Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412873

Repülő: Igaz, hogy 150 fős, de a kihasználtsága nem biztos, hogy mindig 100%.

Ezt az érvet annyira nem hoznám fel a helyedben...:)

Valóban, a repülő kihasználtsága nem mindig 100%, de átlagosan 80% fölött van, és ritkán megy 50% alá. Mindez mondjuk a vasútról nem mondható el, főleg nem a Tisza magyar szakaszán. (Ami nem feltétlen tragédia, csak egy vasúti hely =/= egy szék a repülőn).

Előzmény: M63 010 (412871)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412872

OFF

Amennyit Vitya nyalt Putyinnak, azért ez most nem nevezhető korrekt lépésnek! Ugyanis a politika felülírja néha az üzletet. Itt miért nem tette ezt?

ON

 

M63 010 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412871

És a keleti nemzeti pénztárosa adhat nekem egy Budapest-Moszkva jegyet a Belgrádi kocsiba? (Lesz neki rá kvótája?)

 

Repülő: Igaz, hogy 150 fős, de a kihasználtsága nem biztos, hogy mindig 100%. Na meg mellette ott van a Bp-Kiev, a Bp-Lvov kocsi is, valamint azok, amiket Ungváron tesznek majd a vonatra.

 

v_peti Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412870

Miért ne hagyhatná el? Állomásokon mindig a vonat mellett és nem a vonaton szoktak tartózkodni. Nem átjárható vonatokon meg ilyenkor mennek át az egyik helyről a másikra. Vagy előresétálnak a mv-höz, ilyen vagy olyan okból.

Előzmény: M.T. (412862)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412869

Lehet, hogy TEP 10. Egy kicsit talán hasonlít.

Előzmény: hmsoft (412865)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412868

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=74466176&t=9126663

 

 

Ez nem új jelenség, és még csak turistának sem kell lenni.

Előzmény: cs1014 (412835)
vrobee Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412867

félreérted, a Szergej az orosz mozdonyvezető neve volt :)

Előzmény: hmsoft (412866)
hmsoft Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412866

(Ja, hogy úgy orosz Szergej, hogy átrándult valamilyen oroszabb területről Grúziába. Mondjuk valahonnan az Észak-Kaukázusi Vasút környékéről. Drót alatt, a tengerparton. Hááát... De egye fene, higgyük el. :) )

 

hm

Előzmény: hmsoft (412865)
hmsoft Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412865

A sztori jó, de egy lényegtelen elemével kapcsolatban rossz hírem van: nem látok a neten utalást grúziai M62, 2M62, DM62 mozdonyokra. Esetleg 2M62u? :)

 

hm

Előzmény: manhattani (412864)
manhattani Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412864

>Moszkvából Kijevbe holnap tíz távolsági vonat indul ...

 

Még az előző rendszerben történt, BHG-sok telefonközpont ügyben dolgoztak Grúziában. Egy helyi vitt egy magyart autóval. Az útátjáróban, pont hogy elzárta az utat, állt egy orosz Szergej, a vezér könyökölt ki az ablakon. A grúz kikiabált neki:

-Mér' nem mész abba a fütty

A magyar kérdezte: -Nem félsz hogy leszáll és megver??

-Ez? Orosz. Nem mer leszállni a mozdonyról, mert összeszaladna négy-öt itteni, és nem biztos, hogy épen visszaszállna.

 

De akkor is volt orosz-grúz vasúti forgalom, a nagy szojúzon belül, mely, ugye, a népek olvasztótégelye volt (meg zúzógépe).

Előzmény: hmsoft (412861)
manhattani Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412863

>... akkor egy Kijev-Moszkva gyorsvasút életképes lehetne.

 

Peti, nem hiszem, hogy lenne a világon két olyan pont, amik közé te ne tartanál célszerűnek nagysebességű vasutat.

Előzmény: M63 010 (412853)
M.T. Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412862

Kb. fél óra elteltével felálltam és elindultam a kocsi vége felé, akkor telefonált a kaller. Tehát telefonált és nem személyesen kereste a vezért (nem tudom, nem hagyhatja el a kocsit?)

