Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141492

Úgy látom, hogy falra hányt borsó  :-(

 

Előzmény: 409 (141480)
Kisa Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141491

...rengeteG... :)

Előzmény: Kisa (141490)
Kisa Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141490

Nézd, nem vagyok helyesírás megszállott, de a fojtó, csak az egyik nagyon durva "betűbotlás", van még rengeted.

Segítséget is kapsz itt, ha jól látom, de cserébe elvárható, - főleg egy szakembertől - a helyesírás.

 

Egyébként én is azzal próbálkoznék, hogy egy merev műanyag lappal beállítanám a fojtást, 300 m(milli)Bar nyomás környékére és nézném mi történik.

 

Előzmény: zsolt4593 (141489)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141489

Ok bocs ha most a helyesírás végett írtad akkor bocs de már egy hete ez a téma a fejemben és nem tűnt fel hogy ly-onozok....
Vagy ha FoJtószelepház tömítésre gondolsz ezzel ez ügyben akkor írd le kerek mondatban köszi de most létszíves ne menjünk bele egy betűbotlás végett a szóvitába inkább segítséget várnék el köszönöm,a helyesírásom végett pedig szerintem még érthető mik a problémáim.

Előzmény: 409 (141480)
LyPapa Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141488

Szerintem alapjárati levegő tanítás, ha van ilyen lehetőség.

 

Üdv: LyPapa

Előzmény: Törölt nick (141483)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141487

az is zsir uj benne.

Előzmény: mica-r (141486)
mica-r Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141486

Kuplung magasan fog :)

Előzmény: Törölt nick (141483)
409 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141485

Bizonyára BKC akart az lenni.

Előzmény: mica-r (141472)
robika1 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141484

Ez jó ötlet.Csinálok egy képet az alapjáratkiegyenlitésről,hogy lássák,hogy nem a motor jár szarul.
De valószinű,hogy a "Menager" -nek nem fog sokat mondani.

Előzmény: fourwheels (141476)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141483

ma vittem müszakkizni az autót és azt figyeltem meg, hogy 2-3 ban mikor véltok fel, mondjuk kétezernél elváltok, akkor felmegy először 2200 ra és onnan esik le a fordulat.

 

folytószelep tiszta, beállitva.

 

a két első lambda cserélve.

 

merre kezdjem a kutakodást?

 

alapjárati motor takarítás?

gyertyák?

 

 

nissan maxima 1999 2.0 v6

 

mica-r Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141482

BKD lenne akkor jó motor lenne :)

Előzmény: robika1 (141481)
robika1 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141481

Lehet nem BKP valami más kód 16 szelepes hulladék motor.Nem értem miért kellett nekik ezt a motort megcsinálni?!
Megmozgattam a nyelestengelyt,nincs semmi rendellenes hang....

Előzmény: mica-r (141472)
409 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141480

  

         Fojtószelep

 

Előzmény: zsolt4593 (141477)
mica-r Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141479

Igen, de nem mi találtuk ki :)

Előzmény: FeZ_ (141478)
FeZ_ Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141478

Made in Hungary  :-(( 

 

Előzmény: mica-r (141475)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141477

 

Ha tehetném mint okot kizárásnak kimérném a MAP ott de hiába Multiméter és táblázat ha vákum pumpám mérőórával nincs

Illetve adatom hogy esetleg ,mekkora a kiadott Mbar érték ami jónak számít adott motorállapotnak megfelelően
Enyire biztos ez a 400-450Mbar érték hogy rossz alapjáraton?
Ok azt értem ebből is a feltöltött képből hogy pl 475mBarnál 2500mV-ot produkál jelnek a MAP ami az ecuhoz megy mint bemenő jel  azt is értem ha pl csak 300mBar kéne legyen hogy ott menyi mV-ot kéne szolgáltasson (kevesebbet)
Rendben van hogy alapjáraton akkor nem jó a Mbar érték és így a Mbar értékhez lévő feszültséget adja a MAP holott ő csak azért szolgáltat rossz adatot mert alapjáraton nem ennyinek kéne lennie mert a szívócső depresszió nem jó ergo falsot szív a MAP meg fals adatal dolgozik.

Azt is értem hogy nem jár a motor nincs depresszió(vákum,szívó hatás ki hogy tanulta) ésráadott gyújtásnál ezért is ad jó jelet a MAP az aktuális kinti Mbar értéket
Amint beindul az autó léterjön a depresszió ugye már eleve indítózásnál ahogy forog a motor és ha tömítettlenségi problémák vannak szívó oldal felől akkor természetesen a Map vákum csöve is ennek megfelelően fog mérni ha nem tévedek helytálló a leírásom.

