Egyetértek, nagyon szimpatikus ember, ezek szerint te is ismered személyesen. Előzőleg telefonon már beszéltem vele, majd tavaly terepen, a várhoz közeli Peres-hegyen találkoztam vele, a zöld sávot újítottuk fel éppen. Már akkor említette a magyarnándori kilátót, amelynek immár el is kezdődött az építése, s amelyet szeretne majd bevonni a turistaút-hálózatba, ezzel kapcsolatban jelezte is, hogy majd keres.
Azért azt nem értem, hogy egyik helyen elterelik a Kéket a veszélyesnek vélt részről, a másik helyen (Bódvaszilas - Bódva híd) pedig éppen hogy balesetveszélyes szakaszra terelik.
Nem véletlenül pampogtam múltkor emiatt. Úgy három éve télen szerveztünk egy túrát a Burda-hegységbe (kis helembai, párkányi sörözéssel persze), a szobi vasúti híd járdáján kapaszkodás nélkül (ott van korlát) nem tudtunk végigmenni, mert a fémszerkezetre rá volt fagyva a csapadék.
Persze lehet, hogy felújítják a Bódva régi vasúti hídját, akkor rendben van, de sajnos el tudom képzelni, hogy erre már (meg pl. a Bakonynána melletti gázló megoldására) nem fussa a 2,3 milliárdból. Aztán ne legyen igazam...
Ez tök jó hír! Nagyon szép az útvonal, ami most újjáépül, párszor már megjártam gyalog.
Jó lenne még pár ilyen hír hasonló felélesztésről. Pl. milyen tuti lenne Szilvásváradról Bánkútra a siklót is feltámasztva végigvasutazni és hogy másik kék szakaszt is említsek: ott a régóta hiányzó hegyközi kisvasút...
Ja, és tényleg lehet. Igazad van. Ez már nekem is eszembe jutott.
Más:
Na, mindegy, annyi ma a jó hír hogy nem lehet velük betelni, a Regéci vár felújítása is gőzerővel halad, ezt a szomszéd topikból tudom.
Még egy toronydarut(!) is képesek voltak felcibálni a várba, így aztán aki arrafelé kékezik a következő pár hónapban az igen meglepő látványban részesülhet.
Még a végén felhúzzák ezt is teljesen mint a füzérit, úgy legyen:
ha nem akarsz ezen rugózni, azt is lehet, de akkor nem kell ám felizgatni az embört hogy huhú nem ám a forrás hanem más, mer' megkérdeztem, és tudom ám a választ de nem mondom el bibíí
Azé bmg :-) mer itt már nem akartam azon rugózni tovább hogy régen (77éve) bezzeg mind a 3 Szandai csúcsra felment a kék, és akkor az nem vót baj senkinek?
Hát mivé lett a turistatársadalom, hogy jön egy kis emelkedő oszt mingyá rinyál? :-)) :-P
Ugyanis -mint tudod, tudjátok, mert írtam már róla- van egy 1942-es térképem, azon már felmegy a Szandára a kék.
Nos ezt ott már leírtam, és így akit érdekel az ott elolvassa, nem is akartam itt tovább szőni a szálakat ebben a témában.
Szerintem is maradhatott volna ahogy volt a két falu között. Nincs nagy forgalom és haladósabb mint egy földút. Ezek szerint Alsótold után is van változás, ott mondjuk nem baj, hogy kimarad az ott már forgalmasabb út nagy része.
Ha már Nógrádsipek: örülök, hogy most már vannak külön pecsétes jelek. Amikor azt a részt csináltam, akkor a régi turistaatlasz egy az írása óta bezárt presszóhoz invitált, egyébként az OKT bèlyegzőhely kistábla a Palóc Coop épületének az ajtaja mellett volt kirakva. Ünnepnap lévén zárva volt, pecsét meg sehol (akkoriban még nem igazán néztem a ttt fórumot). A vége céges pecsét lett.
Szandavár magyarnándori illetőségű (egyik) tulajdonosa nagyon normális ember, intelligens, széles látókörű mérnökember nekem legalább is ez jött le.
Rajta biztos hogy nem múlik semmilyen terelgetés, úgy ahogyan mondod, ő is szeretne fejleszteni ilyen irányban, akár saját erőből is, ha hagyják.(lovas és kerékpáros útvonalakat tervezgetett mikor én beszélgettem vele.)
Szandaváron is tervezgettek falmagasításokat, állagmegóvó munkákat, de eddig az még nem jött össze, általában hivatalok tesznek nekik keresztbe, ha jól emlékszem ezt mondta.
Egyébként tök véletlenül futottam össze vele egy tavalyi Szandavár-Sasbérc túrámon, éppen GPS-szel méricskélt, és csak úgy elkezdtünk beszélgetni az erdőben, aztán lett belőle vagy egy órás dumcsi, névjegykártya, e-mail stb.
Szandavár rekonstrukciós rajzait, elképzeléseit küldtem el neki.
Most nincsen előttem igazolófüzet, meg térkép sem, de emlékezetből minimum 7 kilométeresre becsülöm a Felsőtold falu-aszfalt-Alsótold falu végig-szerpentinezés-Bableves csárda-Nagymezőpuszta távot. Ebből a két falu távolsága táblától tábláig kb. 2 km. Ez hosszabbodott most valamennyivel meg az aszfaltról való leterelés miatt. Tehát a vége így saccra 8km kb.
szombaton festettünk arra.... csalódást kell okozzak, porzott.... volt 1-2 foltban sár, de simán kikerülhető.... már semmi sem a régi... oda a legenda! :-)
Szerintem Felsőtold és Alsótold közt maradhatott volna a beton, ott nem vészes, van hely bőven, elfér ember, autó, busz, kutya, minden, és még egy jó kis fazekasműhelyt is érint a faluszélen. Alsótold és a Bableves csárda közt tényleg jobb így, bár maradt benne aszfalt, de nem a szűk szurdokban mész. Viszont Hollókő és Felsőtold közt is, utóbbihoz közelebb, van egy kellemesen örök sárdagasztás, na az novemberben az igazi. Reménytelen!
Ami korábban az volt, mára, sőt már kb. 1,5 éve, megváltozott. Nógrádsipektől kifelé, rögtön a falu szélén kezdődött a kikerülhetetlen, fél méteres sár, évszaktól függetlenül. Ez a múlt. A víztározó építése miatt feltöltötték az utat, tolólappal végigmentek, kövezték, kb. futóterep, még jobb, mint sok Nógrád megyei "közút".
A Kétbodonyi rész előtt azért már túl voltam a 20 km-en, de az egy hosszú, bő 11 km-es szakasz, ha jól tudom a Felsőtold- Alsótold közötti rész azért rövidebb.