Egy kis érdekesség, vagy nemtom, szal kinek mi a véleménye?? Életemben először szántottam, most tavasszal. Kukoricát vetettem. Szal sok helyen elbasztam a szántást, olyan formában, hogy hol tök mélyen leért az eke, és rendesen átfordította, néhány helyen viszont csak belekapott, és karcolta a tetejét. Utána elsimítóztam, majd bérmunkába a haverok megcsinálták a többit. Kapott még egy tárcsázást, utána egy ásóboronázást, és utána lett elvetve. Szóval ahol elbasztam a szántást, ott sokkal szebb, és nagyobb a kukorica, nagyobb mint én, azon a helyeken, ahol pedig átforgatta a földet rendesen mélyen az eke, ott csak mellig ér. Miért van ez? Van erre valami értelmes magyarázat? Amúgy egységesen kapott műtrágyát, és karbamidot is. 2,8 hektár a föld.
sziasztok azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy az Mtz-82 elvesztettük a motor blokkon lévő motorszám igazoló fém lapot és most ilyenkor mi a teendő kihez kell fordulni
Te totál metál vagy bazzeg :-D Úgy elárulom, hogy a régi MTZ-k, (az újak nemtom) mind amcsi licensz alapján készültek. Nem csináltak a ruszkik lófasztsem, csak másoltak mindent. Egyedül a záporjóskát csinálták, az meg egy rakat szar, kiállításon szóvátették, hogy csöpög belőle az olaj, mondták, hogy nem baj, nekik van elég.....
Hát igen nem sok 90 lovas gép van 892,2 ,és ha elmész 300km ,ha nem jó a gép akkor kibobtál 600km amennyi elfogyaszt!
Csinálhatak volna a 90 évektöl 85-90-95-100lovas gépeket és nem 550-552-560-562-570-572 592
ami nem sokkal erösebb 57lovas és 62 lovasok!
egy nyolcvankettes mellé jó lett volna a 1985töl egy 100lovas 4 hengeres széleskerekü gép nagysulyu akkor verhetetlen let volna ,de a ruszkik elbaszták,most meg a turbós széles kerekü nagysulyu meg széthullik mert nincs benne anyag minöség!
Igen ÁFA körös a cég és 2,5%-os hitelre is adnak el. Na pont erre a szaldgálásra nincs időnk ezért gondolkodtunk újba. Átlagban 300 km lenne megnézni 1 trakit. Ráadásúl alig van választék 90le-s gépekből :(
Persze,általában nem kell én csak szemléltetésképp írtam, de nagy általánosságban ha váltó gond van ott már a hátsóhídban, és a kuplungházban is akad tennivaló, mint ahogy egy motorfelújítás sem csak egy hüvelyezésből szokott megoldódni az esetek többségében. Nem túl rég ismerősnek néztünk használtgépet 10 év körüli turbós mtz-t akart venni, hát röhely az egész hogy milyen szarokért elkérnek 3-3.5 mill.-t, agyonhajtott hulladék volt a nagy része, kárpitok leszagatva stb. vagy 15-öt megnéztünk mire találtunk egy elfogadhatót, képen pedig jól néznek ki.))))Szóval akkor inkább egy új ha az illető áfakörös és van rá keret, még ha nem is olyan "jók".
Üdv mindenki. Olvasgatom itt a hsz.-eket, használt kontra új gép. A csenksz kolléga egyáltalán azt sem írta le hogy mennyi területre akarna traktort ,ha megy évi 100 üó.-t nyilván nincs értelme az újnak, de mivel azt nézegeti nyilván meg van a rá valója, ráadásul ha a könyvelés is azt kívánja és áfakörös + meló is van rá mindenképp igaza van. Bizonyos hogy az újjal is lehet gond, de érvényesíteni kell a garanciát, és ha gyerekbetegségekből ki van gyógyítva utána stabilak azért, biztos hogy nem olyanok mint a 20 évvel ezelőtti gyártásúak de az új az új. Az egy nagy tévhit hogy koros gépet pár száz ezerből fel lehet újítani és új lesz, soha nem lesz olyan, aki javított már A-tól Z-ig az tudja hogy kopnak a tengelyek, fáradnak, kiverődnek a csapágyházak,illesztések. Pl. váltónál hogy ha az szét volt hajtva és csak a csapágyakat cserélünk akkor hangosabb lesz mint előtte és nem sokat fog birni, ilyenkor fogaskereket és tengelyeket, csapágyházakat is cserélni kell sok esetben, és az bizony nem 2 fillér főleg gyári jó alkatrészekből amit mellesleg nem is egyszerű beszerezni sokszor. A másik a kolléga belinkelt használt gépeket ,én biztos nem adnék 8-10-12 éves gépért 3,5-4mill-t, ki tudja mennyit mentek, 4,5 -ért vagy kicsit többért már lehet kapni 2-3-4 évest, igaz hogy ritka, de ki kell fogni, szerintem jobban megéri arányaiban, még a használat milyensége és a valós üó. is jobban megállapítható fiatalabb korban.
