Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.10 0 0 60368

Ha rendben mennek a buszbeszerzések, akkor hamarosan már csak két Volán fog 266-osokat üzemeltetni (Nógrád, Borsod).

Előzmény: trizs77 (60367)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 60367

IKARUS-266 búcsú, most Baranya megyében :

 

Ma dolgozott a JOB-378.

Valószínűleg  holnap 2x is megcsinálja a Mohács-Pécs-Mohács távot.

 

Aki szeretne egy utolsót 266-ozni, az még holnap próbálkozhat. :))

 

Egyébként ki volt rakva rá egy tábla,hogy ő az utolsó mohikán.

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.10 0 0 60366

"Igen, és a következő lépés az, hogy Szegeden néhány milliárdért szeretnék kitelepíteni a buszpályaudvart a vasútállomás mellé a város "szélére", aminek az elsődleges "ürügye" gondolom az, hogy a környékről rá lehessen hordani az embereket a pesti vonatra."

 

Nem csak Szeged, hanem mindenhol megint ez a trendi, sajnos. Azt sose fogom megérteni mért jó a város szélére tenni a busz állomást, ahelyett, hogy a vasút állomást vinnék le a föld alá a városközpontba. (Tudom az még több pénz, de ha már egyszer csinálunk valamit, akkor ne sz.t csináljunk...) Pesten se értem, de a többi nagyvárosba se, hogy mért nem lehet a föld alá építkezne, oké nálunk nem olyan nagyon a legnagyobb városok se, de egy Pécs alatt átmenő alagút többet érne, mint 4 M6-os alagút. Persze lehet vitázni ezen is, de inkább ne tegyük.

 

Amíg nálunk az a szemlélet, hogy a szemét volánok mennyi utast elvisznek és a buszokat állítjuk le és kényszerítjük az utasokat a vonatra, addig egy jól működő rendszernél az egyéni közlekedéssel kellene csatát vívni.

Előzmény: archlinux (60365)
archlinux Creative Commons License 2014.10.10 0 0 60365

az elmúlt három évben gyakorlatilag megszűntek a "vasúttal párhuzamos" távolsági járatok (Bp-Szeged stb.)

 

Igen, és a következő lépés az, hogy Szegeden néhány milliárdért szeretnék kitelepíteni a buszpályaudvart a vasútállomás mellé a város "szélére", aminek az elsődleges "ürügye" gondolom az, hogy a környékről rá lehessen hordani az embereket a pesti vonatra. Gondolom ezzel a helyközi járatok teljesítménye is növekedne (városon belül).

 

Az nem baj, hogy a busz->vonat átszállók száma eltörpül azokéhoz képest, akik csak úgy busszal bejárnak a városba (és akiknek a Mars tér sokkal jobb helyen van). Egy a lényeg, hogy nőjön a vasút kihasználtsága, bármi áron. (Egyébként egy komplett buszpályaudvar Nagyállomás mellé költöztetése nélkül is lehet javítani a vonat-busz csatlakozási lehetőségeken. Kicsit erőtlenül, de már most is van valami.)

 

Szóval örülök, hogy rengeteget spóroltunk a két darab pesti gyorsjáratpár kihúzásával, amelyre lazán rá lehetett (elvileg) hordani a környékbeli településekről.

Előzmény: Gyötör (60364)
Gyötör Creative Commons License 2014.10.10 0 0 60364

Az átlagos autóbuszos 21km.

És a helyközi 81% marad megyén/kistérségen belül: a maradék 19%-is 86 millió.

Úgy, hogy az elmúlt három évben gyakorlatilag megszűntek a "vasúttal párhuzamos" távolsági járatok (Bp-Győr, Bp-Szeged stb.)

Megjegyzem az is megér egy gondolatot, hogy No-ban mekkora távolságok vannak és mekkora ezzel szemben kishazánk területe...

Előzmény: Törölt nick (60362)
mcg Creative Commons License 2014.10.10 0 0 60363

igen, elvben ez a szám a piaci alapon működő távolsági járatokra vonatkozik, a rega közszolgáltatás részei voltak eddig is.

Előzmény: Törölt nick (60362)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.10 0 0 60362

Jegyezzük meg az összehasonlításnál, hogy Te a magyar számok esetében a komplett helyközi utasszámot írtad, aminek itthon is csak egy kisebb töredékét jelentik a távolsági utasok (az átlagos utazási távolság nálunk valahol 30-40 km között van, de most éppen lusta vagyok utána keresni :)). A németeknél távolsági utasforgalomról beszélnek, amelyet a 330 km-es átlagos utazási távolság is szépen tükröz. Szerintem ebben az ottani "mezei" helyközi járatok nincsenek benne, de majd valaki kijavít, ha rosszul értelmezném a dolgot.

