Ok bocs ha most a helyesírás végett írtad akkor bocs de már egy hete ez a téma a fejemben és nem tűnt fel hogy ly-onozok.... Vagy ha FoJtószelepház tömítésre gondolsz ezzel ez ügyben akkor írd le kerek mondatban köszi de most létszíves ne menjünk bele egy betűbotlás végett a szóvitába inkább segítséget várnék el köszönöm,a helyesírásom végett pedig szerintem még érthető mik a problémáim.
Ez jó ötlet.Csinálok egy képet az alapjáratkiegyenlitésről,hogy lássák,hogy nem a motor jár szarul. De valószinű,hogy a "Menager" -nek nem fog sokat mondani.
ma vittem müszakkizni az autót és azt figyeltem meg, hogy 2-3 ban mikor véltok fel, mondjuk kétezernél elváltok, akkor felmegy először 2200 ra és onnan esik le a fordulat.
Lehet nem BKP valami más kód 16 szelepes hulladék motor.Nem értem miért kellett nekik ezt a motort megcsinálni?! Megmozgattam a nyelestengelyt,nincs semmi rendellenes hang....
Ha tehetném mint okot kizárásnak kimérném a MAP ott de hiába Multiméter és táblázat ha vákum pumpám mérőórával nincs
Illetve adatom hogy esetleg ,mekkora a kiadott Mbar érték ami jónak számít adott motorállapotnak megfelelően Enyire biztos ez a 400-450Mbar érték hogy rossz alapjáraton? Ok azt értem ebből is a feltöltött képből hogy pl 475mBarnál 2500mV-ot produkál jelnek a MAP ami az ecuhoz megy mint bemenő jel azt is értem ha pl csak 300mBar kéne legyen hogy ott menyi mV-ot kéne szolgáltasson (kevesebbet) Rendben van hogy alapjáraton akkor nem jó a Mbar érték és így a Mbar értékhez lévő feszültséget adja a MAP holott ő csak azért szolgáltat rossz adatot mert alapjáraton nem ennyinek kéne lennie mert a szívócső depresszió nem jó ergo falsot szív a MAP meg fals adatal dolgozik.
Azt is értem hogy nem jár a motor nincs depresszió(vákum,szívó hatás ki hogy tanulta) ésráadott gyújtásnál ezért is ad jó jelet a MAP az aktuális kinti Mbar értéket Amint beindul az autó léterjön a depresszió ugye már eleve indítózásnál ahogy forog a motor és ha tömítettlenségi problémák vannak szívó oldal felől akkor természetesen a Map vákum csöve is ennek megfelelően fog mérni ha nem tévedek helytálló a leírásom.
De akkor miért nem reagál maga a folytószelepház körbefújásra se indítóspray se féktisztítóra? Befogom a légszűrőt módszert még kipróbálom ha tételezzük fel van honnan szívnia levegőt akkor a módszer működhet az biztos sajnos erre nem gondoltam mert nem tudtam ez a Mbar érték rossz. Vákumcsöveknél további problémát nem látok Abban meg bízok hogy az alapjárati léptetőmotor ami egy levegő járatot nyit zár hogy ott megfelelő minden
Én pont most küzdök egy LUK szettel ami kb 10e ment el és elkezdett zörögni! Már egyszer visszadobták, hogy szar a kocsi és az tette tönkre!(Audi A4 2.0tdi 110e km-el)ű
Persze számla, beépítés, stbstb beleköthetetlenül mellékelve!
Most kaptak egy mérést a csúcsokról a be és a kiszerelési állapotban!