De akkor miért nem reagál maga a folytószelepház körbefújásra se indítóspray se féktisztítóra?
Befogom a légszűrőt módszert még kipróbálom ha tételezzük fel van honnan szívnia levegőt akkor a módszer működhet az biztos sajnos erre nem gondoltam mert nem tudtam ez a Mbar érték rossz.
Vákumcsöveknél további problémát nem látok
Abban meg bízok hogy az alapjárati léptetőmotor ami egy levegő járatot nyit zár hogy ott megfelelő minden

Előzmény: novothauto (141469)
fourwheels Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141476

 

Én pont most küzdök egy LUK szettel ami kb 10e ment el és elkezdett zörögni! Már egyszer visszadobták, hogy szar a kocsi és az tette tönkre!(Audi A4 2.0tdi 110e km-el)ű

 

Persze számla, beépítés, stbstb beleköthetetlenül mellékelve!

 

Most kaptak egy mérést a csúcsokról a be és a kiszerelési állapotban! 

 

Megy a bubvakarás, mert jok a csúcsok! 

 

 

Előzmény: robika1 (141467)
mica-r Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141475

Itthon a LUK lendkerekek egyre rosszabbak...

Előzmény: cam aro (141474)
cam aro Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141474

cam aro  2014.06.03    0 0 133591

valahol ceges gepen van egy mentesem luk, meg sachs dmf tureseirol.

gyanitom sokra nem mennel vele. csoda ha az uj belefer. 

 

holnap berakom ha nem feledem. 

 

cam aro  2012.12.06    0 0 116518

140E mar eleg indok. + amit a pedalon erzel. 

ugyan passat. (06" BKP ) de mai nap.

LuK fel evet birt.. nem csodalom. 

kozepen a DMF-ben. atmero 35 koruli siklo csapagy. (mogotte valszinu van egy picit nagyobb axial.. )

ket hete meg csak holtjatekon razta a pedalt, tegnapelott mar fel pedal uton is. 

ma leborult rola a valto. .. es hat,.. log mint a pitsa. 

nem rant, nincs hangja, mert a csillapitas jo.. de a csapagyazas az elszallt. >>  ez rugdossa a pedalt.

Előzmény: robika1 (141467)
mica-r Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141473

Ja, lemaradt

Nem kell semmilyen célszerszám a lendkerékhez.

Előzmény: mica-r (141472)
mica-r Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141472

Azok a termék manager izék azért kerültek abba a pozícióba, mert nem értenek hozzá...

Tornáztasd meg a nyelestengelyt hátha hallasz valamit.

Egyébként nem tudom volt-e BKP motor olyan kocsiban....

Előzmény: robika1 (141467)
henger fej Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141471

Mindegy, sokáig formáztam azt a fojtószelep j-jét.

Előzmény: novothauto (141468)
henger fej Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141470

Csak annyit olvastam vissza, hogy központi befecskendezős, meg hogy kitakarítottad a fojtószelepházat, majd elszállt a lambda.

 

Próbáltad befogni a fojtószelepház csövét, hogy semmi levegőt sem kapjon?

 

Ha már túl vagy rajta, akkor bocsi.

Előzmény: zsolt4593 (141466)
novothauto Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141469

Első fontos eldöntendő kérdés, hogy ok, vagy okozat a magas MAP érték.

 

 

Előzmény: novothauto (141468)
novothauto Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141468

Paraszt megoldás, de néha bejön: ha magas a MAP érték, mint az esetedben, én tenyérrel

szoktam megfojtani a motort addig, amíg jó nem lesz az érték (kb 260-280 millibar).

Ha minden helyreáll, motor szépen jár, keresd a fallsot, ha nem, akkor keresd a mechanikai hibát.

 

 

Előzmény: zsolt4593 (141466)
robika1 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141467

Üdv mindenkinek!

Skoda Octavia 2.0TDI BKP motor 07' DSG váltó(olajos kuplung)

Lendkereket cseréltünk mert indításnál,leállításnál (fojtószelep működik) és hidegen alapjáraton zörgött.LUK márkájút tettünk bele .Beszerelés után 5.-6. inditásnál már hallottam egy kis zörrenést de nem foglalkoztam vele.Ügyfél elvitte és kb. 30km-t tett meg már telefonált is,hogy jobban zörög leállításnál és indításnál mint eddig.Autót visszahozta levettük a váltót és ellenőriztük a lendkereket.Olyan 20-30 fokot lazán mozog ide-oda(a réginek nincs)  de viszont fémesen nem ütközik,és ha tovább fordítom a rugó ellenében akkor sem érzem,hogy fémesen ütközne(a régi igen).
esetleg tud ennek a kuplungja zörögni?Amúgy tipikus kéttömegű rossz lendkerék hangja van.
Visszaküldjük a kéttömegűt de a termék "menáger" azt kérdezte,hogy a kuplungtárcsa ,szerkezet és a kinyomócsapágy jó állapotban van e? Mondom DSG..Azt kérdezte,hogy célszerszámmal lett e felszerelve?Az ELSA-ban nem találok DSG lendkerék célszerszámot.Vagy ti tudtok?

zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141466

Folytószelephez nem lett nyúlva kiakasztott gáznál is megnéztem ecut-ott is 8,8 fok a kitámasztón ül ami elállítva sem volt és tudtomal ez a jó érték a 8,8 fok,Tps hez meg hozzá se nyúltam és jól reagál a különböző gázállásokra.
Az viszont valós tény hogy 400mBar körül van a Map érték nem ilyen 300mbar körülin és picit ingadozik is 400mBar körül műszerfalon is nézve a programba billeg és 400 Mbar körül van

A map szenzortól jövő cső végéből vágtam le 1 cm-ert mert a szívócsonkba amiből egy Y ág jön ki pont a csőcsonk elején volt megtörve ott repedt volt a cső, és kivolt tágulva is.
Az Y-ra megy még  a fékrásegítő is ahoz nyúlva nem lett más méretű a cső és az Y ág is ott fékrásegítésem van de fújtam oda féktisztítót nem változik.

Ami viszont talán a képekből látni mivel két részből áll a folytószelep ház és közte két közdarab azokon 1-1 nagyon vékony papírtömítés ami ép volt bontásnál de cserélve nem lett,hogy lehetséges jobban jártam volna ha kicserélem!
Csak az a furcsa van egy régebbi mérésem is képem ami nem mostani és ott ezek az adatok vannak ekkor még hiba nem volt:

rpm 935
befecskendzési idő 0,95ms
14fok előgyújtás éppen
425mBar
beszívott levegő hőmérséklet 9fok
motorhő 53 fok
8,8 fok folytószelep lambda 1 (inaktívan)

Amiket nem tudok az az alapjárati léptetőmotor adatai(IAV)
IAV position 70 steps
IAV correction delta -108 steps
IAV integral gain 39
IAV proportional gain 00

Ha a 400mBar értékek nem jók alapjáraton akkor itt miért nem volt még hibakód pedig nem mostani mérés és üzemelegen se volt az biztos és az autó se csinált ilyen tüneteket.

De azt is megkérdezném akkor milyen motorállapotban mi lenne az idális Mbar érték
Gondolom teljesen nyitott folytószelepnél lenne 900-1000Mbar érték(6000-8000 fordulatnál)
és csukott állapotban lenne alapjáraton akkor ilyen 300mbar???
Mikor van 0-300Mbar érték?
lambádra még mindig nem tudom mit mondjak mert ha rádugom az ecuscant és a motor besincs idítva csak gyújtás van ráadva akkor hibakód lambda,kitörlöm a hibakódot és egyből visszajön még bese indítom az autót már ott a lambda hiba

Ha ráadott gyújtásnál is van és mikor még hideg a motor besincs indítva és a Mbar érték is a környezeti akkor hogy tudna egyből lambda hibát adni????

Előzmény: cam aro (141465)
cam aro Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141465

 eleinte ha elkezd dolgozni a lambda zárt hurokban egy nagyon kis időre jó csak és egyből lemegy a feszültsége 100mV-alá eléri a 0V-ot ""

 

azert mert magas a map-od. 300mbar korul kellene alapjaraton, 4-450 az sok. 

falsol valahol. esetleg a tulzott fojto nyitasnal. 

 

inditsd be.

vard meg lambda fesz le esik 100mV kore.

ekkor sprickolj be neki kis fektisztitot.

meglatod mit lep ra a lambda fesz. 

Előzmény: zsolt4593 (141459)
hdcsaba87 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141464

Sziasztok!

 

Olyan problémám lenne Alfa Romeo 147-es autómmal, hogy a váltó rudazat nem áll vissza üresben a középső állásba. Ha jobbra húzom akkor jobb oldalt marad, ha balra akkor bal oldalt marad. A  váltószoknyát levettem, annyit látok, hogy lóg gömbfej és hatalmas a holtjátéka.  (1/2-1 cm-t lóg a rudazat)

 

Jól tippelek? Váltókulisszát kellene cserélni? Vagy csak felújító készletre van szükség?

zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.30 0 0 141463

a felvételnél hirtelen nem tudom lehet kis gázt adtam és vissza de olyan 400mbar körül van az érték gázadásra pedig csökken pl 2000-3000 fordulatnál olyan 200 -300 valamenyi mBar

Előzmény: cam aro (141461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!