Azért írom hogy még nem másztam ennyire bele a kocsimba, há'l istennek nem kell hozzányúlni, eddig nem nagyon kellett, ha van a hűtőben akkor azt kell megnézni ha nincs akkor bonyolultabb a helyzet.
"A két gomba a termosztátban az egyik az ecu-nak ad hőfokot a másik a műszernek, azoknak nincsközük a ventillátorhoz."
Óvatosan az ilyen kijelentésekkel !
A modern autókon már nem nagyon van hőgomba a hűtőben, hanem az ECU högombáján keresztül maga az ECU vezérli a ventilátorokat. (esetleg van külön elektronika hozzá)
Szia magyar ember vagyok, csak telóról írok a lényeg hogy ha indítom az autót egyböl megy a ventilátor a gombák ki vannak cserélve a relés jók,mégis megy a ventilátor, van két elenálás a ventilátor mellet amire rácsatlakozik a vezeték ott a felső a vékonyabb az alsó a vastagabb, namost a felsőnél is az alsónál is van egy egy kis dióda vagy nem is tudom minek nevezem, afelsönél ez a kis valami össze volt tekerve,én kétéves törtem akkor nem ment a ventilátor de vetem bele és kicseréltem,de az eredmény semmit nem változott ugyanúgy megy a ventilátor.Tudnád mi lehet a baj,Köszönöm..
Nem tudom de van hőgomba a vízhűtő oldalában is..., nem néztem itt hogy van megoldva, azt nézted annak kellene kapcsolni a ventillátort, ha állandóan megy az lehet összeégve. Kiveszed odacsapod valamihez elég erősen, akkor szétugrik az összeégett érintkező, aztán csere mert nem üzembiztos csak gyors megoldás, bár nekem még évekig működött utána is.
Vagy pedig át van kötve direkt üzemre....
A két gomba a termosztátban az egyik az ecu-nak ad hőfokot a másik a műszernek, azoknak nincsközük a ventillátorhoz.
Egy kérdésem lenne hideg motornál lehúzás ventilátor csattal kB 20 -25 perces járatás után szabad lenne a víz hőmérsékletnekem 90 fok fölé menne,nem kellene a termosztátos nyitni hogy forduljon a víz?
A stop lámpa szokott világítani ventilátor hiba esetén is, ha lehúzod valószínűleg nálad is azért világít és a hőfokmutató is azért megy fel szerintem.
Inkább azzal a problémával kellene foglalkozni, hogy miért megy állandóan a venti.
Én csinálnék rajta egy diagot paraméter méréssel egybekötve, megnézni, hogy milyen hőmérsékletadatokat kap az ECU, stb.
Ha minden stimmel, akkor meg egy lapcsolási rajz alapján megnézném, hogy nincs-e valahol kábelszakadási vagy kontakt probléma a venti vezérlésének a körében. Ilyen esetben vészüzemmódra kapcsol a vezérlő és folyamatosan működteti a ventilátorokat a biztonság kedvéért.
Szia azért húzom le a csatlakozót mert ha indítom az autót akkor a ventilátor is folyamatos megy, a két hőgombát már kicseréltem és úgy sem jó akkor is megy a ventilátor néztem a három relé azok sincsenek össze égve mind három szép tiszta
Csak az egyik folyamatosan behùzott állapotban van, ha kiveszem akkor nem megy a ventilátor, de ha visszatértem akkor behoza a relés és egyből megy a ventilátor.
Sziasztok 2es xsarám van 1,4 és benzines 75 lóerős az a problémám hogy ha lehúzás a ventilátorrol a csatlakozót egy kis idő elteltével a víz höfok felmegy 90 fok fölé és világitt a müszérfal a stop lámpa,ekkor viszadugom a csatalálkozót a ventilátorrol és vissza hűl, szerintetek mi a baj,vagy ez így jó? KÖSZÖNÖM...
Te rendesen igénybe veszed. Évente hány olajcsere? Te szoktad csinálni?
Nekem pont az ellenkezője a problémám. Nagyon gyengén merem csak meghúzni, mert le van gyöngítve a csavar. 10-es luk van benne, mert ott van az olajhőmérő szondája.
sziasztok tudnátok segíteni folyamatosan megy a hűtöventilátor ha beindítom az autót.jeladók kivannak cserélve mind a ketö,tudná valaki mi lehet a baj... Köszönöm,,