Alig várom,h elkopjon és ledobhassam.Letaposott havon-jégen életveszély,sárban öntisztulása nulla.Egyedül a szűz havat szereti,vizes úton viszont nem csúszik.
4 év alatt 30 ezer km van benne,még egy 20-ast elmenne,de valszeg nem várom meg...Már ki van nézve az utódja!
Nem, a körülmények azok. Ha agyagos talajon egy MT fogást talál, akkor ott valami törni fog :( Nekem egyszer a wafle-ba kapaszkodott meg a kerék, olyan szépen tört a féltengely, hogy azt mutogatni kellene az egyetemen, gyakorlatilag olyan volt, mintha lézerrel kettévágták volna.
Saras utakon én arra szoktam ügyelni, hogy menjek rendes tempóval, hogy ki tudjon jönni a sár a mintázatból, ha lelassítok, akkor már csak egy sárgolyó pörög, azzal minden van, csak tapadás nincs :) A Simexesek lazábban tudják tolni, nekik a hatalmas bütykök könnyebben találnak fogást.
Igazából azt a gumit vedd meg, amelyik szimpatikus, tuttit senki nem fog neked mondani, mert nincs. Gagyi van bőven, de azokat nem ajánlgatjuk. Én csak arra akartam felhívni a figyelmed, hogy egy sűrű mintázatnál a mintamélység nem releváns.
Én talán három vagy négy éve vettem, akkor még ötven rugó volt a legolcsóbb helyen is a 31-es.
Egy cimbora akart venni nemrég a terranojára és hiába van tele a net, sehol sem kapott. Mondjuk Ő nem 31-est akart hanem valami más méretet de ahol azt dobta a gép, hogy "Készleten", ott is kiderült, hogy valójában nincs vagy nincs 4db.
Bevallom, hogy nem mértem, ez lehet, hogy van 1,5 cm, vagy több is. Ez olyan mint a fogyasztás, ha néha 8-at eszik, akkor az nem azt jelenti, hogy mindenhol 8-at eszik. Homokon nyilván nem kopik a gumi, agyaltam azon, hogy kanyarba lehetne vizet spriccelni a gumikra, hogy ne kopjanak :) Egyébként kapaszkodni tud , a homokbányában tudott akkorát kapaszkodni, hogy a difi nem győzött szétszakadni. Gerinek is ilyen gumi intézte el a féltengelyeit, sárban megpróbálta kipörgetni a kerekeket, azok meg megkapaszkodtak és az összes féltengely eltörött - éljen a motor tuning és a három diffizár :)
Ami igazán jó, az az erős oldalfal, egyszer sem jött le a felniről a gumi, illetve a sziklák sem bírták kikezdeni az oldalát, pedig adtam rá alkalmat rendesen.
A személyautó abroncsok az utóbbi időben mélyültek el, a pocsolyákkal nem lehet szlikk gumikkal megbirkózni.
Egyszer össze kéne hoznunk egy nagy MT gumi tesztet, ha leesik a hó nekiállhatunk tesztelgetni, csak közel azonos géppel kellene próbálgatni. Én úgy érzem, hogy elfogult vagyok, szívesen megnéznék párat, hogy hogyan viselkedik.
Meglepően sok helyen hirdetik aztán amikor venni akarsz, akkor jössz rá, hogy nincs és meg sem tudják mondani, mikor lesz...
Egyébként jó. Valami európai elmebaj kapcsán nyári guminak árulják...amin meg sem lepődök, mert a tahó gumisok szinte minden terepgumit "nyárinak" árulnak, hiába van teleb.szva az oldala hópihékkel meg all season felirattal.
A duratracot nekem egy kanadai vadásztárs ajánlotta téli használatra, ők ezzel nyomják telente vagy a silent armourral ha többet mennek aszfalton.
Havas, jeges utakon szenzációs. Sárban gyengébb mint a BFG KM1. Ettől függetlenül ha nem hasalok fel, azért ki szokott húzni a mocsokból.
Olyan, amilyennek tűnik: MT gumi és lamellás téli gumi keveréke. Vélhetően a havas téli utakon nagyon jó (egy átlag MT-hez hasonlítva meg pláne), terepen sáros meredek helyeken nekem úgy tűnt, hogy tudja egy gyengébb MT gumi szintjét, egyértelműen jobb, mint egy AT, de persze nem egy Simex.
Én most cserélem le. Kevésnek találtam az oldaltartását, és el is kopott elég gyorsan (kb 15000 km), igaz hátul Ditroit Lockerem van elég keményre állítva (kanyarban kissé poros aszfalton is megkapar)
Nekünk. De a bürokratáknak igen. Ezért állt le anno a BFG a KM1-el, nem teljesítette a zajemissziós normákat-szvsz. nem EU-s normákat, nem vagyunk egy nagy piac nekik.
Nemrég pont az Offroad fórumon osztottam az észt és a tapasztalataimat a témában. A lényeg az, hogy az Olasz Yokohama utánzatoknál 2cm mély a barázda, a gyári verzió meg 12mm körül. Az utángyártott nehezen tisztult, a sűrű mintázatba nagyon be tud ragadni a sár, míg a normál Yokohama könnyen kidobja magából. A simex mintánál van értelme mintamélységről beszélni, mert azok a bütykök könnyen tisztulnak, és újra tudnak harapni.
Tavaly, amikor cseréltem a gumit a Brekin, akkor sokat agyaltam a gumikérdésen, eredetileg AT szerettem volna venni és hozzá valamilyen Simex utánzatot játszásnak, de sokszor van az, hogy nagyon messze kell mennem, ott nagyon saras részen sokat kell mennem, utána meg sokat jövök haza autópályán, így a Simex klón háttérbe szorult, maradt a Yoko MT, amivel továbbra is elégedett vagyok, és lehet, hogy van sokkal jobb gumi, de nekem ez jött be, lassan 8 éve ilyeneket pakolok a járgányaimra. Télen a jégen nagyon jól kezelhető, havon is, viszont vigyázni kell vele, nem szabad aszfalton gyötörni, kanyarban, megálláskor ésszel kell menni és akkor sokáig megmarad, nem kopik túl gyorsan.
Ferenczhalmy kartácsnak olyan Hankook MT-je van, a minta szinte 100%-ban a BFG MT koppintása. Teljesen jól dolgozott, csak egy baja volt vele, hogy nagyon határozottak a belső oldalon a bordák, és kidörzsölte a belsőt neki mindég. Aztán felrakta tubeless felnire, oszt annyi.