Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58399

Talán át kellene festeni. Volt például Pécsre kék - sárga színű vonat, de lehet valami egészen egyedi színtervű is.

 

*

 

A "valamilyen" színnel kb. annyit érsz el, mint a Noszi a sosemvolt festésű kocsijaival. A szóba jöhető nem Bhv-kék szín nem sok, esetleg a nevezetes enciánkék vagy a klaszikus MÁV-zöld

Előzmény: GOLAZ111 (58395)
fantal Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58398

A gőzmozdony akármilyen kocsikkal nagyobb vonzerő a nem vasúttörténész vénájúakra, mint akármilyen kocsik nem gőzmozdonnyal.

 

*

 

Hát igen, itt ment ugye a iráni vonat, és még a külföldi hírügynökségek, meg s magyarok is a 109-est fotózták a vonat elején, és a hiper-szuper döluksz kocsikra a kutya nem volt kíváncsi, pedig azok voltak az út igazi főszereplői... :)

Előzmény: manhattani (58391)
C50 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58397

(azért egy kicsit furcsálnám, habár sok minden megtörténhet, hogy mondjuk a 424,247-es rohangálna LED világitással, a 100-év feletti kocsikkal)

 

Amíg a 100 éves kocsikat nem vonták ki a forgalomból, ugyan led világítás nélkül de rendszeresen futottak 424-essel.

Előzmény: k.novotny (58371)
C50 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58396

Kéz fent, a listádból az látszik hogy ha lesz kocsi, ha nem a normál nyomközű gőzvontatás hamarosan kihal nálunk. Majd menjünk Cak kocsikon Nohabbal/Leóval.

 

Ha már szlovákokkal példázol: ők nem hagyják lerohadni a közelmúlt kocsijaiból az utolsó példányokat is, itt van pl ez a remek Rába amin még utazni is lehet!

Előzmény: fantal (58379)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58395

Csakhogy ti itt a Bh/Bhv meg hasonló kocsikról beszéltek! Gondolod, hogy azokat is csillogó szemmel nézegetnék? Nem azt mondanák, hogy "de ócska..." ?

 

 

Talán át kellene festeni. Volt például Pécsre kék - sárga színű vonat, de lehet valami egészen egyedi színtervű is.

Előzmény: manhattani (58388)
BLGB Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58394

Aligha képezné a költség számottevő részét a költségvetésnek. Van példa erre, ld. a lajosmizsei utat. Sokkal inkább lehet várni (elvárni?) a nosztalgiavonatok finanszírozását az Államtól, az önkormányzatoktól és cégektől, mint magánszemélyektől.

Előzmény: manhattani (58389)
manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58393

>arra nem gondoltatok, hogy üzleti befektetésként avagy szponzorációval összeállva vegyetek ilyen kocsikat?

 

Egyszer egy alapítvány, nem üzleti befektetésként, hanem mert szerette a járművet, szétvágásra szánt Nohabot akart venni.    Emléxel, mi történt??  :-)

 

A GySEV valószínűleg eladná a Bh-kat ócskavas árban (többet úgysem kap értük). Aztán a Nosztalgiával szövetséges dolgozó MÁV fizettetné a pályadíjat, míg elhozzuk a kocsikat, ha iparvágányt építenénk nekik, akkor azt is, ha a MÁV sínjén tárolnánk, akkor azt is, tovább is van, mondjam még? :-)

 

There is no better business than Bh business...

Előzmény: fantal (58385)
manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58392

>Miből gondolod,hogy azzal jobban bánnak,mint a gőzösökkel?

 

Nem bánnak jobban vele, csak az jobban bírja a strapát :-)

Előzmény: 1047 005-2 (58382)
manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58391

>egy '60-as évekbeli vonatot össze lehetne állítani, amit a csillagos Nohab húzhatna.

 

A gőzmozdony akármilyen kocsikkal nagyobb vonzerő a nem vasúttörténész vénájúakra, mint akármilyen kocsik nem gőzmozdonnyal.

Előzmény: alkotasu (58381)
manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58390

>(azért egy kicsit furcsálnám, habár sok minden megtörténhet, hogy mondjuk a 424,247-es rohangálna LED világitással, a 100-év feletti kocsikkal)

 

A 424-es a 100 éves kocsikkal pont akkora anakronizmus, mint a LED-világítás a gőzösön.

 

Előzmény: k.novotny (58371)
manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58389

>Ha több önkormányzat összeáll, akkor viszonylag könnyen tudnak finanszírozni ilyen utat.

 

Ha több önkormányzat összeállna, és a település pénzének számottevő részét erre költené, a lakosság a következő alkalommal úgy kirúgná, mint macskát ... .

Előzmény: BLGB (58370)
manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 58388

>Ajánlom a következőket megfontolásra: a magyar kultúrát érdekli valamilyen szinten kb. 3 millió ember.

