Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58248

A vágányok alatti zúzott kövek még látszanak itt ott.

FAV 20 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58247

Nyáron számítógépes iskolába jártam és itt volt a közelben. Eszembe jutottak a mozdonyok, és 37 év után ismét fotóztam a helyszínen.

 

rezgaras Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58246

I stand corrected. :-))

Kösz.

Előzmény: Csa80 (58226)
alkotasu Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58245

Károly!

Ne haragudj, de nincs igazad.

  1. Az 5-ös villamost azon az összekötő vágányon indították el 1955-ben, ami Filatorigát HÉV állomást kötötte össze az Árpád híddal. (Akkorra már nem volt égető szükség vasúti összeköttetésként rá, mert megépült az É-i összekötő.
  2. Az Árpád hídon levő vágányok (hasonlóan az akkori többi villamos sinekhez) alkalmasak voltak a vasúti járművek közlekedtetésére. (Itt nyilván nem a kissugarú ívekkel tűzdelt vonalakról beszélek, hanem az akkoriban használt széles nyomcsatornájú PH sinekről.)
  3. Az Árpád hídi villamos vágányok és a Vízafogó állomásra vezető vágány között volt kapcsolat, aminek a fényképeit mások betették. Ez a vágánykapcsolat még a '70-es évek második felében is látható volt, mert személyes emlékeim vannak rá.
  4. Valakitől azt hallottam még régebben, hogy a szállítások éjjel történtek a villamosforgalom zavarása nélkül.
  5. Csak mellékesen: az 5-ös villamost pont a Szentendrei út szélesítésekor szüntették meg. A '70-es évek elején még szüleimmel többször jártunk arra felé és láttuk az ott közlekedő alumínium villamost.

Tehát a kérdésedre válaszolva, hogy "És hová mentek volna?", az a válasz, hogy Filatorigáttól az Árpád hídon Angyalföldre.

 

Előzmény: k.novotny (58240)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58244

1963ban még megvolt.

Van rajta gőzös is:-)

Előzmény: Csa80 (58243)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58243

kihúzó megválaszolta, bizony angyalföld állomásra, egyszerűen kikerülték a lebombázott északit.

Előzmény: k.novotny (58240)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58242

A tehervonatok a Vizafogó pályaudvarhoz tartozó rendezővágányokra mentek le, a képen is látható töltésen: a Dagály utcánál volt sorompó, onnan a Cserhalom utcáig volt ha jól emlékszem három vágányos rendező; a felsővezeték tartó oszlopok maradványai talán még ma is láthatóak. Onnan Angyalföld állomás felé mehettek a tehervonatok. Az Árpád-hídtól délre pedig a Vizafogó pályaudvar volt, iparvágányokkal Révész utca-Visegrádi utca, illetve Révész utca-Kárpát utca nyomvonalon, a villamosvágányokat csak keresztezte - a Dráva utcánál, illetve a Váci utat is keresztezte iparvágány.

Előzmény: k.novotny (58240)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58241

Ik 180 prototipus 1964 márciusában, de a lényegen nem változtat: az 5-ös villamos a Hévizi úti lakótelephez indult, miután a Filatori-gátnál az állomásból kijövő vágányok között építettek egy összeköttetést (delta).

Előzmény: k.novotny (58237)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58240

50-55ig átjártak a vonatok árpád hídon

 

És hová mentek volna?

 

Az Árpád hidnak pesti oldalán, a Váci uttal volt össze kötettése vonallal, és az is csak a nyugati irányába., majd Dráva utcsai keresztnél, jobbra vagy balra, illetve a nyugati felé haladhattak. Ha Dráva utcánál jobbra fordult, akkor a 15 villamos vonalán, bebirtak mennyi a Jászai Mari térig, ha balra fordultak, akkor pedig a vágány utcáig, pontosabban a városligeti balra fordulással a városliget felé, majd az Állatkertnél a 25-ös villamos vonalán a Thököly uton jobbra fordulva a Keleti pályaudvar mellett végig haladhattak a Rákoczi uton

 

A Vizafogó állomás utáni csonka vágányon, gyakorlatilag a Dráva utcáig letudott menni a villamos sinekig, és ha jól emlékszem az ötvebnes, hatvanas évekre volt gyárkapu ahol kilehetett jönni az iparvágányon a Drávára.

