Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2015.06.16 0 0 63430

Normalis kabelt es csatlakozot kell hasznalni rendes pressel vagy kompresszios szerszammal. Sosem volt vele bajom.

Előzmény: Peter atyuska (63429)
Peter atyuska Creative Commons License 2015.06.16 0 0 63429

Ja csak nem mindig lehet kapni és valamikor az adott kábelra véletlenül egyik sem jó.

Előzmény: ficere50 (63428)
ficere50 Creative Commons License 2015.06.16 0 0 63428

"(** a kábelgyártók és az F-csati gyártók között olykor kommunikációs problémák vannak :)"

 

Erre én inkább azt írnám, hogy a szerelő volt felkészületlen, mert X- féle F-csatlakozó méret áll rendelkezésre, csak meg kell venni...

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63425)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.16 0 0 63427

Én a kompakt fénycső elektronikájáról szoktam rengeteg rovart ganézni.

Pedig, némi rácsszerű is van a szellőzőjén.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63426)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63426

Jósok éve az ilyen érzékenyebb elektronikus kültéri izék dobozát/tokját tudatosan kilyukasztom alul,

volt már benne pók, meg rovar-báb,

de pára-probléma még nem volt benne.

 

Persze profi technikában a szellőző lyukra szivacsot vagy rovarhálót szoktak ragasztani... de én nem vagyok ennyire profi, nekem elég a lyuk...

 

Például aki már dolgozott a Crow híres D&D infrájával, az a belső burkolat alján biztosan észrevett egy szivaccsal letakart keskeny rést. Na ha az a szellőző nem lenne ott, akkor lehet, hogy az elektronikát néhány hónap alatt megenné a fene.

 

Előzmény: Kovalic 76 (63424)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63425

Ha csak egy pici víz is kerül a koax kábel dielektrikumába (a belső vastag szigetelés) az nagyon el tudja cseszni a kábel nagyfrekvenciás tulajdonságait,

ezért az F-csati leg-elejénél (ahol az aljzat menete eltűnik benne) lehetne értelme tömítésnek, már ha volna esélye a víznek végighaladni a menet belsejében :)

De mivel nincs túl sok esélye, ezért jobb, ha az egész F-csati szabadon szellőzik.

 

Viszont láttam olyat, hogy a kábel köpenye túl vastag volt** és nem tudta rátekerni az Fcsatit, ezért egy kicsivel hosszabbra blankolta a külső köpenyt és kilátszott az árnyékolás 1-2 mm-en. Na oda viszont nem árt egy kis (jósok) szigszalag  - helyett inkább valami jóféle tömítő-trutymós belsejű zsugorcső.

 

(** a kábelgyártók és az Fcsati gyártók között olykor kommunikációs problémák vannak :)

Előzmény: ficere50 (63421)
Kovalic 76 Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63424

Koszonom valaszaitokat!

 

Azert raprobalok egy gumimembranos kotodobozra....

cucu Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63423

Csak, hogy mindenki értse....

 

LNB : low Noise Blokkonverter (Alacsony zajú blokkonverter) :)

Előzmény: ficere50 (63421)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63422

Úgy tudom én is olasz cucc. Az biztos, hogy annyira elcseszni valamit vagy szándékos, (legyen szervízmunka) vagy végtelen hozzá nem értés.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63420)
ficere50 Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63421

Pont ezért beszélek le mindenkit a műholdvevő fejek (LNB), "F" csatlakozójának a "körbeszigszalagozásáról"...

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63419)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63420

"Pár éve a geci Masco kapuvezérlő nyákjain"

 

Nem hinném, hogy a Masco gyárt kapuvezérlőt.

Úgy tudom, hogy csak kereskedik velük.

Előzmény: Törölt nick (63418)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63419

Ahová a víz nem jut be, oda a pára nagyon sok esetben vígan bejut.

 

Amúgy kiváló minőségű mikrohullámú antennafejek sorra mentek tönkre a nedvességtől, amikor egyszer kezembe került egy méregdrága Hirschmann fej, ami már több, mint tíz éve hibátlanul működött: a fej alján volt egy fél centis lyuk gyárilag, azon keresztül szellőzött a belső tere.

Tehát olykor az a legjobb védekezés, ha nincs védekezés :)

Előzmény: Kovalic 76 (63416)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63418

A cucc mibenlétén is sok múlik.

