Kajálni szerettünk volna a csárdában, de zárva volt:-(
Észrevettem a táblákat, de a jelzések nem voltak szinkronban a térképpel.
Mivel a kilátó 1,2 kilométerre volt a tábla szerint, gondoltam, körülnézünk.
Ott megtaláltam a S+ jelzésű utat, de a tábla másik "oldala" azt mutatta, hogy Homokkomáromig PIROS.
Nálam volt a GPS, az Aligvári-hegy tetejéig mértem, de ott visszafordultam, az asszony addig a pihenőben várt.
A jelek alapján követhető az útvonal, elég durva a völgybe le, hegyre fel, majd vissza.
Fel vannak festve a P jelek Magyarszerdahely vasútállomásig is, autóval arra mentünk, onnan a térképen is feltüntetett P vezet a torony felé, de ezt most kihagytunk.
A K+ jelzésnek már régóta nincs itt nyoma, és a kilátóig csak annyi látszik, hogy a nyomvonalán elindul az új P jelzés. Hogy a továbbiakban követi e azt, hol éri el a DDK-t, és hol van a vége, ezekről sajnos nincs információm, nekem akkor nem fért bele, hogy elinduljak rajta.
Neked honnan meddig tartott a túra, és mi volt az úticél, ami miatt ott túráztál?
Igen, egy jó késsel átvágták volna magukat :) Szóval lent is volt, aki képes volt rá, még a P szakaszon, valahogy elkevertek bal felé egy mellékágba, kimásztak a tetejére, ott sikerül GPS jelet fogniuk és akkor döbbentek rá, hogy marhára nem tudják, hogy kerültek oda. É meg pont ott gombásztam, a tetején kalauzoltam ki őket a királyszállás felőli bejárathoz.
Ez ott van nálunk, Dél-Zalában a Szerdahelyi-hegyen, és valóban kb 4 km-re van innen a S+ mentén a Vár-dombi-forráshoz való rövid bekötő kiágazása.
Az említett kilátó és ez a pihenőhely 2013 őszére készült el, én magam a 2013-as Deák teljesítménytúrák előtti napokban, az útvonal egyik szalagozó bejárásán botlottam bele.
Mert kés nélkül indultak el. :-) Fenntartom, hogy a Burok-völgyben lehetetlenség eltévedni, a 'környéke' az meg akármekkora is lehet ott nyilván el lehet tévedni.
Az alábbi táblával (útirányjelző oszloppal) "találkoztam" tegnap.
Érdekesség a tájékoztatás mikéntje.
Nem tudom, hogy milyen a magyar szabvány, de a tábla alsó sorában két jelzés van, elől az So, utána a S+.
Én ezt úgy értelmezem, hogy az a pont, ahol az So indul a forráshoz, 4,2 kilométerre van.
Máshol is találtunk hasonló táblát, elől annak az útvonalnak a jelzése, mellyel "találkozik", hátul a jelzett útvonal, melyen haladni kell annyit, amennyit a tábla mutat.
Ezt a táblát az SL-HU együttműködés keretében helyezték ki, jó egy éve, az útvonalról (P-), melyen található nincs se TUHU, se OSM térkép. Pedig kilátó is van, és ahogy a képen látszik, igényes pihenőhely. És a DDK útvonalától sincs messze. Sőt. Csatlakozik.
Még kerékpár "tárolásra" alkalmas "rács" is van, fából.
A völgy jelentős része turistautakon bejárható. Egy része nehezen járható (főként a kidőlt fák miatt), viszont a völgy annyira szűk, oldalai pedig annyira meredekek hogy eltévedni sem lehet. Mivel Természetvédelmi terület, ezért az ösvényről tilos letérni! Az ide vetődő turistáknak nyáron érdemes komolyan odafigyelni és felkészülni, a magas páratartalomra. Emiatt és a komoly terepi nehézségek miatt tekintélyes mennyiségű vizet célszerű fogyasztani. A rengeteg akadály miatt nagyon kell figyelni arra, hogy hova lépünk, ugyanakkor érdemes nézni mindazt a szépséget, érdekességet, különlegességet, ritkaságot és azokat a barlangokat, amit ez a völgy rejt. A barlangokhoz nem vezet jelzett út, viszont ott lapulnak, általában elég magasan.
