Az meg megint a hitelességüket mutatja, hogy 1 tized pont üzemanyag fogyasztás és 5 tized pont kopás eliminál 1,1 pont tapadáshoz és téli körülményekhez köthető előnyt, a fél zaj értéket pedig már ne is említsük meg.
Nem teljesen értem, miről beszélsz. Idén a 175/65R14 méretben mind a két gumi "kielégítő" minősítést kapott. Azért nem kaptak ajánlott minősítést, mert nedves útfelületen mind a két gumi vacakul teljesített (és éppen egyformán).
A "kielégítő" kategórián belül már nincs rangsor, pontosabban az eredeti ADAC honlapon van, mégpedig sokféle: a táblázat kategória címkéi alatti nyilakkal lehet sorrendet felállítani.
Ha ügyes vagy, akkor tudsz olyan sorrendet kreálni, amiben a Toyo megelőzi a Hankookot, és akkor az igazságérzeted sem sérül.
Amúgy nem kell fetisizálni az ADAC-tesztek eredményét, de azért nem érdemes túl sokat időzni azoknál a gumiknál, amik épp a nedves úton mutatnak a többiekhez képest gyenge teljesítményt.
Én úgy értettem, hogy a három felsorolt gumi közül. Az adac.de-n néztem a részletes adatlapot (mert amúgy sem érdekel minden szempont, pl. a hóban való viselkedés számomra huszadrangú...) Sajnos a Falken csak a tavalyi tesztben van benne, más méretben.
nyusziful2 89845: részeredményeket néztem, az adac súlyozását nem nézem (adac-ot amúgy sok helyen idézik, és ki szokták emelni, hogy a német körülmények mások mint pl. az angliaiak, így nem az "osztályzatot" érdemes nézni.)
Adac-on kívül nézegettem más teszteket is (pl. fékútméréseket), amikből két tanulság van: ahány mérés, annyiféle sorrend, illetve az értékelések gyakran nagyobb különbséget sejtetnek, mint ami a számokból látszik.
225-ös szélességű gumi nem szerelhető 7" széles felnire. A legkeskenyebb, amire szerelhető 7.5". Ha túl széles a gumi, le tud fordulni a felniről, és az nem vicces.
Én egy gumis cég offline táblázatából írtam ki a számokat, de itt van egy hasonló Diablo honlapján, ez egy picit szigorúbb.
És ha megnézed a pontos számokat, (amik persze mint tudjuk semmi konkrétumhoz nem köthető varázsszámok csupán) meg fogod látni, hogy a hankookkot kb. agyba-főbe bűvöli. Az meg megint a hitelességüket mutatja, hogy 1 tized pont üzemanyag fogyasztás és 5 tized pont kopás eliminál 1,1 pont tapadáshoz és téli körülményekhez köthető előnyt, a fél zaj értéket pedig már ne is említsük meg. (Persze csak ha már elkezdtük komolyan venni az okosságaikat...)
Keveset használt de elég öreg (7éves) téli gumi garnitúrát kellene lecserélnem egy újra (175/65R14 82T). Hóval 2-3 évente szoktam találkozni max pár 10 km erejéig. Árkategória, a gumisom választéka és az ADAC tesztek (:)) alapján az alábbi jelöltek vannak: Toyo S943 (58 ezer), Falken HS449 (55 ezer), Hankook W442 (52 ezer). a) Tesztek alapján a Toyo a legjobb és a Hankook a leggyengébb, de ha megnézném a mérési eredményeket, gondolom csak pár százalékos eltérések lennének. Érdemes ezt egyáltalán figyelembe venni? b) Gondolom a Hankook messze a legelterjedtebb - a másik kettőt mennyire lenne nehéz később beszerezni? (Defekt.) c) A Toyo 86-os indexű, van ennek bármi hátránya? (Pl. nehezebb, stb.)
215/45 helyett simán feltehetek 225/40-et, persze ugyanabban az átmérőben???? Bármilyen egyéb szempont esetleg számíthat??? Pl.: típus, fék, kasztni, stb.........
A felni szélessége számít.
A 215/45R16 gumik 7, 7.5 és 8" széles felnikre szerelhetőek fel, a 225/40R16 gumik 7.5, 8, 8.5 és 9" szélesekre.
- a márkakereskedő elviekben keni-vágja az általa árul autóit, így tudja h milyen gumi rá a legmegfelelőbb.
