Igen az irány mindkét módszerrel válthatok! Csak a y-d a lényeg. Ja még annyit, hogy a DIL re a fényképen ami van, hová kössem az eredeti 3f et. A tetejükön lévő csavarhiányos kapocsra? A 21-22, 31-32, 43-44, be és kimenőket. Villanyszerelőt egyébként akit eddig hívtam, ránézett a fent lévő motorra,és fel sem ment hogy belenézzen, már mondta,hogy nem ért a vezérléshez. Aki meg kikötötte a frekire azt meg nehéz elérni, meg ennek a megoldásnak ő sem mestere.Szóval "csináld magad" vagyok kénytelen.
Tudom okostojáskodásnak tűnhet a véleményem, de a mágneskapcsolóval végállást, vészgombal tiltást tudsz megvalósítani. Egy emelőgép veszélyes üzem! Ha baj történik, legyen az anyagi vagy testi épséget veszélyeztető probléma, egy laikus vajon melyik kapcsolódat forgatja el?Te nem mindig lehetsz mellette.
Sajnos láttam embert szorult helyzetben, ahol egy külföldi állampolgár lélekjelenlétén múlott hogy nem lett baj.Egy Holland is ismeri a vészgombot, a funkcióját is.
Áramkimaradás és vissza térés? Stb.....
Ha egy villanyszerelő meg is csinálja a kapcsolást, akkor sem beszélhetünk minősített emelőgépről, de legalább tett valamit a baleset megelőzése érdekében.
Az a nap is úgy kezdődik mint a többi, aminek sírás a vége!
Meg lehet csinálni amit akarsz,de az legyen biztonságos. Ne három kézi kapcsoló állására bízzuk az üzemet.
A frekiváltó kimenetére kapcsolt 3 fázis tönkreteszi azt, ha a kapcsolót úgy forgatom! (véletlen)
Egyszerűbb lenne, csak nem lenne kihasználva,és nem kevés a bevezetés.Évente kb. 2x-3x kellene autóhoz. Viszont ehhez minden megvan, csak az a Ku..va delta kapcsolóval nem boldogulok,mert nem ismerem a bekötéseit. King_of_Giants
"szerintem" jól rajzolta a bekötését, de egy valakinek a megerősítésére várunk.
De írtam, hogy csápos emelő, és amit felemelek,azt le is kell engedni! A 3f ról a le-főlt vezérli a 2db dill. A frekiváltón is van potméter, amivel a "sebességet" állíthatom,(azért a poti,mert eredetileg esztergát is forgatott) és van egy le-fel átkapcsoló. A lényeg, a 2 üzemmód átkapcsolása,(agregát-freki)mert az egyiknél delta, a másiknál csillagba kellene kapcsolni. Ez a lényege. A motoron való átkapcsolás külső kézi kapcsolóval.A többi részletkérdés. A kapocstáblán ne legyenek áthidaló lemezek,hanem aztokat a y-d kapcsoló váltsa ahová akarom.Na ennek a kapcsolónak a bekötése a kérdés számomra. Ha jó King_of_Giants rajza, független a betűjelektől, akkor megvan lényeg.
FU-nál azért nem jó, mert leveszed a motort az FU-ról. Direkt ágnak jó lenne, ha erre gondoltál.
Ha már ilyen csodás megoldáson agyalunk: Direkt esetén irányváltó kapcsoló vagy mágneskapcsolók, motor 3 kivezetése kapcsolón, másik 3 csillag mágneskapcsoló vagy belekombinálni azt is a kapcsolóba ha lehet. FU-nál meg mind a 6, deltába FU-n megint mágneskapcsolóval vagy kapcsolóval, FU engedély reteszeléssel. Na de aki ezt meg is csinálja...
Az elejétől olvastam, de nem bántásként, ha ennyire bonyolult akkor szólj egy villanyszerelőnek.
Ha meg akarod hagyni a régi 3fázisú betápot, akkor hagyd meg. (ha nincs három fázisod, akkor meg nem értem miért kellene meghagyni azt a részét). Mindent köss vissza alapállapotba. Egy kapcsolóval meg válaszd ki hogy melyik üzemmód legyen. Ha a frekiváltós, akkor tedd deltába a motort és engedd rá a frekiváltó kapcsait, ha mezei betáp lesz, akkor meg úgy kapcsold össze a kapocslécen a kivezetéseket.
Én nem szeretnék itt órákat rajzolgatni, de én vagy úgy kezdeném, hogy legyen egy motorom hat kivezetéssel és újból építem az egészet, vagy leülök és kirajzolom a jelenlegi állapotot, majd kiegészítem vagy átkötöm ahol kell.
