Faszat bele, megprobaltam az alapjarattanitast akkusaru levetele utan visszatert a teljes problema, vagyis alapjaratingadozas plussz leallasok alacsony fordulaton menet kozben. Le kellett huznom a lambdaszondat, hogy tudjak jarni az autoval. Meg nem tettem teszterre, de gyaniton, hogy az uj szondaval is egyenes csik a grafikon. Testelesi problema lenne, huzzak egy testszalat motorrol az akksira?
Udv emberek! A napokban irtam, hogy melegen alapjarat ingadozos-megszunos es leallos problemam volt a Hyundai Accentemmmel. A 40 ezret futott Bosch lambdaszondanak olyan volt a grafikonja, csak egy egyenes csik volt, mint a halott ember EKG-je, 0.2V fole nem is ment, igyhat kicsereltem egy eredeti gyari Kefico szondara. Olyan szepen jart a motor mint az ora, de az oromom nem tartott sokaig. Uzemi homersegletre melegedve ismet elkezd dusitani. Olyan benzinszagu fustje van, hogy nem lehet mogotte allni. Annyi a valtozas, hogy van alapjarat es nem all le. Falslevegot nem talaltam. Uj szondaval meg nem csinaltam grafikont.
Nézegetem a bontókat. A Grassalkovich utcaiban nincs. A Garónál nincs. Mihályinál nincs. :-( Pesti úti még nem válaszolt. A soproni Lajter se válaszolt még. Hol érdemes még megnézni?
Minden esetre sajnálom ezt a blokkot. Könnyen indult, erős volt, tettem rá új vezérlést, mindig friss olajat, stb... Kár érte.
Ha veszek egy másik blokkot, azon tudok valami tmk-t elkövetni, hogy tartósabb legyen? (hajtókarcsapágy, szimeringek, gyűrűk/dugattyúk takarítása, egyéb bixbaxok cseréje?)
Nos. A kérdés az, hogy ha valamit csináltál és nem lett tökéletes akkor érdemes volt-e megcsinálni vagy talán megfelelt volna a "kenjük be sárral oszt jó lesz" hozzáállás is?
8 éve az enyém, azóta csipegette, de csak keveset, kb. 10 ezrenként fél - egy litert. Két éve cseréltem hűtőt rajta, továbbra is fogyogatott, 3 hónapja termosztátot, utánna még jobban ette. Most nem látok vizet a termosztát alatt leállítás után sem. Csere előtt volt alatta, mert repedt volt. A szivósor tömítés is ki lett cserélve. Új vizpumpát kb. 4 éve kapott, azóta 34 ezret mentem.
Az aksi állapota -szerintem- nem befolyásolja ilyen módon a töltőfeszültséget(akkor fordulaton sem simulna ki), ha a bele jutó töltőáram lemegy 1A alá, akkor azzal ilyen gond nem lehet.
- A diódákat darabonként kimértem - diódavizsgálóval is meg sima ellenállásmérővel is, és jónak tűnnek. Nem zárom ki, mert az öreg ördögnek már méteres csipák lógnak a szeméből, mégsem hajlandó elpihenni, de nem is tartom a legesélyesebbnek.
- A fesszab. Nos azt a kétezer forintot rá fogom áldozni a cserére és meglátjuk. Talán megjavul és nem kell az egyébhez nyúlnom.
- És az egyéb. Nem akartam előre leírni a tévút miatt, de gyanúim szerint ha egy akksi már újkorától kezdve három év alatt folyamatosan a töltés és nemtöltés határán járt és sosem kapott 13,5 nél nagyobb töltőfeszültséget (előző generátor baja), akkor talán nem állhat a helyzet olümposzi magaslatán. Meg kellene csinálnom az egész méréssorozatot egy új akksival, de az bezony zsebbevágó lenne. Talán ha majd ha végleg jobblétre szenderül akkor kiderül mi volt az igazság.