Hány tanuló szerez diplomát? Érdemes azért a kis százalékért a diplomát adó képzést fenntartani? Ugye érdemes?

 

>ezek szerint semmiféle hazai kulturális dologra nem kéne költeni, mert nem sok embert érdekel.De, sok embert érdekel (gondolom, tapasztalat híján nem tudod, hogy hányan járnak színházba, koncertre, vesznek könyvet és járnak múzeumba). Akkor is sok embert érdekel, ha még többet nem. Nem csak arra kell költeni, ami az emberek többségét érdekli. A históriai vasutazás sem olyan :-)

 

>amikor pl. az É balatoni, vagy a Szfvár-Komáromi vasútvonal évfordulóján a régi kocsikkal ment a gőzös, az állomásokon a közönség (nem csak az utasok!) csillogó szemmel nézegették belülről is a kocsikat.

 

Csakhogy ti itt a Bh/Bhv meg hasonló kocsikról beszéltek! Gondolod, hogy azokat is csillogó szemmel nézegetnék? Nem azt mondanák, hogy "de ócska..." ? Egy százéves kocsi akkor is érdekes, ha kényelmetlen, primitív műszaki megoldásai vannak. Egy közelmúltbelit meg a tervezőjén kívül nem nézegetne senki csillogó szemmel.

 

 

Előzmény: alkotasu (58368)
alkotasu Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58387

"Miből gondolod,hogy a többire jobban vigyáznak?"

 

Ezt sem gondolom. Csak még több van belőle. Így tovább tart.

 

 

 

"Az nem Aranybánya........."

 

Attól még szövetkezhetnek. Ha elfogyna a többi Nohab. De az még jópár év.

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (58386)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58386

"Több van belőle"

 

 

Miből gondolod,hogy a többire jobban vigyáznak?

 

 

 

"Van a GM Alapítványnál is 1 db, szükség esetén lehet velük szövetkezni"

 

 

Az nem Aranybánya.........

Előzmény: alkotasu (58383)
fantal Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58385

Amúgy arra nem gondoltatok, hogy üzleti befektetésként avagy szponzorációval összeállva vegyetek ilyen kocsikat? Vagy próbáljátok kijárni, hogy adományként átadjanak? Nemrég árult a GySEV Bh-kat...

 

Nem mindig a MÁV-ra, Noszira, stb. várjatok, ma már senki nem akadályozná egy ilyen társaság, egyesület, Kft. létrehozását.

Előzmény: alkotasu (58381)
BLGB Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58384

Köszönöm a választ! (Még ha a tartalma nem is szívderítő.)

Előzmény: fantal (58378)
alkotasu Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58383

Nem írtam ilyet... De annak annyival több lenne az esélye, hogy

  1. Több van belőle (mármint a típusból), szükség esetén meg visszafesteni viszonylag egyszerű.
  2. Van a GM Alapítványnál is 1 db, szükség esetén lehet velük szövetkezni - talán ők jobban vigyáznak a gépre.
Előzmény: 1047 005-2 (58382)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58382

", amit a csillagos Nohab húzhatna. Egy gőzös helyett sajnos."

 

 

Miből gondolod,hogy azzal jobban bánnak,mint a gőzösökkel?

Előzmény: alkotasu (58381)
alkotasu Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58381

Az itt felsoroltakat látva a gőzösmeneteknek semmiféle kocsival nem látom a esélyét pár év múlva. Sajnos. A 424,247 nem megy, mert - bár most volt felújítva - drága pakurával megy. Illetve nem megy, mert drága. A 109-esnek fővizsga kell, nem lesz rá pénz szerintem, tehát megáll. A többi legfeljebb a parkban bohóckodhat - már amelyik még működőképes. A kisebb mozdonyok felújítása állítólag nem éri meg, mert kicsi vonatot tud vontatni, de magas a pályahasználati díj. Tehát nem lesznek befejezve. Vagy, ha mégis, csak játékmozdony lesz a Parkban.

 

Tóni! Ezek után miről beszélünk?

 

Látva az adatokat, ezek után több értelmét látom a kocsiknak, mert azokból (egy-két kocsi felújítása után) egy '60-as évekbeli vonatot össze lehetne állítani, amit a csillagos Nohab húzhatna. Egy gőzös helyett sajnos.

Előzmény: fantal (58379)
szuromia Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58380

Az itt felsoroltakat látva úgy tűnik, hogy a mozdonyokra sem jut pénz évek óta... :/

Előzmény: fantal (58379)
fantal Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58379

Az itt felsoroltakat látva kérem, tegye fel a kezét, aki szerint inkább újabb kocsifelújításokra kéne költeni pénzeket....

Előzmény: fantal (58378)
fantal Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58378

 

Ezt igy fejből nem tudom megmondani, de a 109-esé 2015. ápr- ban végleg lejár, nem hosszabítható, fővizsga kell.