 

Tessék vissza emlékezni a 33-as villamosra, ne meg a 15-ös-re is, utána lehet sorba venni a gyárakat a környéken

 

Evvel szemben rengeteg teher villamos járkált az FVV vonalán a Mukikkal

Előzmény: Csa80 (58238)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58239

A Flórián tér és a Filatorigát között 1955. május 23-án indultak meg a szerelvények, majd 1958-ban meghosszabbították a Hévízi úton a Veder utcáig (régi szakaszán 5A jelzéssel betétjárat indult). A vonal részben a Hévizi úti iparvágány, részben a Szentendrei úton húzódó sínek felhasználásával jött létre (ez utóbbit az Újpesti vasúti híd újjáépítéséig használták, felvezetett az Árpád hídra, lehetővé téve a teherforgalom átvezetését a Vizafogó ill. a Nyugati pályaudvarig az akkori Filatorigát HÉV pályaudvaron keresztül.

 

 

 

 

Előzmény: k.novotny (58237)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58238

így oké, hogy kötöd az időt. 73tól laktam óbudán.

De villamos történeti oldalak írták ezt, hogy 50-55ig átjártak a vonatok árpád hídon, és 60 után bontották el a töltést vizánál.

Keresem azt a képet a tehervonatról a florcsin tovább

Előzmény: k.novotny (58237)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58237

Komám, én a közvetlen háború utáni időszakról regélek, amiről irsz, az jó pár évvel későbbi időszak, lásd a Ruburt, (ezt a tipust 60-as évek közepétől végétől közepétől, de inkább a végétől kezdték el gyártani, a Miklós utcai végállomáson a 6-os csuklós szemben az első kép a villamos jobb sarkában) az Ikarus 180-as protóját 1966-ban mutatták be.

 

A villamost pedig akkor hozták be a Flórián térig, amikor ott a körforgalmat megszüntették, a Szentendrei utat korszerüsitették, szélesitették, és aszfaltozták, mert előtte bizony kocka kő volt a javából (Ez pedig a 70-es évek közepére végére tehető)

Előzmény: Csa80 (58236)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58236

A belső Szentendrei uton (azaz a Filatori gáttól a Flórián tér felé, nem volt villamos vonal),

 

de bizony hogy volt, az 5ös bejött a Flóriánra.

Előzmény: k.novotny (58227)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58235

 

jobbról a két vágány a régi nyomvonala a hévnek a duna felé, szeszgyár mellé.

egy vágány az 5 ös villamosba, szentendrei út felé

következő vágány szintén az 5 ösbe, de a vörösvári felé, illetve az iparvágányokhoz.

Előzmény: Csa80 (58234)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58234

Előzmény: Csa80 (58233)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58233

Előzmény: Csa80 (58232)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58232

Flórián tér Árpád híd kapcsolat

Előzmény: Csa80 (58231)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58231

Előzmény: gumidani (58230)
gumidani Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58230

Előzmény: gumidani (58229)
gumidani Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58229

Azt írtam, hogy "A pesti hífőnél volt vágánykapcsolat Vizafogó északi bejárata felé." nem azt, hogy Vizafogónak lett volna közvetlen kapcsolata a híddal. Ez a fénykép is igen csak rosszul mutatja a hídról levezető vágány töltését?

                                                   

 

Előzmény: k.novotny (58227)
V43-1123 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58228

Üdv!

A harmadik, idestova 120 esztendős felvételre van egy megfejtésem:

A képen a Szamosvölgyi Vasút C-n2 jellegű gőzösét láthatjuk, még eredeti kazánjával (Ezüst könyv, 97. o.). A könyv ezt írja róla, idézem:

"Az SzVV 4. psz. mozdonya eredetileg a Krauss, München gyár LXVIII gyári típusa szerint épült, ... Az SzVV 4 psz. mozdonyát kazánrobbanás után átépítették, ábránk ezt az állapotot mutatja."

A kazán magasságán kívül (az eredeti mélyebben ül a keretben) a védházon van egy kisebb eltérés, az általad betett képen van oldalablak, az Ezüst könyvben szereplőn nincs.

Véleményem szerint (a tévedés lehetőségét fenntartva) ez a mozdony látható a fotón.

 

 

Előzmény: FAV 20 (58192)
k.novotny Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58227

Szerintem igen csak rosszul emlékszel:-)))

 

Vizafogót egyfelől lehetett megközeliteni, mégpedig, az Angyalföldi állomástől a Duna felé haladva, majd a Váci úti feletti hidon ereszkedett befelé egyhe ivben, majd a csavargyár, Láng, meg mit tudom én milyen gyárak voltak még ott, majd a Dagály utcát keresztezve az Árpád hid alatt ért be Vizafogó állomásra. Azután a vágányzat tovább folytatodott a Dráva utca felé, és csonkában végzödött.

 

A belső Szentendrei uton (azaz a Filatori gáttól a Flórián tér felé, nem volt villamos vonal), a HÉV a Filatori gátnál, keresztezte a Szentendrei utat, (sorompós átjáró volt.)

