Repülő: Igaz, hogy 150 fős, de a kihasználtsága nem biztos, hogy mindig 100%.
Ezt az érvet annyira nem hoznám fel a helyedben...:)
Valóban, a repülő kihasználtsága nem mindig 100%, de átlagosan 80% fölött van, és ritkán megy 50% alá. Mindez mondjuk a vasútról nem mondható el, főleg nem a Tisza magyar szakaszán. (Ami nem feltétlen tragédia, csak egy vasúti hely =/= egy szék a repülőn).
És a keleti nemzeti pénztárosa adhat nekem egy Budapest-Moszkva jegyet a Belgrádi kocsiba? (Lesz neki rá kvótája?)
Repülő: Igaz, hogy 150 fős, de a kihasználtsága nem biztos, hogy mindig 100%. Na meg mellette ott van a Bp-Kiev, a Bp-Lvov kocsi is, valamint azok, amiket Ungváron tesznek majd a vonatra.
Miért ne hagyhatná el? Állomásokon mindig a vonat mellett és nem a vonaton szoktak tartózkodni. Nem átjárható vonatokon meg ilyenkor mennek át az egyik helyről a másikra. Vagy előresétálnak a mv-höz, ilyen vagy olyan okból.
(Ja, hogy úgy orosz Szergej, hogy átrándult valamilyen oroszabb területről Grúziába. Mondjuk valahonnan az Észak-Kaukázusi Vasút környékéről. Drót alatt, a tengerparton. Hááát... De egye fene, higgyük el. :) )
A sztori jó, de egy lényegtelen elemével kapcsolatban rossz hírem van: nem látok a neten utalást grúziai M62, 2M62, DM62 mozdonyokra. Esetleg 2M62u? :)
>Moszkvából Kijevbe holnap tíz távolsági vonat indul ...
Még az előző rendszerben történt, BHG-sok telefonközpont ügyben dolgoztak Grúziában. Egy helyi vitt egy magyart autóval. Az útátjáróban, pont hogy elzárta az utat, állt egy orosz Szergej, a vezér könyökölt ki az ablakon. A grúz kikiabált neki:
-Mér' nem mész abba a fütty
A magyar kérdezte: -Nem félsz hogy leszáll és megver??
-Ez? Orosz. Nem mer leszállni a mozdonyról, mert összeszaladna négy-öt itteni, és nem biztos, hogy épen visszaszállna.
De akkor is volt orosz-grúz vasúti forgalom, a nagy szojúzon belül, mely, ugye, a népek olvasztótégelye volt (meg zúzógépe).
Kb. fél óra elteltével felálltam és elindultam a kocsi vége felé, akkor telefonált a kaller. Tehát telefonált és nem személyesen kereste a vezért (nem tudom, nem hagyhatja el a kocsit?)
Nem életbiztosítás Ukrajnán át történő vonatozás,főleg orosz állampolgároknak
Moszkvából Kijevbe holnap tíz távolsági vonat indul (ebből három továbbközlekedik Lvov felé, közülük az egyik a Tisza), Harkovba négy, Dnyepropetrovszkba egy. Lehetne még nézni további viszonylatokat, mert nemcsak ezek vannak. Attól tartok, a vonatokon lesznek utasok. Elsősorban persze ukrán állampolgárok, mert ők Oroszországba jártak és járnak vendégmunkáskodni. De eddig sem, és ezután sem kizárólagosan ők alkotják az utasközönséget.
Meglepődnél, mivel a Budapest-Kijev kocsiban eleve nincs háromágyas foglalás, így aki ilyet szeretne azt akár egy Budapest-Lviv úton is az orosz kocsiba teszik.
Bár azért szívesen megnéznék egy statisztikát arról, hogy a Budapest-Moszkva hálókocsiba, milyen sűrűn (és mennyi) jegyet adtak el az ukrán vagy orosz szakaszra.
Tehát egy 30 férőhelyes kocsi (plusz a Beograd-Budapest-Moszkva kocsi) nem csak 30 utast tud kiszolgálni az útja során, hiszen egy helyet több résztávolságot megtevő utasnak is el lehet adni, és egyébként nekik nem is jelent alternatívát a budapest-moszkvai repülőút...