Pár éve a geci Masco kapuvezérlő nyákjain tizedmiliméterre mentek jelvezetők az erősáram vezetősávjaitól.

Előzmény: Törölt nick (63417)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63417

A pára akkor is megmarad, az ellen csak fűtéssel lehet védekezni. Ha egy cuccnak trafós tápja van, az általában elég. Anélkül izzólámpa 1-2W, vagy fűtőellenállás. Ínyencek kombinálhatják termosztáttal is :)

Előzmény: Kovalic 76 (63416)
Kovalic 76 Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63416

Sziasztok!

 

Kültérre szeretnék víz-, és páramentesen elhelyezni kötéseket, RF dobozt.

Vettem sima OBO dobozt, de a pára elintézte a cuccokat.

 

Tudok nekem ajánlani biztos nedvességmentes dobozt?

 

 

Köszönöm

GeriSoft07 Creative Commons License 2015.06.15 0 0 63415

Mivel a 100V hangfalkábel is gyengeáram, csak az erősáramútól kell külön csőbe húzni. Az összes gyengeáramú mehet egy közösbe, kivéve ha speciálisan igényli a külön szerelést mondjuk áthallás csillapítás miatt

Előzmény: bcslaci (63414)
bcslaci Creative Commons License 2015.06.14 0 0 63414

Üdv!

 

100 voltos hangosítási rendszer kábele mehet a strukturált és gyengeáramú hálózattal együtt vagy el kell választani az erős- és gyengeáramtól egyaránt?

Dreamer Creative Commons License 2015.06.14 0 0 63413

Igen, mert a tartos meleg eseten csokken a terhelhetoseg. Pont ugyan ugy ahogy nagy elosztoszekrenyben  tartos nevleges teljesitmen. Mellett egy 16Aes kismegszakito mar 13Anel is lekapcsolhat.

Előzmény: pupákdézi (63376)
GeriSoft07 Creative Commons License 2015.06.14 -1 0 63412

Pontosan, erre utaltam, hogy az eredeti postodban a fűtőszál hőmérsékletéről írtál, nem a vízéről

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63411)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.14 -1 0 63411

Rájöttem, hogy miért írtad ezt: "nem könnyű tagadni, amit leírtál"

 

én ezt írtam:

" a hőmérséklete alig lesz melegebb a környezeténél"

erre ezt írtad:

"az eredeti felvetésben azt mondtad, a fűtőbetét nem lesz melegebb a környezetnél"

Tehát én nem írtam azt, hogy nem lesz melegebb, hanem azt, hogy "alig".

 

A fűtőbetét külső fém felülete ALIG lesz melegebb a víznél (a belső fűtőszál 800 fok körüli hőmérsékletéhez képest pláne) lehet, hogy csak 20 fokkal lesz melegebb a víznél, de muszáj melegebbnek lennie, máskülönben nem jönne létre hőátadás a fűtőbetét és a víz között.

Előzmény: GeriSoft07 (63407)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.13 -1 0 63410

"nem könnyű tagadni, amit leírtál"

 

???

Előzmény: GeriSoft07 (63407)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.13 -1 0 63409

"más hőmérsékletű lesz e a betét, ha 2000l álló vízbe meríted, és 1 percig megy, vagy ha a patakba?"

 

Az álló vízben csak a fűtőszál körül felfelé emelkedő melegebb víz okoz egy kis gravitációs áramlást, a hegyi patak viszont erős kényszerített áramlás is, ezért a patak jobban hűti a fűtőbetét felületét, tehát a betét más hőmérsékletű lesz.

De ha a patak pont annyira lassú folyású, mint amekkora az állóvízben a gravitációs fel-áramlás, akkor egyforma a hűtés, ezért nem lesz hőmérséklet különbség.

 

"Kiszámolnád? "

 

Nem.

Előzmény: GeriSoft07 (63408)
GeriSoft07 Creative Commons License 2015.06.13 -1 0 63408

"Mert az volt a kérdés, hogy menyivel lesz melegebb a patak, ha a belelógatott fűtőbetét 11 kW-oS"

 

nem írtam vizet sem

 

de ha már itt tartunk, más hőmérsékletű lesz e a betét, ha 2000l álló vízbe meríted, és 1 percig megy, vagy ha a patakba? Kiszámolnád? 

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63404)
GeriSoft07 Creative Commons License 2015.06.13 -1 0 63407

"A 

 fűtőszál hőszigetelésének/hűtésének számtalan fokozata lehet,

ezért számtalan hőmérsékletre tud felmelegedni.

