Talán át kellene festeni. Volt például Pécsre kék - sárga színű vonat, de lehet valami egészen egyedi színtervű is.
*
A "valamilyen" színnel kb. annyit érsz el, mint a Noszi a sosemvolt festésű kocsijaival. A szóba jöhető nem Bhv-kék szín nem sok, esetleg a nevezetes enciánkék vagy a klaszikus MÁV-zöld
A gőzmozdony akármilyen kocsikkal nagyobb vonzerő a nem vasúttörténész vénájúakra, mint akármilyen kocsik nem gőzmozdonnyal.
*
Hát igen, itt ment ugye a iráni vonat, és még a külföldi hírügynökségek, meg s magyarok is a 109-est fotózták a vonat elején, és a hiper-szuper döluksz kocsikra a kutya nem volt kíváncsi, pedig azok voltak az út igazi főszereplői... :)
Kéz fent, a listádból az látszik hogy ha lesz kocsi, ha nem a normál nyomközű gőzvontatás hamarosan kihal nálunk. Majd menjünk Cak kocsikon Nohabbal/Leóval.
Ha már szlovákokkal példázol: ők nem hagyják lerohadni a közelmúlt kocsijaiból az utolsó példányokat is, itt van pl ez a remek Rába amin még utazni is lehet!
Aligha képezné a költség számottevő részét a költségvetésnek. Van példa erre, ld. a lajosmizsei utat. Sokkal inkább lehet várni (elvárni?) a nosztalgiavonatok finanszírozását az Államtól, az önkormányzatoktól és cégektől, mint magánszemélyektől.
>arra nem gondoltatok, hogy üzleti befektetésként avagy szponzorációval összeállva vegyetek ilyen kocsikat?
Egyszer egy alapítvány, nem üzleti befektetésként, hanem mert szerette a járművet, szétvágásra szánt Nohabot akart venni. Emléxel, mi történt?? :-)
A GySEV valószínűleg eladná a Bh-kat ócskavas árban (többet úgysem kap értük). Aztán a Nosztalgiával szövetséges dolgozó MÁV fizettetné a pályadíjat, míg elhozzuk a kocsikat, ha iparvágányt építenénk nekik, akkor azt is, ha a MÁV sínjén tárolnánk, akkor azt is, tovább is van, mondjam még? :-)
>Ha több önkormányzat összeáll, akkor viszonylag könnyen tudnak finanszírozni ilyen utat.
Ha több önkormányzat összeállna, és a település pénzének számottevő részét erre költené, a lakosság a következő alkalommal úgy kirúgná, mint macskát ... .
>Ajánlom a következőket megfontolásra: a magyar kultúrát érdekli valamilyen szinten kb. 3 millió ember.
Hány tanuló szerez diplomát? Érdemes azért a kis százalékért a diplomát adó képzést fenntartani? Ugye érdemes?
>ezek szerint semmiféle hazai kulturális dologra nem kéne költeni, mert nem sok embert érdekel.De, sok embert érdekel (gondolom, tapasztalat híján nem tudod, hogy hányan járnak színházba, koncertre, vesznek könyvet és járnak múzeumba). Akkor is sok embert érdekel, ha még többet nem. Nem csak arra kell költeni, ami az emberek többségét érdekli. A históriai vasutazás sem olyan :-)
>amikor pl. az É balatoni, vagy a Szfvár-Komáromi vasútvonal évfordulóján a régi kocsikkal ment a gőzös, az állomásokon a közönség (nem csak az utasok!) csillogó szemmel nézegették belülről is a kocsikat.
Csakhogy ti itt a Bh/Bhv meg hasonló kocsikról beszéltek! Gondolod, hogy azokat is csillogó szemmel nézegetnék? Nem azt mondanák, hogy "de ócska..." ? Egy százéves kocsi akkor is érdekes, ha kényelmetlen, primitív műszaki megoldásai vannak. Egy közelmúltbelit meg a tervezőjén kívül nem nézegetne senki csillogó szemmel.