Az a vonat Budapest és Moszkva között megáll(t) még n+1 helyen.
Az eddig ott vonatra szállók, vonatot választók ezután is (vélelmezhetően) vonatot fogják választani, csak sokkal kényelmetlenebbül, több átszállással jutnak el céljukhoz.
Na meg ha nem repülős várostól nem repülős városig megyek?
Azaz nem Budapesttől Moszkváig.
Na meg ha olcsóbb a vonat?
-----------------
A vonat NEM olcsóbb.
Most naponta kínál a két légitársaság kb. 3x150=450 ülőhelyet biztosít Budapest és Moszkva között.
Ez a közvetlen Budapest-Moszkva vasúti kocsi pedig - ahogy olvtársunk írta - úgy 30 férőhelyes.
Ez inkább jelkép.
Jelképe annak, hogy a két (három) érintett vasúttársaság fontosnak tartotta a közvetlen vasúti összeköttetés fenntartását, függetlenül az utasok számától.
Ez a jelképes akarat kerül(t) most felfüggesztésre.
Valószínűleg a politikai helyzet rendeződésével, ezt a jelképet újra felélesztik.
Valószínű, hogy továbbra is lehet majd vonattal menni Moszkvába csak több átszállással.
De ha árban annyival olcsóbb? Na meg ha nem repülős várostól nem repülős városig megyek? Azaz nem Budapesttől Moszkváig. Na meg ha olcsóbb a vonat?
Amúgy meg a köztes városok kiszolgálása miatt Ungvárig mindenképpen kell vonat, Magyarországon meg Záhonyig, sőt Csapig. Tehát a teljes szakaszt továbbra is le kell fedni vonattal, ha nem is egy részletben. De ha a belgrádi kocsi megmarad, akkor továbbra is kell vonat. Na és a kijevi és e lembergi kocsival mi a helyzet? Azok megmaradnak, tehát csak Kievben kell átcuccolni? Vagy hogyan lesz ez?
Amúgy meg a repülő nem minden viszonylatban versenyképes! Kiszámoltam, például, hogy Szombathelyről ezerpárszáz km-re nyugatra vonattal és repülővel nincs nagy menetidőkülönbség, mert hiába van közvetlen légijárat, ha a repülőtér az egyik helyen 150, a másikon meg 200 km-re van a célpontól. Plusz ott van a reptéri procedúra.
Akkor most mi lesz? Meddig fog menni ez a vonat? Ungvárig? Vagy Csapig? Vagy? Belgrádba sem megy, vagy oda továbbra is lesz? Mert ha igen, akkor arra ugyebár fel lehet szállni, ha van szabad hely, nem?
Há' épp' arról hadoválunk, hogy nem nagyon akarják... Merthogy például ez a kis szenecske itten' sokkal nagyobb lóvét hoz, mint a Tisza közvetlen kocsijai. :) (Ami a szenecskét illeti, pár éve kinéztem magamnak ezt az állomásközt - lásd a térképen -, meg a következőt, tőle nyugatra. Csak sajna akkor már nem jutott rá időm, hogy fotóhelyet foglaljak valamelyik parton. De sebaj, elég sokan mások is kinézték a környéket, szóval kezd nagyon elcsépeltté válni. :) )
A múltkor kérdeztem, hogy hány vonat megy át az Összekötőn - összehasonlításként volt szükségem a számra, hogy a kölni Hohenzollernbrückén naponta átmenő 1200 vonat sok-e vagy átlagos. Ahogy sejtettem: sok :)
A Severin híd után egy másik klasszikust szeretnék bemutatni, a kedvenc székesegyházam mögött álló Hohenzollerbrücké t:
" Hohenzollernbrücke Köln " by Thomas Wolf ( Der Wolf im Wald ) - Own work . Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons
A Hohenzollern -házról[...] Bővebben!Tovább »
Naszóval, az RZsD hivatalos közleménye arról szól, hogy a budapesti és a szófiai közvetlen kocsik szűnnek meg. Az erősen lecsökkent utasforgalomra hivatkoznak, és hozzáteszik, hogy a kocsik újbóli közlekedtetésének a lehetőségéről később értesítik a nagyérdeműt.