Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31392

Az egész autópálya dolgot nem értettem, miközben a 4-es eddigi szakaszait 2*2 sávos külön szintű csp-os szakaszként bővítették, építették meg, azaz nem illet a képbe egy közbenső teljes autópálya szakasz. Mert az eleje ilyen a Vecsés-Üllő elkerülő, utána ilyen a Ceglédbercel melletti szakasz, és szintén ilyen a Cegléd-Abony közötti szakasz. Ezt kellett volna csinálni, azaz a Ceglédberceli és Cegléd közötti szakasznál mellé építeni a másik 2 sávot, a nagy sík pusztában, és két külön szintű csp-t ráépíteni (311-es, és Tápiószentmártoni utak). Aztán persze összekötni az Üllő-Ceglédbercel közötti új elkerülővel sima 2*2-es útként az egészet, majd szépen Abony NY-től folytatni a bővítést. Töredékéből megépülhetett volna a dolog, saját forrásból, ahogy eddig is így épültek ezek a bővítések.

Előzmény: trizs77 (31389)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31391

Bocsi, természetesen magánvéleményed és -érdeked szerint cselekedsz.

 

Én igyekeztem objektívebb szempontok szerint érvelni.

 

Nem az M3 pontja (Görbeháza) a lényeges (hacsak nem Polgárra, Tiszaújvárosba, Miskolcra akarsz menni,)

hanem a legnagyobb vonzat Bp. és Ny-Európa szempontjából kell vizsgálódni.

M0-M5 csp. az új Origo.

 

Ezen a ponton mérhető össze reálisan az Erdély Ny-Európa relációban választható M43 M4, M3 útvonalai.

 

Ha Marosvásárhelytől , Csíkszeredától szemléljük már objektívebb a kép.

Már sokszor írtunk róla, hogy a román helyzetben most preferált lett az A10 Torda-Szászsebes,

amely éppen az alternatívákat hozza versenyhelyzetbe. (Kinek mi a jobb)

 

De itthon a 75 km-es M35-M3 "fel"kerülő nem buli sem időben, sem üzemanyagban.

 

Most, hogy balhé van az M4  szolnoki szakasszal, bizonytalanná vált a legrövidebb útvonal kiépülésének jövője.

De ettől még, aki nem akar pályadíjat fizetni erre jár és erre is fog járni.

Előzmény: pirosalmabumm (31383)
Pompiere Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31390

... és ehhez kibővítik az M5-öt is 2x3 sávra? :-)

Előzmény: trizs77 (31389)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31389

http://vs.hu/kozelet/osszes/lazar-m4-rol-m5-re-valtunk-0326?utm_source=hrkrs&utm_medium=rss&utm_campaign=main

 

Nagyon sáros lehet az ügy, mert se áttervezést nem terveznek, se újbóli kérelem beadást.

 

Inkább az M5-be való bekötést preferálják.

 

 

Green Army Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31388

hát igen, azt megnézném, hogy 18-ra elkészül az 2*2 sávos 8-as Veszprémtől a határig, vagy M4-es Szolnoktól a határig. mert nagyjából ezt igérte.

Előzmény: kese123 (31387)
kese123 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31387

Ha ez igaz, akkor jelentős fordulatot jelent az ap fejlesztések finanszírozásának történetében. Az EU ezzel egy az egyben letolvajozza szeretett vezetőinket, és sajnos teljes joggal. Szvsz legalább 50 %-kal van túlárazva ez a szakasz. Ami egyebek mellett pl. azt is jelenti, hogy ebből a pénzből kb 2szer ilyen hosszú ap-sítást lehetett volna finanszírozni. Szomorú ez. Várom a fejleményeket. (Ja, és kb ennyit OV mostani ígérgetéseiről.)

Előzmény: T-boy01 (31379)
Green Army Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31386

román oldalt júniusra tervezik, ha kiépül a határátkelő schengen elmaradása miatt.

Előzmény: klimakiraly (31385)
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31385

Ha jól rémlik addig nem adják át még a Román oldal el nem készül. Nem jártam arra mostanság hogy hogyan haladnak.

 

http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/roman-magyar_meccs_az_m43-ason/2401461/

Előzmény: Green Army (31384)
Green Army Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31384

senki? semmit?

Előzmény: Green Army (31367)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31383

Görbeházától számolom, mert arra megy jelenleg autópálya.

