Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kgaboroo Creative Commons License 2015.04.17 0 0 73930

Lehet, hogy Ausztriában kicserélik bemondásra is, de nálunk ez így műxik. És még annyival kiegészíteném, hogy a forgalmazó kéri a hibaindoklást írásban a gumi mellé mindamellett, hogy saját szakvéleményt is csináltat. És ha úgy ítéli meg, hogy jogos a kérelmed akkor cseréli a hibás gumit.

Vagy kérheted a teljes garnitúra cseréjét abban az esetben ha a többi gumi még nem volt felszerelve. 8 napon belül indoklás nélkül, de a hibás gumit jelezni kell. 8 napon túl indoklás kell és egy előzetes egyeztetés a kereskedővel, hogy a vásárolt szett a kézhezvételtől számított 8. napon túl még nem lesz felszerelve.

Kereskedője válogatja, hogy meddig vállalja be a cserét a törvényben előírtakon kívül. 30 napon belül nagy általánosságban még elfogadják a cserét ha a gumi érintetlen.

 

Ha pedig kátyúgaranciás gumit szeretnél kátyúütéstől cseréltetni az egy kész procedúra.

Előzmény: Törölt nick (73929)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.17 -2 0 73929
Ez így ebben a formában nem igaz. De megszoktuk töled...
Előzmény: kgaboroo (73918)
tintapatron001 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 73928

Sziasztok!

Fateromnak van egy 2007es Swift.je.Kapott 4db könnyűfém kereket,de sajna nincs csavar hozzá.Esetleg ha lenne valakinek 16db felesleges alukerékhez való csavarja árral írjon már a pittyfair@gmail.com emailre.

 

Köszi előre is.

nasszer2 Creative Commons License 2015.04.16 -2 1 73927

...Jó mondjuk a név mellettit akár ötletesnek is gondolhatjuk(-ne legyünk már annyira negatívak).

de a pontozósdit akkor se értem...

Előzmény: nasszer2 (73926)
nasszer2 Creative Commons License 2015.04.16 0 1 73926

Jajmár mindig csak az elégedetlenkedés....Ott van a  + - komb,micsoda fejlesztés,,meg ezek a babakocsik meg ábrák a név mellett..aki kb 1 éve fórumozik, azt nem érdeklik ezek a szarok..

 

Reszelik a fingot..Van még mit fejlődni,első körben azt,hogy a felhasználók szempontjából minek van értelme.Kép,linkfeltöltés pl

de sebaj,INDEX én igy szeretlek.

Előzmény: cinyoka (73925)
cinyoka Creative Commons License 2015.04.16 0 2 73925

"Amúgy egy szerkeszt gombot csinálhatna végre az indexfórum..."

 

határozottan támogatom!!!!!

Előzmény: zlota (73923)
kgaboroo Creative Commons License 2015.04.16 0 0 73924

Az új Swift felnije nem 4x100x54-es? Ez érdekelne.

Előzmény: zlota (73922)
zlota Creative Commons License 2015.04.16 0 1 73923

Lejárt szettek érdemes eladni a régit

 

Helyesen:

Lejárt szettel érdemes eladni a régi kocsit.

 

Amúgy egy szerkeszt gombot csinálhatna végre az indexfórum...

Előzmény: zlota (73922)
zlota Creative Commons License 2015.04.16 0 0 73922

Sajnos nem!Így sajnos nem lehet átrakni az új gumikat az új autóra.Lejárt szettek érdemes eladni a régit.Ráadásul a téli/nyári sem lesz jó- felnistül újat kell venni.

Előzmény: kgaboroo (73921)
kgaboroo Creative Commons License 2015.04.16 0 0 73921

A 2015-ös 1.2-es Swiftnél megegyeznek a kerékadatok a 2005 utániakkal?

kgaboroo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73920

Honnét hallani inkább a kopogást? A szelepfedél irányából vagy inkább lejjebb? Ha egy kicsit lógnak a hajtókarok akkor beindítás után adhatnak kopogó hangot míg az olajnyomás ki nem hézagolja őket.