Előzmény: v_peti (412848)
hmsoft Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412861

Nem életbiztosítás Ukrajnán át történő vonatozás,főleg orosz állampolgároknak

 

Moszkvából Kijevbe holnap tíz távolsági vonat indul (ebből három továbbközlekedik Lvov felé, közülük az egyik a Tisza), Harkovba négy, Dnyepropetrovszkba egy. Lehetne még nézni további viszonylatokat, mert nemcsak ezek vannak. Attól tartok, a vonatokon lesznek utasok. Elsősorban persze ukrán állampolgárok, mert ők Oroszországba jártak és járnak vendégmunkáskodni. De eddig sem, és ezután sem kizárólagosan ők alkotják az utasközönséget.

hm

Előzmény: keszekusza76 (412850)
paca664 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412860

Meglepődnél, mivel a Budapest-Kijev kocsiban eleve nincs háromágyas foglalás, így aki ilyet szeretne azt akár egy Budapest-Lviv úton is az orosz kocsiba teszik.

Előzmény: trizs77 (412859)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412859

Stimmel.

Igazad van.

 

Bár azért szívesen megnéznék egy statisztikát arról, hogy a Budapest-Moszkva hálókocsiba, milyen sűrűn (és mennyi) jegyet adtak el az ukrán vagy orosz szakaszra.

 

....................:-)))

Előzmény: István Gyuri (412858)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412858

Tehát egy 30 férőhelyes kocsi (plusz a Beograd-Budapest-Moszkva kocsi) nem csak 30 utast tud kiszolgálni az útja során, hiszen egy helyet több résztávolságot megtevő utasnak is el lehet adni, és egyébként nekik nem is jelent alternatívát a budapest-moszkvai repülőút...

Előzmény: trizs77 (412857)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412857

Nem.

 

Az a vonat Budapest és Moszkva között megáll(t) még n+1 helyen.

 

Az eddig ott vonatra szállók, vonatot választók ezután is (vélelmezhetően) vonatot fogják választani, csak sokkal kényelmetlenebbül, több átszállással jutnak el céljukhoz.

 

 

Előzmény: István Gyuri (412856)
István Gyuri Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412856

trizs77: Ez a közvetlen Budapest-Moszkva vasúti kocsi pedig - ahogy olvtársunk írta - úgy 30 férőhelyes.

A szokásos (súlyos) szakmai hibádba esel már megint, hogy csak A és B közötti utasokban gondolkozol...

 

Előzmény: trizs77 (412855)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412855

De ha árban annyival olcsóbb?

Na meg ha nem repülős várostól nem repülős városig megyek?

Azaz nem Budapesttől Moszkváig.

Na meg ha olcsóbb a vonat?

 

-----------------

 

A vonat NEM olcsóbb.

 

Most naponta kínál a két légitársaság kb. 3x150=450 ülőhelyet biztosít Budapest és Moszkva között.

Ez a közvetlen Budapest-Moszkva vasúti kocsi pedig - ahogy olvtársunk írta - úgy 30 férőhelyes.

 

Ez inkább jelkép.

Jelképe annak, hogy a két (három) érintett vasúttársaság fontosnak tartotta a közvetlen vasúti összeköttetés fenntartását, függetlenül az utasok számától.

 

Ez a jelképes akarat kerül(t) most felfüggesztésre.

 

Valószínűleg a politikai helyzet rendeződésével, ezt  a jelképet újra felélesztik.

 

Valószínű, hogy továbbra is lehet majd vonattal menni Moszkvába csak több átszállással.

 

 

 

 

Előzmény: M63 010 (412852)
Rangun Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412854

A gyorsvasút még drágább is mint egy fapados, és a távolságon múlik, hogy melyik a gyorsabb.

Előzmény: M63 010 (412852)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412853

Ha éppen nem esnek egymás torkának, akkor egy Kijev-Moszkva gyorsvasút életképes lehetne.

Előzmény: Rangun (412851)
M63 010 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412852

De ha árban annyival olcsóbb? Na meg ha nem repülős várostól nem repülős városig megyek? Azaz nem Budapesttől Moszkváig. Na meg ha olcsóbb a vonat?

Amúgy meg a köztes városok kiszolgálása miatt Ungvárig mindenképpen kell vonat, Magyarországon meg Záhonyig, sőt Csapig. Tehát a teljes szakaszt továbbra is le kell fedni vonattal, ha nem is egy részletben. De ha a belgrádi kocsi megmarad, akkor továbbra is kell vonat. Na és a kijevi és e lembergi kocsival mi a helyzet? Azok megmaradnak, tehát csak Kievben kell átcuccolni? Vagy hogyan lesz ez?

