Ab van Donselaar nem csak a régi villamosokat örökítette meg annak idején, de a vadonatújakat is. Fura, hogy az "Újtátrák" hány helyen jártak, ahol már évek óta nincsenek sínek: a Visegrádi utcában, a Megyeri csárdánál, az újpesti piac mellett:
Megszokhattuk, hogy Ab van Donselaar képein legtöbbször olyan villamosokat látunk, melyek már rég eltűntek az utcákról - most viszont egy olyan típus lesz a főszereplő, amit én legalábbis képtelen vagyok réginek látni, hisz még mindig a főváros tömegközlekedésének egyik[...] Bővebben!Tovább »
Anod now for something completely different alapon egy kis Nürnberg. Ugyanazok a típusok, mint Münchenben, csak kicsit jobban huppognak egyenesben, kicsit jobban csikordulnak ívben. Meg kicsit színpompásabbak:
A villamoskocsi adott üzemre "szól", ha elkerül onnan, az esemény. A busznál semmi sem tiltja (max. a belső szabályzat/szokásjog), hogy egyik nap helyijáratozzon, másnap menjen helyközibe, harmadnap a céges ünnepségre vigye a tömeget különjáratként.
A Skodát még nekem sem volt alkalmam megnézni, de elvileg a CAF-fal ellentétben nem egyedi felfüggesztésű kerekei vannak ál-forgóvázon. Csak akkor nem értem hogy írhatják 100%-ban alacsony padlós járműnek.
A járművek mélyebb műszaki ismerete nélkül valószínűleg az okozhatja a méret- és helykihasználtságbeli különbséget, hogy a Skodának vasúti forgóvázai vannak, így a forgóvázak fölött megemelkedik a padlószint, és több hely van elhelyezni bizonyos berendezéseket, míg a CAF-nak nem hagyományos vasúti forgóvázai vannak, és a padlószint sem emelkedik meg annyira, mint a Skodánál, így ott kevesebb a hely, és kellett valaminek egy plusz doboz.
Jártam a miskolci Skoda, és a debreceni CAF villamoso utasterében, és szembeötlött, hogy, a Skodán a hajtó futóvázak fölött 8 ülés van, addig a CAF hajtó futóvázak fölött csak 6 ülés. Meg tudná valaki irni, hogy mi nyúlik fül a CAF-nál az utastérbe az ablakok mellé alúlról, ami a hasznos teret elveszi? Nem lett volna eltüntethető annyira, hogy felé is ülések kerüljenek?
Inkább utolsó előtti. Az első lépés a kocsiszínig visszavágás volt anno. Az utolsó lépés a 12-es autóbusz elindítása, majd pár hónap utáni beolvasztása más vonalba/megszüntetése lesz majd valamikor.
Nem kell hozzá mérőszalag. Ha a 260-as fel tud menni saccra 12% körüli emelkedőn, ami helyenként pár méteren belül vízszintesbe "törik", akkor mehet. Ha nem, akkor inkább hagyjuk. :)
Nagyon fontos, ha a villamos netán eltévedne és mondjuk Zürichben kötne ki, pályaszám alapján tudják, hova kell hazaküldeni.
És ha egy szegedi KT4-es véletlenül (pl. kölcsönbe) Miskolcra került volna, vagy fordítva egy miskolci KT8-as Szegedre? Néhány éve lett bevezetve a 12 számjegy, de a két városban már lassan egy évtizede ugyanúgy 200-217-ig számozzák a két villamostipust. Sose értettem, hogy egy ilyen kis országban, ahol mindössze négy villamosüzem van, hogy sikerült azonos pályaszámokat kiadni, a Bengális korszakban ilyen nem volt.
Térkép alapján NEM lehet járatokat tervezni! Először is helyismeret kell (ha egyszer végigsétálnál látnád hogy a Városkúti út felső része olyan 4 méter széles járda nélkül faltól falig és még parkolni is szoktak), utána utazási igényt és irányokat tudni. (OFF: A 128-asra komoly szabályozás és egyirányúsítások után lehetne egy Galgóczy-Béla király-Városkúti hurkot csinálni, de csak midibuszokkal és komoly szabályozással. És a kedves lakók meg úgyis tiltakoznának, mint a Szarvas Gábor útiak...)
Naiv módon próbáltam készíteni egy olyan autós útvonaltervet, ami minék inkább hasonlít a fogaskerekű útvonalához. Nem tudom, hogy ez az útvonal busszal mennyire lenne bejárható...? Közben látom, hogy a Diós árokba csak a célforgalom hajthat be, szóval gondolom nem annyira nyerő.