Ha közvetlenül beindítás után aláhajolsz a kocsinak előről, és van hajtókar lógás akkor az ott jól kihallható pár mádodpercig. Ha felépül az olajnyomás akkor elhallgat.

 

Olajcsere után figyel meg, hogy jelentkezik-e a hang.

Előzmény: valodi_robot (73919)
valodi_robot Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73919

Koszonom! Ja, es kihagytam valamit, ami miatt raneztem az olajszintre egyaltalan - 2 napja hideginditasnal halkan kelepel a motor parszaz meterig. Ez az alacsony szint miatt lehet, vagy olajpumpa stb?

Előzmény: kgaboroo (73915)
kgaboroo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73918

Minden újonnan forgalmazott gumira van cseregarancia ha felszereléskor derül ki a hiba. De a cseregarancia csak akkor él a márkás és nem márkás gumiknál ha arról szakvélemény készül.

 

Nem olyan egyszerű mert csak hivatalos gumiszerelő engedéllyel rendelkező gumis és autószerelő adhat ki hibaindoklást. Csak ezzel küldheted vissza a gumit a forgalmazóhoz cserére.

 

Ha otthon tapostad rá a felnire a gumit akkor cseszheted.

Előzmény: Törölt nick (73917)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73917

A minőségi márkás gumikra van garancia. Kicserélik szó nélkül, ha szálszakadt, tojás, üt, vagy hasonló...

Előzmény: kgaboroo (73916)
kgaboroo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73916

Egyébként ma már elég jól futnak az olcsóbb gumik is. És az, hogy drága még nem garancia a körkörös futásra. Szereltünk már Michelint tökéletesen futó felnire és mégis volt benne tojás és olcsó teszkósat ami videófej módjára futott úgy, hogy még centirsúly sem kellett rá.

 

Pörgetéskor figyelni kell a felni szélét is. Ha az üt akkor a gumi is fog. Egy padka vagy egy nagyobb kátyú és máris elmegy a felni.

Előzmény: Törölt nick (73914)
kgaboroo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73915

Gyakorlatilag nem normális a Swift esetében ekkora olajfogyasztás. Olajcsere után figyeld a szintet, és ha durván fogy akkor lehet hibát keresni.

A saját 2005-ös kocsimból kiindulva, sosem kell két olajcsere közt utántölteni.

 

A hűtővizet is töltsd fel felső vonalig és azt is ellenőrizd. Ha fogy akkor gond lehet. A jobbik eset ha valamelyik gumicső ereszt a bilincsek alatt. Vagy a hűtő szivárog ha meleg a motor, és ezt nehéz is észrevenni mert sokszor csak annyira szivárog, hogy elpárolog menet közben mikor nyomás alatt van a rendszer.

 

A blokkban való szivárgás egy esetleges repedés miatt már nagyobb szívás.

 

Az olajfogyasztás miatt a katalizátor is kuka lesz.

Előzmény: valodi_robot (73911)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73914

Ha van forgásirány, akkor nézegetheted a futást a centrírozó gépen, azt teszed előre amit fel tudsz tenni előre...

Normális gumit kell venni, és akkor nem lesz gond a gumival...

Előzmény: kgaboroo (73913)
kgaboroo Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73913

Gondolom azért mindenkinek van annyi sütnivalója, hogy tudja mit jelent a gumin feltüntetett forgásirány. De a nyári gumik legtöbbje bárhogy szerelhető.

Előzmény: Törölt nick (73910)
Ati977 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73912

Oké. Köszönöm mindenkinek!

Előzmény: nasszer2 (73909)
valodi_robot Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73911

Sziasztok!

 

Azt szeretnem kerdezni, hogy 2005os 1.3asnal az normalis jelenseg-e ha 12e km alatt elfogy az olaj szintjelzo max-min kozotti allasbol a min jelzesre?

 

Sajnos nem tudom milyen olaj, csere utan vettem. Illetve a hutovizbol is kb a ketto kozotti jelzesrol lement minimumra.

