Sziasztok! Véletlenül nem rendelkezik valamelyikőtök információval, hogy milyen betűtípust használt régen a MÁV a fehér-fekete tábláihoz? Elképzelhető, hogy a közúti táblákhoz hasonlóan ez is valami szabványos, de ritkábban előforduló betűtípus volt, vagy teljesen egyedi lehetett?
Közben megtaláltam, mert jött is tájékoztatás az eljárás megindításáról, de végül is nem ment végig az engedélyezésig. Gondolom, hogy rájött az engedélykérő, hogy a gatyája is rámenne, így jóval olcsóbb lesz. Mondjuk érdekes lett volna egy labdarúgó alapítvány, mint nagyvasúti pályaüzemeltető.:-)
a Kecskeméten a kisvasúton leszerelték a fénysorompókat. ha itt költöttek az elbontásra akkor gondolom, hogy nem lesz forgalom itt többet. a közelében lévő iparvágányon ahol szintén sosem jár vonat ott még megvan.
tudom voltam ott. de miután leszerelték a fénysorompót andráskereszteket raktak ki. azokat miért szerelték le? ezen a videón látszanak 0:00-ál https://www.youtube.com/watch?v=v_2LeMtHM5I
Miként írta is, a régi bicskei vonal a Hunyadi utcánál (a rendelőintézet helyén) kanyarodott fel a Seregélyesi út alá! A kórházig az iparvágány a régi bicskei vonalból lett.
A második képen szerintem a lakótelep előtti időkben a mai Sarló utca körülbelüli helyén futó út látszik elágazásnak.
Fehérvári vagyok, de nekem egy újdonságot mutat ez a két kép. Lehetdséges volna???
Avagy rosszul látom./?
A vágány kiágazik a fehérvári tüzép előtt, áthalad a Mártírok útján (ahogy eddig) és halada a Hunyadi út felé. ahol ma az új SZTK áll, a kórház 90-es években átadott új komplexuma, majd a kórház régi épületei mögött a Budai út felé megy. De!
A képen úgy tűnik, mintha a hunyadi út tájékán kettéválna a vágány és egy éles jobbra kanyarral visszakunkorodna egy sínpár a kép jobb alső sarka fellé, a régi Seregélyesi út irányába,
2. A mai sarló utcai vágány mellett a második képen olyat látok, mintha a Budai úton áthaladva a vágány kétfelé menne. Ebből ma csak egy bekötő vágány van meg, azaz volt. Ezidáig.
Lehetséges volna, hogy két vágánnyal több volt anno? Vagy csak a szemem képrázik????
Gyűlölöm a feleslegesen kirakott, kint felejtett korlátozó táblákat. Ok nélkül lassítják a forgalmat, idegesítik az autósokat, be nem tartásuk viszont tízezreket vonhat el a család szájától. A Budaörs előtt felejtett vasúti átjárót azonban már gyűlölni sem tudom, lefotóztam a helyszínt, aztán percekre a kezembe temettem arcomat. Tovább »
A Burma vasútnál is úgy tudom azért maradtak meg és működnek, mert olcsóbb működtetni őket (a villogás nem sokat fogyaszt), mint leszereltetni. Na meg így elvileg bármikor felvehető a forgalom újra, jobb is ha marad. Még LED-es re is cserélték Szemeretelepnél.
Nyilván ha már nincs meg a vágány sem csak az átjáróban nem sok értelme van, de egy vasúton, ahol szünetel a forgalom ,de még megvan maradjon csak meg.
Talán mert megszűnt a vasúti közlekedés? A MÁV elég bürokratikus rendszer, a bontáshoz sok-sok papír kell, annak elkészítése idő, így sokáig ott maradhatnak dolgok. Az sem biztos, hogy bontás eredménye az egy fényjelző eltűnése...
tudom, hogy már régen nem aktuális, de esetleg valaki aki sokat járt arra nem tudja véletlen, hogy anno Budaörs után a Budakeszi-törökbálint kereszteződésnél Budakeszi irányába hogy hová tűnt el az egyik fénysorompó?
és az miért van, hogy a máv mindig megjavította őket ha tönkrementek,de mielőtt leszerelték volna akkor már 1 éve rosszak voltak, miért nem javították meg őket?
- Kőbánya Kispest 1977-ben, még a régi állomás, alig pár kitérővel. Mellette meg éppen épül az M3-as metró a kocsiszínnel együtt.
- Rákos, 1965. Sajnos csak a végponti végéről van fotó, de azon épp egy átépítés kezdete látszik, a még egyvágányú 120-as vonallal, beépítésre váró nagysugarú kitérővel.
- Székesfehérvárról 1965-ös képek vannak, az állomáson soha nem látott mennyiségű teherkocsi. Érdekes volt látni a II. tornyot, nem is tudtam, hogy nem szabályos téglalap a formája.
- Déli pu. 1965. Már az új kisebbik fogadócsarnok látszik a képeken, meg a régi körfűtőház.