Ha nem ilyen szárazság van, akkor mind a P, mind a P+ izgalmas tud lenni, főleg - ahogy írod - bő vegetáció idején... (Igazság szerint a jelzésen a Burokban ritkán megyek, általában a Mellár felől érkezem, keresztülmegyek az árkon ahol jólesik, fel a túloldalra, és ott szoktam sokat bóklászni. Hosszában meg inkább a tetején a Kéken, az jobban tetszik, főleg a fenyőerdős szakasz.)
A fülledtséget jó, hogy írod, mert nekem az ki is ment a fejemből. Valóban odalent nyáron szubtrópusi a klíma, ami jelentősen nehezítheti a haladást. Egy-két helyen a jelzésekre se árt figyelni, mert ha nem nézed, beszaladhatsz a dzsumbujban valamelyik mellékágba, és akkor van pislogás, hogy most hol vagyok és merre kéne menni :)
A KDP nem megy végig a Burok-völgyön. A NY-i végén kikanyarodik a Bükkös-árkon keresztűl Hétházpuszta felé. A legnehezebben járható szakasz a sok kidőlt fa miatt igy kimarad az a P+-on van. Mi akkor jártuk ezt a szakaszt amikor még a Bükkös-árok felé vezető szakasz nem volt járható, de simán kimentünk a P+-on is.
Minél korábban mész - naptárilag - annál jobb, a vegetáció sok szépet eltakar, és meleg időben tripla adag folyadékot vigyél, annyira fülledt és meleg a völgy.
Hamuházas pecsétről nem tudok, de ha gondolod, hétvégén megnézem. A jelzés nekem most végig kiváló volt. Az Oroszlány - Csernye közötti szakaszon tavaly ősszel voltam utoljára, de azzal sem volt semmi baj, bár ott általában helyismeretből megyek, nem a jelzések alapján, mint most voltam.
Itt a mostani túrán annyira jók voltak a jelzések, hogy nem is kellett se térkép, se GPS.
Idén tervezem folytatni a KDP-t Iszkaszentgyörgytől Piszke irányába , tudsz valamit mondani a jelzettségről , mire számítsak , illetve a Burok völgy mennyire járható most.
Erről még nem hallottam, de az a Verga területe, őket annyira nem ismerem. Itt körülöttünk a Vadex most bálványfaírtásra állt rá a Kisgyónbánya körüli szakasz de inkább csak ritkítanak, tarvágás nincs. Tavaly beszélt arról az egyik erdész, hogy sajnos a hitelezés révén sokszor a bank "kényszeríti" rá az erdészeteket, hogy közvetlenül az utak mentén tarvágjanak, mert számukra az a legköltséghatékonyabb eljárás (sok faanyag egy helyen kidöntve, közvetlenül az út mellett, tehát nem kell kivonszolni őket messziről, kevesebb munkaórával több haszon jön be).
A kocsmában viszont mindenféle emberek mindenfélét tudnak mesélni ám :) "Illegális" vágást biztosan nem "megrendeltek". A felszántott utak rendszeresek, ezek a munkagépek durván súlyosak ám :) Ha vége a munkálatoknak, egy idő múlva le szokták túrni simára az utat, de ezt a végső fázist nem szokás elkapkodni. Nemrég írtam ugye, hogy alig lehetett Jásdról felkapaszkodni a tési kilátó felé, mert járhatatlanra törték a kiolvadó sárban az utat a munkagépek: na azt például már le is tolták, két hete már teljesen jó volt az út ismét. De itt nálunk a Hamuházhoz tartó Piroson volt, hogy nyár végén tették csak rendbe, amit tavasszal szétcsesztek, addig csúful nézett ki nagyon.
Ez nagyon király! De jó lenne látni és átsétálni! Azt olvasom, hogy előre egyeztetett módon 25 fős csoportnak is megnyitják. Nem? Csak szervezni kell még pár embert...
Egyébként nem tudom mit várnak az emberek, hogy csalódás. Valószínű nem látják a halakat és alulról az uszályokat. :D Én a Dél-Pesti szenyvíztisztító építése során voltam a duna alatt. Van egy kivezetése a meder közepéig vezető alagúton keresztül. Ahol a tisztított vizet eresztik a Dunába, még elkészülés előtt voltam benne. Az is buli volt. Ja és átsétáltam a még félkész M4 metró alagúton is a duna alatt. :D