Ne viccelj már a dióda nem erre való és folyamatos veszteséget okoz! Az induktivitás lett erre kitalálva egy védődiódával az elején. Az az indulási áramlökést korlátozza de miután a bekapcsolási tranziens lezajlott már csak a benne lévő rézdrót ellenállásával van jelen. A dióda mindenképpen kell a kikapcsolás miatt!
A megoldás az, hogy egy diódát(szilicium), ami bírja az izzó áramát, sorba kötsz az izzóval.
Az ~0.6 Volttal ejti a feszültséget, ami rá jut. Persze ennyivel csökken a fénye is, de előtte illik megmérni a töltést, illetve az izzóra jutó feszültséget is.
A saját tapasztalatom az, hogy a H7-es izzók valóban sokkal hamarabb kiégnek, mint a régebbi H1 vagy H4-esek. Persze a 4 hónap így is elég karcsú. Ettől függetlenül valószínűleg valóban konstrukciósan gyengébb, mert már kapható egy kis védőelektronika (?) a H7-es izzók élettartamának növelésére.
A barátom pl. azt csinálja, hogy mielőtt felkapcsolja a fényszórót, benyomja a hátsó ablakfűtést, majd a fényszóró bekapcsolása után a fűtést kikapcsolja. Azóta sokkal tovább bírják nála az izzók. Mondjuk elég körülményes így fényszórót kapcsolgatni. :-)
Valeo Aquavision sárga színű tompított izzópárt, normál fényerejű, nem emelt fényű, mint a Nightbreakerek...
4 hónapot bírtak, aztán tönkrement. Túlfeszre gyanakodok, hogy attól ment tönkre ilyen hamar.
Beszéltem egy autóvillamosságis szerelővel. Azt mondta, hogy ha túlfesz tette volna tönkre az izzót, akkor a többi izzó is ugyanúgy megkapná, és hullana a helyzetjelző, index és műszerfal világítás izzója egyaránt.
Ő állítja, hogy ezek a H7-es izzók ilyen sz.arok, gyenge konstrukciójúak, ennyit bírnak, sajnos ez van.
Neki nincs túlfeszvédője, meg nincs is rá szükség, mert ha a többi izzó nem megy tönkre, akkor nincs is túlfesz... tehát a H7-es élettartama gyenge, ezért ment tönkre.
Egyetértetek vele? Mit tehetnék, hogy ne menjenek ilyen hamar tönkre az izzók?
n46 bmw, 04" nagyon jol informalt buszke bmw-s roman tulajal.
alapjarat van, de gazra csak hoorrrooog.
hibalistara egybol visszairja a veztengo poziciokat.
szkop fel.. hat latvanyos.
szelepdekli le.. 3-4 foG elugorva.. alulrol szamolva.
nem egyszeru kozelharc utan vegkepp minimumra alkudva mindent, megbizast kapunk a melora.
(ehez csak par honapos mereseket, googlit, meg par rajzot kellett bevetni a kezzel centikre felhuzogatott lanc mellett mire ugyfel elfogadja, hogy nem azt hall mit akar, meg amit haverjai mondanak. )
ma osszerakom.
uj lanc, vezetok, feszito..
inditok.. es gazra csak hooorooog.. de mar nincs hibakod.
kipufogon.. na ott semmi nem jon.
igy alakult az, hogy a fejemben van egy fasza jo maf meres dugult katalizatorrol.
de a marha rohanasban elmenteni.. azt nem sikerult.. :D
...rokon mitsu v6-ján a kuplungszerkezet nyílt ki, mint a rózsa, az vitte a váltóharangot magával, az volt a mákja, hogy nem volt nagy fordulat...megúszta a motortetőn 2 puklival, +egy donorautóval, mint alkatrészköltség, 70e pézé:-)
az miféle lada volt Szamár? mert a hosszmotorosokból oldalra költözik ki....
japánoknál ez a lendkerékszakadás nagy mumus lehetett mert sokáig volt a tűzfalon a lendkerék vonalában egy látszólag értelmetlenül függőlegesen odaépített laposacél.
anno elég sokáig törtük a fejünket vajon mi célból került oda.
Köszi a jó tanácsot, már meg is oldódott a probléma. A közelben találtam egy jó vállalkozást (Gyarmati Mérnöki Vállalkozás), ami a kiegyensúlyozással foglalkozik. Tudom ajánlani mindenkinek őket. Nagyon jól és olcsón megcsinálták, minden a legnagyobb rendben megy. Most már a probléma is megszűnt.
Hmm nézegettem, nekem elsőre beveszi, meg pár tesztet kértem pár embertől, de nincs erre panasz, próbáld kicsit a géped megpucolni az ideglenes fájloktól, stb, aztán próba.
Anno haveréknál ment még a fiatalkori kendács (16-17 évesen nincs akadály :D), én csináltam a magam fordját, az meg kész lett az ajudival... Hallom indít, forgat, hú de fasza, ez ment 5 percig kb, aztán egy komolyabb leforgatás után hatalmas csatt, rovaj, odanézek, füst, gőz meg ami kell, ajudi géptető felcsavarodva, bal sárvédő kinyílva, stb... Haver kiguvadt szemekkel lemerevedve néz ki a kormány mögül.... Nem fogok hazudni Neked, engem úgy elkapott a röhögőgörcs, majd összevizeltem magam :D
Szétnyílt elejű ajudi szivar felfele álló leszakadt végű motor, meg ami kell :D