Hétfőn egy szép karikát nyomtam le,Salzburg-tól Grazic pálya-Graz belváros-Klagenfurtig pálya majd vissza Salzburg,Obertauern érintésével(pálya+országút,szűk 700km összesen),időnként klímával,6 literre jött ki a fogyi.(saját mérés,nem computer).BP prémium diesel-lel használom a MULTIT.(ennek a kenőcsnek az ára jelenleg 1,268 euró).Meg vagyok vele elégedve.Az utazás során szinte mindenhol a megengedett max sebességgel vezettem.Minden tankolást vezetek egy füzetbe,6,0-6,7-ig van a fogyim,kivéve ha Mo.-on kell tankolnom akkor 7l fölé szalad mindig.
Van egy kérdésem is: A bal oldali ablakemelőm úgy működik, hogy ha hosszabban megnyomom, majd elengedem, végig bezárja az ablakot. A jobb oldalinál viszont ha elengedem, akkor megáll. Csak addig megy a motor, amíg nyomva tartom a gombot. Nyitásra viszont egyformán működik a két ablakemelő. Van erre vajon valami megoldás, hogy zárásra is egyformán működjön? Vagy ne foglalkozzak vele, ez ilyen? :-)
Én már cseréltem ki -benzines - valamit ki kellett ott baloldalon szedni, és utána hozzáférsz felülről is. Ha alá tudsz menni, akor pedig simán. Nem bonyolult. Arra figyelj, hogy amikor az újat beteszed (a tartály aljába kell bedugni) akor a vezetékeket pont úgy dugd vissza, ahogy voltak. Én nem úgy dugtam vissza, és most a hátsó meg az elős 1 szerre töröl, ha vizet nyomok ki. (Lusta vagyok megcsinálni).
Köszönöm szépen a használat útmutatót annak a kollégának, aki elküldte nekem privátban.
Viszont lenne egy problémám is, amit nem sikerült belőle megjavítanom. Mégpedig: nem működik az ablaktörlő spricnim (egyik sem). Biztosítékra gyanakodtam, de azokat rendben találtam. Az lenne a kérdésem, hogy mi módon tudok legegyszerűbben hozzáférni a tartály aljához, ahol is a szivattyúkat találom? Köszönöm.
No, tegnap teletöltöttem a tankot. 58 liter benzin ment bele, ezzel 740 kilométert ment. Így az átlagfogyasztás 7,8 l/100 km. Óra szerint 7,1 volt. Vegyes vidéki használat mellett.
Eladósorba került 2001-es Multiplánk, 182B6000, 3. éve gyűrjük egymást 55000km hajtottam bele és még jelenleg is napi használatban van. Folyamatosan csináltattam, hogy mindig hadra fogható legyen. Eddigi javítások: mindkét oldali első lengőkar, másik hátsóhíd, első – hátsó fékek, féltengelycsuklók, váltó és differenciálmű javítva, hengerfej felújítva, toronycsapágyak gumiággyal cserélve, stabilizátor szilentek cserélve, gyújtótrafó, gyújtókábel, kuplung szett cserélve, 4db új Bosch injektor, felső lambdaszonda, kipufogó dobok, klímahűtő cserélve, kuplung és kézifék bowden cserélve, tartályvizsga hivatalos magyar még 2 évig meg van, jövő júniusig műszaki vizsga, hivatalos ablakfóliázás plasztik kártya igazolással, karbantartások így olaj szűrők szíjak rendszeresen elvégezve. Két nyarat futott nyári gumikkal. Viszont a motorháztetőn kavics felverődés nyomok vannak, és van olyan hely ahol lakk sérült, jobb első ajtó alján van egy rozsdafolt. Remélem, azért látszik, hogy volt foglalkozva az autóval és próbáltam minél üzembiztosabbá tenni. Az ára 890000Ft elérhető vagyok 20/502-7323 telefonon, vagy legyula@freemail.hu e-mailen. Szerelő nyugodtan jöhet, megnézheti, amiket leírtam meg lettek csinálva, + tankolásokról füzet vezetve.
Nos, a múlt héten előugrott egy motorvezérlő hiba, menjek szervízbe felirat, meg a sárga lámpa. Megnéztem ámítógéppel, megint azt írta, hogy érvénytelen jelet kapott a lambda-szenzortól. Töröltem a hibát. Arra lettem figyelmes egyébként, hogy a Multiecuscan azt írja ki, hogy 9800 km-nél programozva volt az ECU, illetve egyszer volt újraírva (Last programmed, illetve number of rewrites). Ez vajon mit jelenthet? Ha ezt a 9800 km-t hozzáadom az ECUból kiolvasott össz-kilométerhez, körülbelül kiadja a km óra által mutatott értéket. Azt jelentheti akkor ez az érték, hogy 9800 km-nél törölték, újraírták az ECU-t, vagy mit?
Köszönöm a gyors választ. Megtettem mindkét dolgot amit írtál, most várakozó álláspontra helyezkedek. Facebook oldalon nem találtam, de nem is annyira sürgős. Csak szeretem ha valami bibi esetén van mihez nyúlni.
Gyári távos kulcsnál viszonylag közelről nyit csak a gomb, korábban messzebbről ment. Elem ok, mit hol kell/lehet megnézni esetleg, ami miatt ez így működik?
Nekem nincsen, de ha aktiválod az e-mailedet az adatlapon, akkor biztosan megküldik, illetve a Multipla Magyarország facebook csoportba is érdemes belépned. Ott is letölthető tudtommal.
A hétvégén végre sikerült szert tennem egy szép 2003 JTD Multiplára. Viszont ami szomorú, hogy sajnos semmilyen dokumentáció nincs meg hozzá . Esetleg ha valakinek lenne beszkennelve magyar nyelvű használati útmutatója, azt nagyon szívesen fogadnám.
Jobb első kerék le, oldalsó motorvédő burkolat le. Az automata spanoló görgőjének a közepén lévő csavarjára ráakasztasz egy 15-ös csillagkulcsot és a hosszbordás szíjjal ellentétes irányba a spanolót eltolod a szíjat leugrasztod. Visszarakásnál én a klímakompresszorra szoktam utoljára felrakni.
Ha van rá lehetőség egy akna jól jön, jó magasra felbakolod leveszed a kerekeket, lekötöd a stabösszekötőket, a bölcső furatain keresztül kitekered a négy rögzítőcsavart. Minden további bontás nélkül balra kitudod forgatni, csúsztatni a komplett stabilizátort, kint kényelmesen meg lehet szilentezni. Bent a helyén? Minden elismerésem babarucunak
Sziasztok! Megjöttünk Horvátországból. 1320 km-t mentünk összesen minden gond nélkül. Indulás előtt semmi komoly felkészülés, kapott egy olaj cserét, mert már időszerű volt, ablakmosó feltölt és indulás.
Egyszóval: Sokmindent:) Attól is függ mennyire van széttolva az autó. Vezérlészett az alap. Olajcsere, plusz szűrők. Első-hátsó fékek átnézése, kuplungbowden vizsg. esetleg kenés, stb. Nekem két évembe és sok pénzembe került mire olyan lett a gép, hogy elmerek bátran indulni bárhová vele, külföldre is. Sok sikert a Multiplához! Öröm vezetni, én imádom:)