Másik kérdésem, mivel a vezérmő la van burkolva, és ahohy nézem nem csak egy fedél, hanem zárt burkolat, létezik hogy nem bordásszíjas hanem láncos a vezérlésem? Mert azt nem biztos hogy nagyon bánnám:) Valahogy a láncban jobban bízom dugattyútető ügyben.
Igen, erre meg lemaradt a válasz, már először is néztem a vizet, a legelső ilyen "felforrásnál" azonnal leálltam, és nekem is első volt, hogy lehet, elment a vizem, a hútősapkát nem mertem lelazítani, de a vastag csövet megnyomtam, és bizony simán össze tudtamnyomni, nem volt benne nyomás.
Köszönöm! Na szóval akkor 2 termosztát is van benne? Kezdem a csacsi kérédéseket: Melyiket hol találom? Az egyiket tippelem ahogy benézek a gépházba, kb középen van, úgy láttam 3 cső jön ki belóle, meg mintha valami drótféle is lenne ott ha jól silabizáltam, ez az egyik. A másikat hol keressem helyileg? Szégyen gyalázat hogy vén marha létemre nem tudom, de most kutattam a neten, de nem találtam róla semi ábrát hogy hol keressem. Ki kellene csrélni akkor mindkettőt 1 füst alatt, mert jó meg szép a kocsi, de lassan kéne egy kis pénzt is keresni vele:)
Termosztátból a tiedben elvileg kettő van. Termosztát valamilyen pozícióban beragadni szokott inkább, tehát vagy nem melegszik fel a motor vagy folyamatosan túlmelegszik. Legtöbbször ez a hibája, ha termosztát.
A tied inkább belevegősödik, én arra keresném a hibát. (Erre utal a fel le hirtelen mozgó műszer is) Üzemmelegen (vastag kesztyűben) nézd meg mekkora a nyomás mikor lelazítod a kiegyenlítő sapkáját- le ne forrázd magad. Ezt úgy is nézheted, mennyire kemény egy vastagabb vízcsöved.
Víz úgy is tud csepegni egy kicsi lyukon valahol hogy hidegen összezáródik, melegen megtágul és az üzemi nyomással kijön egy kevés amíg vissza nem esik a nyomás.
Igen, a termosztát, erre tippeltem, megerősítettél benne. Ellenben ahogy elnéztem pl ebay-en, a 2002-es 2 literes td-hez van vagy 4-5 féle termosztát, honnan lehet kideríteni melyik a bele való? Vagy előbb kiszerel aztán vesz? NINCS motorszámom, tehát lövésem sincs hogy lehet a motorkódot kideríteni. 30 évig merciztem meg chryslereztem életem első fordja, és néha csak bámulok mint hülyegyerek a moziban.
Lehet,hogy termosztát csere lessz a vége....a csöpögéssel annyit tudok mondani,hogy nézd meg azt a gumicsövet amin van két elágazás két kissebb gumicsővel.na ahol össze van forrasztva a vastag és a két véknyabb gumicső ott mozgasd meg mert ott szokott elengedni a két gumi találkozásánál.ha jól megmozattad és megjelenik a víz akkor sajnos csere. Tavaly nekem azt a csövet kellett cserélni 8000 ft.volt.
Hm, valójában valószinüleg volt, mert a csövek nyomkodása után csökkent a vízszint, tehát gondolom a légbuborék kijött és víz ment a helyére. Ami az érdekes, hogy csöpög is a víz belőle, nem láttam alulról sem pontosan, de az önindító és a blokk közt settenkednek le vízcseppek. Nem vad folyás, de ami az érdkes, nem amikor jár a motor, és logikusan a meleg motornál nagyobb a hűtőben a nyomás, nem, hidegen, vagy leállítás uán 20-30 perccel nekiáll csepegni szépen, kb fél deci, aztán leáll. Először laza csőcsatlakozásra gondoltam, de nem találtam.
Ja és az ereseti hibaok, amiért elsőre írtam hogy egyik pillanatról a másikra forrást jelez a hőmérő, és leállítás és azonnali újraindítás után 2 másodperc alatt visszaáll forrásjelzésről normálra. Ma elmente kicsit megjárattam. Hát már nem áll le, és ha forrpont felé közeledik a hőmérő, kiteszem üresbe és 1200-1300-as fordulatra pörgetem fel a motort, pár másodperc alatt visszahűl, tehát a helyzet már sokal jobb, és egyszer sem állt le, de ez, hogy minden előjel nélkül 2 másodperc alatt forrást jeéez, holott nem forr, vicc. És nincs benne rendszer sem, mert akármilyen fordulato, akárhányadik fokozatban megteszi:
Gyerekek, laikusként kérdezem az ez ügyben írástudóktól, nem létezhet, hogy a termosztát lőtte fejbe magát, és valamiért időnként lezár? Aztán hirtelen észhez tér és kinyit? Egyszerü eszemmel ezt latolgattam, mert ha atermosztát tud ilyet produkálni, lehet hogy az a tünet oka, de azt nem tudom, hogy technikailag képes-e hogy így romoljon el, hogy ilyent produkál?
Van egy 2012/12 legkisebb dobozos transitunk, ami maholnap átlépi a 30000 km-t. Azt hittem, ilyenkor esedékes a kötelező szerviz. Mivel volt már ilyen kötelező szervizből konfliktusom -igaz más márkával-, gondoltam, egy-két szerviztől kérek írásban ajánlatot. A hozzánk legközelebb eső írt egyet bruttó 50000 Ft-ról.
