Franciák , ugyan már, az angolok na azok az igazi barbárok igen sok autót hoztam már onann de még soha nem sikerült olyat vennem amin legalább 2 egyforma gumi lett volna 4 keréken teljesen más márka, minta, ott ez nem számít , a hátsó kereket külön kell kérni hogy centrirozzák!
Fútómű állítás ritkaság 100szervízből egyben ha van . Téligumi ismeretlen fogalom ha esik egy kis hó mindenki szanaszét csuszkál vagy az árokban , ha nem bír tovább menni simán otthagyják az autót.
Az autópálya közepén simán felborulnak úgy hogy a közelükben nincs senki a sját szememmel láttam hogy a Dagi barna néni a focussal egyszerüen nekimegy a szalakorlátnak majd felborul ezt egyedűl simán megcsinálja ja kb 50mph ha mentünk.
Nem a létét kérdőjelezem meg, inkább a cikkben szereplő indoklást meg a minden autóra való létfontosságát. Szerintem eszembe jutna még pár relatív fontos holmi az autóra, ha kicsit frissebb lenne az agyam...
Ha megfigyeled az új autókat, amiknél sokat játszanak a világítással akkor pl észre lehet venni olyat hogy alig látszik az indexelés, vagy a 3.5T haszonállatokon (Ducato) kb vállmagasságban van a fényszóró...
Talán először a nagy és gyors autókra kellett volna erőltetni a TPMS technikát. A városi cirkálókkal járó emberek nagyon ritkán mennek nagyobb sebességgel (főleg kanyarban) :)
Amióta nagyobb mennyiségben vannak jelen az utakon a nagyon erős autók, azóta alakult ki az a véleményem, hogy a tulajdonosaik 90 %-a feleannyira gyors kocsival sem lenne képes valóban gyorsan közlekedni (kivéve az egyenes autópályát).
Voltam egy-kétszer olyan ismerősökkel versenypályán, akiknek komoly technika volt a segge alatt. A feljebb említett véleményem náluk is beigazolódott. Mondjuk a Hungaroringen 5 kör alatt 5x estek volna el, ha nem vezényelek :)
A furgonokban szigetelőszallaggal van a műszerfal megfelelő helyeken leragasztva mert a sok controll lámpa este bántja a sofőr szemét , ez nem vicc !! kerék szenzor!? meg még mit nem bruhhahhah.
Hiába okosítják az autókat, ha a vezetők egyre hülyébbek...
El kéne már jutni oda, hogy az autóvezetéshez sajnos szükség van némi technikai érzékre, pl. mielőtt beülök, ránézek a kocsira, hogy nem-e az egyik sarka lejjebb van a többinél(defekt), ha beleültem, beindítom, akkor nemakarok 3 világító piros jelzőlámpával a műszerfalon elindulni világgá, néha tükörbe nézni, nem-e füstöl mint az állat, a telet nem arról felismerni, hogy -1 fokot ír ki a műszerfal stb...
Ez az emberek (szvsz)több mint felének sci-fi kategória...
Szerintem a mostantól a szintén kötelező esp miatt lett ez is kötelező. Az esp-t megkeverheti egy defektes kerék*. Plusz a defekttűrő abroncsok miatt, mert azon nehéz észrevenni a defektet, mivel egyenes haladáskor nem érzékelhető, de aztán jön az első kanyar........
Igen, eddig is megkeverhette, de mostantól a kötelezősége miatt jogi következményei is lehetnek.
Az az érdkes, hogy a TPMS kötelező lesz, de egy vízhőmérő, vagy olajnyomásmérő sok autóból hiányzik. Megint ló túloldalára kerültek bizonyos fokig. Akik egy hónapig járkálnak eltömődött DPF-fel, mert "nem tudom mi az a pöttyös doboz a műszerfalon" azoknak pont ugyanannyit fog érni a keréknyomás jelző...
Azóta mióta elég sok ismerősnek van már ilyen kütyü a kocsijába,előzőleg legalább reggel körbe nézték a kocsit meg a kerekeket.Mióta volt ez a buli pártól megkérdeztem mikor néztél rá e kerékre?Bambán néztek rám,és megkérdezték minek nézék ha van a figyelő senzor. Elmondtam a merci sztorit,mindnek ez volt a válasza,még egy bizonytalan elromló,felesleges kütyű,ami jó drága is:))
Nekem is van a polcon, rögtön azután meg is találtam, miután végeztem a csavarral. Van sűrű menetes, normál menetes, hosszabb, rövidebb, hatlapfejjel, és ricnivel is. Csak nem találtam meg őket időben... :-)
-elkezdte felfújni a hűtőrendszert, és posszogtak szét a csövek. Szinte az összes ki van cserélve. Fűtés sose ment rendesen. Termosztát jó, mert először csak kis kör csövei melegedtek, utána a hűtőhöz menő.
-végül szét lett szedve, és nyomáspróbázva, síkolva, felújítva a hengerfej. Nagykönyv szerint összerakva, nyomatékra/szögre húzva.
-ezután szép fokozatosan elkezdett zavarosodni a víz, és habosodni-büdösödni a kiegytartály. 5000 km alatt kb. 5 deci vizet öntöttem hozzá. A szint kb. stabil volt.
-jön a hideg, gondoltam kicserélem a zavaros hűtőfolyadékot. desztvíz, + kevéske fagyálló volt benne.
-alaposan kimostam folyó vízzel a hűtőrenszert.
-feltöltöttem, termosztát azonnal ko. Azonnal melegszik a hőtő felső csöve. (csere előtt nem néztem, ezért nem tudom, hogy a csere alkalmával romlott el, vagy már ilyen volt egy ideje)
-elkezdte felnyomni a vizet a kiegyenlítő tartályba, hiába légtelenítettem le többször egymás után.
-a kimosott rendszer ellenére is elkezdte habozni a kiegytartályt, és hamar megint tejeskávé lett a hűtővízből. Ekkor kikötöttem az olajhűtőt, de azóta nem lett kimosva újra, csal feltöltve a rendszer.
-most ezzel a visszakötött légtelenítővel stabilnak látszik a szint 20 km után - persze agyon van hűtve a motor, mert teljesen átenged a termosztát.
Következő, hogy teszek bele egy új termosztátot, és megint kimosom.