nnyit én is olvastam - bár nem annyira tudok németül, de ez a mondat azt jelenti, hogy a helykínálat bővítése miatt, ugye?
Én vonat esetében kocsiszámnöveléssel próbálkoznék, vagy nagyobb motorvonattal.
Erre vonatkozott a a kérdésem olyan T. olvtársak, akik ismerősek arrafelé, esetleg tudhatnak valamit, hogy ezt miért éppen busszal kell ezt az erősítést megtenni?
Nos, valójában ott van a lyuk az órás ütemben, a délelőtti pangásban (amúgy mindig Andráson van a kereszt).
Viszont igény meg van a Pam - Saz, illetve viszont csatlakozásra, és ezt az igényt a gyesev ilyen módon próbálja meg kielégíteni.
Ami nem fér a fejembe, az az, hogy hogyan merészel egy vasúttársaság ilyesmit. Közforgalmú személyszállítást erre abszolút nem képesített járművel, és sofőrrel. Ennyi erővel te is mehetnél.
Ha v_peti megtudja, hogy egy vonat helyettesíthető egy Ford Transittal is, akkor....................akkor jobb ha nem teszed be lábadat, kerekeidet Vas megyébe, mert.............
>Akkor egyszerű: aki autóval jár, az legyen vegetáriánus :)))))))))))))))))
Ez a minimum. Meg eszébe se jusson ökrösszekérre váltani az autóról.
Azt is kiszámolhatná valaki, hogy a vasútállomás és a pálya részeinek kibányászása/gyártása/karbantartása, a vasúti járművek gyártása/üzemeltetése és a forgalmista széndioxid-kibocsátása mennyi környezetszennyezést okoz annak érdekében, hogy elmenjen az a néhány vonat, amin lézengenek az utasok...
Egy személyautó egy utassal nagyobb utassűrűség, mint a legtöbb MÁV-os vonaton van.
Akkor egyszerű: aki autóval jár, az legyen vegetáriánus :)))))))))))))))))
(és remélem ez a dr. Rajendra is vegetáriánus, és persze tömegközlekedik, nem fekete Rolls Royce-val jár 5000 cm3-es motorral; mert ha nem, akkor az a minimum, hogy hiteltelen)
Amúgy pedig ebben (éppen) Magyarország jól teljesít:
- az állatállomány a 90-es évek óta csökken, ami minimális növekedés most van, az is lassan fogja elérni a 80-as évek értékét,
- a húsfogyasztás szintén csökken, marhahúst %-osan eddig is alig ettünk, de még az is csökkent (sazkértők szerint a kérődzők, vagyis a marha a legnagyobb üvegházhatású gázkobocsátó).
És még egy adalék: a tudományos csatornákon azért sírnak, hogy mennyi állat pusztult ki az emberi tevékenység következtében. Azok (vagy azok közül a fűfogyasztó kérődzők) nem bocsátottak ki üvegházhatású gázt, csak a tehenek?
Ha már a környezetszennyezésnél tartunk, a tisztánlátás érdekében:
"Az állattartás a korábbi becsléseknél többel járul hozzá a klímaváltozáshoz.
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének 2006-os számítása alapján a hús- és tejtermék célú állattartás a globális felmelegedés 18%-áért felelős. Azonban egyre világosabbá válik a tudósok előtt, hogy az állattartó ágazat ennél jelentősebb szerepet játszik.
Dr. Rajendra Pachaurinak, az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) elnökének megjegyzése egy 2008 szeptemberben tartott előadás során a húsfogyasztás csökkentésének szerepéről a globális felmelegedés megfékezésében: „Mióta kitudódott, hogy ma itt előadást fogok tartani, számos e-mailt kaptam olyan emberektől, akiket tisztelek, amelyekben az áll, hogy a 18%-os adat alulbecslés; alacsony érték, és a valóságos adat sokkal magasabb.” "
Hozzáértők szerint kb. ugyanannyira terheled a légkört üvegházhatású gázokkal, ha eszel egy színhúsból készült hamburgert, mintha autóznál 25 km-t......
Azért ez elgondolkodtató...
Nem minden úgy van, ahogy az agymosógép naponta levetíti nekünk...
Voltam ott már az Ostbahnhofnál néhányszor, de eltartott egy ideig, amíg megértettem, hogy mi volt ott, mettől meddig és hogyan. Viszont még nem láttam olyan régi képet, amin az összes pályaudvar rajta van az utcafront felől.