Amúgy most viccen kívül mondom, hogy ha lenne anyi kaszálóm, hogy lenne értelme még a 80assal se mennék rá a rétekre, inkább vennék egy T25-öst, rávaló kaszát, diszkest, azt könnyen viszi, rendsodrót, kiváltanám vele a munkákat. Egy nagy baromság minél nagyobb traktor. Persze azért jó a 40 millás john deere, annak aki 400 hektár felett gazdálkodik, és mellette vállal annyi bérmunkát, hogy napi 40 hektárt megmunkál vele. Amúgy teljesen felesleges, 1 hektár megszántásához pedig nagyjából minden traki néhány liter különbséggel ugyanannyit eszik. Alkatrész ellátásában, és ár-arány értékében a 80ashoz a legkönnyebb beszerezni mindent.
Nekem ugyanez a gondom volt. 10-15 hektár föld szántásáig egy 80as tökéletesen megfelel, 800 ezer körül kapsz egy műszakisat, ráköltesz 500at van egy új traktorod. Kaszálásnál pedig hülyeség nagyobbat, a széles gumik amúgy is agyonbasszák a kaszálót. 80as MTZ bőven elég kaszálni, rendsodrózni, meg bálázni.
Sajnos nincs lehetőségem kipróbálni mert a cég akinél dolgozok nem mezőgazdasággal foglalkozik viszont kénytelen vagyunk beruházni a traktorra, h ne kelljen mindig vadászni és egyeztetni mikor ér rá valaki aki elvégezné a fűkaszálást és esetenként a szántást.
Az lenne a legjobb ha lenne lehetőséged kipróbálni ezt a 892-est,valami ismerősödnél,ott a faludba vagy városodba!Én 2 db 892-es tulajt ismerek mind a ketten 1 helyről vették a traktort,egy időben, egy kamion hozta őket!Az eggyikben 600 üzemóra van a másikban pedig 4000 üzemóra körül!A 600 üzemórás géppel már dolgoztam többször is!Mind a kettőnek gyorsítóban úgy vísít a váltója hogy elviselhetetlen,egy 10 órás műszakban meg őrülsz benne!A másik pedig az hogy a gyorsító miatt gyengének is tűnik a motorja!Arról nem is beszélve hogy gyorsító 9.ben úgy pattog a mű úton hogy ki esel belőlle!Látni itt nállunk 892-est egyenes cső kipufogóval,azt mondják így erősebb,mert a gyári kipu tán folytya a motort!Próbálj ki egyet ha van lehetőséged rá!
Én ezt a kereskedőt ajánlanám neked: A FARAGÓ BT. közvetlen szerződéses HIVATALOS MÁRKAKERESKEDŐ.A Belarus traktorgyár csak azokért a gépekért, ill. gyári alkatrészekért vállal garanciát és szavatosságot, amelyek a márkakereskedői hálózaton keresztül kerülnek forgalomba.Termékfelelősség-biztosítással kizárólag a márkakereskedői hálózat által forgalmazott traktorok rendelkeznek, gyári Megfelelelőségi Nyilatkozat és Minőségi Bizonyítvány csak ezekre állítható ki.Felhívjuk a gépüzemeltetők figyelmét, hogy a márkakereskedői hálózaton kívül, a különböző után gyártóktól származó termékfelelősséggel nem rendelkező, ismeretlen eredetű, gyenge minőségű alkatrészekre garanciát nem vállalunk.Kérjük a gépüzemeltetőket, hogy a biztonságos üzemeltetés céljából csak a márkakereskedőktől származó eredeti (gyári, Belarus) alkatrészekkel pótolják a meghibásodott alkatrészeket.Az MTZ traktorok összes típusához eredeti, BELARUS alkatrészekkel várjuk üzletünkben. Házhoz szállítás, ill. postázás megoldható. Továbbá T-16,25,150 és JUMZ-65 gépekhez kínálunk
Ha nem új akkor használt. Használt traktornál viszon nem tudom mire kell figyelni. Személy autóknál tudom de trakinál nem. A másik problémám h mindegy egyes használt megnézése 1-1 napot vesz igénybe, ezért nagyon nehéz eldönteni telefonos beszélgetés és a képek alapján melyiket érdemes megnézni.
Nem tudom csak a megyfervásárlónál van ami a piacnál van Ahol a joni és a Major zetor és egy ötvenes van rázógépnél tárcsa vegyszerezö és sok sok munkagép van, Fervásárló neve azt nem irnám le de tudod biztos a jelzölámpánnál ami a meggyesi uton van és a sarkon a gábor áron uton!
A mezőgazdasági boltnál az állomásnál is van egy ilyen maszek autó kereskedő, nála is van egy 550-es panoráma fülkés MTZ, tán 1-1.2 millióért. Frissen festve, gondolom friss műszakis.