 

Vinnem olajcserere, 70e km-nel mit illik cserelni meg (szurok, folyadekokat leszamitva), gyertak stb?

 

koszonom,

robot

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73910

A forgásiránnyal ne is foglalkozzunk...

Előzmény: kgaboroo (73907)
nasszer2 Creative Commons License 2015.04.14 0 1 73909

Érti mindenki ,hogy újak a gumik.

Ismétlem más helyett: attól még lehet szar.Én jártam már így,ráadásnak ismerősöm volt a gumis,de nem tudott mit kezdeni vele.Próbáld meg először ezt az eshetőséget kizárni.Mittudomén hátsót előre(ha nem forgásirányos oldalcsere próbának akár) téli vissza,szomszédtól kereket kölcsönkérni.

 

De az egér úton van a grohoczky nevü honda téma,nekik úgytudom van tárcsaszabályzó berendezésük.Nekem legalábbis ott csinálták a régi swiften,igaz az nem ma volt..

 

megjegyzem a gyárilag is Szar Vacsiúj brembó újkorától rázott,ott felszabályozták,kb 1000 km útán ugyanúgy szar volt.Eldobtam,vettem valami unixos nonamét,és semmi gond nem volt onnantól a fékkel.Azóta nem állok köszönőviszonyban se a brembó nevű márkával....

 

Kicsit olyan ez ,mint pár éve a DVD játékosok.A nóname xar még a rántotthúst,meg a flexkorongot is lejátszotta ,a hűde ennek neve van meg híres márka 10 x annyiért meg csak garis szivást eredményezett

Előzmény: Ati977 (73908)
Ati977 Creative Commons License 2015.04.14 0 0 73908

Ez (esetleg) magyarázná a kormányrázást fékezéskor, de a pedál lüktetését nem. Ettől függetlenül egy próbát megér, de csak azért hogy megnyugtassam a lelkiismeretemet. Ismétlem: vadiújak a gumik. 

Előzmény: kgaboroo (73907)
kgaboroo Creative Commons License 2015.04.13 -1 1 73907

Pl egy szálszakadást nem biztos, hogy megérzed mikor hajt a kerék. Viszont fékezéskor akár duplája súly is eshet az első kerékre, és ilyenkor már kijön a gumihiba.

 

Amikor a gumis centírozza a gumikat akkor figyeld, hogy melyik kettő fut a legegyenletesebben és ezek kerüljenek előre. A hátsók elfutnak minden különösebb vibráció nélkül akkor is ha pár mm-t üt vagy szitál a gumi. Az első kerekek sokkal érzékenyebbek a futáshibákra.

Előzmény: Ati977 (73905)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.13 0 0 73906
Attol hogy újak, még lehetne gumihiba. Ilyenem is volt már. Igaz, az nem csak fékezéskor volt szar :-)
Előzmény: Ati977 (73905)
Ati977 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 73905

Gumihiba?? Az állandóan lehetne érezni, nem csak fékezéskor. (Vadiújak a gumik amúgy, egy hónapja rakattam fel.)

Előzmény: kgaboroo (73904)
kgaboroo Creative Commons License 2015.04.13 0 1 73904

Mielőtt még teljesen leírnád a féktárcsát tedd előre a hátsó kerekeket és úgy próbálj fékezni. Ha így sima akkor lehet gumihiba.

Előzmény: Ati977 (73899)
nézek Creative Commons License 2015.04.13 0 1 73903

elsőéves esztergályos tanuló már megoldaná..

esztergán is kell mérni  értelemszerűen.

Előzmény: Ati977 (73899)
demke427 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 73902

Sziasztok!

 

Egy kis segítségre lenn szükségem. Suzuki Swift II. 2007-es. Jobb oldali első ajtón a központi zár nem nyitható, sem távirányítóval, sem manuálisan. 

Ati977 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 73901

Mindent értek. Kérdés, kinek van ilyen felszerelése? Eddig egy helyet sem találtam.

Előzmény: Törölt nick (73900)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!