Adott egy nagyon kötött utazás. München-Zürich között. Münchenből leghamarabb 21:30 kor tudnék elindulni, de Zürichbe leghamarabb 7:30-ra oda kellene érnem. Ebbe vonat szempontjából, (érdekes módon) csak a MÁV felel meg. Münchenből Kálmán Imre EN Salzburgig, (itt mindössze csak 22 perc van átszállásra), majd Salzburgból a Wiener Walzer EN Zürichig.
Ez csakis a legvégső megoldás lenne, de mennyire necces az a 22 perc Salzburgban?
Ugyanolyan mint bármely másik vonatban közlekedő DVJ vagy CAF ülőkocsi: ülésre találták ki és nem alvásra. Ennek tetejében még szellősnek sem lehet mondani. Ha aludni akartok de az ülőt nem zártátok ki, akkor gondolom a hatágyas kusett kényelemben megfelel. Az két főre már csak 40 euró (30-cal több az ülőben kötelező felárhoz képest).
Ha szeretnél éjszaka pihenni szerintem válasszatok inkább egy nappali Railjetet és olcsó jegyet hozzá. :) Éjszaka ülőben egyrészt semmit nem láttok, másrészt derékgyilkos, bár kinek hogy van aki tud benne aludni.
csak kérdés, van-e még a jetin kedvezményes kontingens...
ha ez elfogy, akkor a 4 napos útra Salzburgig kirándulójegy, onnan meg Bayern + Baden Wüttenberg ticket vagy Quer-durchs-Land-Ticket ami 3 fő esetében kb. 20€/fő
(hogy Stuttgartban csak a tartományi jegy jó a helyi közlekedésre, vagy az országos, azt nem tudom, de lehet csak előbbi, ekkor megérheti külön megvenni a 2 tartományi jegyet, előbbit Salzburgban, utóbbit Ulmban, árban kb. 2€-val drágább csak így)
Visszafelé vasárnap meg ott a Schönes-Wochenende-Ticket ami csak 44€ a csoportnak.
Persze hátrány, hogy német területen nem lehet a távolsági vonatokkal menni, bár néhol a regi szerelvények még jobbak is:)
illetve ezzel még a müncheni jeti-hez sincs kötve az ember, s a zürichin a kihasználtság is barátibb mindig.:)
Az utolsó PDF röviden ír róla (mármint a 150esről):
· A 272-273 sz. EC vonatpár közlekedése megszűnik. · Kiskunhalas – Kelebia között EC 344-345 sz. új vonatpár közlekedik (Bécs – Budapest – Belgrád) · Új 7902/7905 sz. vonatpár került megrendelésre a változó nemzetközi menetvonalak miatt. Ez a vonatpár feleslegessé teszi a 7954/7955 sz. vonatpár közlekedését. (A792 és 795 sz. vonatok közlekedtetése még egyeztetés alatt). · A Prága/Budapest – Bar kocsik a 794 és 795 sz. vonatokkal közlekednek. · A 341 sz. vonat megáll Soltvadkerten is. · A 790, 7909 sz. vonatok (32) korlátozást kaptak.
A 70-es változásait ld. ugyanott (változások 2014-2015.PFG)
Segítséget szeretnék kérni, mert sajnos már nem vagyok képben a nemzetközi jegyek kacifántos világában:
Stuttgartba hogy lehetne a legolcsóbban eljutnia 2-3 főnek?
DB oldalát néztem, ott akciós jegyekkel kb 110euro/főre találtam. Startnál, meg csak a közvetlen jetikre árul, amik viszont nem jók nekem. (csütörtöki kiérkezés és vasárnapi hazaérkezés lenne jó, egy júliusi hosszú hétvégeként)
És ugye az sem mindegy, hogy ki milyen nemű, mert pl ha egy házaspár utazik, nem tud 3-asba jegyet venni, mert ugye vagy női vagy férfi utast raknak még be mellé, ami ugye a női/férfi fülke miatt nem lehetséges. Ergo ha ketten utaztok akkor kénytelenek lesztek 2-esbe jegyet venni.
A legtobb halokocsiban 3 agy van es a foglalasnak megfeleloen allitjak be 1, 2, 3 agyasnak. Vannak ahol a poziciok fixek (az also szint az ules ulolapja felett kicsivel, a kozepso nagyjabol a fejtamla teteje, a felso a csomagtarto szintje) es van ahol a 2 agyas eseten a 'felso' agy lejjebb kerulhet. Ez az ujabb kocsiknal lehetseges. A felso agy nem a legkenyelmesebb, de van hogy a folyoso fele benyulik es ki lehet nyujtozni ott is. Nagy magassag az agyak kozott nincsen, epp felulni lehet alacsonyabbaknak.
3-an utazunk, de ha olyan kocsi közlekedik, amiben egymás fölött van 3 ágy, az szerintem gáz, legalábbis a legfölső ágy. Természetesen nem akarjuk azt, hogy mellénk tegyenek valakit.
Ezért kérdezem, hogy milyenek a kocsik, mert, ha 2 ágy van benne akkor foglalok 2db 2 ágyasat, ha 3 ágyas, akkor nem tudom!
A képeken látok olyan fülkét is amiben 3 ágy van egymás fölött és látok olyat is, amiben csak 2 ágy van.....
Annyi ágyas lesz a fülke, amilyennek kéred (kifizeted). 1, 2 és 3 közül lehet választani. Ha háromágyasat kérsz, akkor berakhatnak melléd két vadidegent. Ha mindenképpen egyedül utaznál, akkor kérj egyágyasat. Ezen felül lehet választani hogy legyen-e saját zuhanyzód (viszont csak 1 vagy 2 ágyashoz).
A fenti linken található kocsiban csak 2 ágyat látok. A másik kettő vele szembe van?
Van aki azt mondta, hogy ő olyannal utazott, hogy 3 ágy volt egymás fölött!
Hálókocsiban is létezik 1-2 osztály?
Bocs a sok hülye kérdésért, de nem értek hozzá. Azért szeretném látni, mert, ha három ágy van egymás fölött, akkor inkább 2db 2 ágyas fülkét választanám!
Amint az ismert volt már korábban, a mostani menetrendi év végén lejár a DB AG és a ČD között a Prága–Berlin–Hamburg tengelyen közlekedő nemzetközi járatokról szóló együttműködési megállapodás, amelyet egyébként is meghosszabbítottak már egy esztendővel. A mostani döntés eredményeként további öt évre, azaz 2019 decemberéig szól az együttműködés és opcionálisan további öt évre még meghosszabbítható a kontraktus, ha a felek elégedettek egymással.
Az együttműködés keretében összesen öt vonatpár közlekedik majd a jövőben is Csehország és Németország között. Egy további járatot a MÁV-START üzemeltet majd. Három vonatpár Hamburgból, három pedig Berlinből indul majd Prága felé a tervek szerint.
A híradásban szereplő egyetlen pár magyar üzemeltetésű járat kérdéseket vet fel: jelenleg ugyanis a MÁV-START két EuroCity-vonatpárt közlekedtet Budapest és Berlin között; ebből az EC 174/EC 175-ös páros Hamburgig tovább is megy. Ebbe pedig egyetlen kocsit, egy kerékpárszállító kocsit ad a DB AG; míg a csak Berlinig járó EC 170/EC 171-es párost tisztán adja a MÁV-START. Vajon melyiktől kell majd megválnunk?
Kérdésem:
A három jövő évi nappali vonat közül, Jeszenszky, Bohémtanya, Hungária melyiket állítja ki a Start? A másik kettő ezek szerint cseh kocsikból fog állni?