 

Amúgy meg a repülő nem minden viszonylatban versenyképes! Kiszámoltam, például, hogy Szombathelyről ezerpárszáz km-re nyugatra vonattal és repülővel nincs nagy menetidőkülönbség, mert hiába van közvetlen légijárat, ha a repülőtér az egyik helyen 150, a másikon meg 200 km-re van a célpontól. Plusz ott van a reptéri procedúra.

Előzmény: Rangun (412851)
Rangun Creative Commons License 2014.10.18 0 0 412851

Ekkora távolságon a gyorsvasút sem versenyképes, a repülővel, nincs jövője a vasútnak.

Előzmény: v_peti (412849)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 412850

Nem gondoltad komolyan hogy az orosz vasút felvállalja majd a konkrét tényeket.

 

Nem életbiztosítás Ukrajnán át történő vonatozás,főleg orosz állampolgároknak.(utasok,vonatkisérő személyzet)

Várható volt hogy a  paksi atomerőműbe való küldemények más alternatív(légi) útvonalra terelése után,más korlátozások is bevezetésre kerülnek.

 

Amúgy ha szén, Donyeckért sem véletlenül harcolnak.........

Előzmény: hmsoft (412847)
v_peti Creative Commons License 2014.10.17 0 0 412849

Akkor most mi lesz? Meddig fog menni ez a vonat? Ungvárig? Vagy Csapig? Vagy? Belgrádba sem megy, vagy oda továbbra is lesz? Mert ha igen, akkor arra ugyebár fel lehet szállni, ha van szabad hely, nem?

v_peti Creative Commons License 2014.10.17 0 0 412848

Na de ha a masiniszta kussban volt, akkor a kaller nem mondta, hogy mi a hiba? Mert gondolom azért csak váltottak szót egymással!

Előzmény: M.T. (412820)
hmsoft Creative Commons License 2014.10.17 0 0 412847

Ha nagyon akarják az oroszok

Há' épp' arról hadoválunk, hogy nem nagyon akarják... Merthogy például ez a kis szenecske itten' sokkal nagyobb lóvét hoz, mint a Tisza közvetlen kocsijai. :) (Ami a szenecskét illeti, pár éve kinéztem magamnak ezt az állomásközt - lásd a térképen -, meg a következőt, tőle nyugatra. Csak sajna akkor már nem jutott rá időm, hogy fotóhelyet foglaljak valamelyik parton. De sebaj, elég sokan mások is kinézték a környéket, szóval kezd nagyon elcsépeltté válni. :) )

hm

Előzmény: keszekusza76 (412846)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 412846

Szia.

Ha nagyon akarják az oroszok, a testvéri Fehéroroszországon keresztül leközlekedtetik.

 

Nálunk meg úgyis keleti-nyitás(nyalás)van:))

2000-ben is járt kocsijuk Varsón keresztül Moszkvába:

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZSR&cislo=336&rok=2001

Előzmény: hmsoft (412844)
Hamster Creative Commons License 2014.10.17 0 0 412845

A múltkor kérdeztem, hogy hány vonat megy át az Összekötőn - összehasonlításként volt szükségem a számra, hogy a kölni Hohenzollernbrückén naponta átmenő 1200 vonat sok-e vagy átlagos. Ahogy sejtettem: sok :)

 

Kedvenc kölni hídjaim: a Hohenzollernbrücke

A Severin híd után egy másik klasszikust szeretnék bemutatni, a kedvenc székesegyházam mögött álló Hohenzollerbrücké t: " Hohenzollernbrücke Köln " by Thomas Wolf ( Der Wolf im Wald ) - Own work . Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons A Hohenzollern -házról[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

hmsoft Creative Commons License 2014.10.17 0 0 412844

Kár azért a kocsiért, nagy kár!

 

Naszóval, az RZsD hivatalos közleménye arról szól, hogy a budapesti és a szófiai közvetlen kocsik szűnnek meg. Az erősen lecsökkent utasforgalomra hivatkoznak, és hozzáteszik, hogy a kocsik újbóli közlekedtetésének a lehetőségéről később értesítik a nagyérdeműt.

 

hm

Előzmény: cs1014 (412831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!