Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2014.07.16 0 0 409914

mert a máv talán igen?

Előzmény: paca664 (409913)
paca664 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 409913

És ez a hongkongi komp megy 200-zal, alagútban, a szembe haladó vonat mellett 5 méterre?

Előzmény: troglodita (409912)
troglodita Creative Commons License 2014.07.16 0 0 409912

Kapjákbe, én ugyan sosem fogok olyanba utazni, aminek nincs normálisan nyitható ablaka. Meg még az nem tudom, hogy mi a francért lenne olyan nagy mérnöki truváj átlendíthető háttámlákat építeni egy ilyen sz@ros kocsiba, hogy az ember mindig menetirányba tudjon ülni. A hong-kongi abszolút fapados kompokon használják ezt:

 

 

tök jó és tök egyszerű megoldás egy nagyon régi problémára. Vagy lehetne fél-termes kocsikat is építeni, nem annyira zárható ajtókkal mint a hagyományos termesben, de valamennyire mégis szeparált élettereket kialakítva. Ehhez képest a magyar icé kocsi egy hatalmas nagy nulla, funkcionálisan, esztétikailag egyaránt.

Előzmény: kristoof (409909)
troglodita Creative Commons License 2014.07.16 0 0 409911

hát hallod, hogy épp most vonják össze a leányokat, eddig kufircolhattak mindenhol mindenkivel, most már csak állambácsi dughatja fel nekik ,-)

Előzmény: 1047 005-2 (409910)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 409910

A MÁV nem vesz belőle,magának gyártja a személyszállító vállalat.

Előzmény: kristoof (409909)
kristoof Creative Commons License 2014.07.16 0 0 409909

Indulhat(na) az IC+ gyártása. Persze csak akkor, ha vesz belőle MÁV:

 

http://www.napigazdasag.hu/cikk/17747/

chicagoi Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409908

Te még itt tartasz, sajnállak :-)))))))))))))))

Előzmény: schlumbergerrrr (409906)
paca664 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409907

Mindig csodáltam ezt a házat, de nem tudtam komolyabb vasutas kötődésről. Azon kívül hogy Varga László vezig. annak idején itt lakott, ha jól tudom. Innen vitték be.

Előzmény: produc (409899)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409906

A törzsutasok arcra ismerték őket. ;) 

 

Engem először kifaggatott, hogy ha a vonatról leszállok, hogyan, milyen útvonalon megyek haza, merre a munkahelyemre (Öthalmi út, OVIT trafóállomás).

Később már nagy köszönőhaverok voltunk, mert az OVIT-on túl volt a kiskertje, és biciklivel járt ki oda :-)

Arra már nem emlékeztem, hogy Félegyházán szálltak fel, régen volt. Az 1-esen Komárom volt a felszállóállomás.

Előzmény: Izsó001 (409898)
kombi Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409905

Nem csak szlogen volt.

 

A 2400 lovacskás Nagycsörgő akkor már bőven készen volt, 1984 óta Tunéziában többé-kevésbé sikeresen üzemelt is.

 

Itthonra a beszerzését, gondolom a pénzhiány gátolta, no meg a 80-aas évek második felében a vonali nagy dízelgép hazai beszerzése már a vonalvillamosítás forszírozása miatt sem nagyon lehetett annyira aktuális. 

 

A gengszterváltás után a zuhanó vontatási teljesítmények miatt dízelfelesleg volt, utána meg már nem csak a pénz  hiányzott, hanem a gyár is, mert ugye, időközben a sok terv mellett sajnos maga a Ganz is kukába került. 

Előzmény: GOLAZ111 (409904)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409904

És az elképzelhetetlen, hogy a Nohabok kidobásának idején szó volt a 2000 Le - s Csörgőkről? Rm40 le is írta, hogy miért nem lesz annyi, de szlogenek szintjén létezett a 2000 lóerős, univerzális M41.

Előzmény: Bárdos Imre (409897)
manhattani Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409903

>egyre csökkent a sebesség, úgy lett egyre sötétebb a szerelvényben.

 

Emléxem egy vasúti utazásra, kinn már sötét, benn, míg vonali sebességgel haladtunk, jól világítottak a lámpák. Amikor a vonat megálláshoz lassult, a fényerő csökkent, aztán hirtelen visszanőtt, megint csökkent, megint visszanőtt, aztán végleg jól lecsökkent. Mintha jelfogós feszültségszabályzó működött volna.

 

Úgy tudom, hogy a kerék hajtotta dinamó nem töltött, csak átvette a fogyasztást, amikor jól forgott a kerék. A kocsik lúgos akkumulátorait rendszeresen kivették, a Nyugatiban amellett a kis épület mellett, amiről nemrég volt szó, tömegével töltötték őket, kocsin kívül.

 

Vagy a generátornak töltenie is kellett volna, csak a nagy fogyasztás nem engedte?

Előzmény: cs1014 (409893)
sörösgigant Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409902

79-ben még a délutáni páratlan expresszel biztosan jártak. Utána mikor elkészült végig a villamosítás gondolommár nem....

80 jan. 1-től mikor lkezdődött a NOHAB  univerzum marginalizálódása, az első 10-et levitték Taplócára, azután ha jól emlékszem nem jártak már Szegedre. Viszont mint ha Csörgővel igen....Rég volt...

Talán az is bejátszhatott, hogy jöttek a lenegyel kocsik, amik villannyal tudtak  csak fűteni, és így az esetleges vontatási nem váltás nem zavart be.....