 

Az Árpád-hídnak villamos kapcsolata csak 1950-től volt, hiszen akkorra lett készen. A híd épitését 39-ben kezdték el, és 43-ban félbe hagyták a háborús események miatt, csak kis része volt kész a tartó pillérek, és a kis hid a hajógyári sziget fellett.

A hidnak villamos kapcsolata, csak a Vörösvári uttal volt, folytatása ként. Ekkor jártak a villamosok a Bécsi úti, Vörövári út kerszteződésénél a remizig, ahol az 5-ös villamos kapcsolata révén a Hévizi úton a Filatori gátig közlekedett

Előzmény: gumidani (58223)
Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58226

A Sztálin (Árpád) híd 1950-es átadásakor a teherforgalom zöme Óbuda-Császárfürdő-Budapest-Déli pályaudvar útvonal helyett Vizafogó teherpályaudvarra tevődött át, a teherszerelvények Óbuda-Filatorigát-Flórián tér-Sztálin híd-Vizafogó útvonalon érték el a várost. 1955. május 17-én újjáépítették az Északi Összekötő vasúti hidat, az esztergomi személy- és tehervonatok innentől erre közlekedtek.

 

veke.hu

Csa80 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58225

Valahol volt kép a Flórián téren teher vonatról, ahogy a Szentendrei útról kanyarodik fel az Árpád hídra.

A 80 években még arra emlékszek, hogy a Gázgyár Állomás épület előtt (a házgyár mögött) volt 3 vágány, azon néha rakodtak, illetve sósavas vagont fejtettek le. Meg a K híd előtt volt egy tüzép telep, ott szenes, fás vagonokat pakoltak.

 

És ha már K híd, a viadukt film eleje ott játszódik 424-essel.

Előzmény: rezgaras (58222)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58224

Hopp: én tévedtem=

 

1945-ben Budapest romeltakarítási munkálataiban a Bp. Déli fűtőházhoz állomásított MÁV 376,-sok is részt vettek. A fővárosból 1945-ben napi átlag 70-80 db teherkocsit továbbítottak a mozdonyok, csak ebben az évben 445 622 m3 szemetet és 188 136 m3 háborús törmeléket elszállítva. A MÁV vonalhálózatáról is hatalmas teherkocsi árú érkezett, éspedig:

-          Szentedrei vonalra 12 112 db

-          Gödöllői vonalra 1 088 db

-          Ráckevei vonalra 1 128 db

-          Budai vonalra 65 db

-          összesen 14 393 db rakott kocsi

A dorogi vonalról érkező szénszállítmányok a felrobbantott Északi összekötő vasúti híd miatt Buda-Császárfürdő>Margit körút>Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek. A 376,-os mozdonyok ezen újabb feladata 1945.VI.6.-án kezdődött el.

gumidani Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58223

Én úgy emlékszem, hogy a Sztálin-hídon láttam HÉV mozdonyok által vontatott teherkocsikat átmenni. A pesti hífőnél volt vágánykapcsolat Vizafogó északi bejárata felé. A budai oldalon nem tudom, hogy hogy volt kapcsolat a vasúttal. talán Flórián tér - Szentendrei út - Vizafogó?

Előzmény: rezgaras (58222)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58222

Miért ment volna? Budán a Császár fürdőnél volt a személyvonatok végállomása, a tehervonatokat pedig kirakták már a Filatori gátnál - már amelyik nem a Gázgyárba ment. Úgy rémlik olvastam, hogy a Gázgyár és a K-híd között is rakodtak (ifjú koromban még egy pár vágány megvolt ott)

Előzmény: Felek Ferenc (58221)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58221

A háború után nem a felrobbantott Északi-összekötő miatti szükségforgalom ment át Vizafogón?

Előzmény: manhattani (58220)
manhattani Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58220

>Ezek szerint ott nem csak a múzeum számára félretett gépeket tárolták, hanem a bontásra szánt mozdonyokat is?

 

Ezt én is így tudtam, ahogy te, be is okoskodtam a Fortepan megfejtések topikba, hogy azok nem selejt, hanem letétes mozdonyok voltak, aztán valaki írta, hogy az egyik mozdony oldalán ott a nagy S betű.

 

De azt Moldova írta, hogy közvetlenül a háború után Vizafogón letétes mozdonyok voltak.

Előzmény: Bárdos Imre (58210)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.14 0 0 58219

Ez a 303-as konyhája, ebben biztos vagyok. Ez a kép szerepel az 1988-as Vasúthistória évkönyvben is.

Előzmény: _ANDRÁS_ (58201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!