Az egész autópálya dolgot nem értettem, miközben a 4-es eddigi szakaszait 2*2 sávos külön szintű csp-os szakaszként bővítették, építették meg, azaz nem illet a képbe egy közbenső teljes autópálya szakasz. Mert az eleje ilyen a Vecsés-Üllő elkerülő, utána ilyen a Ceglédbercel melletti szakasz, és szintén ilyen a Cegléd-Abony közötti szakasz. Ezt kellett volna csinálni, azaz a Ceglédberceli és Cegléd közötti szakasznál mellé építeni a másik 2 sávot, a nagy sík pusztában, és két külön szintű csp-t ráépíteni (311-es, és Tápiószentmártoni utak). Aztán persze összekötni az Üllő-Ceglédbercel közötti új elkerülővel sima 2*2-es útként az egészet, majd szépen Abony NY-től folytatni a bővítést. Töredékéből megépülhetett volna a dolog, saját forrásból, ahogy eddig is így épültek ezek a bővítések.
Ha ez igaz, akkor jelentős fordulatot jelent az ap fejlesztések finanszírozásának történetében. Az EU ezzel egy az egyben letolvajozza szeretett vezetőinket, és sajnos teljes joggal. Szvsz legalább 50 %-kal van túlárazva ez a szakasz. Ami egyebek mellett pl. azt is jelenti, hogy ebből a pénzből kb 2szer ilyen hosszú ap-sítást lehetett volna finanszírozni. Szomorú ez. Várom a fejleményeket. (Ja, és kb ennyit OV mostani ígérgetéseiről.)
Görbeházától számolom, mert arra megy jelenleg autópálya.
Majd ha kész lesz Bújfaluig az M4, akkor lehet számolgatni máshonnan.
Ugyanúgy ahogy Gyaluig számolom az utat a másik irányba, mert onnan egyértelmű hogy az autópályán megyek tovább Aranyosgyéres felé, még akkor is ha Magyanádas irányából vagy 20 km-rel rövidebb lenne Kolozsváron keresztül a régi úton...
miért írsz az E81-ről illetve a Vállaj-M3 útvonalról?
mentem már arra is, miért ne írhatnék róla?
Ha átterelődik a forgalom az M3 felé, akkor miért építenék meg az A3-M4-et?
én nem állítottam hogy átterelődik, max annyit hogy ha elkészül a 8 km-es szakasz, akkor személyautóknak akár előnyösebb is lehet.
Egyébként ha át is tereleődik ideiglenesen a forgalom egy része, az vissza fog terelődni ahogy elkészülnek a pálya további szakaszai.
Ha Zilahnál át lehet menni M3-ra, akkor ki az az őrült, aki ugyanezt az M35-ön tenné meg?
Nem értem mit akarsz ezzel mondani. Annak nincs sok értelme hogy valaki elmegy Zilah felé, aztán vissza Nagyvárad a jelenlegi kiépítettséggel.A tervek szerint ugye Zilah-Brettyószéplak-Nagykereki útvonalon fog vezetni a pálya, amihez az M4-M35 csatlakozik, tehát ha hiszünk az ígéretneknek, akkor majdan elég sokan fognak Zilah után az M35-re menni, ugyanis közvetlenül az M3-ra nem lesz más útvonal autópályán (meg más pályára se).
amíg az M4 Törökszentmiklós-Berettyóújfalu szakasz építése késik.
Ehhez nem kell ide M4, hiszen az M35-ön keresztül az M3 megközelíthető (lesz majd valamikor)
pont ezért járhatóbb az az út a magamfajta egyszerű személyautósnak, kisebb forgalom, kevesebb lakott terület...
Forgalmat terelni a Zilah előtti szerpentinre?
kb ugyanolyan szerpentin van Királyhágónál is. 2+1 sáv, kicsit kevesebb kamion (most még)...
lecsekkoltam guglimapszot, Görbeháza-Gyalu között 27 km-rel rövidebb a nagyváradi útvonal, mint a vállaji, viszont csak 15 perccel kevesebb időben. Azaz ha kész lesz a rövidke Gyalu-Magyarnádas szakasz, vélhetően a Zilah-Vállaj lesz az ajánlott, ha "legrövidebb idő" beállítás van (személyautóknak), de 27 km-es hátrány is jócskán el fog olvadni minimálisra.
Azért Erdélybe nemcsak a haknizó celebek járnak, maradjunk annyiban.
Nyáron tele van az E60-as magyar rendszámos személyautókkal...
tényleg nincs sok értleme pillanatnyilag, hiszen jelen állás szerint ha Magyarnádasnál dolgoznak, akkor az M3 irányából inkább megéri majd a Vállaj-Zilah útvonal.
Mindenestre az sincs kizárva hogy a túloldalon előbb meglesznek a komplett sztrádával, mivel ugye az M35-M4 -et 2018-ra "ígérték", amit ugyan nem zárhatunk ki teljesen, hiszen választási év lesz, de meg lennék lepődve hogyha nulláról 3 év alatt kész lenne...
és a Magyarnádas-Gyalu szakasz, arról még szó sincs, ha jól látom ?
pedig elég fontos lenne az a 8 km-es szakasz, mert az alternatívája az 1J az egy halál... szerpentinen mennek föl a kamionok egymás után, kb 10 km/h-ás átlagsebeséggel, előzni lehetetlen, így az 5 perces autópályázás helyett, simán lehet belőle 1 órás út.
Ezért a Borsnak titulált, de Satu Nou- Nagykereki között áthaladó A3 határszakasznak nincs sok haszna.Berettyószéplaktól Magyarnádasig most ennyit (2020-21) mernek leírni...
A közlekedési miniszter évente 150 millió, Németországba belépő külföldi személygépkocsival számolt, és ennek alapján számította ki az útdíjbevételeket. De ezt csúnyán benézte, mert igaz, hogy ennyi a határforgalom, de eben a kilépő autók is benne vannak, ergo csak 70-80 millió külföldi autóval kell számolni. Így az autópályadíj-bevétel évente a korábban számoltnak a fele, kb. 320 millió euró lehet. Az ellenőrzés költségei 240 millió eurót tesznek ki évente, tehát a nettó bevétel évi 80 millió euró lehet.
Ugyanannyi, mintha személyenként és évenként 1 euróval megmelnék a jövedelemadót.
Az elérhető (2010) forgalmi adatokból kalkuláltam A3-M4-M35 forgalmi prognózist. Ami tény: A3 Kolozsvár elkerülőn: 5895 gépjármű/nap DN1 forgalma 8000-12000 Gyalu-Élesd között DN1F (E81) 5000 Zilah felé DN1H-DN19B 3500 Margittáig 42 főút 7600 Biharkeresztes elkerülőn
Amikor elkészül(ne) végig az A3-M4-M35, akkor várható forgalmak: 7000-5000-4000-3000-3500. Nagyváradról és déli térségéből nem fognak (sokan) felhajtani az A3-M4-re, mert úgy 10 km-rel hosszabb, hanem a 42. úton haladnak Berettyóújfaluig. Az M35-M3-M31-M0 útvonal 75 km-rel hosszabb, mint a 42-4. útvonal. Ezért még az A3-M4-ről is inkább lehajtás lesz Berettyóújfalunál a 42. főútra.