Amúgy arra nem gondoltatok, hogy üzleti befektetésként avagy szponzorációval összeállva vegyetek ilyen kocsikat? Vagy próbáljátok kijárni, hogy adományként átadjanak? Nemrég árult a GySEV Bh-kat...
Nem mindig a MÁV-ra, Noszira, stb. várjatok, ma már senki nem akadályozná egy ilyen társaság, egyesület, Kft. létrehozását.
Az itt felsoroltakat látva a gőzösmeneteknek semmiféle kocsival nem látom a esélyét pár év múlva. Sajnos. A 424,247 nem megy, mert - bár most volt felújítva - drága pakurával megy. Illetve nem megy, mert drága. A 109-esnek fővizsga kell, nem lesz rá pénz szerintem, tehát megáll. A többi legfeljebb a parkban bohóckodhat - már amelyik még működőképes. A kisebb mozdonyok felújítása állítólag nem éri meg, mert kicsi vonatot tud vontatni, de magas a pályahasználati díj. Tehát nem lesznek befejezve. Vagy, ha mégis, csak játékmozdony lesz a Parkban.
Tóni! Ezek után miről beszélünk?
Látva az adatokat, ezek után több értelmét látom a kocsiknak, mert azokból (egy-két kocsi felújítása után) egy '60-as évekbeli vonatot össze lehetne állítani, amit a csillagos Nohab húzhatna. Egy gőzös helyett sajnos.
Nem akarlak ezzel zaklatni, de hátha csak elkerülte a figyelmedet a kérdés: Tudnál esetleg infót adni a kazánvizsgák lejáratáról? Hozzászólásodból arra kell következtetnem, hogy a 109-esé esetleg lejárt a napokban...
Nyilván így van, de az igazsághoz tartozik a másik fele is: sok önkormányzat megtehetné, hogy áldoz erre, főként ott, ahol számítanak az idegenforgalomból bevételekre (Balatonfüred, Badacsony, Siófok, Fonyód, Keszthely, Eger, Győr, Sopron, Szombathely, Szeged, stb.).
amikor pl. az É balatoni, vagy a Szfvár-Komáromi vasútvonal évfordulóján a régi kocsikkal ment a gőzös, az állomásokon a közönség (nem csak az utasok!) csillogó szemmel nézegették belülről is a kocsikat. És mutogatták a gyerekeknek.
És a sok csillogó szem tulajdonosa vesz jegyet a vonatra? Mert itt szoktak nálunk a gondok kezdődni, amíg ingyen fel lehet rá menni NÉZNI, addig oké. Amikor ki kell FIZETNI a költséget (menetjegy), akkor bezzeg nincs rá keret.
Nagyon sok önkormányzat a helyi lakosoknak még a minimális életfeltételeket sem tudja 100%-ban biztositani, orvosi ellátás, közmű, helyi közlekedés stb.....
Véleményem szerint akkor lesz minőségi állomány a nosztalgia járművekből (vontató és vontatott), ha fizetőképes igény, kereslet lesz ezekre. Idén is volt példa arra, hogy - ugyan szedett-vetett - nosztalgiavonatok indulhattak az ország különféle helyeire (Bakony, Lajosmizse), ha van helyi kezdeményezés. Ha több önkormányzat összeáll, akkor viszonylag könnyen tudnak finanszírozni ilyen utat. Nem értem, hogy az északi-parti településeken miért nem futott végig (idén vagy tavaly) gőzvontatású vonat az idényben. Miért állt le Siófok a Stefánia-vonattal ahelyett, hogy tovább ment volna a szerelvény a Déli-parton, és adott volna hozzá pénzt Fonyód, Boglár, stb. Ha egy évben lenne 8-10 megrendelés a Lajosmizseihez hasonló vonatra, akkor már lehetne a kocsik felújításáról, gőzmozdonyok nagyjavításáról beszélni.