Szia Gokartos, szeretném megkérdezni, hogy amikor az MTZ hozzátok került akkor új volt ?
Most barátkozom a "márkával" közelebbröl és ezért kérdezem. Az adagoló alatt található motor tipusa is érdekelne, infó szinten , mivel nálam a beszerelt moci a D 245 szívó ( ez ketyeg benne jelenleg)...és van egy régebbi tartalék (valószínüleg nagy beavatkozások elött áll..) ...és ez a D 243-as ,tehát régebbinek mondott vas..
Köszi minden amit csak el tudsz, tudtok mondani rolla, mint kezelői.
Szia, szerintem ez a jelenség az olajpumpa résolaj veszteség jelei lehetnek. Mivel nem szedtem még ki az MTZ olajpumpáját, így csak 'láb-ujjhegyen' merészeltem ezt megjegyezni. Több Diesel motor esetében is megfigyelhető ez a "nyavaja"...
Ha és amennyiben még az olajnyomás kielégítő, akkor a síkba csiszolásal lehet némileg orvosolni.
Megelőzése lehet a korábbi motorolaj csere,szerintem, így megfogható a csúszó csapágyak kopása, ami végül is a gond vége és végzete ezzel. üdv.
Szia, ez valóban így is van. Mi mégis a 24 V és 'két-akksis' megoldást választottuk, mert véleményünk és elgondolásunk szerint, minden egyes "önindítás" rövid zárlat. ,-)) Az aksik kalibrálásánál ezt própáltuk figyelembe venni. Most mindha jobban viselnék el...de ez csupán egy szerény vélemény.Na,... meg aztán nem 'szenved' hidegben sem anyira...
Az én gépem 8.éves és 2000 űzem óra van benne,hidraulika szivattyút cseréltem,adagolóba az egyik elem rúgója eltört,most meg evvel az olajnyomással küszködök nagyjából ennyi volt a javítani való rajta.
Régóta nincs benne termosztát!Nem szántok vele,télen!Ha szaladgáltam is vele akkor fel volt húzva a zsalu!A télen cseréltem ki rajta a vízpumpát meg a ventilátor lapátot 6 lapátos lemezre!Mert tavaly a műanyag 6 lapáttal szinte lehetetlen volt dolgozni!Sokszor 100-110 C is volt a víz!Megmondom őszintén mindez a melóhelyemen van nem sajátom a gép!Az ősszel egy 200 Le-ős Claas bérgéppel szántottam,mert volt 100 hektár szántani való és 35 hektár lazĺtani való!A melóhelyen összesen 300 hektáron gazdálkodunk!Ebböl van sok kaszáló!Van 450 db Juh és 70 db húsmarha!Úgyhogy van meló dögivel traktor csak 2 db van van ez a 820.2-es Mtz,meg egy 92 lovas Claas!De az Mtz végzi a nehezebb munkát!Most az Mtz vel a 35 hektáros földet 4 sorral kellett elboronálni hogy legyen benne jó magágy!Az első sor kegyetlen volt nem kívánom senkinek fél 3.-ban 1500-1600-as fordulaton!
Megkérdezhetem hogy a Te géped hány éves és mennyi üzemóra van benne,meg hogy mi volt rajta javítva!?Ez a 820.2-es idén 11 éves lassan 8000 üzemóra!A váltója most másodjára van javítva,mint már írtam a motorhoz még nem volt nyúlva,az adagoló-porlasztó csúcsok már voltak cserélve,állítva!A vezértöm is cserés volt,hidraulika szivattyú,király csapok-perselyek!Így nagy vonalakban ennyi!
Meleg motornál,szinte fölmegy rögtön!Igaz mostanában megfigyeltem azt hogy egésznapos nyüstölésnél(boronálás) közben eléggé le esik az olajnyomás!A Hűtése nagyon jó lett a gépnek 70-80 C !Igaz termosztát nincs benne!De viszont az olajnyomás olyankor max 2 bar fordulaton!Alapjáraton meg vissza esik majdnem 1 bar-ra!Hidegen pedig 3 bar a nyomás!Ebben a motorban nemsoká 8000 üzemóra lessz és még nem volt hozzá nyúlva!Ezt a max 2 bar olajnyomást úgy értsd hogy húzok vele egy 4,5 méter széles boronát dupla sor rögtörő hengerrel és vadi új 20 cm-es hajlított fogakkal!Terep 5.-ben ha bele kapaszkodik a borona a földbe tolja a feketét a kéményen! :-)
amikor beinditod a motor a gépet akkor hideg a motor 40c és akkor egy kicsit jártatod,és mész az utcán,akkor nem mész maximum fordulaton?
Van aki még annál nagyobbon mész,és nem hiszem,hogy pár perc alatt felmelegszik 80fokra,még a kocsinálsem,kell neki vagy 5-10perc,benzinesnél,dizelnél meg több,attól függ,hogy van e hütözalu,vagy milyen a hütö van benne!
Nekem nem is megy fel 70foknál fejjebb ha nem végzek tartós kemény munkát olyan jó a hütése!De nincs bene termosztás a gépbe
Hát sajnos nem tudom milyen van benne,hogy 3 gyürüs vagy 5 gyürüs dugó a 82esben!
Csak a régin volt 5 gyürüs,és a fötengelyen van suly!
Azt nem tudom,hogy a nyolcvankettes elbirja az ha 5 gyürüst lecseréli 3gyürüsre,mert még az Adagolóhoz és a porlasztóhoz még nem volt nyulva pedig megvan már 4éve,se a szelepházag se volt állitva,pedig jó lenne leellenözizni,mert ki tudja hova van állitva és mennyit fogyasz,biztossokat
Üdv!Mi a 820.2-es Mtz-be Agip Sigma Multi Agro 20W-50 olajat használunk!Nekünk is mechanikus benne az olajnyomás mérő és bizony ám mikor hidegebb van akkor kell neki 8-10 mp is mire van olajnyomás!Melegebb időben is kell neki 4-5 mp!Ez hogy hiba-e vagy sem nem tudom!
Én elhiszem,amit írtam az csak az én véleményem!Nállunk a 820.2-es évente megy 1000 üzemórát!Úgyhogy van használva rendesen!250 üzem óránként olajcsere,légszűrő,gázolajszűrő...Tehát úgymond nincs elhanyagolva a gép,mégis 1 év után kuka az akksi!De kinek a pap-kinek a papné!
Optima akksit ajánlok egy 50Ah 40ezer, de még a gépet hazahajtja ha elfogy a gázolaj. :) Régen autóhifi hangnyomás versenynél használtuk. 9db 1000W-os erősítőt simán elvitt :)
Húzós, de mi drága, szar lesz az almád 20ezer sajnálása miatt? Buksz több 100ezret? Forrás 600literes függesztett axiálon láttam nagyon jól szórt és felvitte magasra.
Egy 3 gyűrűs dugattyú és egy 44Ah is betekeri a gépet. Az 5-höz képest a 3 gyűrűvel sokkal kisebb a súrlódás így könnyeben tekeri télen. Itt egy ismerős az 550-es gépét megcsinálta 3gyűrűs osztrák hüvely-dugó készlettel azóta sokkal könnyeben indul a gép és valamennyivel kevesebbet is eszik. Nem mindegy 3 vagy 5 gyűrű súrlódik.