324-es lejárt 2012-ben.

204-es lejárt idén.

424,009 lejárt 2008. jan. 31-én, fővizsga kéne.

375,562 szétszedve, "fővizsgán".

269-es szétszedve, "fővizsgán"

424,287 szétszedve, "fővizsgán"

411-es csak az udvaron mehet évenként hosszabbított begyújtásival.

BHÉV 27 csak az udvaron mehet esetivel, de már teljesen le van korlátozva a kazánnyomás.

Előzmény: BLGB (58377)
BLGB Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58377

Nem akarlak ezzel zaklatni, de hátha csak elkerülte a figyelmedet a kérdés: Tudnál esetleg infót adni a kazánvizsgák lejáratáról? Hozzászólásodból arra kell következtetnem, hogy a 109-esé esetleg lejárt a napokban...

Előzmény: fantal (58376)
fantal Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58376

A környező országokban az a rend, hogy a vontatójárművekre költenek.

 

Magyarországon messze nagyobb a működőképes muzeális kocsik állaga, mint máshol. Csak éppen "máshol" van 15-20 működő gőzmozdony. Itt meg perpill EGY.

Előzmény: gumidani (58375)
gumidani Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58375

"Rossz álláspont"

Szerinted. Szerintem meg helyes. Én viszont tartózkodom a véleményed minősítésétől.

Előzmény: fantal (58361)
BLGB Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58374

Nyilván így van, de az igazsághoz tartozik a másik fele is: sok önkormányzat megtehetné, hogy áldoz erre, főként ott, ahol számítanak az idegenforgalomból bevételekre (Balatonfüred, Badacsony, Siófok, Fonyód, Keszthely, Eger, Győr, Sopron, Szombathely, Szeged, stb.).

Előzmény: k.novotny (58372)
fantal Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58373

amikor pl. az É balatoni, vagy a Szfvár-Komáromi vasútvonal évfordulóján a régi kocsikkal ment a gőzös, az állomásokon a közönség (nem csak az utasok!) csillogó szemmel nézegették belülről is a kocsikat. És mutogatták a gyerekeknek.

 

 

És a sok csillogó szem tulajdonosa vesz jegyet a vonatra? Mert itt szoktak nálunk a gondok kezdődni, amíg ingyen fel lehet rá menni NÉZNI, addig oké. Amikor ki kell FIZETNI a költséget (menetjegy), akkor bezzeg nincs rá keret.

Előzmény: alkotasu (58368)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58372

Nagyon sok önkormányzat a helyi lakosoknak még a minimális életfeltételeket sem tudja 100%-ban biztositani, orvosi ellátás, közmű, helyi közlekedés stb.....

 

 

 

Előzmény: BLGB (58370)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58371

Inkább költsünk olyanokra, ami Európa lakosságát jobban érdekli

 

Terror háza. A kutyát sem érdekli, iskolásokat visznek kötelezöen oda, agy átmosás címen

 

régi kocsikkal ment a gőzös, az állomásokon a közönség (nem csak az utasok!) csillogó szemmel nézegették

 

A vasút másik oldalán temették a párttitkárt, csak olyan sokan voltak, hogy nagyon sokan a vasút elülső oldalára kerültek, közben befutott a vonat,

 

Amugy vannak kocsik kiállitva, azt lehet mondani majd mindenhol, csak hát oda kénem menni

 

 

 

 

 

Ezek a kocsik nem úgy vannak felújitva, hogy az Albatros futkosson velük

 

T%ehát aki akar, és egyáltalán kiváncsi is rá, az talál magának megfelelő érdeklődési témát.

 

(azért egy kicsit furcsálnám, habár sok minden megtörténhet, hogy mondjuk a 424,247-es rohangálna LED világitással, a 100-év feletti kocsikkal)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: alkotasu (58368)
BLGB Creative Commons License 2014.10.25 0 0 58370

Véleményem szerint akkor lesz minőségi állomány a nosztalgia járművekből (vontató és vontatott), ha fizetőképes igény, kereslet lesz ezekre. Idén is volt példa arra, hogy - ugyan szedett-vetett - nosztalgiavonatok indulhattak az ország különféle helyeire (Bakony, Lajosmizse), ha van helyi kezdeményezés. Ha több önkormányzat összeáll, akkor viszonylag könnyen tudnak finanszírozni ilyen utat. Nem értem, hogy az északi-parti településeken miért nem futott végig (idén vagy tavaly) gőzvontatású vonat az idényben. Miért állt le Siófok a Stefánia-vonattal ahelyett, hogy tovább ment volna a szerelvény a Déli-parton, és adott volna hozzá pénzt Fonyód, Boglár, stb. Ha egy évben lenne 8-10 megrendelés a Lajosmizseihez hasonló vonatra, akkor már lehetne a kocsik felújításáról, gőzmozdonyok nagyjavításáról beszélni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!