Ha egy fűtőszálat csupaszon egy rohanó hegyi patakba merítünk (= nulla hőszigetelés + maximális hőelvonás), akkor a hőmérséklete alig lesz melegebb a környezeténél. "

 

nem könnyű tagadni, amit leírtál

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63404)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.13 0 0 63406

Köszönöm a tippet, ezt nem ismertem eddig.

Előzmény: arenarock (63402)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.13 -1 0 63405

Szerelés közben olykor rá lehet látni magára a működő fűtőszálra is.

Mivel a forró dolgok egy bizonyos hőmérséklet felett már látható tartományban is sugároznak, ezért a az izzószál színéből is meg lehet saccolni a hőmérsékletét:

de ne feledjük azt, hogy ha rálátunk egy kis szakaszra az izzószálból, az még nem biztos, hogy a többi része is ugyanilyen hőmérsékletű. A hőátadás/hőelvonás jósága akár néhány milliméteren belül is megváltozhat, tehát lehet, hogy az izzószál vége kellemes 800 fokos, de a közepén van egy szakasz, ahol 1100 fok felett van, mert azon a szakaszon rosszabb a hőleadása: pl a spirál menetei összenyomódtak egy ütődéstől, vagy pl egy szakaszon valami (pl vízkő) akadályozza a spirál megfelelő hűtését.

Sokan nem gondolnák, de mindez nem csak a bojlerre, vasalóra és villanyrezsóra igaz: az izzólámpára is csak egy fűtőszál, persze kicsit más hőmérséklet-tartományban dolgozik.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63404)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2015.06.13 -1 0 63404

"az eredeti felvetésben azt mondtad, a fűtőbetét nem lesz melegebb a környezetnél mert 100% a hőelvonás"

 

Ilyet soha nem írtam.

Olyat írtam, hogy ha nagyon jó a hőelvonás, akkor a fűtőbetét alig lesz melegebb a környezeténél.

Hőmérséklet különbség nélkül fizikailag nem létezhet hőátadás, ezért minden hőátadásnál muszáj lenni valamennyi hőmérséklet különbségnek.

 

"most miért a környezet hőmérséklet emelkedéséről beszélsz?"

 

Mert az volt a kérdés, hogy menyivel lesz melegebb a patak, ha a belelógatott fűtőbetét 11 kW-os.

 

"A betét hőfokát számold ki!"

 

A betét több, eltérő hőmérsékletű alkatrészből áll: fűtőszál, szigetelés, fém burkolat.

A víz melegítésére tervezett fűtőbetétek külső felületét olyan nagyra méretezik, hogy a felületi energiasűrűség (a víz hőelvonó képességét figyelembe véve) lehetőleg egyetlen pontjon se lehessen olyan magas, hogy 100 fok fölé melegedhessen (ez azért van, mert a 100 fok feletti pontoknál forrna a víz és egy zajos bojlert nehéz eladni). Tehát a betét külső felülete (vízbe merítve) maximum 100 fokos lehet.

A belső fűtőszál és a fém burok közötti elektromos szigetelő anyag (és levegő) egyúttal sajnos valamennyire hőszigetelő is, ezért magának a fűtőszálnak a külső felülethez képest sokkal (pár száz fokkal) magasabb hőmérsékleten kell működnie. A fűtőbetét tervezője úgy számolja  ki a dolgot, hogy a fűtőszál normál üzemi hőmérséklete még biztonságosan az olvadáspont alatt legyen, de azért ne bírja a végtelenségig, mert akkor nem lesz kinek eladni a pótalkatrészeket ;)

 

 

 

Előzmény: GeriSoft07 (63403)
GeriSoft07 Creative Commons License 2015.06.13 0 0 63403

Csak egy kérdés: az eredeti felvetésben azt mondtad, a fűtőbetét nem lesz melegebb a környezetnél mert 100% a hőelvonás

most miért a környezet hőmérséklet emelkedéséről beszélsz? A betét hőfokát számold ki!

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63400)
arenarock Creative Commons License 2015.06.12 0 0 63402
Előzmény: Mekk Elek ezermester (63400)
cucu Creative Commons License 2015.06.12 0 0 63401

Megadom magam! :) 

Győztél ! ! !

Előzmény: Mekk Elek ezermester (63391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!