Akkoriban azok az új kocsik szinte kizárólag a Dunától keletre jártak, mert ott már a fővonalak java része villamosított volt.....

Előzmény: Bárdos Imre (409897)
sörösgigant Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409901

Az úgynevezett határsávok kezdeténél jöttek a PRJ nevű ( Polgári ruhás járőr ) bakák. Tudom, mert a lakhelymen kezdődött a határsáv, és itt a két forduló közöt csajoztak, moziztak, stb....

Attól függetlenül voltak akár az ország belsejében is az akkori idegbaj okán igazoltatások....

Előzmény: Rollende Landstrasse (409896)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409900
Előzmény: produc (409899)
produc Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409899

Kauser József műemlék Vasutas házának tetőszerkezete ég az Andrássy úton.

 

Izsó001 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409898

Rendszerint Félegyházán szálltak fel. Különösen akkor voltak intenzívek, amikor kezdődött a SZIN. :) A törzsutasok arcra ismerték őket. ;)

Előzmény: schlumbergerrrr (409889)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409897

Rgaszkodhatsz, de ettől még 1800 LE-s volt, viszont Hámános színekben tényleg járt a szegedi gyorsokkal. Talán más színekben is. Nekem öreg Hámánosok mesélték, hogy egy darabig ezekkel is csinálták a szegedi oldalt.

Előzmény: GOLAZ111 (409874)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409896

Azért az ország közepén szálltak fel, hogy a széléig legyen idő igazoltatni. De földrajzi helyzettől függetlenül bárhol, bármikor belefuthatott akkoriban az utas igazoltatásba.

Előzmény: v_peti (409891)
cs1014 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409895

:D

Előzmény: kopaszsop (409894)
kopaszsop Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409894

biztos vissza fog olvasni, nem? megint elővetted az etetőszéket? :D

Előzmény: cs1014 (409893)
cs1014 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409893

Generátoros kocsinál nem segít, ha rájár a gép. Azon az segít, ha mozgásba jön.

Ezt a 11-es vonalon lehetett nagyon szépen megfigyelni, ahogy távolodtunk Győrtől, és egyre csökkent a sebesség, úgy lett egyre sötétebb a szerelvényben.

Egyébként pl. a GySEV Bh-k már 10+ éve is túlnyomórészt statikus töltősek voltak, mint ahogy arról sokszor szó is volt, pl. a 2003-as vágányzár kapcsán a 15-ösön, amikor is púpossal cibáltuk az "ee" jelű kocsikat, amikben nem feltétlenül volt emiatt világítás.

Előzmény: v_peti (409890)
manhattani Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409892

74-től én is, budapesti munkahellyel, de a szegedi "krosszbár" központ szerelésével kezdtem (76 decemberére lett kész). Vonattal jártunk, néha vasárnap este az expresszel, de soha nem igazoltattak. Lehet, hogy nem voltam gyanús? :-)

Előzmény: schlumbergerrrr (409889)
v_peti Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409891

Már Ceglédnél? Pedig az az ország közepe még, és nem a széle.

Előzmény: schlumbergerrrr (409889)
v_peti Creative Commons License 2014.07.15 0 0 409890

Ha elfeledkeznek róla, akkor megy egy darabig aztán este sötétben nem lesz egyszer csak világítás, mert lemerül az aksi, nincs generátor ami töltené...

 

Generátoros kocsiban is volt már sokszor olyan velem, hogy alig bírt ki 10 percet az akkumulátor, majd sötétben kellett kucorogni a gép rátolásáig. (Az indulóállomáson.)

 

Előzmény: Törölt nick (409887)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.07.14 0 0 409889

Szeged... 1974-ben végeztem, kezdő mérnökként Szegeden kezdtem építeni a szocializmust. És mindig jött a belügyes elvtárs igazoltatni... Elfelejtettem, hol szoktak felszállni. Cegléd után jöttek valahol.

Utána Győrbe keveredtem nősülésileg, no ott is volt a vonaton elvtárs, ott Komáromtól lesett, leszállok-e Győrben :-)

Előzmény: 1047 005-2 (409884)
7511079 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 409888

Szia! Miskolcon is van egy pár darab: 20-07 701, 702 talán a 703-as biztosan,de még ezen kívül még van egy pár darab,úgy emlékszem 600-as pályaszámúak. Szeretik is ha Diesel oldalban vannak.

Előzmény: Törölt nick (409887)
Izsó001 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 409886

Biztos. Sajnáltam is. Akkortól Kkfhzán gépcsere volt. Talán akkortól álltak meg az ex.-ek Félegyházán is.

Ha pedig a Szergej a kérdés: nem minden vonatra jutott NoHAB. Pl. a Napfény ex.-en rendszerint M62 volt.

(Az már egy másik kérdés, hogy akkor is 2:30 alatt bírta a 191 km-t letudni, igaz csak kecskeméti, majd később + ceglédi megálással (meg felfelé Zugló))

Előzmény: 1047 005-2 (409884)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 409885

Sajnos csak 2003 - ig működik a kereső a Nohab szóra, és akkor már mélyen hallgattak arról, hogy valójában melyik 2000 lóerős. 

Előzmény: 1047 005-2 (409883)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 409884

"akkor elvették a szegedi gyorsokról, expreszekről a NoHABokat, Szergejeket."

 

 

Biztos ez?

Előzmény: Izsó001 (409881)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!