Szerény tippem szerint DUD-619 lehetett az (egyik?) első példány, amelyik az új, helyi színterv szerint fényezve került ki a városi forgalomba. GMY-388 érkezett a helyére emlékeim alapján, akkor tért át a helyközi részleghez.
Egyébként kezdetben valószínűleg a "36"-os vonal egyik fordaautója volt, amikor még nem gurították a járműveket a különböző feladatokon – körülbelül 1997-ig. Azt követően én is utaztam rajta különféle járatokon, "22"-esen, "25"-ösön…
Az Ikarus 200-asok előtt biztosan nem háromajtós szólók és négyajtós csuklósok jártak a városban. :)
Bár az is igaz lehet, hogy a kezdetekkor használt autóbuszok már szinte nem fedik a mai képzet fogalmát…
A hőskorszakban még 1–2 ajtós eszközök, majd a pótkocsikon, és az azokból elterjedt csuklókon kialakítottakkal együtt 3 ajtósként szolgáló járművek közlekedhettek főleg.
De még a 280-asok között is járt csak háromajtós csuklós busz Fehérváron (helyiben).
Igen, itt viszont nem erről volt szó. A 21.25↔22.10-en mozgott az említett tartalék jármű. Évek óta nem láttam ilyen pótlást, KNYKK/AV részéről… azért jegyeztem meg.
(DUD-695 tudtommal még nem került át a VT-flottához…:)
A másik, szóba került feladat valóban nem az alvállalkozó hatásköre. A "31"-es fordakocsi végzi a Videoton–Kassai út, Nagyszombati út–Jancsár utca kanyart, munkanapokon, utolsó járat(pár)ként.
Emellett pedig az alvállalkozás megindulását követően maradt sokáig a "38"-as – akkor még váltós – közlekedési jegyzékében reggelente egy "26A" rásegítés (7.00 külső végállomásról), amelyet az Alba Volán végzett így értelemszerűen. Ez egészen addig fennállhatott, amíg az ominózus forda meg nem kapta a maroshegyi iskolásjáratot, azóta ilyesmit – vagyis VT-menethez AV-os másodrészt – nem tapasztaltam.
Ez már csak természetes errefelé. Mellesleg anno LUX-475-ön még jelzés értékűen egy madzag is ki volt keresztbe feszítve az ominózus ajtó előtt, hogy nyomatékosítva legyen az információközlés.
Egyébként másnak is szemet szúrt, hogy az egyik fehérvári Localo hetek óta utastéri világítás nélkül közlekedik? Amikor decemberben először találkoztam az esettel, akkor még azt hittem, hogy műszaki hiba, de most már állandósága miatt egyre inkább úgy érzem, hogy ez plusz szolgáltatás akar lenni. Kora reggel kifejezetten derítő.
Tegnap este pedig DUD-695 volt "26A"-n. 19 órakor még egy sárga MAN – talán LTP-304 – járt a vonalon, 9~10 óra tájára viszont úgy tűnik, feladta a VT-Arriva. Ezek szerint ilyenkor már nem foglalkoztatnak tartalékot…
A Volán társaságok megszűnése miatt az Alba Volán Zrt. és a Vértes Volán Zrt. honlapjai 2015. január 10-étől nem frissülnek tovább.
Fejér megye és Komárom-Esztergom megye közösségi közlekedésének menetrendjéről, igénybevételének feltételeiről, a szolgáltatásokat érintő aktuális hírekről a KNYKK Zrt. ezen hivatalos honlapján adunk a továbbiakban folyamatosan frissülő tájékoztatást.