónak. Idilli faház. Stukker a kandalló felett. V8 és összkerék. Sör a kocsmában és fenyőillat az udvaron... Medve bőr a padlón...
Na jó... gondolom nem ilyen egyszerű. Egy gépészmérnök technikus szerinted találna kint melót?
Szia! Sajnos az ablakfelhúzással erre jutottam én is, nem nagy gond csak már úgy megszoktam az előző autónál. Amúgy napról-napra szimpatikusabb ez a nyomatékos motor+automata párosítás, ha nem eszi le a gatyámat akkor jó barátok leszünk.
Vannak akik nem nagyon ismernek engem, ez nem gond :) jódolog itt a névtelenség. Mondjuk úgy "ugatom" a témát :)
rólam: anno a porlasztóimat magam cseréltem, mint sok más dolgot ezen az autón, pl fék, lengéscsillapító, SCV, meg pár apróságot még :)
- DPF már nincs a kocsiban
- kb 350 km-rel és 4 napppal, az olajcsere (márkaszerviz) után ez fogadott :)
A képen vagy egy komoly műszaki probléma, vagy egy nem éppen "szakszerű" olajcsere eredményét látjuk...
Kérek azokat, akik tudják hova hordom az autót, NE nevezzék itt meg a szervizt... már megegyeztem velük, korrektek voltak miután "elsírtam" a bánatom nekik.
megjegyzés: a lelkiismeretes szerviz elvégzésének eredménye a gázolajszűrő alól kifelejtett tömítés, és a "lecserélt" fékfolyadék is csak 190o C os forrásponttal rendelkezett... Mondjuk elcsodálkoztak azon, hogy hitelesen meg tudom mérni...
Egy kis segítség kellene! Szükségem van egy tetőboxra a nyaraláshoz. Kinek milyen tapasztalata van vele, illetve ha gyorsan vennem kéne egyet akkor ki melyiket javasolja? A pénz, nem mondom, hogy nem akadály, de a minőséget hajlandó vagyok megfizetni!
Balthazor nem tudom, hogy mennyire komoly a kérdésed, de a dieselnél ez tök normális dolog.
1. vagy regenerálás kezdetén állítottad le a motort - mikor a gázolaj bekeverése folyik, vagy
2. többször nem tudta teljesen végrehajtani a regenerálást a motor így a bekevert gázolaj a karterben maradt.
Nekem japan belpicos motorom van szimmetrikus fenyszoroval es duplaizzos, sarga menetfenyes iranyjelzokkel. Siman atment minden vizsgan az elmult 10 evben.
Sima halogén a lámpa, utángyártottban nem drága, és a legközelebbi műszaki 2017-ben lesz, ha akkor szívóznak majd veszek egyet vagy egy bomtottat.
A képe ugyanaz mint az európaié, azzal a különbséggel hogy jobb oldalt nem világítja meg hosszabban az út szélét, csak egy vízszintes csíkot világít. Tehát nem vakít, látni is lehet vele, a mindennapi használatban tökéletes. Az ok csupán annyi hogy a szabályok megalkotásakor már az amerikaiak többsávos utakon jártak, itt meg az egysávos út jobb oldalán bandukoltak még gyalogosok is, azt kellett megvilágítani.
Sajnos a kpm-esek seggfejek mifelénk, egy utánfutóval pórul jártam anno. Behoztuk szerbiából, gyárilag csak egy alutáblán volt alvázszám. Kpm honosította gond nélkül. Majd 2 műszakival később mát szívóztak, és nem volt megoldása, mert nem üthető be utólag. Tehát nem garancia a szavuk semmire, az E betűt keresgélhetik bármikor a lámpákban
Ha már honosították és van rendszámod, akkor már nem szívózhatnak a műszakin.Ha az NKH-nál rendben találtak mindent, akkor a mezei állomás ne erőlködjön...
Az ablak felhúzás meg jó kérdés. Ha a kulcs tudja ezt a funkciót, akkor szoftveresen lehet tanítani. Ha meg nem, akkor szokd meg. :-)
Más márkáknál meg kétszer kell nyomni a gombot, nem folyamatosan. Próbáltad már?
Ha nem jó fényszóró vetített képe, akkor azon hogyan lehet rendszám? Ezt még egyszerűen, de biztosan nem olcsón, egy fényszórócserével orvosolni lehet. Ha nincs benne fényszóró állító mechanika, akkor talán nem xenonos, így lehet, hogy emberi áron megoldható a csere. A fényszórómagasság állítás hiánya és a nem szabályos vetítési kép miatt a szembejövőt nagyon fogod vakítani. HA ebből baleset lesz, és kiderül, akkor nem szeretnék a helyedben lenni.
A médföld/km kérdésében érdemes lehet idegennyelvű fórumokon keresgélni, hátha lesz megoldás, mert itthon ez ritka probléma. Amúgy hamar ráál az ember agya az 1.6-tal való felszorzásra...
Ha nincs benne olyan modul, ami felhúzza az ablakot, akkor az jóesetben pótolható, de szerintem ez sem lesz olcsó, főleg, hogy olyan szakit kell keresned, aki ismeri a típust... Én amúgy is maximum csak lehúzni szoktam nagy melegben, hogy hamarabb szellőzzön. Feleslegesen nem terhelem az aksit...
A héten bódog tulajdonosa lettem egy 2012-es Mazda5 2.5 AUT (amerikai kivitel) autónak.
Az autó fullra olyan mint az EU kivitel, a motorja a 2.0-2.3-ból kifejlesztett nem túl erős de nyomatékos 2.5.
5sebességes automata (ugyanaz minta 2.0 európain), a fényszórója szimmetrikusan világít (a műszakin szívóznak majd érte) és ritka idióta felszereltsége van. Minden kényelmi és biztonsági cucc benne van, de pl. fényszórómagasság állítás, fogyasztásmérő nincs).
Ha jól emlékszem van közöttettek olyan akinek van/volt ilyenje, lenne egy pár kérdésem majd hozzá.
Tehát a 2012- széria (hullámos oldalú) 5-ösnek a következő funkcióival vagyok még gonddban, van-e ötletetek erre:
1, amikor lezárom a kocsit van-e lehetőség arra hogy felhúzza az ablakokat? A 6-osban hosszan kellett nyomni a lezárógombot hozzá, itt ez nem működik, és a manualban sem találtam
2, a km óra miles-ban írja a megtett utat, nem tudom van-e rá lehetőség km-rre váltani?
meg még 1000 kérdésem lesz biztosan időközben, előre is köszi!
Ebbe az árba egy 7-8 éves TX felszereltségű fér bele kb 150-200e km között. Ez van nekem is. Szerintem a TX pont az a szint ami már tartalmaz minden jót ami csak kell, de mellőzi a felesleges extrákat (bőr, gyári navi). Az én értékrendem szerint. Még az is lehet hogy decemberre eladó lesz az enyém. De majd ha odaérünk és megérjük.....