Majd ha kész lesz Bújfaluig az M4, akkor lehet számolgatni máshonnan.

 

Ugyanúgy ahogy Gyaluig számolom az utat a másik irányba, mert onnan egyértelmű hogy az autópályán megyek tovább Aranyosgyéres felé, még akkor is ha Magyanádas irányából vagy 20 km-rel rövidebb lenne Kolozsváron keresztül a régi úton...

Előzmény: dimelo (31381)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31382

2011 májusban O.V. megemelte 160 milliárdra a szakasz büdzséjét...

Már akkor tudható volt a szándék,

de ilyen lassan "őrölnek" az EU-ban....

Előzmény: T-boy01 (31379)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31381

Bocsi, majd estefelé tudok részletesen válaszolni....

 

Most csak annyit: ne Görbeházáig számolj.

M0-M5 csomópontig 75 km-rel hosszabb az M35-M3 útvonal.

Ha az A3 Zilah felé működni fog akkor még 20 km-rel hosszabb lesz, mint a Dn1-42-4. útvonal.

Ekkor merül fel érdemi alternatívaként E81 - Vállaj - M3.

 

 

Előzmény: pirosalmabumm (31376)
T-boy01 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31380

http://index.hu/belfold/2015/03/23/trafipax_veda_gyorshajtas_ellenorzes_rendorseg/

 

Mától intenzív lesz a műszeres kéregetés az utakon! ...a 4-esre vagy másra...

 

Biztosan nemes célokra kell a pénz!

T-boy01 Creative Commons License 2015.03.26 0 1 31379
Serivor Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31378

Szervusztok!

 

Mostanában erről nem volt szó, de hátha ti tudtok valamit.

A 76-os út átépítése nagyon jó lett, már csak Balatonszentgyörgy környékével kéne kezdeni valamit.

Van itt egy cikk 2010-ből:

 

http://www.nif.hu/hu/hirek/Tovabb_korszerusodik_a_76-os_fout

 

 

Én nem látok semmi mozgolódást, de attól még valahol a pusztában folyhat az útépítés. Vagy teljesen leállt ez a projekt?

pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31377

Nyáron tele van az E60-as magyar rendszámos személyautókkal...

 

itt a határ túloldalán lévő szakaszra gondoltam...

Előzmény: dimelo (31375)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31376

miért írsz az E81-ről illetve a Vállaj-M3 útvonalról?

 

mentem már arra is, miért ne írhatnék róla?

 

Ha átterelődik a forgalom az M3 felé, akkor miért építenék meg az A3-M4-et?

 

 

én nem állítottam hogy átterelődik, max annyit hogy ha elkészül a 8 km-es szakasz, akkor személyautóknak akár előnyösebb is lehet.

 

Egyébként ha át is tereleődik ideiglenesen a forgalom egy része, az vissza fog terelődni ahogy elkészülnek a pálya további szakaszai.

 

Ha Zilahnál át lehet menni M3-ra, akkor ki az az őrült, aki ugyanezt az M35-ön tenné meg?

 

Nem értem mit akarsz ezzel mondani. Annak nincs sok értelme hogy valaki elmegy Zilah felé, aztán vissza Nagyvárad a jelenlegi kiépítettséggel.A tervek szerint ugye Zilah-Brettyószéplak-Nagykereki útvonalon fog vezetni a pálya, amihez az M4-M35 csatlakozik, tehát ha hiszünk az ígéretneknek, akkor majdan elég sokan fognak Zilah után az M35-re menni, ugyanis közvetlenül az M3-ra nem lesz más útvonal autópályán (meg más pályára se).

 

amíg az M4 Törökszentmiklós-Berettyóújfalu szakasz építése késik.

 

Ehhez nem kell ide M4, hiszen az M35-ön keresztül az M3 megközelíthető (lesz majd valamikor)

 

Előzmény: dimelo (31375)
dimelo Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31375

Pontosan ez a lényeg:

 

Nyáron tele van az E60-as magyar rendszámos személyautókkal...

 

Ha az E60-ról van tapasztalatod, akkor miért írsz az E81-ről illetve a Vállaj-M3 útvonalról?

 

Ha átterelődik a forgalom az M3 felé, akkor miért építenék meg az A3-M4-et?

