Lehet, hogy Ausztriában kicserélik bemondásra is, de nálunk ez így műxik. És még annyival kiegészíteném, hogy a forgalmazó kéri a hibaindoklást írásban a gumi mellé mindamellett, hogy saját szakvéleményt is csináltat. És ha úgy ítéli meg, hogy jogos a kérelmed akkor cseréli a hibás gumit.
Vagy kérheted a teljes garnitúra cseréjét abban az esetben ha a többi gumi még nem volt felszerelve. 8 napon belül indoklás nélkül, de a hibás gumit jelezni kell. 8 napon túl indoklás kell és egy előzetes egyeztetés a kereskedővel, hogy a vásárolt szett a kézhezvételtől számított 8. napon túl még nem lesz felszerelve.
Kereskedője válogatja, hogy meddig vállalja be a cserét a törvényben előírtakon kívül. 30 napon belül nagy általánosságban még elfogadják a cserét ha a gumi érintetlen.
Ha pedig kátyúgaranciás gumit szeretnél kátyúütéstől cseréltetni az egy kész procedúra.
Fateromnak van egy 2007es Swift.je.Kapott 4db könnyűfém kereket,de sajna nincs csavar hozzá.Esetleg ha lenne valakinek 16db felesleges alukerékhez való csavarja árral írjon már a pittyfair@gmail.com emailre.
Jajmár mindig csak az elégedetlenkedés....Ott van a + - komb,micsoda fejlesztés,,meg ezek a babakocsik meg ábrák a név mellett..aki kb 1 éve fórumozik, azt nem érdeklik ezek a szarok..
Reszelik a fingot..Van még mit fejlődni,első körben azt,hogy a felhasználók szempontjából minek van értelme.Kép,linkfeltöltés pl
Sajnos nem!Így sajnos nem lehet átrakni az új gumikat az új autóra.Lejárt szettek érdemes eladni a régit.Ráadásul a téli/nyári sem lesz jó- felnistül újat kell venni.
Honnét hallani inkább a kopogást? A szelepfedél irányából vagy inkább lejjebb? Ha egy kicsit lógnak a hajtókarok akkor beindítás után adhatnak kopogó hangot míg az olajnyomás ki nem hézagolja őket.
Ha közvetlenül beindítás után aláhajolsz a kocsinak előről, és van hajtókar lógás akkor az ott jól kihallható pár mádodpercig. Ha felépül az olajnyomás akkor elhallgat.
Olajcsere után figyel meg, hogy jelentkezik-e a hang.
Koszonom! Ja, es kihagytam valamit, ami miatt raneztem az olajszintre egyaltalan - 2 napja hideginditasnal halkan kelepel a motor parszaz meterig. Ez az alacsony szint miatt lehet, vagy olajpumpa stb?
Minden újonnan forgalmazott gumira van cseregarancia ha felszereléskor derül ki a hiba. De a cseregarancia csak akkor él a márkás és nem márkás gumiknál ha arról szakvélemény készül.
Nem olyan egyszerű mert csak hivatalos gumiszerelő engedéllyel rendelkező gumis és autószerelő adhat ki hibaindoklást. Csak ezzel küldheted vissza a gumit a forgalmazóhoz cserére.
Ha otthon tapostad rá a felnire a gumit akkor cseszheted.
Egyébként ma már elég jól futnak az olcsóbb gumik is. És az, hogy drága még nem garancia a körkörös futásra. Szereltünk már Michelint tökéletesen futó felnire és mégis volt benne tojás és olcsó teszkósat ami videófej módjára futott úgy, hogy még centirsúly sem kellett rá.
Pörgetéskor figyelni kell a felni szélét is. Ha az üt akkor a gumi is fog. Egy padka vagy egy nagyobb kátyú és máris elmegy a felni.
Gyakorlatilag nem normális a Swift esetében ekkora olajfogyasztás. Olajcsere után figyeld a szintet, és ha durván fogy akkor lehet hibát keresni.
A saját 2005-ös kocsimból kiindulva, sosem kell két olajcsere közt utántölteni.
A hűtővizet is töltsd fel felső vonalig és azt is ellenőrizd. Ha fogy akkor gond lehet. A jobbik eset ha valamelyik gumicső ereszt a bilincsek alatt. Vagy a hűtő szivárog ha meleg a motor, és ezt nehéz is észrevenni mert sokszor csak annyira szivárog, hogy elpárolog menet közben mikor nyomás alatt van a rendszer.
A blokkban való szivárgás egy esetleges repedés miatt már nagyobb szívás.
Az olajfogyasztás miatt a katalizátor is kuka lesz.
Gondolom azért mindenkinek van annyi sütnivalója, hogy tudja mit jelent a gumin feltüntetett forgásirány. De a nyári gumik legtöbbje bárhogy szerelhető.
Ismétlem más helyett: attól még lehet szar.Én jártam már így,ráadásnak ismerősöm volt a gumis,de nem tudott mit kezdeni vele.Próbáld meg először ezt az eshetőséget kizárni.Mittudomén hátsót előre(ha nem forgásirányos oldalcsere próbának akár) téli vissza,szomszédtól kereket kölcsönkérni.
De az egér úton van a grohoczky nevü honda téma,nekik úgytudom van tárcsaszabályzó berendezésük.Nekem legalábbis ott csinálták a régi swiften,igaz az nem ma volt..
megjegyzem a gyárilag is Szar Vacsiúj brembó újkorától rázott,ott felszabályozták,kb 1000 km útán ugyanúgy szar volt.Eldobtam,vettem valami unixos nonamét,és semmi gond nem volt onnantól a fékkel.Azóta nem állok köszönőviszonyban se a brembó nevű márkával....
Kicsit olyan ez ,mint pár éve a DVD játékosok.A nóname xar még a rántotthúst,meg a flexkorongot is lejátszotta ,a hűde ennek neve van meg híres márka 10 x annyiért meg csak garis szivást eredményezett
Ez (esetleg) magyarázná a kormányrázást fékezéskor, de a pedál lüktetését nem. Ettől függetlenül egy próbát megér, de csak azért hogy megnyugtassam a lelkiismeretemet. Ismétlem: vadiújak a gumik.
Pl egy szálszakadást nem biztos, hogy megérzed mikor hajt a kerék. Viszont fékezéskor akár duplája súly is eshet az első kerékre, és ilyenkor már kijön a gumihiba.
Amikor a gumis centírozza a gumikat akkor figyeld, hogy melyik kettő fut a legegyenletesebben és ezek kerüljenek előre. A hátsók elfutnak minden különösebb vibráció nélkül akkor is ha pár mm-t üt vagy szitál a gumi. Az első kerekek sokkal érzékenyebbek a futáshibákra.