Ez pedig a végképp röhejes része az egésznek. Nagy pénzért megvettek egy buszt, ami már eleve senkinek nem kellett, a telepen állt kihasználatlanul napokig. Rásózták a Debrecen-Szeged fordára (ami meg elvileg a tervezett átalakítással szét is lesz zilálva), működött 1,5-2 hétig, majd az egész ünnepi időszakot a garázsban töltötte. Megcsinálták, megint ment 2 hetet, majd leállt egy hónapra... Többet volt szervizben, mint az utakon... Lehet(ett) szidni a Credo-kat, de egyik sem csinált ilyet új korában... A fő poén, hogy igazából apró-cseprő bajai vannak a Volvonak is, csupán a garancia miatt mindenért Szegedre kell vinni, ahol ennyi időbe telik mire sorra kerül.
Félreértés ne essék, pl. a MAN-okat is hordták az ősszel Dunaharasztiba karbantartásra, előfordul minden gyártmánynál nyilván. Csak nem mindegy, hogy 700-800 ezer km után vagy 12000 km után...
Teljesen igazak a hozzászólásban leírtak. Ne legyenek senkinek (nekem sincsenek) illúziói azzal kapcsolatban, hogy mire megy ki az egész... Szó nincs összehangolásról vagy minőségi javításról, valóban csupán a kiszervezés előkészítése zajlik. Régóta hallani belső körökben arról, hogy a jó bevételt termelő járatokat (pl. Békéscsaba-Pécs) kiszerveznék alvállalkozónak, az állami cégnél pedig maradnak a nagyrészt hivatásforgalmat kiszolgáló járatok, amivel értelemszerűen felborulna az amúgy is meglehetősen törékeny egyensúly. A nagy egyesülés keretében a volt Volánok egy részének kiszervezése már meg is történt. (Ne felejtsük el azt sem, hogy kitől lízingelik az új buszokat és mi az üzletember fő tevékenységi köre... Nyilván véletlen...)
A tervezett menetrendi átalakítások utasszám valószínűleg csökkenést fognak okozni irracionalitásuk miatt, amivel pedig lehet majd érvelni a kiszervezés szükségessége mellett.
Szomorúan veszem tudomásul, hogy egyre szánalmasabb a történet és még ki tudja mi jön a piacnyitásig... Abba meg valószínű nem is nagyon mer senki belegondolni, hogy utána mi lesz...
Egyébként ha emlékeim jol csalnak, anno az alfabuszoknál is csak a B7R alvázasakat lehetett manuális váltoval rendelni, mert a B12B-nél már alap volt az I-shift. A tender viszont az elöbbit irja elö, szoval valszeg ezek tényleg olyanok lesznek mint a képen lévö.
"4. részszempont: a logisztikai többletköltség, mint értékelési szempont „nem” és értéke 100 pont, ha az ajánlat tárgyát képező autóbusz gyártmánya megegyezik az ajánlatkérő társaság 1.1.2015.-i autóbusz flottájában legalább 50 db autóbuszéval"
Ráadásul a távolsági kivitel, és mindjárt 31 darab? Mi lehet a terv? Ki akarják gyomlálni az E95-ösöket a távolsági fordáktól? Vagy kékvolvó helyett, hogy azokat el lehessen küldeni felújításra?
"31 db új, közösségi közlekedésre alkalmas regionális-országos (M3/II. osztályú), kéttengelyes, szóló autóbusz bérlete, garanciális időn belüli vevőszolgálati tevékenységgel."
Segítséget kaptam egy másik hollandtól, aki ajánlott nekem egy helyi gépjárműkereső oldalt, ahol az adott rendszám kikeresése után kijön bizonyos menüpontokat ellenőrizve, hogy az épp keresett busz nemcsak ki lett-e vonva a forgalomból, de már Hollandiát is elhagyta-e. És mit ad Isten, a csuklósokat egyesével végigcsekkolva pont 10 ilyen kocsi jött ki. :) (A többi még ott van.)
Még szerencse, hogy a légkondisok közül sikerült válogatni, tehát legalább ezzel nem lesz gond.
Igen, bár a 2007 első felében leszállított magyar széria egy kicsivel előbb készült el, mint a holland kocsik.
Amúgy azon se csodálkoznék, ha idővel a DAKK-nál meglévő 8+1 kocsi is négyajtóssá válna. Nem hangzik vadabb feltételezésnek, mint az, amit most beleírtak a tenderbe.