Szerintem a padlólemezt inkább 2k-s alapozóval fújd le ne a body 992-vel (mert az szerintem amúgy is egy szar) utána ki kell tömíteni az illesztéseknél és a foltozásoknál (ha van) Utána rücsi. A hidakra elég szerintem csak a festék nem kell rá rücsi legalábbis szerelhetőség szempontjából jobban jársz ha nem rücsized le. Műanyagoknál jó a plastofix alapozó de jobban jársz ha le is alapozod a műanyag részeket is töltőalapozóval. És a 2k-s akril-t nem kell lakkozni.
Mindennek a végén pedig Body 900-as üregvédővel az alvázat kifújnám, de ezt hogyan tudom megoldani ha nincs speckó palackra való pisztolyom ? Elég keménynek tűnik a palack, ezt is melegíteni kell fújás előtt ?
Rövidem összefoglalnám hogy képzeltem el az alvázvédőzés, tengely festés, és műanyag elem festés folyamatát, ha bármilyen problémát észleltek, kijavítanátok még mielőtt egy nagy szopás lenne az egész ? :)
Az autó egy merevhidas terepjáró, most lemezig le van szedve minden az aljáról.
A padlólemez rozsdás részeit fémig lecsiszolnám, majd RO 55-ös áztatás után újabb csiszolás, rá Body 992-es korróziógátló alapozó, utána pedig Body 930 gumi-bitumen bázisú alvázvédő.
Ahol a gyári alvázvédő még megvan, ott nem akarom fémig leszedni, csak drótkoronggal megtisztítom, és már menne is rá az alvázvédő.
Próbálgattam egy rozsdás darabon a korant-ot, de nem igazán győzött meg, egy-két drótkefés húzás után ott volt a rozsda, pedig csak vékony felületi volt.
A hidakat, egyéb különálló szerkezeteket lecsiszoltam fémig, ezután RO-55, majd ismét csiszolás, 2k-s alapozó, majd egy 2 k-s festék. Erre érdemes lenne még alvázvédőt fújni, vagy felesleges ?
A műanyagelemeket alapos tisztítás után műanyag alapozóval lefújnám, csak azt nem tudom hogy pl. 2k-s AUTOEMAIL 2K AKRIL festék alá jó-e a Plastrofix 1 K-s műanyagalapozó ? Erre rá pedig menne a 496-os lakk. A festékbe és a lakkba gondolom kellene vmi rugalmasság növelő adalék.
Nem fújtam vastagon, érdekes hogy nem csak a füller ,hanem alatta a 2k festékben is ott voltak a repedések. Ahogy elnéztem lehet nem keményedett ki teljesen (1 év alatt) a 2k szín(Lechler). Lehet rossz volt az edzője...
nekem alacsony hőmérsékleten volt ilyen tapasztalatom vagy túl nagy rétegvastagságnál.Egyszerre ne fújd vastagon.hagyni kell kiszellőzni.Ősidőkben a jó magyar nitró szórótapasz volt ilyen..
Bocs elfelejtettem szolni.Jövő héten jönnek a Saták,velük eggyüt küldenek.1600-1800ft körül lessz .Sajnos elöbb én nem tudok,de ha megjöttek azért szólok.
Üdv mindenkinek! Az lenne a kérdésem, hogy kikeményedési és felhasználhatósági időt tekintve mi a különbség a lassú,normál és gyors edzők (lakk) között?
Nekem olyan kellene hogy az egyik fele ami rácsatlakozik a pisztolyra a másik meg az ellendarabja. Tehát a felső csatlakozó maradhatna mint a képen az alsó helyett kellene az ellendarab. Ezt így megtudnád oldani nekem? Egyébként szépek a munkáid, néztem a képeket. Ahol az F astra le van fújva az az otthoni műhelyed?
Azért használtam rugalmas gittet mert nyeklenek, nyaklanak ezek az üvegszálas elemek! Félek, hogy a sima soft gitt elvállna a vékony , hajlékony alkatrésztől, és mivel elég hepe-hupásan lettek elkészítve ezek az elemek, viszonylag vastagon is kell gittelnem!
Gondoltam üvegszálas gittre is de az még merevebb, így a "rugalmas" gittre tettem a voksom!