Skoda Octavia 2.0TDI BKP motor 07' DSG váltó(olajos kuplung)
Lendkereket cseréltünk mert indításnál,leállításnál (fojtószelep működik) és hidegen alapjáraton zörgött.LUK márkájút tettünk bele .Beszerelés után 5.-6. inditásnál már hallottam egy kis zörrenést de nem foglalkoztam vele.Ügyfél elvitte és kb. 30km-t tett meg már telefonált is,hogy jobban zörög leállításnál és indításnál mint eddig.Autót visszahozta levettük a váltót és ellenőriztük a lendkereket.Olyan 20-30 fokot lazán mozog ide-oda(a réginek nincs) de viszont fémesen nem ütközik,és ha tovább fordítom a rugó ellenében akkor sem érzem,hogy fémesen ütközne(a régi igen). esetleg tud ennek a kuplungja zörögni?Amúgy tipikus kéttömegű rossz lendkerék hangja van. Visszaküldjük a kéttömegűt de a termék "menáger" azt kérdezte,hogy a kuplungtárcsa ,szerkezet és a kinyomócsapágy jó állapotban van e? Mondom DSG..Azt kérdezte,hogy célszerszámmal lett e felszerelve?Az ELSA-ban nem találok DSG lendkerék célszerszámot.Vagy ti tudtok?
Folytószelephez nem lett nyúlva kiakasztott gáznál is megnéztem ecut-ott is 8,8 fok a kitámasztón ül ami elállítva sem volt és tudtomal ez a jó érték a 8,8 fok,Tps hez meg hozzá se nyúltam és jól reagál a különböző gázállásokra. Az viszont valós tény hogy 400mBar körül van a Map érték nem ilyen 300mbar körülin és picit ingadozik is 400mBar körül műszerfalon is nézve a programba billeg és 400 Mbar körül van
A map szenzortól jövő cső végéből vágtam le 1 cm-ert mert a szívócsonkba amiből egy Y ág jön ki pont a csőcsonk elején volt megtörve ott repedt volt a cső, és kivolt tágulva is. Az Y-ra megy még a fékrásegítő is ahoz nyúlva nem lett más méretű a cső és az Y ág is ott fékrásegítésem van de fújtam oda féktisztítót nem változik.
Ami viszont talán a képekből látni mivel két részből áll a folytószelep ház és közte két közdarab azokon 1-1 nagyon vékony papírtömítés ami ép volt bontásnál de cserélve nem lett,hogy lehetséges jobban jártam volna ha kicserélem! Csak az a furcsa van egy régebbi mérésem is képem ami nem mostani és ott ezek az adatok vannak ekkor még hiba nem volt:
rpm 935 befecskendzési idő 0,95ms 14fok előgyújtás éppen 425mBar beszívott levegő hőmérséklet 9fok motorhő 53 fok 8,8 fok folytószelep lambda 1 (inaktívan)
Amiket nem tudok az az alapjárati léptetőmotor adatai(IAV) IAV position 70 steps IAV correction delta -108 steps IAV integral gain 39 IAV proportional gain 00
Ha a 400mBar értékek nem jók alapjáraton akkor itt miért nem volt még hibakód pedig nem mostani mérés és üzemelegen se volt az biztos és az autó se csinált ilyen tüneteket.
De azt is megkérdezném akkor milyen motorállapotban mi lenne az idális Mbar érték Gondolom teljesen nyitott folytószelepnél lenne 900-1000Mbar érték(6000-8000 fordulatnál) és csukott állapotban lenne alapjáraton akkor ilyen 300mbar??? Mikor van 0-300Mbar érték? lambádra még mindig nem tudom mit mondjak mert ha rádugom az ecuscant és a motor besincs idítva csak gyújtás van ráadva akkor hibakód lambda,kitörlöm a hibakódot és egyből visszajön még bese indítom az autót már ott a lambda hiba
Ha ráadott gyújtásnál is van és mikor még hideg a motor besincs indítva és a Mbar érték is a környezeti akkor hogy tudna egyből lambda hibát adni????
Olyan problémám lenne Alfa Romeo 147-es autómmal, hogy a váltó rudazat nem áll vissza üresben a középső állásba. Ha jobbra húzom akkor jobb oldalt marad, ha balra akkor bal oldalt marad. A váltószoknyát levettem, annyit látok, hogy lóg gömbfej és hatalmas a holtjátéka. (1/2-1 cm-t lóg a rudazat)
Jól tippelek? Váltókulisszát kellene cserélni? Vagy csak felújító készletre van szükség?
a felvételnél hirtelen nem tudom lehet kis gázt adtam és vissza de olyan 400mbar körül van az érték gázadásra pedig csökken pl 2000-3000 fordulatnál olyan 200 -300 valamenyi mBar