 

Természetesen az ország népességéhez képest rendkívül alacsonyak a számok, de vegyük figyelembe, hogy a piac liberalizációja ott csak nemrég kezdődött. Hogy érdemleges következtetéseket lehessen levonni, 5-10 éves távlatokban kell majd nézni az adatokat, ők most még szerintem csak csak nagyon az elején vannak a teljes folyamatnak.

Előzmény: Gyötör (60361)
Gyötör Creative Commons License 2014.10.10 0 0 60361

Marginális.

Nem vonnék le belőle messzemenő következtetést.

A mai magyar menetrendszerinti helyközi autóbuszos számokhoz képest (452millió utazás/év) is ici-pici ez az utasszám ill. a változása is (ha pl. egy az alap, akkor már a kettő is 100%-os növekedést jelent :-)) - nem beszélve arról, hagy a hazai utasszámot 10 milliós, a németet pedig 82 milliós lakossághoz kell mérni.

Előzmény: setra415HD (60356)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 60360

E4 vagy annál jobb károsanyag-kibocsátás kell. Csak szólok, hogy az esélyesnek gondolt Intouro-flotta is E5-ös :)

Előzmény: Dante001 (60359)
Dante001 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 60359

Ja, E4-es raktári Credo.

Előzmény: Törölt nick (60357)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.10.09 0 0 60358

Látod erről meg is feledkeztem. Azért azokra az Intourokra is lecsaphatna valamelyik volán.

Előzmény: Törölt nick (60357)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.09 0 0 60357

Vagy inkább a raktári Credok :)

Előzmény: Snake-Mojzi (60354)
setra415HD Creative Commons License 2014.10.09 0 0 60356

Ha már szóba került.

 

http://www.tozsdeforum.hu/uzlet-2/gazdasag/buszra-pattantak-a-nemetek/

 

 

"Az utasszám 180 százalékos növekedését hozta maga után a távolságiautóbusz-piac 2013 január elsejei liberalizálása Németországban: tavaly 8,2 millió utas vette igénybe a távolsági autóbuszokat a 2012-es 3,0 millió után – közölte szerdán a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis. 

A statisztikai hivatal előzetes adatai szerint tavaly 6,7 millió utas, az összes utasszám 82 százaléka belföldi távolsági járatokat vett igénybe, 1,5 millió pedig, 18 százalék, nemzetközi járatokat.

A legnagyobb mértékben a német nagyvárosok közötti autóbusz-forgalom növekedett, 226 százalékkal, a nemzetközi forgalom pedig 67 százalékkal. A busztársaságok tavaly 2,7 milliárd utaskilométert teljesítettek a 2012-es 1,2 milliárd után. Az átlagos utazási távolság tavaly 330 kilométer volt. A járatok helykihasználtsága pedig 55 százalékos.

A belföldi járatengedélyek száma a közlekedési minisztérium adatai szerint a 2012 december végi 86-ról 2013 december végére 221-re emelkedett.

A vasút 2013-ban 131,4 millió utast szállított, nagyjából az egy évvel korábbival megegyező számút. A távolsági buszok részaránya a menetrendszerű távolsági utasforgalomban a 2012-es 2,2 százalékról 5,9 százalékra emelkedett."

Előzmény: setra415HD (60349)
Trinitatis Creative Commons License 2014.10.08 0 0 60355

Tudna valaki valami listát adni arról, hogy melyik volánnál mekkora a járművek átlagéletkora?

Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.10.08 0 0 60354

Úgy tűnik csak jönnek az Intourok :)

Előzmény: htibor (60353)
htibor Creative Commons License 2014.10.08 0 0 60353

Somló 20 db, Bakony 14 db:

 

Magyarország-Ajka: Buszok és távolsági buszok
2014/S 193-341613
Ajánlati/részvételi felhívás – Egyes ágazatokban

Név, cím és kapcsolattartási pont(ok)
Somló Volán Zrt.

A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása:
Adásvételi szerződés – 34 db használt helyközi azonos gyártmányú autóbusz beszerzésére.

Alkalmasságot kizáró feltétel:
M1) Az ajánlattevő alkalmatlan abban az esetben, amennyiben nem rendelkezik az eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított három évben legalább 25 db autóbusz értékesítésére vonatkozó referenciával, amelynek az összértéke eléri a nettó 700 000 000 HUF-ot.
M2) Az ajánlattevő alkalmatlan abban az esetben amennyiben a megajánlott gépjármű meghajtó motorjának környezetvédelmi besorolása CO2, NOx, NMCH és PM kibocsátás tekintetében nem felel meg minimálisan az “EURO 4”-ös normának, továbbá ha megajánlott gépjármű vegyes (városi és országúti átlag) üzemhez tartozó, gyár által megadott üzemanyag fogyasztása magasabb, mint 30 l/100 km.

