Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2014.06.01 0 0 61051

ha hoszigeteles nem szamit, miert nem hasznalsz 20-as beton pincefalazot?

 

Vajk

Előzmény: stevemegane (61042)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.06.01 0 0 61050

Gondolom a hőszigetelő képessége nem elegendő hozzá.

Előzmény: stevemegane (61048)
plusssuni Creative Commons License 2014.06.01 0 0 61049

Van két nagy zsáknyi sörös dobozom. Kollektort akartam belőle építeni, de egy ideig biztos nem fogok. Természetesen ingyen adom ha valakit érdekel.

stevemegane Creative Commons License 2014.06.01 0 0 61048

Úgy látom egy kicsit félreértettél, vagy nem írtam le egyértelműen.

 

A Leierthetm 20N+F-asra azt írja a gyártó, hogy belső teherhordó falazatnak alkalmas.

Ugyanezt írja a 25N+F-re is.

Ezek szerint alkalmas teherhordó falnak mindegyik. NEM???

 

Külső falra ezek szerint nem tehető, miért???

Előzmény: memorix (61045)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.06.01 0 0 61047

Egyébként engedély-köteles munka. 

Előzmény: Töck Jenő (61046)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.06.01 0 0 61046

Ilyen esetben acélgerendát szoktak berakni, mert az könnyebb (emelni, mozgatni kell), kissebb magasság mellett is van kellő teherbirása. A fal és a kiváltó közti egyenletes felfekvés biztosizása is könnyebb. Azonban figyelembe kell venni, hogy a megmaradó falrész elbirja-e a többlet tehelést, és biztositani kell a megfelelő hosszúságú felfekvést a kiváltónak, hogy össze ne morzsolja maga alatt (már mint a fal alatt) a téglát.

Előzmény: zinyuzunyi (61044)
memorix Creative Commons License 2014.06.01 0 0 61045

van teherhordó fal és van válaszfal.

  • A teherhordó fal elbírja az önsúlyát és a födém súlyát is.
  • A válasz fal nem képes nagyobb súlyt elbírni és minden második sorba huzalmerevítést kell berakni.

ha 20NF szeretnél használni akkor 30x30 vasbeton oszlopokat csináljál amik a teherhordást elviselik és közte 20nf felfalazol.

Előzmény: stevemegane (61042)
zinyuzunyi Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61044

Sziasztok!

 

Most vásárolt házunkat kicsit át szeretnénk alakítani, ehhez szeretnék segítséget kérni. Az egyik főfalon tervezünk egy kb. 3,5 méteres nyílást és áthidaló gondban vagyunk. A fal tartja a nyeregtető egyik oldalát. A fal tetején talpszelemen 15*15, alatta koszorú található, a vasbeton födémgerendák egy másik, erre merőleges falra támaszkodnak. A kerámiához túl széles a nyílás, így azt elvetettük, ezért vasbeton gerendát vésnénk be (e), vagy monolitot öntenénk, mit gondoltok, milyen megoldással mehetünk biztosra, jelenleg a gerenda egyszerűbbnek tűnik, van esetleg más megoldás is?

Köszi!

zinyu

Herr X Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61043

Ez igazából nem is terasz, hanem egy ~1,2x2,5m-es terület, ahol a rövidebb oldal irányában kell helyre tenni a lejtést. Tehát ez megy ragasztóval is.

Előzmény: Töck Jenő (61031)
stevemegane Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61042

Sziasztok!

 

Korábban már kaptam jó tippeket felújításra.

 

Most az alábbiban szeretnék szakértő véleményt kapni.

 

Ha egy garázst szeretnék falazni és nem számít a hőszigetelés, akkor használhatom a Leiertherm 20N+F téglát vagy mindenképp kell a 25N+F.

Azért kérdezem ,mert a 20-asra azt írják, hogy belső teherhordó falazatnak alkalmas. Külső falra ezek szerint nem tehető, miért???

