Keresés

Részletes keresés

AegonT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93126

Az M5 csak tipp volt. Az hol pufogott ki? (Hogy én is okosodjak...)

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (93125)
--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93125

Mávag tr 5 :)

Előzmény: pg54 (93122)
AegonT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93124
Előzmény: AegonT (93123)
AegonT Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93123

Vagy a Tr5, vagy az M5 - fogalmam sincs mikor, melyik járaton milyen típus járt, de a többi stimmel rájuk. 

Előzmény: pg54 (93122)
pg54 Creative Commons License 2015.03.25 0 0 93122

Egy rejtvény...

 

Csak a háttér kedvéért: számomra a tudatos busz-látás ott kezdődött, hogy IK620, IK60 csuklós, MTB és IK60 troli, pótkocsis troli stb. (Életre szóló kedvencem a 620-as, és az is marad!)

 

Nos tehát a "rejtvény":

Melyik az az autóbusz, amelyik az a következőknek megfelel:

- általában a 8-as és 15-ös vonalon utaztunk

- 60-as évek legelején vagyunk

- a kipufogócső a busz tetejére van kivezetve

Kisgyerekkori emlékem, melyik típus lehetett?

Scaniás Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93121

Üdv!

Egy kis ide(is) illő anyag a következő linkre kattanva!

A galéria utolsó traktusa....

http://veteranjarmuvek.scanias.fotoalbum.hu/

BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93120

Jól látom, hogy az ott BX 55-09?

Előzmény: Törölt nick (93093)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93119

Köszi, akkor nem írtam nagy hülyeséget!

 

Előzmény: BPO-105 (93117)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93118

kösz.

Előzmény: BPO-105 (93117)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93117

Ha az átadást nézzük, akkor a BPO-167 1992. szeptember 29-étől.

Ha a gyári számot (ez esetben már VIN-t) nézünk, akkor a TRA260V3JN1HU0741 az utolsó, mely jelen esetben a BU 10-09II -> BPI-203.

Így a BPI-650 sem a számával (...0738), sem pedig az átadási idejével (1992.08.29) nem lehet utolsó.

Előzmény: trizs77 (93116)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93116

Nem a BPI-650 ?

Előzmény: Törölt nick (93115)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93115

Ha jól tudom BPO-167 pedig az utolsó 260-as volt, ami újonnan a gyárból érkezett  BKV-hoz!

Krissz31 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93114

Sziasztok!

 

Ikarus-ok kicsit másképp.

 

66

180

200

280

 

Aki szereti az Ikarusokat nézze meg:

 

 

http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/auto_busz/nagy_ikarus_busz_faldisz_a_nyertes_valaszthat_2056027193.html

 

üdv:

BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93113

Már régóta ő őrzi a legtöbbet futott kocsi címét a BKV-nál :)

Előzmény: Törölt nick (93111)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93112

Szerettem vele dolgozni, tényleg finom kis kocsi! :-)

Előzmény: Törölt nick (93111)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 1 93111

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1413329598975328&set=a.1413332215641733.1073741828.100008949039500&type=1&theater

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93110

Plusz volt egy OFF, Neoplán 8008-as is....................:-)))

Előzmény: P.stephenson (93106)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93109
Viszont akkoriban már szélesebbek voltak az ajtófélfák. (A BKV-nál próbázó egyetlen 260.01-es, a megerősített vázszerkezetű kísérleti példány 1974-es.)
Na jó, a széles fliratban nem vagyok 100%-ig biztos. De a 74-es BKV-s széria (260.00.2xxx.74-esek) már kis felirattal jött.
Előzmény: Törölt nick (93105)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93108

      

Előzmény: P.stephenson (93106)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93107

Itt még a gyárudvaron!

 

Előzmény: BV-78-14 (93103)
P.stephenson Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93106

Anno próbáltam összeszedni a repteres buszokat, de igen nehéz volt, mivel szakirodalmat alig találtam:

http://iho.hu/hir/repuelteri-busztoertenelem

http://iho.hu/hir/ikarusok-ferihegy-koetelekeben

http://iho.hu/hir/kueloenleges-kiserlet

http://iho.hu/hir/a-malev-uezemi-autobuszai

 

És a legdurvább, hogy azóta sorra bukkannak fel olyan buszok, amikről eddig sehol nem volt szó. Pl. ezek az ős-260-asok, aztán kiderült, hogy két 350-es volt, voltak G&S midibuszok, ős-Setrák, stb. Úgyhogy tessék fenntartással olvasni a cikkeket.

Előzmény: Törölt nick (93098)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93105

1975-ben is volt széles Ikarus felirat.

Előzmény: BPO-105 (93102)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93104
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/1401317_801006556653838_6975600468682402892_o.jpg?efg=eyJpIjoiYiJ9

Képaláírás szerint Balatonfüred, Vasútállomás, 1970-es évek. Hozzászólások szerint Hajdúszoboszló.
BV-78-14 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93103

De lehet az alábbi kocsi is az emlegetett alacsonyra tett díszléces korai 260,hm? Az előzőekben ugye a GB-73-61 szerepelt,

ez pedig itt a GB-73-60:

 

BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93102

Emelem a tétet: 1973-as, mert 1974-ben elvileg már nem volt széles Ikarus-felirat.

Előzmény: BPO-105 (93101)
BPO-105 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 93101

Ha a két képen ez ugyanez a busz, akkor ez egy korai kivitelű 260.01-es volna (az ablakkiosztás legalábbis erre utal), 1973-74 körüli.

Elég jól belőhető az év a már három részbe szelt ablak, az első kerék utáni ládaajtó, illetve az ajtóknál levő keskenyebb vázelemek segítségével.

Előzmény: Törölt nick (93097)
suraki1 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93100

Azért az utolsó kép sem semmi, szerintem külön odafigyeltek, hogy egy bolygós-egy ráncos legyen!

Előzmény: Törölt nick (93093)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93099

Előzmény: Törölt nick (93098)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93098

Igen, én is furcsáltam, de sajnos többet én sem tudok a repülőtéribuszokról!

Előzmény: torqmatic (93095)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.23 0 0 93097

És itt már át is van festve, eredetileg bordó fehér flottaszíne volt!

 

Előzmény: pumukli89 (93096)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!