Bírálati szempontok

Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Ajánlati ár (HUF). Súlyszám 60
2. Flottába illeszkedés mértéke (%). Súlyszám 20
3. Minimum 2 éves garancia vállalás a járművek főegységei tekintetében (motor vagy váltó vagy légkondicionáló) (igen/nem). Súlyszám 20

Ajánlattételi vagy részvételi határidő
24.11.2014 - 14:00

További információk:
1. Ajánlatkérő az ajánlati felhívás I.3. pontjában (beszerzés más ajánlatkérők nevében) megjelölt igen válasz alatt azt érti, hogy a beszerzésre kerülő autóbuszok közül 14 db helyközi autóbusz beszerzését a Bakony Volán Zrt. részére végzi el.

TED: ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:341613-2014:TEXT:HU:HTML

rezgaras Creative Commons License 2014.10.06 0 0 60352

Ha már elmegy Udinéig, miért nem megy már Velencéig? Nem akar a közvetlen velencei járattal konkurálni?

 

Előzmény: mcg (60351)
mcg Creative Commons License 2014.10.05 0 0 60351

Udine-ben értelmes vasúti csatlakozás nincs.

(Ahogy Velencétől keletre egyáltalán...)

Előzmény: kbn (60350)
kbn Creative Commons License 2014.10.05 0 0 60350

Milyen megfontolásból lesz vajon Székesfehérvár/Kecskemét nagyságú Udine a végállomás?

 

Vasúti csatlakozás?

Előzmény: setra415HD (60348)
setra415HD Creative Commons License 2014.10.05 0 0 60349

"az idén engedélyezett távolsági buszközlekedés"

 

2013. január 1. a pontos dátum.

Előzmény: rezgaras (60340)
setra415HD Creative Commons License 2014.10.05 0 0 60348

Egy kis nemzetközi:

 

1, Népligetben található szórólapok szerint a Eurolines Budapest-Zagreb-Ljubljana járatok hamarosan meghosszabbodnak Trieste érintésével Udine-ig.

Bp indul: kedd, csütörtök, szombat 6:15, Udine érkezik: 16:20

Udine indul: szerda, péntek, vasárnap 11:55, Bp érkezik 22:10

 

2, Budapest-Wien járaton a napokban Balatonbusz színekben:

 

 

3, Budapest-Prága Student Agency, Budapest-Prága másodrésszel:

 

 

 

mcg Creative Commons License 2014.10.05 0 0 60347

szokták mondani,a z idő pénz...és ott azért elég nagyok a távolságok....

Előzmény: rezgaras (60340)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.03 0 0 60346

Még meg sem érkeztek.

Előzmény: Trinitatis (60345)
Trinitatis Creative Commons License 2014.10.03 0 0 60345

Hogy áll jelenleg ezeknek a Volvóknak a forgalomba állítása? Van, amelyik már forgalomba állt?

Előzmény: Törölt nick (60179)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.10.03 0 0 60344

>Nyilván az áremelés a közlekedési szövetségekre is érvényes

Nem, határozottan nem.

Előzmény: rezgaras (60343)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.03 0 0 60343

Érdekes, erről nem volt szó. Nyilván az áremelés a közlekedési szövetségekre is érvényes. Lehet, hogy pont ők kezdeményzték.

 

A nagy vasutas sztrájkok, mint ami a jövő héten is készül, nyilván még erősebben a buszra terelik a forgalmat.

Előzmény: Fradista Utazó (60342)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.10.02 0 0 60342

Ilyen jegyrendszert a Deutsche Bahn sehol nem alkalmaz.

Elfogadják viszont a közlekedési szövetségek jegyeit az azok érvényességének megfelelő területeken. Ez lefedi a DB elővárosi forgalmát szinte teljes egészében, és a regionális forgalom egy jelentős részét is.

Előzmény: Trinitatis (60341)
Trinitatis Creative Commons License 2014.10.02 0 0 60341

Az időalapü, zónás jegyrendszert csak az elővárosi forgalomban alkalmazzák?

Előzmény: rezgaras (60340)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.02 0 0 60340

Kedd este a német vasút (DB) sajtótájékoztatón bejelentette az idei forgalom alakulását. Kiemelték, hogy mind a középtávú, mind pedig a távolsági forgalomban egyre jobban érezhető az idén engedélyezett távolsági buszközlekedés elszívó hatása. Ennek hatására jövőre csak a városkörnyéki forgalom jegyeinek emelik az árát. :-))

 

A buszjegyek ára középtávolságra 20-25 EUR, töredéke a vonatjegyének. A buszok nagyjából 50-80%-kal hosszabb idő alatt teszik meg a távot, mint az ICE.

droid: Creative Commons License 2014.09.28 0 0 60339

A nevéhez semmi közöd,rendszám alapján fel tudod jelenteni!Hali

Előzmény: trizs77 (60338)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!