Akkor most hogyan váltod az irányt? Vagy a frekiváltó egy bemenetére van téve az irányváltás? Ebben az esetben viszont nem fog működni a generátoros üzem irányváltása. Ha 1f-ból csinálsz 3f-t, akkor ott nem valószínű, hogy 400V-ot ad ki (ezért is kellett átkösse deltába (3x230V)).
Frekiváltó típusa esetleg? Vagy típustábla fénykép? Motor adattábláról szintén jó lenne.
A vékony vonalak jelzik, hogy a motor tekercsek melyik vége hogy van kivezetve a csavarok alá
Úgy kösd be, hogy , mondjuk, ha az U oda megy ahova megy a kapcsolón, akkor az alatta levőt is úgy vidd ahogy korábban rajzoltam. Ezt tedd a V és a W kivezetéssel is.
De még egyszerübben irom
Kösd a kapocsléc felső és alsó csavarjait a kapcsolóba ahogy rajzoltam, betüzéssel ne foglalkozz
Azt már nem is mondom, hogy lámpázd ki egy 12V-os rendszerrel a kivezetéseket
Most akkor leírom,mi és hogyan volt vásárláskor és van most.Talán így világosabb lesz és érthetőbb én is. A motor 380 hálózatról ment persze a vezérlő dobozáról,ami eleve a motoron van gyárilag,benne 2 mágnes relével. Majd a le-és fel váltás egy műanyag dobozban van, ami a vezérlőből jön ki, egy "madzagon",és jobbra-balra billenthető kézi irányváltó kapcs. ami mindig 0 ra,középre áll vissza. tehát 4m ig az mobil. Nos 3f híján kellett vennem egy frv-t ami simán a motorra lett kötve, (ezt most mondta el aki csinálta) ,és átkötötte deltába a kapocslécen a motort. Tehát a 3f. kiiktatva a vezérlésről, rátkötve a motorra a frv. ról, és most kapja direktbe amiről ugyan úgy műxik az emelő, csak gyengébb, ami végett is kértem itt a megoldást,mert teljesen nem, de eléggé pancser vagyok az erős áramhoz. Szóval mindkét módom szeretném használni,mert autóhoz ha nagyon ritkán is, de kellene,amit az frv.vel nem bír, csak az utánfutókat. Ilyenkor kellene ugyan arról a betáp kábelról,vagy különválasztva 2 kábellel megoldani a működését.( frv, vagy saját vezérlés)mikor melyik kell!
u.i. sajnos csak nemrég értem el azt aki csinálta, és ha valakit az eddigiek félre vittek, az ezért van, és akkor bocsi.
A bekötési rajzodon változtat valamit, hogy először nem jó sorrendet adtam meg azén rajzomon, amihez aztán adtad a bekötésed? Amit én X-Y-Z sorrendben írtam, valójában Z-X-Y. változtat valamin?
Van igen, amiről működött mikor vettem, csak mivel nincs hálózati 3f, így kellett vennem hozzá frv-t, és most arról megy az frv. n lévő külön írányváltó és potméter szabályzással. Akkor semmi más nem lett vele csinálva, mint a csillagot átkötötték deltába, és most csak arról megy.Az eredeti ír.váltó és vez doboz is rajta, csak a frv. be van bedugva. Nem tudom elég világosan írtam e le. Ha nem , próbálom akkor még egyszer . Ha egy madzagra kötöm mindkét áramforrást, akkor pláne nem lehet baj,mert vagy ebbe,vagy abba tudom csak csatlakoztatni a dugót. Akkor csak a Cs-D kapcsolón kell az átkapcsolást megtenni.
Jó reggelt mindenkinek. Akkor ha van még valakinek használható ötlete, javaslata, ezzel a már megkezdett kihívással, persze minden felelősségét nélkülözve, akkor folytathatnánk a megoldást, hogy segítségemre legyen. A lényegi leírás ezzel 63119 a hsz. el kezdődött,és most még nincs igazi megoldás. Ismét csatoltam az "alaprajzot", amit be kellene madzagolni hogy mit mire,és hová köthetek.Mágneskapcsolót ne ajánljon senki, mert az jobban bonyolítja a helyzetemet, mert ez is elég magas nekem. De egy könnyű raj után még eligazodok, az még nem probléma. Inkább legyen több kapcsoló,mint m.kapcs.Tehát ezt kellene berajzolni üzemképesre. A jelenlegi betáp U-V-W
Hát igen, nem könnyű kihívás! Ha megvan a megoldás, rádobnád erre a 63131 hsz. ben lévő rajzra megint, a véglegest? Most már minden adat szerintem megvan hozzá, csak az a fránya bekötés !?! Az előző rajz akkor meg storno?
Viszont ezeket a variációkat a kapcsolónak kellene megoldani, mert Y esetben az U_V_W kell összekötni, vagy az Y_X_Z-t és az üres három kapocsra a fázisokat