 

 

Köszi. 

milyen matracot Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61041

Tervezem egy 34 m2-es, L alaku nappali-ebedlo vilagitasat megujitani. Ehhez a plafonon almennyezetet csinalnek, aminek az aljaban iranyithato fenyu szpotlampak a falat, az oldalaban valamenyyire rejtetten pedig a plafont vilagitanak meg. A plafon feher, a falak vilagos szinuek.

 

Legfontosabb kerdes: milyen fenyero szukseges ezen helyiseg normalis megvilagitasahoz? Tudtok-e konkret LED-es szpotlampat ajanlani, aminek jo fenye van? Esetleg ha van otlet, hogy hogyan lehetne jobban megoldani a vilagitast, akkor johetnek.

 

Elore is koszi.

DCSNZS Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61040

sztem rátett egy sablon szöveget ..... 

 

na majd én holnap pontot teszek én erre már most nem telefonálok, pedig megérdemelné.

 

majd írok mire jutottam.

 

üdv

KömKel Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61039

Üres fedélszéket nagyon max 6 méteres tetőfesztávra, és sima nyeregtetőre terveznek be, de lakóépületnél már a létező legritkább esetben.

Ránézésre a tetőd szélesebb, mint 6 méter, és egyáltalán nem egyszerű nyeregtető. Ezt lehetetlen megcsinálni üres fedélszékkel.

A másik, hogy a metszeten is látszik székoszlop és derékszelemen, tehát a szöveg és a rajz nincs szinkronban egymással.

 

Gondolom a vápa/élszaru lesz az, ami 8 méteres. Ezt hogyan képzelte el derékszelemen nélkül? Mert most csinálunk egy házat, ahol nincs lehetőség letámasztani az élszarut (9 méteres), igy ragasztott fatartóból kellett legyártani, ami közel négyszeres áron van, mint a sima faanyag, és méretezni KELL.

Előzmény: DCSNZS (61038)
DCSNZS Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61038

na várjatok ,írom mi szerepel a tervdokumentációban:

 

a fedélszerkezet fa gerendázaton (15x15 cm)nyugvó egyszerű üres fedélszék, taréjnálfogópárral rögzítve,oldalanként ellentétes irányban vihardeszkával rögzítve.

 

stb....

KömKel Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61037

Ez egy engedélyezési terv, amiben annyi szerepel, hogy fa fedélszék, és fafödém.

 

Hogy hogyan oldod meg, melyik módszerrel, az a te problémád, emiatt hatóság nem fog basztatni.

Viszont a márciustól élő szabályozás szerint 540 feletti falköz esetén tartószerkezeti kiviteli tervet kell csináltatni, amiben annak kell szerepelnie, ami megvalósul ténylegesen (illetve értelemszerűen forditva).

Előzmény: DCSNZS (61036)
DCSNZS Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61036

sziasztok

 

igen jól mondod az anyagkiírásban szerepel 8m -es gerenda....is.

Én nem értem . hogy egy 50-55 éves tervező aki kurvául nem ma kezdte az ipart és tényleg profin tolja miért így tervezi le , mert én aki csak tényleg logika alapján látja tudja h. le kell rögzíteni a tetőt pff.

 

erre mondta az ács . h rögzíthetjük ezt is néhány drága csavarral .... nem értem én ezt.

 

 

Tegyükfel:

 

ha én azt mondom nem ezt a módszert akarom , hanem a talpszelemenes megoldást, és én fizetek én mondjam már meg, akkor mivan???

 

A tervezőm a m.felelős, az ács műszakisa .... azt nemtudom:)

 

átvételkor ki mondja meg nekem h. hogy lett megcsinálva

 

szerintetek érdemes lenne átálnom erre?

KömKel Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61035

Ilyen esetekben is szokás legalább egy 10x15 (fektetve) talpszelement rakni, mert egyrészről ezt be lehet lőni sikba, másrészről le lehet rögziteni, és erre mehetnek a fagerendák, amire rátámaszkodnak a szarufák.