 

Az E60 = M4 + A3

 

Még tovább: Ha Zilahnál át lehet menni M3-ra, akkor ki az az őrült, aki ugyanezt az M35-ön tenné meg?

Nyilvánvalóan főleg a Várad környékieknek csak ez a jó..

 

Ezért lesz alacsony az AADT és így az M4-A3 határszakasz kihasználtsága

mindaddig, amíg az M4 Törökszentmiklós-Berettyóújfalu szakasz építése késik.

 

Milyen boldogok lesznek a Zilah,  Nagykároly és Tasnád környékén élők a növekvő forgalom miatt.

(A népi mondás szerint: Nem a kútba sz..tak, hanem a kávájára, aztán beleseprik...)

Előzmény: pirosalmabumm (31374)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31374

Vállajnál nem mehet teherforgalom.

pont ezért járhatóbb az az út a magamfajta egyszerű személyautósnak, kisebb forgalom, kevesebb lakott terület...

 

Forgalmat terelni a Zilah előtti szerpentinre?

 

kb ugyanolyan szerpentin van Királyhágónál is. 2+1 sáv, kicsit kevesebb kamion (most még)...

 

lecsekkoltam guglimapszot, Görbeháza-Gyalu között 27 km-rel rövidebb a nagyváradi útvonal, mint a vállaji, viszont csak 15 perccel kevesebb időben. Azaz ha kész lesz a rövidke Gyalu-Magyarnádas szakasz, vélhetően a Zilah-Vállaj lesz az ajánlott, ha "legrövidebb idő" beállítás van (személyautóknak), de 27 km-es hátrány is jócskán el fog olvadni minimálisra.

 

 

Azért Erdélybe nemcsak a haknizó celebek járnak, maradjunk annyiban.

Nyáron tele van az E60-as magyar rendszámos személyautókkal...

 

 

 

Előzmény: dimelo (31373)
dimelo Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31373

Igen ez ugyanaz a cikk, jómagyarul.

 

A kiírás szerint a majdani kivitelezőnek hat hónap áll rendelkezésére megtervezni az utat, az építkezésre pedig egy év – írta a Mediafax hírügynökség.

 

Ezt viszont nehéz komolyan venni...

 

Van ezzel még  gond:

Forgalmat terelni a Zilah előtti szerpentinre?

Vagy tovább Berettyószéplak-Margitta felé?

 

Szerintem kamionoknak nem ajánlott.

 

Vállajnál nem mehet teherforgalom.

 

Erdélyben haknizó celebeknek elképzelhető...

Előzmény: pirosalmabumm (31370)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31372

tényleg nincs sok értleme pillanatnyilag, hiszen  jelen állás szerint ha Magyarnádasnál dolgoznak, akkor az M3 irányából inkább megéri majd a Vállaj-Zilah útvonal.

 

Mindenestre az sincs kizárva hogy a túloldalon előbb meglesznek a komplett sztrádával, mivel ugye az M35-M4 -et 2018-ra "ígérték", amit ugyan  nem zárhatunk ki teljesen, hiszen választási év lesz, de meg lennék lepődve hogyha nulláról 3 év alatt kész lenne...

Előzmény: dimelo (31366)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31371

mindenesetre akkor úgy tünik neki láttak a Magyarnádas-Berettyószéplak szakasznak is, ami az eggyel előbbi linken még 2020-2021-re volt datálva.

Előzmény: dimelo (31369)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31370

ah, megtaláltam kicsit érthetőbben (dátum alapján mintha csak nekem válaszoltak volna, hehe):

 

http://www.szekelyhon.ro/vilag/versenytargyalast-irtak-ki-egy-kolozs-megyei-autopalya-szakaszra

 

ezek szerint épülget ott valami...

 

"Jelenleg építés alatt áll a Gyalu és Magyarnádas közötti mintegy 8,7 kilométeres szakasz"

Előzmény: dimelo (31369)
dimelo Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31369

Egy új szakasza autópálya közötti Nădăşelu és Mihăieşti. Papíron! 0 Comentarii Kedd, március 24, 2015,

Írta: MC Nemzeti Vállalat autópályák és a Nemzeti Utak bejelentette a többek között nyílt pályázat az a rész A3 Nădăşelu és Mihăieşti.