Ez az ár tartalmazza a munkadíjat, légszűrőt, olajszűrőt, a hozzájuk tartozó betét, tömítés stb és 6,2 liter olajat bruttó 3900 Ft/liter áron, ami az első Google találatnál rögtön csak 2400 Ft bruttó/liter.
Másik cég az alábbiakat írta:
"Ennek az alvázszámú autónak 25.000 km-nél egy ajánlott átvizsgálása van, 50000 km-nél vagy 2 éves korában kell az első olajcsere szervizt megejteni.
Természetesen, ha Önök ezzel eltérően szeretnék az olajcsere szervizt megcsináltatni, állunk rendelkezésükre."
Az alábbiakat szeretném kérdezni:
- Igaz-e az utóbbi állítás, miszerint 50000 km vagy két év lenne a kötelező szerviz esedékessége?
- A garancia szempontjából számít-e hogy a szervizt hivatalos Ford szervizben végeztetem vagy nem?
- Ha nem számít, milyen feltételeknek kell a választott szerviznek illetve az általa kiállított bizonylatoknak vagy számlának megfelelni, hogy a garancia ne vesszen el az autóra?
- Ha mégis márkaszervizben kell elvégeztetni a kötelező beavatkozásokat, megtehetem-e, hogy odaviszem az alkatrészeket, amiket kb 60%-os áron tudok akárhol megvenni?
Esetleg, ha egyéb okosságokat tudtok írni, aminek hasznát vehetem, örömmel venném.
Felment a vízhőd másodpercek alatt forrpontra miatta, és 3-4 másodperc után visszahűlt? Huhh, bonyolódik :) Minden esetre lelégtelenítettem, mentem vele pár km-t de csak itt a faluban, reggel kimegyek vele autópálya és kiváncsi leszek megint forrást jelez-e és megáll-e :( Az ilyen hibáktól potyog az ember haja, régen ha valami eltört az hibás volt, de manapság ez a sok kütyü a motorokban.
Hú, reméltem, hogy valami hasonló lesz csak, mert már állt a frász a gyomromban hogy még alig vettem meg, és máris kakukk. Ma már nem, de reggel nekiesek végignézem őket, és kinyomkodom én is, aztán írok mire jutottam! Addig is köszi a tippet!
Nekem tavaly volt hasonló gondom a melegedéssell ,amikor Vízcsövet cseréltem benne és feltöltöttem fagyállóval de valószínűleg légbuborék maradhatott benne mert nekem is hírtelen felment a víz és le is állt a motor.aztán nem tudtam Mást kitalálni,hogy hogyan légtelenítsem ki a hűtőrendszert ,fogtam és az összes gumi profilcsövet végignyomkodtam kézzel.jött is fel a kiegyenlítőbe a buborék.ezt addig. Csináltam amíg megnem szűnt a buborékolás. Na azóta nincs gond a vízzel.
2002-es évjáratú 2 literes td motoros 260 swb, pár napja van még csak nálam. Indul elsőre, az elmúlt néhány napban csak lakott területen használtam, ma ellenben kb 20 kilométerrel odébb akadt dolgom, és miután a városi forgalmat elhagytam, 1 kilométeren belül felmelegedett a víz:
Nem egyszerüen, hanem 2-3 másodpercen belül gyorsan forrást mutatott. A motort járattam kb 1500as fordulaton, a víz ugyanazzal a lendülettel ment a normál hőfokig vissza ahogy felmelededett. Nem vettem észre bugyborákolást, semmi olyan tünetet ami egy valóban rotyogó motorra utalt volna, 1 percen belül indulhattam tovább. Vízszint a kiegyenlítőben normális, kicsit vártam hogy hűljön, ée megnéztem, a hűtővíz krostálytiszta, az olajbetöltő sapka is csak olajpárás. Ezt folymatosan eljátszotta 1-2 kilométerenként. Ahogy beértem a városba ismét lassabban mentem és a víz normál hőfokon volt, mentem a városban kb 25 km-t, semmi melegedés.
Ja, és 2-3 alkalommal amikor túlmelegedést jelzett, le is állt a motor, és előtte a gázpedálra sem reagált, de pár másodperc múlva azonnal indult és száguldott le a mutató a normál hőfokra.
Mivel nem hengerfejgyanus, szeretném tudni, létezik, hogx valami elektronika szívatott engem? Hibaüzenet nincs, kontroll lámpák normálisan működnek. Mi lehet ez? Termosztát esetleg? vagy maga a hűtővíz hőmérőgombája viccel?
Minden segítséget megköszönök, a kocsika dolgozni kellene, és a hajam hullik ma tőle, hogy csak lakott területen mehetek vele?
Ja, a laott területen kívül max 80-90-et nemtem, tehát nem volt semmi versenyzősdi.
ahogy a motrot leallitom es ujragyujtom minden a rendjen van.mikor letilt veszit az erejebol,de pl.5s kapcsolasban letilt mikor mar nem birja es kellene tegyem 4es kapcsolasba,akkor visszahuzom 4esbe es eleg jol huz az auto,persze nem maximalis az ereje de pillog a lampa es meg megy rendesen.furcsa meg az is,hogy mielott kigyulna a lampa erotlenseget erzek a motron mintha lejtore se huzna ugy ahogy kellene,s jo uzemanyaggal pl. Evo-val kevesebbszer fordul elo.mondok cask egy peldat:kifele a becsi Teton 4s sebessegben siman kihuzott az auto negy 3tonna terut,maskor meg sima uton is letilt ha esik picit a tura.
Az is érdekes, hogy kialszik a motorhiba jel. Elvileg nem szabad kialudnia akkor sem, ha nem áll fenn a hiba. Úgy kell kitörölni szervizben a hibajelzést, mert naplóz a rendszer, vagy mi....