 

Csak halkan jegyzem meg, hogy kevesebb faanyagból és korszerűbben ki lehetett volna hozni ugyanezt, ha rendes talpszelemen készül, amire "normális" módon ráfekszenek a szaruállások, és a fafödémet a szarufa két oldalára rakott 5x15 fogópár adja. (Ez fafödémnél mindjárt 33% faanyag megtakaritás)

Ennél a módszernél még akár 7-8 méteres is lehet(ne) az áthidalandó fesztáv fagerendával, mert középen fel lehet függeszteni.

Előzmény: DCSNZS (61032)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61034

A kép alapján nem kell lecsavarozni a fedélszéket, csak garantálni kell, hogy nem fog fújni a szél sohasem. (Ezt a terv alapján mondom, amit ki lehet venni a monitoron, mindig azt hiszem, hogy nem lehet nagyobb marhaságot mondani annál amit már hallottam. Lehet. Le kell csavarozni. Közel 100/kg/m2 erővel tolja egy erősebb szél a tetőt és még szivja is fölfelé ezzel is csökkentve a súrlódást. A szelek egyre erősebbek az utóbbi időben ahogy az éghajlat melegszik.

Előzmény: Töck Jenő (61031)
DCSNZS Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61033

DCSNZS Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61032

Sziasztok!

kérdésem lenne tetővel kapcsolatban.

 

Azt mondja az ácsom ,h. ez nem olyan tető lesz amit le kell csavarozni, hanem ez szimplán ráfekszik a koszorúra v. vmi ilyesmi , majd akkor akarok pontosítani mikor zsaluzza.

Csatolok egy képet a terv egy részéről ahol kilehet venni vmit a tető metszetéről.

Azt mondja ez a megoldás is bevált módszer, elterjedt csinált ilyet.

 

 

Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61031

Hogy ez nekem eddig nem jutott eszembe! A gyengébbek kedvéért a kérdés arra vonatkozott, hogy a terasz az elég nagy szokott lenni. Tehát helyenként több centimétert is kellhet emelni. Nem minden ragasztóval lehet ezt megcsinálni. 

Előzmény: Palási (61030)
Palási Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61030

 Szemmértékkel !

Előzmény: Töck Jenő (61029)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61029

És mivel lesz a megfelelő lejtés biztositva?

Előzmény: Herr X (61027)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.31 0 0 61028

felmosás mosogató szerrel >> zsírtalanítás, a leöblítés+száradás után

jófajta tapadóhíd kenése a meglévőre... aztán lehet telibe ragasztani...

Előzmény: Herr X (61027)
Herr X Creative Commons License 2014.05.30 0 0 61027

Gres lapos kérdésem lenne.

 

Adott egy néhány négyzetméteres "terasz", ahol a gres lapok frankón le vannak ragasztva, stabil, egyben van, ámde a lejtése rossz.

Mivel van még hely magasságilag, ezért vésés nélkül megoldható lenne, hogy ráburkoljunk flexibilis ragasztóval.

 

A kérdés az lenne, hogy szükséges/érdemes-e flexszel bevagdosni, hogy jobban hozzáragadjon a ragasztó, vagy tök felesleges?

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.30 0 0 61026

Szóval itt találkozik a beton és a szigetelőlap, hová kellett volna itt a szalag?

 

Ide a rés fölé, hogy azt rugalmasan áthidalja... ha a rést nem hidalja át a cseppentő lemez.

 

Vagy a beton és cseppentő lemezre, ha az áthidalja a rést, hogy a beton-lemez átmenetnél ne repedhessen el.

Bár ide már elég az is, ha csak egy csík hálóval van a mapelastic megerősítve.

 

- burkolat

- ragasztó telibe

- MAPELASTIC kenés >> MINDENNEK a tetejére

- cseppentő lemez a hab+rés+betonra 

- hab+rés+beton

 

Vagyis a MAPELASTIC réteg az, aminek mindent takarnia illik....

Figyelve rá, hogy korlátozott a trutyi nyúlása, ezért ahol mozoghat, oda rugalmas szalag is kell a rés fölé.

De, minimum egy hálóval való erősítés illik.... a csak kicsi lehetséges mozgás estén is.

Előzmény: erga45 (61025)
erga45 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 61025

De, ebben Kömkel nek megint igaza volt, ha a teteje nem hőszigetelt, akkor a többi részen semmit nem ér a szigetelés.