Nădăşelu város található, közvetlenül északnyugatra Cluj - Napoca, és Mihăieşti keresztezi DN1F a Zalau.

A szakasz hossza 16,8 km, és a nyomon szakasza 8,7 km jelenleg építés alatt közti Gilău és Nădăşelu.

Licitálás kezdődik becsült értéke mintegy 154 millió, és a finanszírozás biztosított kizárólag az állami költségvetés.

"Nemzeti Vállalat autópályák és a Nemzeti Utak Romániában bemutatta a nyílt eljárás a szerződés odaítélésének amely a" tervezés és kivitelezés

a Brassó - Marosvásárhely - Kolozsvár - Nagyvárad, Sector 3A: Cluj West (Gyalu) - Mihăieşti, km 0 + 000 - 25 + 500 km szakasz

3A2, km 8 + 700 - 25 + 500 km, "a hatóságok szerint egy sajtóközleményben HotNews.ro.

 

Eredeti nyelven: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/44975-un-nou-tronson-de-autostrada-intre-nadaselu-si-mihaiesti#sthash.TBEgXfWR.dpbs

Előzmény: pirosalmabumm (31368)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.24 0 0 31368

és a Magyarnádas-Gyalu szakasz, arról még szó sincs, ha jól látom ?

 

pedig elég fontos lenne az a 8 km-es szakasz, mert az alternatívája az 1J az egy halál... szerpentinen mennek föl a kamionok egymás után, kb 10 km/h-ás átlagsebeséggel, előzni lehetetlen, így az 5 perces autópályázás helyett, simán lehet belőle 1 órás út.

Előzmény: dimelo (31366)
Green Army Creative Commons License 2015.03.24 0 0 31367

hogy áll a magyar m43-as határig?

legutóbbi 2015 júniusi átadást vizionáltak.

Előzmény: dimelo (31366)
dimelo Creative Commons License 2015.03.23 0 0 31366

 

Ez egy friss cikk:

 

http://www.capital.ro/forumistii-in-21-de-luni-se-pot-construi-234-km-de-autostrada-romania-va-depasi-1000-km-in-2017.html

 

2020-ig nem lesz A3 folyamatos útvonal.

Ezért a Borsnak titulált, de Satu Nou- Nagykereki között áthaladó A3 határszakasznak nincs sok haszna.Berettyószéplaktól Magyarnádasig most ennyit (2020-21) mernek leírni...

Előzmény: pirosalmabumm (31356)
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.19 0 0 31365
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.03.19 0 0 31364

Német autópályadíj, újabb fejezet.

A közlekedési miniszter évente 150 millió, Németországba belépő külföldi személygépkocsival számolt, és ennek alapján számította ki az útdíjbevételeket. De ezt csúnyán benézte, mert igaz, hogy ennyi a határforgalom, de eben a kilépő autók is benne vannak, ergo csak 70-80 millió külföldi autóval kell számolni. Így az autópályadíj-bevétel évente a korábban számoltnak a fele, kb. 320 millió euró lehet. Az ellenőrzés költségei 240 millió eurót tesznek ki évente, tehát a nettó bevétel évi 80 millió euró lehet.

Ugyanannyi, mintha személyenként és évenként 1 euróval megmelnék a jövedelemadót.

dimelo Creative Commons License 2015.03.19 0 0 31363

Az elérhető (2010) forgalmi adatokból kalkuláltam A3-M4-M35 forgalmi prognózist.
Ami tény:
A3 Kolozsvár elkerülőn: 5895 gépjármű/nap
DN1 forgalma  8000-12000 Gyalu-Élesd között
DN1F (E81)     5000 Zilah felé
DN1H-DN19B   3500 Margittáig
42 főút            7600 Biharkeresztes elkerülőn

Amikor elkészül(ne) végig az A3-M4-M35, akkor
várható forgalmak: 7000-5000-4000-3000-3500.
Nagyváradról és déli térségéből nem fognak (sokan) felhajtani az A3-M4-re,
mert úgy 10 km-rel hosszabb, hanem a 42. úton haladnak Berettyóújfaluig.
Az M35-M3-M31-M0 útvonal 75 km-rel hosszabb, mint a 42-4. útvonal.
Ezért még az A3-M4-ről is inkább lehajtás lesz Berettyóújfalunál a 42. főútra.

Előzmény: pirosalmabumm (31357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!