nagyszerű leírás, valószínűleg nem a xsarára vonatkozik.
egyetlen elektromos része van a szervokörének, a nyomáskapcsoló, ami alapján megemeli az alapjárati fordulatszámot (de csak azt), hogy ne fulladjon le az autó a hirtelen megnövekedő teljesítményfelvételtől.
Én úgy érzem, minden sebességnél ugyanakkora erőt igényel a kormány elfordítása. Főleg szembetűnő lehet egy nem sebességfüggő autó vezetésekor ennek hiánya, ami még agyon is van szervózva.
Azért csalóka, mert pl. 130-nál közel se forgatunk annyit a kormányon, mint 40-nél.
"A szervoszelepbe elektromosan működtetett, szabályozható fojtást építettek, mely a gépkocsi sebességének növekedésével arányosan csökkenti a hidraulika munkanyomást. A legnagyobb szervohatás a gépkocsi álló helyzetében, kis sebességénél alakul ki."
Érdekes módon a Civic-em kevésbé hintázott, de pl. az ültetett 306-om meg pont olyan volt, mint most a Xsara. OK, nem teljesen, mert az oldalszél ennyire nem volt érezhető.
Tehát szél + M0 + tél: tisztára mint annó a Skoda :-D
Akkor a Saxo meg igen? Abban a szervó elektromos volt. Amúgy egyszer valaki fordulat függő szervónak hívta, de nekem mindegy, nem nagyon érzek difit - lassan tán még nehezebb is a kormány. VTS-en meg még könnyebb. Mindig és mindenhol. Bár az I-es.