 

Igen, ez egyértelmű, igazából az egész terasz egy nagy hőhíd. Nem is azért szigeteltük körbe, mert azt hittük, hogy számít, hanem mert maradt vékony hungarocell, és így a teraszt nem kellett végigvakolni, hogy ki is nézzen valahogy.

 

A lejtés, amit Kömkel kérdezett, rendben van?

 

Valószínűleg igen, olyan 1%-osra van belőve.

 

a terasszal egybe kellett volna szigetelni a lapok széléig úgy, hogy bent ahol a beton és a szigetelőlap találkozik hajlaterősítő szalagot kellett volna használni. Aztán a lemezt ráragasztani, nem dűbelezni és nem lenne vele baj

 

Ha megkérlek, elmagyarázod ezt részletesebben? Lehet, hogy félreértelek. Hézagerősítő szalagot derékszögű felülettalálkozásoknál szoktak használni, itt viszont nincs ilyen, legalábbis az oldallapoknál. Szóval itt találkozik a beton és a szigetelőlap, hová kellett volna itt a szalag?

 

További probléma, hogy a járólapot nem igazán lehetne úgy feltörni, hogy a kép alján látható vastagabb szigetelőlap ne sérüljön, azt pedig szeretném elkerülni. Az eső egyébként ide az ajtóig nem esik be, nagyjából a sniccertől kifelé éri csak a teraszt. Úgy értem, azért nem lábazati lap van, mert az gyakorlatilag nem fordulhat elő, hogy ez a lap vízben áll.

Előzmény: C20NE (61024)
C20NE Creative Commons License 2014.05.30 0 0 61024

Értem!

 

Akkor mindenképpen szedd fel a burkolatot, mert ha kültéren a lapok alatt a bordák megmaradtak úgyis felfagy majd az egész.

 

Az oldallapok amikor elkészültek akkor a terasszal egybe kellett volna szigetelni a lapok széléig úgy, hogy bent ahol a beton és a szigetelőlap találkozik hajlaterősítő szalagot kellett volna használni. Aztán a lemezt ráragasztani, nem dűbelezni és nem lenne vele baj. Ha dűbelezed, akkor ki kell találni egy megoldást, hogy a csavar feje alatt ne szivárogjon le a víz, valami gumis alátétet vagy hasonlót, az ácsok használnak ilyet ha jól tudom.

 

De, ebben Kömkel nek megint igaza volt, ha a teteje nem hőszigetelt, akkor a többi részen semmit nem ér a szigetelés. Ha a rétegrendbe nem fér bele a felső hőszigetelés, mert a vastagságot nem adja ki, akkor gondolkodós , hogy mit érdemes csinálni.

 

A lejtés, amit Kömkel kérdezett, rendben van?

Előzmény: erga45 (61022)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.30 0 0 61023

...marad a véső.

 

Nem találkoztam még pár cm-nél mélyebbre beszívódó ilyen célú löttyel az internet bugyraiban.

(ettől még lehet persze)

Előzmény: sygma (61016)
erga45 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 61022

Ez a kép a járólapok lerakásakor készült, így talán jobban elképzelhető, miről van szó.

 

A Mapelastic folytonos, de a bádog utólag lett rátéve (sima 6-os, vagy 8-as dübelekkel rögzítve), és ha a fugán átmegy a víz, akkor az a csemperagasztó járataiban (fogazott glettvas ugye) eljuthat a Mapelastic-réteg és a bádog közötti résig, aztán már folyik is be a terasz külső oldalát burkoló hungarocell, és a terasz teste közé. A hungarocell ragasztópogácsái között pedig akadálytalanul lefolyik a terasz alját burkoló hungarocell-lapokra, aztán az azokat rögzítő tárcsás dübelek szárai mellett lefolyik a terasz alá. Jó, nem folyik, hanem percenként hármat cseppen, de nyilván ne cseppenjen egyet se. A kép alapján helyes lehet az elméletem?

 

Előzmény: C20NE (61021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!