A márkakereskedő teljesen korrekt gumit ajánlott. Ott követett el hibát, hogy nem kérdezett rá a preferenciáidra.ű
a Conti a gyári nyomásértéket nem találta megfelelően ehhez a gumihoz
Itt a contis túllépte a határskörét! A nyomásérték nem a gumihoz, hanem az autóhoz tartozik. Azaz az autódon az összes gumit ugyanarra az értékre kell állítani. A Conti ABC123 gumit pedig mindig arra az értékre, amit az autóhoz előírnak.
a Conti nem adott véleményt, hiába kértem. az volt a feltétele a jegyzőkönyvnek, hogy őket keresse meg a hivatalos márkaszerviz, majd utána adnak.
Prius 3-hoz (2011) kellene nekem 4 teli gumi, 195/65 r15, uj, elsosorban ug9 erdekelne, de egyeb ajanlatok is erdekelnek. Elsodleges szempont a hasznalhatosag havon/vizen. Bpesti vagy erdi atvetellel, szerelessel vagy anelkul. Elore is kosz.
amint már írtam minden véleményt szívesen fogadok, és elfogadok. Le style, c'est l'homme :)
mondom nem az a probléma h még egy szett gumit kell venni, tisztában vagyok vele h nagy értékű autóhoz nagy értákű gumi dukál (nem minden esetben azért)
reagálva a felvetéseidre:
- a márkakereskedő elviekben keni-vágja az általa árul autóit, így tudja h milyen gumi rá a legmegfelelőbb. miért ne bíztam volna egy hivatalos márkakereskedésbe?
- nem kerestem ECO gumit, előzőleg is SportMaxx volt gyárilag rajta, én egyszerűen egy árlistát kéretem, mellél véleménnyel
- a gumikban levő nyomást igaz h nem minden nap nézzük, ebben hibás vagyok, de még egyszer: a Conti a gyári nyomásértéket nem találta megfelelően ehhez a gumihoz, ha ellenőrizzük a nyomást, akkor azt nézzük amit a szerviz ajánl (tudom ott a küszöbön az érték)
- nem futkároztam sehova, egyszerűen megnézettem a gumikat szakemberrel mivel először arra gyanakodtam h gyári hibás a gumi vagy hamisítvány. ekkor még nem is gondoltam végig az egészet az ajánlástól kezdve egészen pl. a tengelyeken való megcserélésig
- a Conti nem adott véleményt, hiába kértem. az volt a feltétele a jegyzőkönyvnek, hogy őket keresse meg a hivatalos márkaszerviz, majd utána adnak. Mivel a márkaszerviz csak 1,5 hónapra rá reagált, így a contis nem tudta megmondani a 1,5 hónappal azelőtt mért értékeket (neki kellett volna ceruza meg papír h feljegyezze...)
- a szerviz szól mielőtt olyan munkát végez, ami költséggel jár.
A kocsi gazdaságos. Átlag 8-8,2 literrel elvan, városban hosszabb távokon 7,8, rövidebb távokon 8,4. pályán 120-nál 8,6, 130-nál 9, 140-nél 9,5. autóúton 7,5. pl. most 155 km (100 autóút, 50 hosszabb tavú város) után 7,1. kb annyit fogyaszt mint egy dízel (ha nem kevsebbet) és nincs traktor hangja + környzetkímélőbb
Csak annyi még mielőtt agyvérzést kapnak az offolástól, hogy ezek tankolás után számolt valós fogyasztások, és egy 0-100km/h 8,5mp-es autóról minden elmondható csak az nem hogy nagyon nem megy jól. Lehet el kéne vinni szervizbe azt a példányt ;) Na befejeztem.
És hogy ON is legyek most egy "F"-es fogyasztású gumi van rajta, kíváncsi leszek hogy változik-e a "B"-s UG9-el :)
Hát ha a fedélzeti számítógép hazudik, akkor én is. :) Saját szememmel láttam rajta. Dunkesziről jár be 14. kerületbe dolgozni, nő, nem hajtja annyira. Bár a fene tudja szeszélyes is lehet. :D
Egyszer kétszer mentem vele ügyet intézni, odaadta. Dugóban jól eszik, ez tény. Ott villanymotor dolgozik, rengeteget spórol. Pályán nagy sebességnél, már valószínű más a helyzet. Viszont abszolút nem megy jól, bár ez is csak az én véleményem. Mondjuk amire a legtöbb autó kell, sebességhatárokat nagyjából betartva, eljutni A-ból B-be, arra tökéletesen elég. Szummázva, ha valóban ennyit kajál, az dicséretes.