Ez egy bolondbiztos általános szabály, de így még elég hosszú lesz a lánc.
A cél mindenképpen az, hogy a lánc a lehető legrövidebb legyen, de a nagy-nagy kombót még el kell vinnie úgy, hogy nem szakad le a váltó. Hiába nem váltasz oda szándékosan, néha mégis előfordulhat hogy ebben az áttételbe váltasz, és ilyenkor is működnie kell.
Elöl-hátul válts nagy lánckerékre, és úgy rövidítsd le a láncot, hogy ebben az állásban a hátsó váltó kanala 45 fokban előre álljon. Ez az a helyzete a váltónak, ahol még kínkeservesen, de tud működni. Ha ennél rövidebbre hagyod a láncot, akkor az már károsítja a váltót. Hosszabbra meg felesleges hagyni.
Mindkét felső borító dekli műanyag be van törve, repedve. Lehet csak ezt a deklit kapni hozzá kicsiny hazánkban? Szokott ilyen alkatrész lenni? Ha igen, akkor hol? :)
Valahol olyat is olvastam, hogy a láncot elöl a legnagyobb lánckerékre, hátul pedig a legkisebbre kell tenni, és a váltó kanalának függőlegesen kell állnia, akkor jó a lánchossz. Nem tudom ez helyes megállapítás volt-e az írótól. Már nem tudom pontosan hol olvastam, de ezek régebbi emlékek. :)
Érdekes, hogy ebben a videóban azt mondja a szerelő, hogy NE fűzd át a láncot a váltón (akárcsak a Shimano rajzán) amikor a plusz láncszem párt rászámolod.
Hmmmmm, szerintem ez elég "bátor" dolog, én nem merném ennyire rövidre vágni a láncot.
Igaz, nem húzza teljesen feszesre a láncot, eléggé lazán áll amikor kiméri:
Megfelelő lánchossz: elöl és hátul is a legnagyobb lánckerékre váltva plusz egy láncszem-párral hosszabb legyen a lánc ahhoz képest, mintha épp hogy csak összeérne a lánc két vége.
A Shimano váltókhoz mellékelt kézikönyvben van egy majdnem jó rajz erről:
Azért csak majdnem jó, mert erről a rajzról egy cseppet kifelejtették a váltót! :o)
Márpedig (természetesen) a váltó(ko)n is át kell fűzni a láncot és úgy megfeszíteni azt. Ilyenkor persze elég "bután" áll a hátsó váltó, nagyon előrehajlik. De normális ember nem vált ennyire keresztbe, viszont ezzel a lánchosszal biztosíthatod, hogy ha véletlenül ilyen szélsőséges pozícióba váltasz (elöl és hátul is a lehető legtöbb láncszemet emésztik fel a lánckerekek), ne szakítsd el a láncot vagy tedd tönkre a váltót.
LEgszánalmasabb a szavazat eredménye. A Fő utcai csoda 5,48on áll, amire kapásból bevágtam a 10-est, mint rutinos felhasználó, de a szutyok kispesti vagy nyomi Andrássy út meg felpontozva. Nem beszélve arról, hogy a Kiskörútnak 9 pont felett lenne a helye. Nem értem én ezt.
Azért a kispesti Ady Endre utcai bringasávot nem kellett volna annyira dicsérnie. Ez a 'kétszázméterenként menjen a bringasáv a járdára' módszer eléggé pihent agyra utal, ráadásul visszajövetelkor lehet parázni, hogy vajon jön-e autós a neki elzárt sávon vagy sem...
A megfelelő lánchosszt, hogy tudom megállapítani, ha a hosszú kanalas váltót lecserélem rövid kanalasra. Létezik valami bevett "fogás", hogy megállapítsam a megfelelő hosszt?
Hát ha valamit igazán átrágtunk, az az, hogy a jogi állásfoglalásoknak nincs joghatásuk. Ezt az AB is kimondta, és most már a hatóságok, hivatalok is értik, oda is írják védekezésül minden levelük aljára. A jogszabálynak alapvetően önmagáért kell beszélnie, ezenfelül a bírói gyakorlat és a kúria jogegységi határozata irányadó, tehát sem rendőrség, sem minisztérium nem értelmezheti önhatalmúlag olyan módon, ami a jogszabályból nem vezethető le közvetlenül.
ugyanez a tábla van, megnéztem streetview-on, mert én sem emlékeztem semmilyen bringatilosra a Szabadság hídon.
egyébként ugyanezt a járdán tekerést javasolta nekem (talán tavasszal?) egy rendőr a Lánchídon, mikor éppen valami nagyonfontos kékvillogós csoport autózott át rajta.
Az igazán vicces az idézetben az "is" szó, ami arra utal, hogy ott is szabad bringázni az úttesten, ahol az arra alkalmatlan (bármit is értsenek alkalmatlanságon).
Rosszul látod. Nem tudom, hogy a cikk honnan idézte, mindenesetre kimaradt a mondatból egy rész.
"Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."
Mindjárt másként hangzik, a (7) a) a 12 éven aluliakat tiltja a főútvonalról. Persze a jogszabály hülyén fogalmaz, ha szó szerint vesszük, akkor elvben főútvonal mellett járdán szabad közlekedni, pedig hát ez ugyanúgy csak a 12 éven aluliakra vonatkozik, mint az úton biciklizés tiltása.
Ezt meg már szerintem n+1-szer átrágtuk, hogy az alkalmatlanság nem azt jelenti, hogy macskaköves, vagy túl sok a csatornafedél. Hanem azt, ha pl. egy baleset miatt teljes útzár van, vagy pl felmarták az aszfaltot felújítás miatt, stb.
Letekered az elso menetes reszt, kiveszed az uveg lencset, ezt be a helzere es kesz. Nekem klon van, tenyleg vastagabb az uveg. Eppencsak eleg vastag a muanyag ahhoz, hogy megfogja. Az egy kicsit maceras, hogy megfelelo szogben legyen amikor meghuztad, ugy, hogy ne tekerd el a lencset amikor megszoritod.
Viszont nagyon jo a vetitett feny, szerintem enelkul nem alkalmas a lampa bringara.